Šta je novo?

Steam for Linux i zvanično dostupan!

Nema opengl veze sa tim, već pisci drivera.
 
Ja koristim vaapi za video akceleraciju (mplayer-vaapi) i to radi, mada nije bas odlicno. I dalje ima dosta visoko procesorsko zauzece. MPV player radi dosta bolje od mplayer-a (bilo kog), ali nema dobar front end player (SM ima samo nesto eksperimentalno, ali ne radi stabilno, kao ni CM). Vdpau sa AMD kartama radi kroz vaapi u stavri, vdpau je za nVidia karte. HTML5 radi slicno (radi), flash uglavnom ne radi nikako. Mesa drajvere sam probao, doduse ne u flash videu, ali filmovi rade slicno (uz jos vece procesorsko zauzece), a igre rade dosta slabije pa nisam hteo dalje da koristim.

Слободни АМД драјвери подржавају vdpau , власнички преко vaapi-ја али само H264 декодирање.
https://wiki.archlinux.org/index.php/VDPAU

Да не буде забуне, погрешно сам се изразио у претходној поруци. Mesa је слободна имплементација OpenGl-а, а драјвери имају другачије име - radeon.

Pa znam, zato i kažem da je opengl problem jer je on krš i pod windowsom.
Zadovoljan sam performansama u smislu da su bolje nego što su bile, mada pod zadovoljan sam mislio generalno na mesa drajvere, tu ne spadaju samo igre.
Kao i radeon drajver, do pre godinu dana sam koristio catalyst jer otvoreni drajveri nisu podržavali dpm pa je kartica zagrevala celu mašinu.
Trenutno osim igara ne vidim razliku i mane linuxa u odnosu na windows.
Da se ne zavaravamo mnogo, linux možda ima dve-tri igre da kažemo u "rangu" , sve ostalo su platformske ili neke druge zajebancije pisane u Unity-ju.
Ozbiljne triple A igre ćeš teško ikada videti native na linuxu sve dok je opengl-a.

Није лош (можда је лошији од Dx, али радио сам само са OpenGl, тако да не знам) OpenGl, него имплементација.
 
Vdpau je nVidia razvila za svoje karte i najbolje je podrzan, AMD ga je podrzao relativno skoro samo za open source drajver i i tu su naravno morali da zakomplikuju stvari. Prvo su izmislili XvBA, pa su podrzali VA-API kroz XvBA, pa u otvorenom drajveru podrzali Vdpau, a kroz vlasnicki sad teraju vaapi. Sa predhodnim Catalyst-om sam imao xvba (beskorisni), pa sam virtuelizacijom dobijao vaapi, a mogao sam opet kroz taj vaapi da dobijem i vdpau...

OpenGL nije na nivou DX-a, sto nije ni cudo, ali radi sasvim OK i ima dosta potencijala. Na nVidia kartama radi jako dobro, tako da nikako ne moze do njega da bude problem. AMD se nije nesto proslavio ni sa Win drajverima.
 
Čudo jedno kako ta firma uopšte i dalje posluje, bruka i sramota šta rade, a pritom imamo Linusa koji kaže "Fuck you nvidia", bizarno indeed...
 
Posluje dosta lose u stvari, iako ima jeftinije kartice od konkurencije. Jedan od vecis razloga je uzasna softverska podrska. Razlog zasto je Linus to rekao nema mnogo veze sa ovom pricom.
 
Ako nastavimo ovim tokom ovo ce da preraste u nVidia vs AMD temu sto mi nikako nije namera, a nije bas ni mesto.

Posto tebi sve super radi, siuper za tebe.
 
Pa o tome se i radi prijatelju, sam si pokrenuo taj "problem", gde god stigneš potežeš tu tematiku iznova i iznova.
Pomislih ajde da izguramo onda do kraja to da vidimo o čemu se radi pa da stane sa tim više ako je moguće.
Tebi ne radi i apsolutno si nezadovoljan, kako u windowsu tako i u linuxu, okej šta da se radi, ne vredi izgleda amd, čim budeš u prilici uzmi nvidia kartu a amd zaboravi, dok se to ne desi ne moraš baš na svaki post da krećeš sa jednom te istom pričom.

Inače meni u windowsu radi sasvim dobro, ne mogu da pronadjem nijedan problem, zato te i pitam koje probleme imaš, u linuxu je podnošljivo, nije spektakularno kao u windowsu ali sve funckije rade kako treba, e sad steam i igre u full-u, a krastavac. linux do pre godinu dana nije ni imao steam, tu onda dolazi i taj problem DX vs OpenGL, tako je kako je, što pre skapiraš da je tako kako je biće super i za tebe :)
 
Koristim Linux kao prvi OS na kompu, dugo sam u IT industriji i u Linux vodama. Od toga zaradjujem, nisam bas pocetnik. ( :
Pa kad neko pita za nesto, valjda mogu da odgovorim kakva je realna situacija, za to sluzi forum. AMD drajveri su krs (i otvoreni i vlasnicki) i daleko od dobrih. Otvoreni drajveri (po meni) nisu za koriscenje sa aktuelnim karticama, jednostavno je pad performansi ogroman, a sa trenutnom AMD filozofijom nece skoro tu nista ni da se promeni. Catalyst je nikakav i takav ce sigurno ostati jos dugo. Inace, moja HD7850 ide uskoro zajedno sa kompom i sigurno necu da pazarim AMD grafiku duze vreme.
Koristio sam Arch neko vreme (isprobao sam vecinu popularnih distribucija), ali mi se filozofija rolling release distribucija ne dopada, volim da koristim stabilan softer i nemam bas vremena za alfa/beta test. Zato mi je Mint trenutno idealan Linux, pogotovo od kada su presili na prakticno samo LTS verzije (jako je stabilan), pride mi je Cinnamon najprakticniji i najlepsi graficki interfejs. Radi Mint odlicno, dosta bolje od Arch-a, Gentoo nisam probao. Iz nekog razloga je stabilniji i od samog Ubuntu-a. Lako dodam svez repo ako mi treba novija verzija neke aplikacije.
Svasta covek ovde moze da procita a ovo je vrhunac gluposti.
 
Realno AMD drajver ni za windows nije sjajan. Ko koristi linux, a kupuje Radeone taj tera neki inat ili ne zna šta radi.
Ako je nekome do igranja taj onda ne treba da koristi linux, zna se šta gde kako radi pa napravite dual boot.
 
Nazalost,moram se sloziti sa Toxicom... imam HD6870x2 i iako je po specifikacijama "krmaca" ona redovno kasljuca... hardver je ok ali softver ubija...
O linuxu da ne pricam... tek tu patnje,ali ok,znamo zasto...
I onda iz zezanja stavim matoru vVidia 9800GT i sve leti ko podmazano...
Po specifikacijama je ATI 3x jaci a u praksi "na oko" oko 25%... jednostavno "ossetis" da je nesto koci,a ona bi tako da leti..... :)

Linux samo sa nVidia i nikako drugacije,sa ATI samo ako si mazohista...
 
Alienware SteamOS Machine u svim varijantama dolazi sa nVidia GPU ;)
 
^Sa debelim razlogom. ( :

Ja sam prvi kada treba da se promovise Linux, ali da sada izmisljam i tupim kako sve valja sa AMD-om, a daleko je od toga (daleko, daleko), nemam nameru.
 
nVidia 950 na vlasnickim radi kao Fury X na oba AMD drajvera.

Edit: Treba vlasnicki za OpenCL.
 
Poslednja izmena:
Koliko ja pratim, stvari stoje ovako:
nVidia Vlasnički > AMD vlasnički >= AMD otvoreni > nVidia otvoreni
Pri tom, svi na Windowsu rade bolje. U nekim igrama 20%, u nekim 40% bolje. Zato, po mom mišljenju i nema mnogo smisla igrati AAA naslove na linuxu, ako su nekome bitne performanse. Ja sam počeo i SpecOps i Bioshock Infinite na Linuxu, a završio na Windows-u. Zašto bih igrao sa 40FPS u proseku i čestim dropovima, kada ću sa istim hardverom imati 70 FPS i stabilniji framerate.

Takođe, i kod jednih i kod drugih High-End modeli se ne mogu maksimalno iskoristiti, pa je razlika u 1080p između npr. GTX 1060 i GTX 1080 jedva 10%, negde ni toliko. Potrebno je još mnogo vremena dok Linux (SteamOS) ne postane konkurentan u AAA igrama. Još ako se ima u vidu da Windows košta koliko i 2 AAA naslova i da je sada retail licenca praktično trajna, nisam siguran kakve šanse ima SteamOS. Jedino ako developeri nagrnu na Vulkan, ali mislim da su male šanse za tako nešto.

Što se openCL-a tiče, nisam siguran kako tu stoje stvari sa slobodnim drajverima. Koliko znam GalliumCompute je Work In Progress. Planiram uskoro da pređem na Tumbleweed, pa ću ispratiti to.
 
Tacno tako stoji stvar kako si napisao, WIP. Sto znaci da ko koristi OpenCL na Linuxu ima izbor nVidia ili AMD ali sa vlasnickim drajverima.

Ljudi koji se igraju na Linuxu obicno imaju besan hardver, barem oni sa GamingOnLinux bloga. 1070/80 i tako neke kartice. Ljudi sa AMD karticama od pre nekoliko godina kukaju na portove i slabo sta igraju.

Fazon je sto su Linuksasi AMD orijentisani jer AMD forsira slobodne drajvere. Mada bi im bolje bilo da kupuju nVidija hardver je ce i sa 1050ti moci da igraju sve na max u 1080p. Obzirom da ce najzahtevnija Linux igra biti Deus Ex Mankind Divided.

Edit: Zaboravih da napisem. Jedan od AMD inzenjera koji razvija te open source drajvere je rekao da bi voleo da mu dozvole da i on napise OpenGL drajver kao sto je nVidijin. Aludira na to da nVidijin drajver nije po standardu i da zaobilazi validacije gde je zgodno, sto direktno utice na performanse.
 
Poslednja izmena:
To je mač sa dve oštice. I po mom mišljenju čista glupost, koja nas je i dovela u situaciju da se ne zna ko je stariji (OS, drajveri ili aplikativni program). I dok developeri/izdavači AAA naslova mogu da rade šta hoće, jer će nVidia i AMD peglati njihove gluposti i izbacivati "GameReady" drajvere, mali mogu samo da kukaju ako drajveri rade nešto što nije po specifikaciji. Baš sam skoro čitao o jednom takvom primeru, i to na linuxu, ako se dobro sećam.

A što se tiče DE:MD, 1050Ti ni na Windowsu ne može da ga gura kako treba, tako da sigurno neće moći ni na linuxu valjano da radi. Ali to je opet problem same igre.

Nema sumnje da je nVidia bolji izbor za linux gaming, da ne kažem jedini. Posebno sada kada traje ova zbrka sa AMDGPU (PRO), FGLRX i RadeonSI drajverima.

* FGLRX radi maksimalno do Xorg verzije 1.17, a sve aktulne distribucije su već na 1.18. Najsvežija sa 1.17 je Leap 42.1 koliko znam, a njoj podrška ističe za nekoliko meseci
* AMDGPU ima punu podršku samo za GCN 1.2 i novije, delimičnu (ili sad već punu) za GCN 1.1 i eksperimentalnu (delimičnu) za GCN 1.0
* AMDGPU-PRO trenutno postoji samo za Ubuntu 16.04 i RHEL, i za GCN 1.1 karte i novije. Ali očekujem da će u međuvremenu stići i za ostale distribucije, pa da se prebacim na Leap 42.2 ako bude trebalo

U suštini, vlasnici AMD karti su trenutno u nebranom grožđu :d Najbezbednije rešenje za GCN 1.0 je Leap 42.1 i fglrx (ili neka starija distribucija, kome to ne smeta), a za GCN 1.1 i novije Ubuntu 16.04 (ili derivat) i amdgpu-pro. Ili ići na rolling distro (Arch/Manjaro, Tumbleweed, Debian testing...) i čekati da otvoreni drajveri dođu na svoje.
 
fglrx je deprecated, preporucuje se slobodni drajver.
 
Vidim da je Battle vs Chess dostupan na linuxu i odlučim da probam. Kad sam pokrenuo izađe mi poruka da traži Wine/.NET/Mono ili tako nešto i startuje se igra nakon toga. I vidim da je zapravo port urađen preko Wine-a i da on dolazi u paketu sa igrom :) Čudi me da Valve nije ranije uključio to kao opciju za "portovanje" na SteamOS :D
 
Sve starije igre se startuju kroz Wine, ne isplati se portovati. Samo spakuju verziju Wine koja najbolje radi sa igrom u jedan paket i okace na Steam. Mono je za .NET zavisnosti, ukoliko ih ima. Mislim da ne stize sve uz .NET Core, pa valjda zato koriste Mono. Ukoliko bi hteli da otvore kompletan .NET sto stize uz Windows i kroz update, morali bi da open source-uju deo Windowsa a mislim da im to trenutno nije u interesu. Mada je za dev .NET Core u vecini slucajeva dovoljan.

Kako su makli Denuvo, odmah je neko napisao skriptu koja omogucuje Doom da radi preko Wine, sto ne cudi jer je u pitanju igra koja koristi OGL. Preko OGL radi onako, losije nego na Windowsu ali ne drasticno kao sto zna biti slucaj sa Wine. Medjutim, nakalemili su i Vulkan da radi i to preko free drajvera. Radi barem duplo brze nego OGL backend. Recimo da je savrseno igrivo cak i na starijim GCN karticama sa slobodnim drajverima. Za tu tvoju sklopociju nisam bas siguran kako ce da radi, ali mozes da probas. Na 7970 i jace radi dobro.
 
Poslednja izmena:
Nisam obratio pažnju ranije na Wine. Mada i nemam ništa osim CS:GO i Half-Life 2 na linuxu, tako da ne znam da li ga još neka vuče. A kad/ako je već tako, zašto wine pakuju uz igru, zar nije bolje da su upakovali u steam klijent? Ali dobro, nije to sad ni bitno.

Iskreno, ne zanima me Doom, a i da hoću da ga igram, vrteo bih ga na Windozi u Vulkanu, da se ne zezam bezveze

Inače, prešao sam na Tumbleweed pa sad teram opensource drajvere (Mesa 13.0.2). Koliko vidim amdgpu neće doći kao default za GCN 1.0 i 1.1. ni u kernelu 4.10, a amdgpu-pro za Leap 42.2 se očekuje početkom godine. Tako da sam se možda zeznuo sa izborom distribucije :d Mada, nemam šta ni da igram na linuxu, ovo što mi je trenutno na spisku je Win only.

Probao sam danas Tomb Raider i neće da startuje, i videh da postoji gomila razloga za to (VPN ???). Psychonauts ne funkcioniše kako treba (nije ni ranije sa fglrx), Witcher 2 neću ni da pokušavam, pošto piše da traži vlasničke drajvere.

Veći problem je nedostatak openCL-a. Blender ne vidi openCL iako sam instalirao sve što sam našao (Mesa-libOpenCL, libclc, pocl...). clinfo prikazuje suprotno, isto kao i luxmark, koji opet prijavljuje grešku prilikom početka testa. Tako da sam zaključio da imam openCL podršku za GPU, ali ne mogu to da iskoristim. Sreća pa mi sad ne treba :)
 
Doom na Winueu sa Vulkanom je skoro jednak Winu sto se performansi tice.
 
Veći problem je nedostatak openCL-a. Blender ne vidi openCL iako sam instalirao sve što sam našao (Mesa-libOpenCL, libclc, pocl...). clinfo prikazuje suprotno, isto kao i luxmark, koji opet prijavljuje grešku prilikom početka testa. Tako da sam zaključio da imam openCL podršku za GPU, ali ne mogu to da iskoristim. Sreća pa mi sad ne treba :)

Taj OpenCL je tako jedna nesrecna prica, jednako kao OpenGL i WebGL. Postoji razlog zasto na desktopu, gde su kompanije mnogo fleksibilnije nego ozbiljna industrija, se nisu proslavili pomenuti API-ji. Mi smo ovde godinama vodili bitke ali je realnost takva da jedina prednost OpenCL u odnosu na nVidia CUDA je otvoreni standard. Tu se prica zavrsava. CUDA je mnogo ozbiljnija i kvalitetnija prica.

Pored te podrske u softverima koji koriste GPU za paralilizaciju zadataka koji se obicno izvrsavaju na procesoru, bitno je kako su osmiljeni ti standardi za one koji pisu te programe. nVidia ekosistem jednostavno bolje funkcionise, plus sto zvanicno podrzava programiranje u Fortranu na GPU dok OpenCL ima neki nezvanicni projekat koji ko zna kako radi. Zasto je to bitno? Pa zato sto je Fortran, iako prastar, jos uvek najbolje resenje za pisanje koda koji vrsi neka matematicka izracunavanja. C/C++ to bespotrebno komplikuju. Pogotovo sto je moderni Fortran mnogo prijatniji za koriscenje od onog iz 60-70tih godina. Kineski superkompjuteri sto su opremljeni Tesla karticama izvrsavaju programe pisane u Fortranu. Jer za krckanje brojeva nema boljeg resenja jer uz minimalno programerskog truda se postizu identicni rezultati za koje su potrebni eksperti u C jeziku. Ljudi koji rade na tim superkompjuterima obicno nisu eksperti u programiranju, vec doktori matematike i fizike tako to sto OpenCL ne podrzava Fortran zvanicno je velika mana standarda.
 
Nazad
Vrh Dno