Šta je novo?

Oprema i zaštita automobila

Gde vi ljudi zivite kad toliko kradu automobile i iz njih?
 
Nebitno je gde se živi. Bitno je gde se putuje. Ja imam garažu. Ali kad auto ostavim negde na Zvezdari preko noći, redovno nešto nestane.
 
Takođe. Mnogo je auto u prometu, svuda, u svako doba...
Jednostavno neke stvari prihvatiš vremenom.
 
Devedesete su se vratile, treba biti oprezan u vezi svega sto je na izvol'te!
Zarkovo prednjaci u tome zadnjih nekoliko meseci, obijeno 50% lokala (osim kockarnica koje rade 24/7),
poceli opet i stanove da obijaju.. a toga nije bilo od devedesetih.
Mracna noc je pred nama... ali i ona ce proci
 
Ja uradio tehnički pre mesec dana, sa izmestenim OBD. Odmah po zakazivanju tehničkog su mi napomenuli da ponesem adapter sa sobom ako imam modifikovani OBD.
Radio sam tehnički pre mesec dana i nisu kačili dijagnostiku. Je l' to neka novina, jer nisam čuo od nikoga koga znam da to rade? Šta čitaju od podataka?
 
I ja sam radio tehnički na 2 auta i niko ništa nije kačio. Tu gde radim tehnički i registraciju čak i nemaju dijagnostiku.
 
Član 22


Pored merila iz člana 21. ovog pravilnika, privredno društvo mora imati i koristiti sledeće uređaje:

6) uređaj koji ima mogućnost provere ispravnosti sistema za upozoravanje na neispravnost opreme za regulisanje aero zagađenja preko OBD priključka vozila. Ovaj uređaj može biti integrisan u okviru uređaja za merenje sadržaja izduvnih gasova. Proveru ispravnosti sistema za upozoravanje na neispravnost opreme za regulisanje aero zagađenja nije potrebno vršiti na teretnim vozilima čija NDM prelazi 3,5 t, putničkim vozilima sa pogonom na benzin proizvedenim pre 2001. godine i putničkim vozilima sa pogonom na dizel proizvedenim pre 2004. godine;

Član 82

Izduvna emisija motornih vozila sa motorima koji rade sa unutrašnjim sagorevanjem, pri prvoj registraciji, mora odgovarati zahtevima jednoobraznih tehničkih uslova.

Na motornim vozilima, koja ispunjavaju uslove propisane normom najmanje "EURO 3", mora postojati ispravan sistem za upozoravanje na neispravnost opreme za regulisanje aero zagađenja (OBD).

1670362744942.png
 
Član 22


Pored merila iz člana 21. ovog pravilnika, privredno društvo mora imati i koristiti sledeće uređaje:

6) uređaj koji ima mogućnost provere ispravnosti sistema za upozoravanje na neispravnost opreme za regulisanje aero zagađenja preko OBD priključka vozila. Ovaj uređaj može biti integrisan u okviru uređaja za merenje sadržaja izduvnih gasova. Proveru ispravnosti sistema za upozoravanje na neispravnost opreme za regulisanje aero zagađenja nije potrebno vršiti na teretnim vozilima čija NDM prelazi 3,5 t, putničkim vozilima sa pogonom na benzin proizvedenim pre 2001. godine i putničkim vozilima sa pogonom na dizel proizvedenim pre 2004. godine;
Moja oba auta su benzinci. Merena je emisja štetnih gasova sa onim uređajem koji se kači direkt na izduvni sistem i to je to. Ništa OBD.
 
To onda verovatno koriste malo ozbiljniji teh. pregledi. Ovi moji lokalci ne koriste ništa od toga. :)
Meni je OBD premešten na drugo (skriveno) mesto, a originalni je bez funkcije, pa ću znati kad su počeli da koriste dijagnostiku. :D
 
Već drugu godinu mi se na tehničkom pregledu kače na OBD. Plus I neka sonda u auspuh.

Ne znam baš tačno šta rade. Znam i da ne sme biti grešaka na sigurnosnim sistemima, tipa ABS, ESP, airbagovi...
 
Verovatno previse auta sa ugasenim check engine lampicama.
Sonda ti je za merenje stetnih gasova
 
Moja oba auta su benzinci. Merena je emisja štetnih gasova sa onim uređajem koji se kači direkt na izduvni sistem i to je to. Ništa OBD.
Merenje izduvnih gasova se vrši na određenom broju obrtaja. Ranije je bio pun gas, ali zbog starosti voznog parka je to preinačeno u 3000 obrtaja. Zato i treba da se zakači na OBD koji očitava obrtaje motora. U suprotnom bi svi merili na leru. Kod uređaja koji nemaju OBD koristi se drugačiji pristup merenju obrtaja.
 
Merenje izduvnih gasova se vrši na određenom broju obrtaja. Ranije je bio pun gas, ali zbog starosti voznog parka je to preinačeno u 3000 obrtaja. Zato i treba da se zakači na OBD koji očitava obrtaje motora. U suprotnom bi svi merili na leru. Kod uređaja koji nemaju OBD koristi se drugačiji pristup merenju obrtaja.
To ima smisla samo na automobilima koji nemaju pokazivač obrtaja. A koliki je procenat takvih automobila ?
 
Ako će zaposleni na teh. pregledu da gleda u obrtaljku i "manuelno" drži na 3000 obrtaja, to im daje mogućnost da mute i po svom nahođenju šteluju ko će proći test izduvnih gasova a ko neće.
Ovako je u izvešaj sa uređaja za kontrolu izduvnih gasova unet i podatak o broju obrtaja i dijagram rpm/exaust, i mnogo teže je muljati sa rezultatima.
Neki od tih uređaja jednostavno zahtevaju podatak o broju obrtaja da bi uopšte verifikovali merenje.

U zadnje 2-3 godine, uvek su mi se kačili na OBD tokom tehničkog pregleda.
Radio sam na 2-3 mesta, i neki od njih posle godinu dana šalju SMS da me podsete na isticanje registracije. U poruci navedu i "...ponesite adapter ako imate izmešten OBD"
 
Ja sam pre neki dan radio tehnicki i vidim da su kacili OBD.

Ono sto me jako nervira sto na tehnickom drndaju klimu i radio, i onda mi ostave pojacan radio uvek na neke narodnjake, i klimu na max.

Stvarno ne razumem tu proveru, niti momka koji za kratko vreme koliko traje tehnicki ima zivaca da drnda radio i odvrne klimu na max
 
To ima smisla samo na automobilima koji nemaju pokazivač obrtaja. A koliki je procenat takvih automobila ?
Nije bitno da li na tabli imaš pokazivač broja obrtaja. Putem OBDa se dobija taj podatak na vozilima koja imaju OBD, a putem sonde na vozilima koja nemaju OBD. Uređaj za merenje izduvnih gasova taj podatak svakako dobija merenjem, a ne opažanjem kontrolora na liniji tp.
Ja sam pre neki dan radio tehnicki i vidim da su kacili OBD.

Ono sto me jako nervira sto na tehnickom drndaju klimu i radio, i onda mi ostave pojacan radio uvek na neke narodnjake, i klimu na max.

Stvarno ne razumem tu proveru, niti momka koji za kratko vreme koliko traje tehnicki ima zivaca da drnda radio i odvrne klimu na max
Da, primetio sam i ja to. Ni jedna ni druga stvar nemaju nikakve veze sa tehničkom ispravnošću vozila jer suštinski ne utiču na funkcionalnost vozila.
 
Meni su pored radija čačkali i sedišta, pomerali ih i po daljini i po naslonima... Logike bez.
 
...čačkali i sedišta, pomerali ih i po daljini i po naslonima... Logike bez.

Dešava se da se pojedu zubi koji drže sedište u podešenom položaju, te takvo sedište može da se pomera u vožnji.
Ovakvo vozilo ne bi smelo da prođe tehnički.

Meni su gledali i pravilnost zatvaranja vrata (jer ako ne valja, mogu se otvoriti u vožnji), gledali su da nemam presvlake (ja nemam nikakve, ali neodgovarajuće ne smeš da staviš ako imaš airbag-ove u sedištima), bravicu na poklopcu motora (naravno da ne sme postojati mogućnost otvaranja u vožnji), ispravnost podizača stakala (podupiranje zabadanjem šrafcigera nije dozvoljeno, opet zbog mogućnosti da se otvori u vožnji)...

Kamera ih snima sve vreme, a video napravljen tokom tehničkog pregleda moraju da čuvaju neko ne baš malo vreme.
Postoji neki spisak stvari koje moraju da pogledaju, i na snimcima se mora videti šta rade.

Proveru radija i klime baš nije da razumem.
Ventilator i grejanje, ajd' đene đene, ono, kondenz zimi i zamagljena stakla... Možda zapravo to i gledaju... :unsure:

Bla.bla.bla... Ne znam šta da mislim (a da ne ispadnem dežurni hejter).
Vidim tamiće ovih lokalnih skupljača otpada, prefarbani i mnogo manje dime.
Natrči tu i tamo neki baš krš da se kotrlja ulicama, ali daleko je to sada ređe nego ranijih godina.
 
Kad već pominjete to, ostavljam auto ispred tehničkog pregleda, predajem ključeve, kad dolazi lik i donosi onaj nastavak za vuču koji se šrafi napred na auto, sajlu, prsluk i ubacuje u gepek, i drži obavezan set opreme (prva pomoć, trougao...) ali ove prethodne stvari su bile odvojene. Kažem, pa imam sve to, prsluk u džepu sa strane u gepeku, ostalo ispod poda od gepeka, kaže ma neka, stavljamo mi naše svuda da ne vratimo ljude koji nemaju.

Krene tehnički, ja sedim u čekaonici i gledam šta rade. Umesto da otvore mali poklopac koji prekriva mesto gde se šrafi "kuka" za vuču, on se nekako namesti čudno, i vidim petlja rukama oko toga, ali ne otvara poklopac. Onda kao šrafi kuku a drugom rukom je pridržava da izgleda kao da stoji gde treba. Izgleda da je stao tako da blokira kameru koja ga snima, ili bar ne može precizno da se vidi da nije ni otvorio poklopac. U svakom slučaju, hvala mu, većina kad otvara taj poklopac polomi neku žabicu ili nešto ošteti.

A primetio sam i da su pale cene tehničkih, nije više 6000 svuda, ima za 4500 po Beogradu, a viđao sam i neke reklame za tipa 2000-3000 ali nisam siguran ni da li je tačno ni gde se nalazi.
 
Pooštravanje zakona i selektivna primena istog je recept za katastrofu. Nije bio problem ni u starom zakonu i pravilnicima u smislu već postojećih rešenja (ok, slažem se, neke stvari i nove pojave treba zakonski i opisati), ali ovo je preterivanje. Zna se šta je bitno za tehničku ispravnost vozila i tu ne treba biti nikakvih kompromisa. Recimo neispravna sijalica za zadnju tablicu ne igra nikakvu ulogu u tehničkoj ispravnosti, ali zbog toga pojedini vraćaju ljude. Sijalica može da rikne bilo kada...
Dakle, odgovor naših vlastodržaca je stalno neko pooštravanje umesto da se vrši sprovođenje primene zakona operativno, a ne čučeći sa radarom iza žbuna.
Još veća prevara je uverenje ABS koje se izdaje pri uvozu polovnjaka, gde se plaća praktično ništa.
 
Mozda je negde niza cena tehnickog ali treba gledati ukupnu cenu registracije, jer lako moze to da bude na kraju skuplje.

I onako je svake godine sve skuplje, nisam primetio da je negde postalo jeftinije
 
Ajd' da pitam, sta uraditi sa starim pakovanjem prve pomoći kome je odavno prošao rok trajanja?

I čije su ono prve pomoći skoro zabranjene (povucene iz upotrebe, prodaje) radi varanja sa sadrzajem u pakovanjima svih sanitetskih sredstava (gaza, zavoja...)?
 
Moja i autu je iz 2015te (tj tad prošao rok)
 
Moje jedine 2 kazne su zbog te jbne prve pomoći, jednom jer je istekla malo manje od godine, a drugi put malo manje od mesec dana... U bolnicama je skroz ok koristiti JNA zavoje, a ovi u kutiji, koja je u zalepljenom celofanu, pa i oni u celofanu, isteknu za 3 godine. Pre godinu, dve smo otvorili neku prvu pomoć (uglavnom ih samo menjam, staro za novo) i ladno stoji rok trajanja na svemu, i na makazicama...
 
A primetio sam i da su pale cene tehničkih, nije više 6000 svuda, ima za 4500 po Beogradu, a viđao sam i neke reklame za tipa 2000-3000 ali nisam siguran ni da li je tačno ni gde se nalazi.
Ima u Kragujevcu ja mislim za 3000 rsd na IG mi iskocila kao reklama :D
 
Ajd' da pitam, sta uraditi sa starim pakovanjem prve pomoći kome je odavno prošao rok trajanja?

I čije su ono prve pomoći skoro zabranjene (povucene iz upotrebe, prodaje) radi varanja sa sadrzajem u pakovanjima svih sanitetskih sredstava (gaza, zavoja...)?
Imam Galenikinu i kada istekne rok odnesem u Benu apoteku i zamenim za novu uz neku doplatu.
 
Razmišljam o Zederu već neko vreme... Računam da za savladavanje ovakve prepreke treba malo više vremena pa da se niko neće upuštati u takvu avanturu kada se mogu naći vozila i bez mehaničke zaštite. Kamera je tu, ali kada lik dođe sa maskom na licu, teško da ičemu služi.
 
Logika je potpuno ispravna. Čim vidi bilo kakvo usporenje, ide dalje, jer ima dovoljno lakih meta.

Baš zbog toga, one dzombe na volanu (Lavlja kandža?) verovatno imaju dobar odbojni efekat, ali da svaki put to skidam i stavljam, pa još gde da ga drži u toku vožnje...

Zeder ide ispod volana? Dok vidi zeder, već je ušao u kola.
 
Da. Može da se stavi nalepnica na staklo. Mada nju stavljaju i oni koji nemaju zeder. A ima i onih koji ga ne zaključavaju. U svakom slučaju bolje i oštećen enterijer nego prazno parking mesto :D
 
Nazad
Vrh Dno