Šta je novo?

Star Citizen: Squadron 42 (space sim)

Ne znam, ovoliko timova na jednoj igri ravno je samoubistvu, jer ce igra biti rasadnik bagova i neigriva. Po meni Hello Games ima odlican koncept. Mali tim koji zna sta radi, a pri tom su opaki matematicari i koderi. Onoliki svemir je isprogramiralo samo troje ljudi, a kompleksnija je 100x od SCa, a da ne spominjem onog lika koji sam radi na Limit Theory.
 
Poslednja izmena:
konačno se 99 posto slažem sa doktorom. mada, tom nms-u fali nekakvog sadržaja, ili barem neke više multiplay orijentacije. ovako, bojim se da će pre napraviti sjajan interaktivni demo za mogućnosti proceduralnog generisanja svemira nego nekakvu zabavnu igru, ali o tom, potom.

Smesan je Freelancer za danasnje pojmove. Galaxy on Fire je na isti fazon a igra se pojavila za mobilne.
heh.. ako gledamo tehničke karakteristike i atmosferu, freelancer je i dalje odlična igra. galaxy on fire je ipak teška casualština, a baš takav pristup je ono što čini freelancer smešnim (a neki takav pristup ovde hvale, o užasa) - skalirani svemir sa planeticama koje su na pljucomet jedna od druge; trivijalno upravljanje mišem (turreting); skripta koja se manje više uvek odmotava na isti način, u istu stranu, sa istim likovima; milioni glinenih protivnika koje tamanimo kao bubašvabe i slično...
da bi igra bila ozbiljna, mora i pristup da bude ozbiljniji. neko rek'o dark souls? :D
 
Ne znam, ovoliko timova na jednoj igri ravno je samoubistvu, jer ce igra biti rasadnik bagova i neigriva. Po meni Hello Games ima odlican koncept. Mali tim koji zna sta radi, a pri tom su opaki matematicari i koderi. Onoliki svemir je isprogramiralo samo troje ljudi, a kompleksnija je 100x od SCa, a da ne spominjem onog lika koji sam radi na Limit Theory.

Bas i nije kompleksnija. Jeste kompleksniji kod koji pogoni proceduralnu simulaciju svemira ali igra je prosta ko pasulj. Sve je na nivou jednog Battlefronta, nema nikakve dubine u onome sto su do sada prikazali. Pritom se igra ne odvija u svemiru nego nekoj fantazija verziji istog sa patuljastim planetama koje se nalaze na smesnoj razdaljini jedna od druge.

Na primer Elite Dangerous vec ima a Star Citizen treba da dobije upravljanjem energijom broda, gde dodati energije gde zakinuti, vodjenje racuna o toploti. Sve su to elementi za koje sam siguran da No Man's Sky nece nikada imati. Niti fanovi te igre traze tako nesto, niti su autori imali ideju da od NMS prave nekakvu dogfight simulaciju. Ima jos gomila elemenata koje Elite ima, koje ima Star Citizen, koje ce dobiti i jedni i drugi vremenom a NMS nece nikada. Smestati NMS sa idejom Star Citizena i Elite Dangerous je uvreda.

Jedino sto vredi necemu u NMS su proceduralne zivotinje, jer to jos nisam video tako dobro odradjeno u nekoj igri. Ostalo vec vidjeno.

Sto se tice toga da je ideja Kris Robertsa nemoguca i da to treba skalirati, to jednostavno nije tacno. Elite ce kroz godine postici isto a vec postoje indie early access projekti koji poseduju odredjene elemente obe igre koji su ranije bili nezamislivi. Jeste da je grafika smesna u tim igrama i da generalno tehnicka realizacija malo zeza ali sustina je tu.

Indie projekat koji je nastao iz Unreal Engine moda, koji pokazuje ono sto Star Citizen pokusava da izvede a to je simulacija kapitalnih brodova na mikro i makro nivou. Mislim da se engine raspada usled smanjene preciznosti, trebaju im 64 bit koordinate da sve klizi kako dolikuje.



Ova igra je nesto kao NMS samo sa Minecraftolikim elementima (mrzim ovaj izraz ali me mrzi da podrobnije objasnjavam):

 
ako mene pitaš, neozbiljno je stavljati elite: dangerous i star citizen u istu rečenicu. elite, koliko god delovao "nesadržajno" je (arguable) zapravo najbolja svemirska igra koju smo ikada imali, a sc je nekoliko nepovezanih demoa i gomila para upucanih u veeeeeeeliki, veeeeeeeeeeeeliki hype.
 
Kad kažeš demo, jel ne znaš da ljudi već godinu i po dana igraju dogfight modul u SC ili samo ignorišeš tu činjenicu? :d
Naravno da ne može da se poredi igra koja je izašla (nezavršena doduše) i ona koja je daleko od izlaska. Ali on je lepo pomenuo stvari koje Elite ima a SC planira da ima...

btw slažem se da je ED najbolje svemirska igra koju smo imali (a ima potencijala da bude još bolja) :d
 
ući ćemo u besmisleni flame, ali godinu i po dana dogfight modula bez i najmanje naznake da je finalni proizvod blizu je, realno, lošije stanje igre od rust-a koji je skroz iznova napisan i nema ni najmanje naznake da je finalni proizvod blizu. tamo ljudi bar imaju dve potpuno igrive celine, a šta imamo ovde? star citizen je iz nekog, meni potpuno nejasnog razloga a koji očigledno ne može da ima veze sa novcem zaglavio u fazi "naplaćujemo nove brodove i najavljujemo stvari koje ćemo implementirati". i tako je bezmalo godinu i po dana??? kao da su zaposlili samo crtače koji štancuju lepe slike novih brodova i to je to.
je l moguće?
 
Ne samo da je moguće već i potpuno realno, to je sasvim očekivana posledica svega što je predviđeno da bude u igri.
Za razliku od recimo ED, gde se delovi izbacuju jedan po jedan i svaki naplaćuje kao posebna igra, SC treba prilikom izlaska da ima sve u sebi, dakle i kampanju i FPS deo i univerzum sa ekonomijom etc...

Jedini razlog što izgleda sporo je što je proces pravljenja igre potpuno otvoren, da su se sakrili iza zatvorenih vrata saznali bi da se igra radi i kroz 5 godina bi je izbacili kao gotov proizvod.

Što se tiče para po meni je to besmislena kritika, ne razumem da li neko silom tera ljude da kupuju imaginarne brodove?
Kompletan SC je mogao da se kupi za 20$ na akciji a 40$ je redovna cena, što je smešna cifra ako ispune makar pola od obećanog.
 
Ne znam koliko treba biti blesav pa dati 1000$ na ovaj zadnji brod sto su izbacili, posle svega sta se izdesavalo. Ne mogu iskreno da verujem da i dalje ima ljudi koji veruju C. Robertsu na rec, i daju ovolike svote za virtuelne brodove, a pri tom nemaju nikakvu predstavu o trenutnom stanju igre.

Ne secam se kad sam zadnji put video ili procitao neki kvalitetan update, one formalne monthly reports od 1000 kucanih pasusa ne racunam.
 
meni je to sve nerealno. niko zapravo nema predstavu šta će od svega toga što je planirano zaista biti BITNO u tom star citizen-u, i osim "brzi brodovi, spori pešaci" i turretovanja mišem jako se malo zna o gameplay mehanici.
koliko će teško zaista biti doći do tog nekog broda koji se sada prodaje za tih 100$?
važno je da se pare keširaju, a šta ustvari kupujemo?
 
ako mene pitaš, neozbiljno je stavljati elite: dangerous i star citizen u istu rečenicu. elite, koliko god delovao "nesadržajno" je (arguable) zapravo najbolja svemirska igra koju smo ikada imali, a sc je nekoliko nepovezanih demoa i gomila para upucanih u veeeeeeeliki, veeeeeeeeeeeeliki hype.

Nisam poredio igre, za sada su neuporedive. Nego generalnu ideju iza obe igre na osnovu do sada objavljenih informacija.

NMS nema pretenzija koje SC i ED imaju i to je nesto sto Sean Murray vise puta ponovio u svakom intervjuu koji je dao do sada. Uvek covek kaze exploration game, nista vise. To ljude ne sprecava da prave neke svoje ideje u glavi sta bi mogao biti NMS. Na kraju ce to da se zavrsi razocarenjem jer niko ne slusa sta developer ima da kaze nego ocekuju nekakvo cudo jer su videli igru na Sony konferenciji i kod Colberta...
 
Pozdravljam sve blesave koji su dali hiljade dolara na virtalne brodove i tako dali šansu ovoj igri da bude legendarna :)
 
Mali warm-up pred CitizenCon:

 
Filmski izgleda. Znači sutra očekujemo još materijala?
 
ako mene pitate, mislim da ovoj igri fali još malo video materijala i još neki brodić od 100 dolara. i naravno neki lepi koncept art :p
 
Nisam poredio igre, za sada su neuporedive. Nego generalnu ideju iza obe igre na osnovu do sada objavljenih informacija.

NMS nema pretenzija koje SC i ED imaju i to je nesto sto Sean Murray vise puta ponovio u svakom intervjuu koji je dao do sada. Uvek covek kaze exploration game, nista vise. To ljude ne sprecava da prave neke svoje ideje u glavi sta bi mogao biti NMS. Na kraju ce to da se zavrsi razocarenjem jer niko ne slusa sta developer ima da kaze nego ocekuju nekakvo cudo jer su videli igru na Sony konferenciji i kod Colberta...

Ne vidim da se nesto dramaticno desava sa NMS, a ako pricamo o razocarenjima SC je trenutno najvece razocarenje, a jos se nije ni pojavio.Sto bi nas narod rekao, a odlicno ide uz SC pricu: Bez'te noge, posra vas dupe.
 
Poslednja izmena:
Filmski izgleda. Znači sutra očekujemo još materijala?

Sutra ocekujemo konkretne stvari. Gejmplej, najavu Squadron 42, okvirni datum startovanja prave alphe (ne mogula nego citave igre) i tako neke fine stvari kojih mora biti s obzirom na okolnosti. Ako ne bude nista od toga onda ce krenuti opsta panika. Pritom, ti datumi ne smeju biti za godinu dana i tako to vec za od nekoliko do sest meseci.
 
Igra izlazi najverovatnije krajem 2017. nema žurbe, opušteno.

Ne znam čemu tolika frka, kao da malo igrica ima za igranje nego mora sad baš SC da se zbrzava...
 
frka je što sa jedne strane navodno ne žele da izdaju nekompletnu igru, a sa druge strane nikako da krenu da rade na tome da je kompletiraju. time su hrabro zakoračili u vode u kojima su se već zaglavili dayz, rust, space engineers i ostali (da se razumemo, mnogi od pomenutih maltene svakodnevno update-uju svoje naslove, za razliku od robertsa i star citizena, ali kraj tim putovanjima nikako nije na vidiku).
da ne spominjemo da je dogfight modul zapravo klasična early access nedovršena igra bačena publici pod noge "da se igraju i ne smaraju".

to je problem, a ne neki datum tamo do leta 2020.

i problem je što prodaju nešto za šta zapravo uopšte nismo sigurni koliko će zaista vredeti u igri.
 
Poslednja izmena:
Kakav promašaj od poruke.
Ako ovo nije trolovanje ne znam šta je.
 
Igra izlazi najverovatnije krajem 2017. nema žurbe, opušteno.

Ne znam čemu tolika frka, kao da malo igrica ima za igranje nego mora sad baš SC da se zbrzava...

Slazem se. Valjda bi jedna od prednosti crowdfundinga trebala da bude neopterecivanje developera rokovim. Naravno, ne mislim da je dopustivo cekati 10 godina, ali ako je drugima za nesto slicno (i manje ambiciozno) potrebno 2-3 godine, prihvatljivo je strpiti se 5 u ovom slucaju. Problem je sto su u startu precenili svoje mogucnosti, a vremenom su i podigli ciljeve. Mozda bi bilo pametnije da su se u potpunosti fokusirali na Squadron 42 i izbacili igru do sad, a zatim na mp komponentu. Mada, verujem da je previse toga medjuzavisno i da to nije bila "feasible" opcija. Jednostavno, odlucili su se da paralelno razvijaju gomilu izuzetno kompleksnih modula zbog cega svaki sporo napreduje.

Ono sto mene impresionira je kako se Chris Roberts nosi sa lavinom sranja kojim ga svakodnevno zasipaju (opravdano ili ne, vreme ce pokazati). Ocigledno je da covek radi 16 sati dnevno bez vikenda i od toga barem 1/4 trosi na, cini mi se, argumentovanu odbranu projekta i na odgovoranje na pitanja backera. Kapa dole za mentalnu snagu, staminu i stalozenost. :) Mozda je moglo drugacije i brze, ali ni na sekund nisam posumnjao da sam prevaren i da necu dobiti ono sto mi je obecano. Zbog kasnjenja ce igra verovatno premasiti prvobitna oscekivanja i to je po meni fer trade-off. Da sam 6-7 godina mladji, verovatno bih bio manje razuman i vise nestrpljiv. :)
 
Poslednja izmena:
Arena Commander je fakticki zamisljen da imitira igre poput World of Tanks, kao vid extra finansiranja. Ne verujem da su u startu verovali da ce skupiti ovoliko para pa je ideja bila da naprave battle arena online shooter koji ce generisati prihod od prodaje kojekakvih gluposti. Prodaja brodova je preuzela primat i Arena Commander je stavljen u zapecak.

Sad sledi cuveno pitanje, ono oko cega se vode bitke ovih dana. Da li oni rade nesto sa tim parama tj. prave ono sto su obecali ili se drogiraju na jahtama? To necemo znati dok ne vidimo nesto od obecanog tj. taj mali deo Persistent Universa iliti zvanicnu Star Citizenu Alphu (ne module alpha sto je krseno kao pre-alpha nego alpha test citave igre).
 
Kakav promašaj od poruke.
Ako ovo nije trolovanje ne znam šta je.
izvini. podvuci jednu moju reč koja nije na mestu, samo jednu.
jesu li ili nisu rekli da neće da izdaju modul po modul nego celu igru? da li daju bilo kakav update o tome šta zapravo rade u igri i dokle su stiglii? da li za sve to vreme prodaju ili ne prodaju brodove za koje zapravo uopšte ne znamo koliko će biti teško doći do njih?
jedino što ne stoji je poređenje sa rust-om i space engineers-om, jer su to, ma koliko nedovršene, ipak igre koje i u alfi nude kvalitetno i krajnje raznovrsno gameplay iskustvo, i neki od nas namakoše stotine i stotine sati igrajući ih.

kako ja to trolujem? pa ja ću prvi da se igram, samo da izdaju nešto što se može igrati i što nije naprosto - pucam ja na tebe, pucaš ti na mene. ne bežim ja od toga da je pvp borba suština svakog normalnog igračkog iskustva, ali daj malo nečega u toj igri... bilo čega.
 
Imas update-a u pisanoj formi koliko hoces. Svake nedelje su one emisije gde pricaju o tome sta rade. Svaki mesec je detaljan update (Monthly Report), svake nedelje se pise od FPS modulu. Ako nesto ne manjka to je komunikacija o tome na cemu rade. E sad, da li ti njima verujes ili ne to je druga stvar. Da li verujes da li je onaj poslednji explosion video in game ili in engine skuvana animacija? Da li verujes da li je to ono sto cemo videti u igri ili sarena laza?
 
lepo to izgleda.
šta drugo čovek da kaže?
mene iskreno uopšte ne zanima kako izgleda, mnogo me više zanima kako će taj gameplay da izgleda u praksi, a to što oni pričaju da rade mi je nekako... ne znam. pr.
kada momci koji prave space ili mediewal engineers nešto rade sa igrom, oni to update-uju i to možemo da probamo. na taj način znamo šta smo platili i pomalo svojim komentarima utićemo na razvoj igre. ne bih rekao da to što krisova ekipa piše sastave imalo liči na fer odnos prema mušterijama. nisu oni podigli kicstarter za pisanje monhly report-a nego za pravljenje igre. ako ljudi koji beže iz njihove firme kažu da je sve to šarena laža, a pritom nemam šta da probam da se uverim da to nije tako, to je, meni lično, više nego alarmantno.
 
Fino izgledaju efekti ali to je manje bitna stvar kod klipa koji sam okacio. Ako je stvarno in game a ne monitirano in engine kao neka animacija onda to ima poprilicnu tezinu. Ukljuci video na 2:40 i obrati paznju na sledecih pet, sest sekundi. Puca stalko i zidovi broda, gori vatra i na kraju sve to izlece u otvoreni svemir zajedno sa vazduhom. To je ono sto su obecali, sistem koji ce omoguciti da u brodu imamo vazduh koji ce prilikom breach-a izleteti napolje i time kompromitovati life support sisteme. Zbog takvih detalja sam ja ulozio igru, meni je to jako bitno. Naravno, ukoliko je to zaista tako a ne prebaked animacija.
 
video sam, i super je. shvatio sam da se subsistemi otkidaju s broda i nestaju u plamenu. lepo, iskusno, i super bi bilo kada bi bilo "dublje" implementirano.
štos je samo u tome što smo dobili ANIMACIJU, a ne dogfight modul u kome se sve to stvarno dešava. to nije update, to je pr.
to pokušavam da kažem sve vreme.
 
Razumem ja sta ti govoris. Razlikujemo se u ocekivanjima. Ja to nisam ocekivao u prve dve, tri godine razvoja. Po najavama to bi trebala sledeca stvar koju cemo dobiti. Jedan sistem, jedna otkljucana planeta (ostale ce dodati vremenom) i mogucnost upravljanja malim brodovima koji su zavrseni i nekim velikim (oba su prikazana u klipu). Jako mrsav sadrzaj ali bi osnovni sistemi morali biti u funkciji.

Istu stvar ce dobiti i Elite, pricao je Brejben o tome jos tokom Kickstarter kampanje. FPS, multicrew, razni sistemi u brodu, emergent gameplay koji ce real time modifikacija tih sistema stvoriti. To su planovi i za jednu i za drugu igru. Zato kazem da NMS nema smisla trpati u isti kos, posto Sean Murray i ekipa nemaju tih aspiracija.
 


Ljudi rade razvoj, potrebno je vreme.

Dobićeš 2017. sve ono što tokom razvoja ne saseku i izbace.
 
fakat je da se ispostavilo da moje nepoverenje u brabenov tim, na kraju, baš i nije imalo osnova, ali ovo poverenje u nekoga za koga čak i njegovi doskorasnji saradnici kazu da je šarlatan mi je nekako... religijsko...
 
Chris Roberts svakako nije šarlatan. Dovoljno njegovih igara sam odigrao i nauživao se tom prilikom, da od mene ima bez problema kredit do te 2017.
Isto očigledno važi i za veliki broj drugih ljudi, koji su ga i izfinansirali (ja sam uzeo odmah u startu osnovni paket, pa nisam baš previše doprineo, ali krastavac to je bilo u skladu sa mogućnostima).
 
Vrh Dno