Deluje mi da su se ovi napadi na NWN2 malko otrgli kontroli
NWN je više multiplejer nego singlplejer igra tako da se može progledati kroz prste siromašnijoj kampanji u odnosu na Baldur's Gate sagu sa kojom je ovde dosta poredite, koja je ipak bila potpuna singlplejer igra.
Veoma mi smeta to što igra ima malo sporednih kvestova koji su nezavisni od glavne kampanje. U tom smislu Baldur's Gate serijal i NWN1 jesu najbolji. Takođe me nervira to što me igra zatrpava plenom i iskustvom ko blatom. Ko se seća originalne kampanje u NWN1, cifra od 1000 XP je bila pojam, međutim još od prvog ekspenžn peka pa na ovamo, dešavalo se da se tolika količina iskustva dodeli liku samo zato što je prešao iz jednog područja u drugo. Međutim, za ovu glupost rekao bih da nije skroz kriv NWN već sveopšti pavergejmerski duh koji vlada među RPG igrama u poslednje vreme. Na kraju krajeva nigde u ovoj temi nisam pročitao da se neko žali na ovaj problem. Ali ako se fokusiram samo na glavnu kampanju, rekao bih da je bez sumnje bolja od one u NWN1. Pogotovu je početak bolji (ona fora sa "akademijom za heroje" u prologu NWN1 kampanje je bila dibidus glupava).
Bagova izgleda da je bilo dosta ali sam na to već oguglao i ne smatram da je NWN2 neki poseban izuzetak među ostalim igrama. Recimo, pre nekoliko dana sam instalirao FarCry ponovo da vidim HDR efekat na delu i po instaliranju peča 1.40 nije mi radio "mouse look" (osnova nad osnovama), meh; posle sam našao rešenje za problem na netu. Ja NWN2 nisam igrao mnogo pre peča 1.03, a i ono malo što sam igrao, nije mi zadalo nikakve glavobolje. Peč sam čekao pre svega zbog anti-alijasing opcije, jer mi ovaj izvorni drajverski nije radio, pa sam se nadao da će to popraviti i popravili su. Generalno nije pametno igrati RPG igru odmah pošto izađe na tržište, pogotovu ako je igra jedna od "isčekivanih", jer "igrači" uglavnom ne mogu da se strpe i time stavljaju razvojne timove u nezavidan položaj da im nekakvi tamo menadžeri koji veze sa samom igrom nemaju, udaraju veštačke rokove... otprilike podsećaju me na onu dečurliju u Simpsonovima, kada su ispitivali javno mnjenje kako da unaprede Iči&Skrači crtani film. Ja sam igru odigrao kompletno od početka do kraja sa 1.03 pečom, i izgleda da sam imao sreće da ne naletim ni na jedan jedini bag. Jedino me je veličina prosečne snimljene pozicije ubijala u pojam.
Hardverska zahtevnost. Moja prethodna mašina je bila Atlon na 2.1 GHz, Radeon x800pro i 1 GB memorije, i tu je igra radila sasvim korektno pod uslovom da se isključe terenske senke i opcija "point light shadows", PRE peča 1.03. Čini mi se da nešto generalno nije u redu sa opcijom "point light shadows", bar kada su u pitanju Radeoni (za gafičke drugih kompanija, ne znam). I sada, na novoj mašini, ume veoma da koči ako je upaljena.
To što se igrači toliko žale na kameru, čini mi se da dolazi iz razloga što uporno pokušavaju da upravljaju likom kao u nekoj TPS (third person shooter) igri, ili možda kao u KotOR-u. Iskreno se nadam da neće više nigde forsirati onaj *****ski upravljački sistem iz KotOR-a, očito satkanog za džojped. Daću sebi za pravo da kažem da se NWN singlplejer (pod pretpostavkom da vodite družinu sa sobom) igra pre svega u "free camera" modu tj. RTS modu koji je bio prisutan od samog početka. Multiplejer ili singlplejer ali sa jednim do dva lika najviše, igra se u "top down camera" modu sa najvećom mogućom preglednošću terena i ručnim rotiranjem kamere (preko srednjeg dugmeta miša). Razumem ja da može često da bude vizuelno lepše da se krećete kroz prostor u TPS perspektivi, zahvaljujući veoma lepoj grafici, ali NWN nije u duhu takve prespektive. Uvećavati toliko teren treba samo kada hoćete izbliza da osmotrite neki detalj, a ne da tako igrate celu igru. U multiplejeru je čak i opasno da se krećete okolo tasterima bez dobre preglednosti nad terenom, jer vrlo lako možete da se zaglavite. Kako delići sekunde mogu često da odlučuju o životu ili smrti vašeg lika, nije baš pametno da dođe do toga. Kursor vas unapred obaveštava na koje mesto možete, a na koje ne možete da kliknete. Ko je igrao NWN1 na ovaj način, sigurno nije imao problema sa kamerom u dvojci.
Kritika koja definitivno nije na mestu tiče se glasovne glume i novih muzičkih tema. Sve zajedno sa režijom, veoma je dobro odrađeno. Najbolje koje sam video u poslednje vreme. Ne volim što je dosta zvukova iz prvog dela reciklirano, ali ni ne smeta mi mnogo, iako sam igrao NWN1 veoma dugo.
Što se tiče alata za pravljenje modula, koristio sam ga dosta u prvom delu za najrazličitije potrebe i mogu da kažem da je novi alat odličan (posebno promena u načinu izrade otvorenog prostora) i veoma sam zadovoljan njegovom fleksibilnošću i efiksanošću. Koliko sam imao prilike da vidim, i drugi koji su dobro poznavali prvu verziju alata, zadovoljni su. Jedino imaju problem da se priviknu novi igrači koji nisu koristili prvobitni alat, i čitao sam da su se neki žalili na nedostatak uputstava na netu. To mogu da razumem, ali, što se mene lično tiče, u uputstvu koje dolazi uz novi alat zajedno sa modulom "Uninvitedguests" koji takođe dolazi uz igru, našao sam bukvalno objašnjenje za sve što mi je do sada trebalo. U roku od jednog dana sam ovladao svim onim delovima alata sa kojim sam baratao i u prvoj verziji (a to će reći svime osim AI skriptinga). Sve kritike na račun NWN2 alata su uglavnom gluposti. DODATAK: Hmm, zakleo bih se da je neko napao NWN2 Toolset u ovoj temi, a sad ne mogu da nađem taj pasus. Možda mi se učinilo.
Kada ste već potegli temu mape, ja volim "World Map" sistem ali meni se lično mapa u prvom BGu nije dopadala uopšte. Ta fora da doterate družinu do jednog od krajeva ekrana kako bi ste otvorli novo područje na mapi mi uopšte i ne ostalja utisak da tu ima nekakve svetske mape. BG2 je po tom pitanju odličan i generalno je bolji od prvog dela bar što se mene tiče. Najbolji "World Map" sistem ima "Temple of Elemental Evil", dok je i NWN2 sistem dobar, jedino je problem što se siromaštvo u domenu sporednih kvestova direktno odražava na poentu same mape.
Imajući u vidu zaista neverovatnu NWN1 zajednicu, nadam se da će isto tako dobro usvojiti i NWN2 i nastaviti da pale i žare na polju multiplejer/singlplejer RPGova