Šta je novo?

NWN2 - oficijelna spika [no spoilers]

Igra je dosta bolja od prvog dela NWN, jer su lokacije mnogo bolje, primetna mana je to sto mapa sveta nije slobodna za kretanje u potpunosti, tako da valjda ce u sledecem delu uspeti da se priblize Baldur's Gate-u jos malo, igri iz 1998. godine, covece, 'ladno danas nisu u stanju da naprave igru podjednako dobru kao od pre 9 godina! Ali kazem dosta bolja okruzenja, dosta toga se desava na otvorenom ili u naseljenim mestima sto je mnogo bolje od "podrumarskog i pecinskog" NWN prvog dela, bar za sada dokle sam ja stigao.

@Kilibane, nadji to pa postavi ovde?
 
Poslednja izmena:
Hit ~ da pozoves konzolu, kucaj prvo DebugMode 1
zatim rs ga_party_limit(6)

Mada za ovim nema nikakve potrebe, igra stvarno nije teska.
Samo jedan zmaj i nigde Mind flayera, pominjase ih u igri reko bice dobrog fajta al nista..
 
U princip nema ali prijatelj koji je zavrsio igru kaze da se njemu cini da se broj neprijatelja povecava sa brojem clanova party-ja. Druga stvar je da mislim da je 6 optimalan broj clanova jer sa tim mogu da se pokriju sve pozicije u grupi, a i znam da su enki ljudi vodili svih 12 ili 13 npc ova od jednom, normalno da ih nisu vodili sve u akciju vec bi ih ostavljali na pocetku niivoa ali kazu da su dialozi izmedju odredjenih clanova fenomenalni a dobar deo tih dialoga se izgubi jer se u manjem party-ju oni cesto ne nadju zajedno
 
@Bancho, hvala puno, i Kilibane takodje.

Isprobacemo sa 6 clanova!
 
@killbane : Dobro,to sa konzolom vec spada u cheating ;)

Igra je dosta bolja od prvog dela NWN, jer su lokacije mnogo bolje, primetna mana je to sto mapa sveta nije slobodna za kretanje u potpunosti, tako da valjda ce u sledecem delu uspeti da se priblize Baldur's Gate-u jos malo, igri iz 1998. godine, covece, 'ladno danas nisu u stanju da naprave igru podjednako dobru kao od pre 9 godina! Ali kazem dosta bolja okruzenja, dosta toga se desava na otvorenom ili u naseljenim mestima sto je mnogo bolje od "podrumarskog i pecinskog" NWN prvog dela, bar za sada dokle sam ja stigao.

Evo sada sam 13-14 lvl i igra je mnogo losija nego sto sam ocekivao.Samo malo naprednija u odnosu na prvi deo.Jedino to sto vodis vise likova,i samo malo manje ogranicenja na mapi.Upravo svaki nova RPG avantura ima tu nesrecu da se poredi sa BG serijom,a ovde je moj komentar-NI BLIZU.Mnogo ograniceno,bukvalno samo teras pravo,skoro da nema ni sporednih kvestova,a ako ih i ima jako su ocigledni i skoro uvek idu uz glavni kvest(znaci resavas glavni i usput nadjes nesto i posle kad ides na riport za glavni kvest javis se coveku pored i resio si i sporedni).Ni za te mape ne znam zasto si se tolko odusevio-uglavnom imas samo jedan put,pa cak i na otvorenom(zvuci nemoguce ali tako je-recimo teras u neki kanjon,a sa strane ne mozes da ides).Sa likovima su pokusali da ozive fenomenalnu atmosferu BG-a,i to me donekle drzi,ali i to je prilicno traljavo uradjeno-naidjes negde na nekog lika i neces da ti se pridruzi a on odma u Sunken Flagon i tako svi.Nema nigde nekih skrivenih kvestova ili predmeta(dobro ovo nisam 100% siguran,ali tako deluje),sve deluje jako siromasno,bez ikakvih fora sa strane koje su krasile BG.
Dalje,postoji nekoliko izbora kamere,ali nijedan ne valja! Plus ona mapa je meni mala pa ukljucim onu vecu da stoji-ali ona zauzima trecinu ekrana! 50% igre se macujem sa kamerom i mapom da vidim nesto.
Jedino sto vredi je po meni implementacija AD&D pravila,tj. bogatstvo rasa,klasa,skilova i fitova,zboh kojeg bi igra imala veliki replay value jer omogucava kreiranje bezbroj razlicitih kombinacija.Ali sve je to dzaba kad je igra siromasna u avanturistickom smislu.
 
Poslednja izmena:
Evo sada sam poceo da igram Hitmana i nekoliko dana nisam ni bacio pogled na NWN, toliko o tome koliko je mene drzalo :) Mape, covece kakve su bile u prvom delu ovde su ih pedantnije uradili i graficki prijatnije, ali da su siromasne tu si potpuno u pravu, ides pravo, a ono sto mene nervira sto ti na mapi zvezdice obelezavaju sve zivo, nemas sta da trazis, nema sanse da zalutas i da se za****s, uprostili ga, do debilizma po tom pitanju, sajd kvestovi kao sto kazes siromasni, onda one gluposti uzmes u svoju bandu nekog lika, gde god krenes tebe neko napada, mislim nije los fazon jednom, drugi put, ali 10 puta malo je glupo, i nagovestava nedostatak ozbiljne radnje. Iskreno mislim da su nparavili ogromnu gresku kada su AD&D svet stavili u 3D, za RPG takvog kova 2D je prava stvar, samo treba radnja, scenario. Pravila su odlicno implementirana, vazdan onih odlicnih i zanimljivih klasa, najvise sam se odusevio kada sam pravio lika koga cu da vodim. Muzika jednolicna, tugaljiva, tra-la-la-la.
Kamera je tek prica za sebe, ono je pravo mucenje, non stop je okrecem tamo-vamo, da ti presedne.
 
Poslednja izmena:
@DAS
Ja recimo na to gledam kao na poboljsanje igre. Po mom misljenu u startu su trebali da stave veci broj clanova party-ja. Nisam im ja kriv sto oni prave falicne igre pa moramo da se dovijamo kako znamo i umemo. Nego jel neko zna kako se ispravlja problem sa slemovima kod kompanjona. Cuo sam da se kod nekog ti slemovi vide (kada se stave kompanjonima) a kod nekog ne. Druga nevidjena glupost u igri je sto ne mozes da koristis nekog od svojih likova za dialog sa NPC-om i tako iskoristis njegov/njen diplomacy, intimidate isl. Da li postoji neki nacin da se to resi pa makar i varanjem?
@Flight
potpuno se slazem s tobom. Stvarno mi nije jasno da ne mofu da naprave solidnu igru. Jedino sto treba da urade je da iskoriste vec proverena stvari u dokazanim igrama. Ne shvatam zasto neko zeli da izmislja "toplu vodu". Ponekad se pitam da li ti likovi koji prave te igre uopste ih i igraju i da li igraju ono sto naprave. NWN2 je ogroman pomak u odnosu na NWN1 ali i dalje nije ni prineti Bladur's gate, sa kojim mora da se uporedi jer to je isti zanr igre. Level design u ovoj igri je blago receno smesan, mapa su male i ne donose ni malo iznenadjenja, mali broj lokacija, dungeoni su smesni ( setite se samo watchers keep-a ). Ne smeta mi sto je 3d ali bi trebalo da su mape vece i malo bogatije. Neverwinter izgleda smesno i siromasno a skaliranje objekata je uzas. Jedan od najvecih gradova Faeruna deluje pusto kao neka selendra u Icewind Dale-u. I opet mora se uporediti sa Alkatlom koja je izgledala fenomenalno od prvog trenutka kad se stupi u nju. Posoje jos mnog stvari koje su me veoma razocarale i zbog kojih sam trenutno prestao da igram bar na neko vreme. Neverovatno je da su igru radili siti ljudi koji su stajali iza Baldur's gate, Icewind Dale-a, Planescape Tormenta, Fallout-a, mada ako nesto moze da se kaze u njihovu odbranu izjavili su da su oni zeleni da zadrze duh NWN1 i zbog toga nisu zeleli sustinski da menjaju gameplay! Svasta!!! Inace JE Sawyer, lik koji je radio zajedno sa Chriss-om Avalonom na scenariju, ujedno je radio i na nekim gore pomenutim igrama i bio jedan od glavnih designera nesrecnog Baldur's gate III: The Black Hound koji je trebao da bude sve ono sto cekamo 9 godina poceo je da radi na istoimenom modulu za NWN2 koji bi trebao da bude nikad uradjeni BGIII
 
Poslednja izmena:
Svasta!!! Inace JE Sawyer, lik koji je radio zajedno sa Chriss-om Avalonom na scenariju

Mala ispravka. Sawyer je preuzeo Lead Designer poziciju tek u martu-aprilu 2006. dakle nesto vishe od 7 meseci pre izlaska igre. Po njegovim sopstvenim recima glavna prica i quest-ovi su bili uglavnom zavrsheni u to vreme tako da je za njih ipak zasluzniji Ferret Baudoin, tj. prethodni developer na toj poziciji.

ujedno je radio i na nekim gore pomenutim igrama i bio jedan od glavnih designera nesrecnog Baldur's gate III: The Black Hound koji je trebao da bude sve ono sto cekamo 9 godina poceo je da radi na istoimenom modulu za NWN2 koji bi trebao da bude nikad uradjeni BGIII

Baldur's Gate 3 je bio samo marketinski naziv za TBH, zato sto u to vreme Interplay jednostavno nije imao autorska prava da izda D&D pod drugim imenima sem Icewind Dale i Baldur's Gate. Sama igra je, po Sawyer-ovim recima, imala vrlo malo toga zajednicko sa BG serijalom, npr. prica se uopste nije nadovezivala na Bhaalspawn sagu. BTW, vishe informacija o Sawyer-ovom TBH modu imate ovde: http://theblackhound.googlepages.com/
 
Baldur's Gate 3 je bio samo marketinski naziv za TBH, zato sto u to vreme Interplay jednostavno nije imao autorska prava da izda D&D pod drugim imenima sem Icewind Dale i Baldur's Gate. Sama igra je, po Sawyer-ovim recima, imala vrlo malo toga zajednicko sa BG serijalom, npr. prica se uopste nije nadovezivala na Bhaalspawn sagu. BTW, vishe informacija o Sawyer-ovom TBH modu imate ovde: http://theblackhound.googlepages.com/

Pa malo toga po prici ali bi gameplay bio veoma slican a to je ono sto je bar meni bitno.
 
@Kilibane, nisu isti ljudi radili ovu igru, mozda ima par imena ista ali to nije isto, Black Isles, je radio Baldur's Gate, Torment, Fallout 1 i 2 , sve najbolje igre ikad' napravljene, ovi danas nemaju veze sa njima niti mogu vodu da ima nose, i to cak drugi deo Baldur's Gate (dvojku jelte) mislim da nisu radili isti ljudi (ako se ne varam) jer znam da sam pokusao da ga igram pa nisam mogao toliko je bilo dosadno i glupo, samo je graficki bio ulepsan, radnja neki ruzni negativac i ti ga juris celu igri, delo nekog retardiranog Amera po ugledu na Holivud.
Po meni Torment je mozda najoriginalnija i najmastovitija igra ikad' napravljena, a grafika za to vreme i efekti, sami efekti magija, eksplozija i slicno su 10 puta bolji od ovih u NWN2, koja je definitvno unapredjena u odnosu na NWN, pa vi vidite.
Baldur's Gate 1, je bio za ono vreme, danasnje i narednih 10 godina nesto nedostizno, u Oblivionu mozes da se slobodno kreces po mapi i to ljudi pricaju kao "Vauuuu, zamisli", meni je to smesno jer u Baldur's Gate si mogao da radis sve sto si hteo i igra je ogromna, i jednostavno posle toga nisu napravili igru koja moze da joj pridje, kamoli da bude podjednako dobra ili bolja.
Torment je vec bio drugi tip igre, ali cudo pravo cudo, kamera genijalna, sirok prostor za kretanje likova, to je jedina mana bila u Baldur's Gatu, jer po hodnicima je bilo skuceno.
Svaki novi deo igre, mape, potpuno drugacije, zanimljivo, milion likova, fazona, ono je bilo izazov da se napravi onako nesto.

Sa Icewind Dale-om su ga vec utupuli, ona groblja, pa ogranicenost kretanja, pa nema novih desavanja.

NWN2, da to je stvarno smesno, ja odaberem onu zensku rogue-a da razgovara, kada ono vrsi pricanje onaj lik koga ja vodim, a drugo ja sada stvarno sam siguran da ljudi koji prave ove igre danas uopste ih i ne probaju, pitanje je da li imaju i beta testere, ranije si svuda imao da vidis oglase za beta tester, pa ako imas dovoljno jaku masinu posalju ti postom igru nedovrsenu naravno i ti pichis, ovo sada nisam video niti jedan oglas na sajtu proizvodjaca nee igre da traze beta testere (nemojte da mislite da su ovo testere za secenja drva, ko nije upucen :D).

@Lurker: Da li znas ko je radio onu dosadu Badlur's Gate 2?
 
Poslednja izmena:
@Lurker: Da li znas ko je radio onu dosadu Badlur's Gate 2?

Bioware, uz saradnju sa Interplay/Black Isle Studios-om. Imash kompletnu credits listu za BG2 ovde.

Inace, sto se TBH tice, Sawyer je bio Lead Designer tog projekta josh dok je radio u BIS-u. U sushtini, ta igra je uvek bila njegova vizija, tako da nije ni cudo sto se odlucio da je sam kompletno odradi kao NWN2 module.
 
Poslednja izmena:
@FLIGHT: Pazi,moram da ti kazem da jako gresis kad kazes da je BG2 dosadan.Tacno je da su malo skrenuli sa price bhaalspawn-ova ali igra je odlicna u svakom pogledu.U odnosu na prvi deo imai prednosti i mana ali je generalno kompletnija igra.Meni se recimo nije svidelo to sto su izbacili pustaranje glavnom mapom iz BG1 gde si isao iz jedne oblasti u drugu,a bilo ih je mnogo.U drugom delu toga nije bilo,vec dobijes quest i pojavi ti se na mapi gde da ides i to je to,sto jeste korak nazad.Ali zato brojne prednosti-npr mnogo velikih sporednih questova sto je manjkalo u kecu,pa onda ozivljena i onako odlicna atmosfera brojnim dijalozima izmedju likova,prica dostojna prvog dela,pa onda BG2 je i dalje jedina igra koja je imala one class kit-ove koji su po meni bili fenomenalni.Brojni mocni skriveni predmeti,ali je to izbalansirano tako da nisu samo nabacani kao u Throne of Bhaal-u....
Ono sto je po meni lose a to je sto je Throne of Bhaal samo dodatni disk za dvojku-trebali su da urade posebno treci deo u duhu prva dva,a ne ovako na malo prostora i vremena nabacano sve zivo-preko 5 mil exp,mocni predmeti kakvi oces,jaki bosovi itd...
Back to the pljuvanje NWN2: a tek sto je igra prepuna bagova-izgubile mi se neke lokacije na mapi,likovi u grupi vise nece da me prate,osim one plavuse(ne znam kako se zove bese,to je onaj lik sto je free peti clan u grupi).Inace kontrola likova resena katastrofalno-das nekome komandu da ode negde i uzmes nekog drugog-odjednom on postaje centar sveta i svi idu do njega,boli ih uvo sta su trebali da urade.Dalje,nema opcija da izaberes celu grupu,ma uzas...
 
Pa mislim,ja vec koliko patch-eva sacekao da mogu da krenem da igram i sad ispada da sam jos trebao da cekam:wall: :crash:
 
Aj da ne bude da samo pljujem.
@Lurker: Slazem se u potpunosti da je paladin extra,i to ne samo za NWN2,uvek je bio extra.
To sto ima vise atributa od kojih zavisi je u stvari ogromna prednost:prvo,tu je aasimar kojem je jedini minus to sto je jedan lvl iza,sto ne bi trebalo da bude toliki problem,drugo,razlicitim predmetima mozes da dignes vise atributa koji su mu bitni(strength,charisma,wisdom mu ne treba vise od 14),i tako dobijas vise izvora za damage kao i za save-ove iz atributa,sto je ogromna prednost.Plus buff magije,kao i holy avanger magija koja ti daje taj mac sigurno pre nego sto ces ga naci u igri.Ali mislim da paladin moze da prodje odlicno sa two weapon stilom,pogotovo taj tvoj posto ce na vise napada u rundi applay-ovati brojne damage-e sa enchant-a oruzja,kao i sa divine might feat-a.Sta mislis o tome?
Ranger mi je isto odlicna klasa,bas zato sto ima mnogo neprijatelja iz iste vrste(human,undead),pa ce moci od pocetka da se fokusira na njih a damage ce uvek da raste sa lvl-ima.Nisam znao da ima feat imp.favoured enemy-mnogo mi se svidja.Plus favored power attack u slucaju two-handed oruzja,i odlicna kombinacija sa frenzied berserker-om,cini ranger odlicnim izborom.Jedino sto bi trebalo da se uzme dosta lvl-a od ranger-a,pa ce biti jos bolji u nekom dodatnom disku kad podignu lvl cap.
Moj character:human(mogao je i dwarf bez penala na exp) fighter(4),bard(1),red dragon disciple(10),frenzied berserker(5) - bolesna kombinacija za two-handed weapon,zbog ogromnog strength-a i power attack+imp.power attack+ench power attack kombinacije.Mada bi moglo ranger(10) frenzied berserker(10),mada onda fale featovi za favored power attack i imp.favored enemy koji se uzimaju za svakog neprijatelja posebno.
 
Poslednja izmena:
mislim da paladin moze da prodje odlicno sa two weapon stilom,pogotovo taj tvoj posto ce na vise napada u rundi applay-ovati brojne damage-e sa enchant-a oruzja,kao i sa divine might feat-a.Sta mislis o tome?

Teoretski je moguce naravno, mada ja licno sa role-play aspekta na Paladina uvek gledam kao na svetog viteza, krstasha kome tradicionalno najbolje pristaje mac+stit kombinacija, tako da sam to obicno i koristio. Pored toga, za efektivni Two Weapon Fighting treba gomila Feat-ova a vecina Paladina obicno investira u Divine Feat-ove tako da za TWF ne ostaje puno mesta.


Naravno, moguce je uraditi multi-class i uzeti par Fighter level-a ali to opet, sa role-play aspekta, nije bash normalno osim ako se ti nivoi uzmu na pocetku, dakle pre same Paladin klase. Sem toga, multi-class dodatno slabi i onako losh spellcasting (Paladinov caster level je samo 1/2 njegovog class level-a) a i Turn Undead i Lay on Hands sposobnosti pa je i sa te tacke gledista pitanje koliko je multi-class uopshte isplativ za Paladine. S druge strane, sword&shield kombinacija uz Divine Feat-ove daje odlican AC (cak i bez koriscenja Tower Shield-ova), a kada bi developeri pravilno implementirali "casting time" (koji uopshte ne treba da postoji kod tih feat-ova) bilo bi josh bolje.
 
Da,pristaje mu najvise mac+stit(ili two hanaded mac,ovo najvise iz BG2 :) ),mada vredi pokusati ako se pravi neki cisto damage build.Cist paladin je po meni najizbalansiraniji,ako se uzimaju lvl-i nekih drugih klasa onda se usmerava u nekom pravcu.Par lvl-a fightera mislim da mu ne bu skodilo(npr 4 lvl-a,zbog 3 extra feat-a i weapon specialization).A za magije samo da moze da baca 4 lvl,za to treba negde oko 15 lvl-a mislim.A primetio sam da mu je caster level pola class levela kad sam bacao enchant weapon(ili kako se bese zove prvi level magija).Usput ove enchant magije se ne stackuju sa enchantom sa oruzja?
I zanima me kako radi onaj enchant kod Arcane Archer-a,da li se stackuje sa necim?
Primetio sam da su range oruzja zabagovana-racuna damage bonus od strength-a kao da je u pitanju two-handed melee oruzje,nebitno dal luk ima mighty atribut.
 
Poslednja izmena:
@Lurker, hvala na informaciji.

@DAS, pravo da ti kazem poceo sam da igram BG2, i onda sam odustao, tako da ne znam posle kako je i sta je bilo, ali pocetak dosadan ti juris onog nemastovito napravljenog lika, pravi ti neke zamke, kao prca te u mali mozak, gluposti, buzdovanom u glavu i gotovo, sad' cu ja da ga jurim celu igru ;) Moguce da je imalo sta da se vidi, ali ja nisam imao strpljenja.

Tacno to sam bio zaboravio u NWN2, pokusam da odaberem sve likove, kad' ono mucak, i centar sveta fazon im je jak :)
 
Da,pristaje mu najvise mac+stit(ili two hanaded mac,ovo najvise iz BG2 :) )

Izbor oruzja delom zavisi i od bozanstva kojem je Paladin posvecen. Svaki od bogova ima neki svoj favorite weapon, npr. Tyr=Longsword, Torm=Greatsword itd. U principu, Paladini i Clerici cesto koriste favorite weapon svog boga, onako iz poshtovanja, mada to nije neko striktno pravilo.

Usput ove enchant magije se ne stackuju sa enchantom sa oruzja?
Nope!

I zanima me kako radi onaj enchant kod Arcane Archer-a,da li se stackuje sa necim?

Again, nope. BTW, na zvanicnom WOTC D&D sajtu imash odlicnu seriju clanaka o stack-ovanju raznih bonusa:

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
 
Jel tacna ta informacija o ispravkama u sledecem patchu (o tom centru sveta) jer ako je tako cekacu jos malo, i jos ako bi odzvolili da ostali clanovi mogu da razgovaraju sa npc-ovima, ali ne znam koliko je to tehnicki izvodljivo.
 
Poslednja izmena:
Jel tacna ta informacija o ispravkama u sledecem patchu (o tom centru sveta)

Nisam siguran da ce patch ispraviti to izforsirano centriranje na trenutno izabranog lika, ali definitivno donosi companion multi-select opciju, kao sto je odradjeno npr. u BG2.

Rob McGinnis je napisao(la):
Group select will now enable players and DMs to select and control companions/creatures externally - without having to possess them - sorta like an RTS

Inace, po recima samih developera, 1.05 je planiran kao relativno mali patch a neke druge bitne stvari (tipa Hide/Invisibility bug) ce biti sredjene u narednim patch-evima kojih bi trebalo du bude poprilicno, bash kao i u NWN1. Vidi link
 
@Lurker:Hvala puno na svim informacijama do sada.
Ovde je extra objasnjeno sve. :wave:
 
Poslednja izmena:
@DAS, pravo da ti kazem poceo sam da igram BG2, i onda sam odustao, tako da ne znam posle kako je i sta je bilo, ali pocetak dosadan ti juris onog nemastovito napravljenog lika, pravi ti neke zamke, kao prca te u mali mozak, gluposti, buzdovanom u glavu i gotovo, sad' cu ja da ga jurim celu igru ;) Moguce da je imalo sta da se vidi, ali ja nisam imao strpljenja.

Pa ti se bre odustao na prvih pola sata igre koja sa svim kvestovima traje i do 250 sati. A jos kad odredjenim patchom povezes BG1, BG-Tales of the Sword Coast, BG2, BG@-Throne of Bhall, onda je tek cudo koliko igra moze da traje.
 
**** ga, ocigledno sam morao da budem malo strpljiviji, posle sam i prodao igru :)
 
...Inace kontrola likova resena katastrofalno-das nekome komandu da ode negde i uzmes nekog drugog-odjednom on postaje centar sveta i svi idu do njega,boli ih uvo sta su trebali da urade.Dalje,nema opcija da izaberes celu grupu,ma uzas...

Ako neces da prate nekog od kompanjona ti lepo sa tim kompanjonom das komandu svima ostalima da ga ne prate i resen problem (desno dugme na zemlju pa izdas komandu). A drugo, mislim da u NWN-u nikada nisi ni mogao da izaberes celu grupu. Nije ti ovo BG.
 
Poslednja izmena:
Deluje mi da su se ovi napadi na NWN2 malko otrgli kontroli ;)

NWN je više multiplejer nego singlplejer igra tako da se može progledati kroz prste siromašnijoj kampanji u odnosu na Baldur's Gate sagu sa kojom je ovde dosta poredite, koja je ipak bila potpuna singlplejer igra.

Veoma mi smeta to što igra ima malo sporednih kvestova koji su nezavisni od glavne kampanje. U tom smislu Baldur's Gate serijal i NWN1 jesu najbolji. Takođe me nervira to što me igra zatrpava plenom i iskustvom ko blatom. Ko se seća originalne kampanje u NWN1, cifra od 1000 XP je bila pojam, međutim još od prvog ekspenžn peka pa na ovamo, dešavalo se da se tolika količina iskustva dodeli liku samo zato što je prešao iz jednog područja u drugo. Međutim, za ovu glupost rekao bih da nije skroz kriv NWN već sveopšti pavergejmerski duh koji vlada među RPG igrama u poslednje vreme. Na kraju krajeva nigde u ovoj temi nisam pročitao da se neko žali na ovaj problem. Ali ako se fokusiram samo na glavnu kampanju, rekao bih da je bez sumnje bolja od one u NWN1. Pogotovu je početak bolji (ona fora sa "akademijom za heroje" u prologu NWN1 kampanje je bila dibidus glupava).

Bagova izgleda da je bilo dosta ali sam na to već oguglao i ne smatram da je NWN2 neki poseban izuzetak među ostalim igrama. Recimo, pre nekoliko dana sam instalirao FarCry ponovo da vidim HDR efekat na delu i po instaliranju peča 1.40 nije mi radio "mouse look" (osnova nad osnovama), meh; posle sam našao rešenje za problem na netu. Ja NWN2 nisam igrao mnogo pre peča 1.03, a i ono malo što sam igrao, nije mi zadalo nikakve glavobolje. Peč sam čekao pre svega zbog anti-alijasing opcije, jer mi ovaj izvorni drajverski nije radio, pa sam se nadao da će to popraviti i popravili su. Generalno nije pametno igrati RPG igru odmah pošto izađe na tržište, pogotovu ako je igra jedna od "isčekivanih", jer "igrači" uglavnom ne mogu da se strpe i time stavljaju razvojne timove u nezavidan položaj da im nekakvi tamo menadžeri koji veze sa samom igrom nemaju, udaraju veštačke rokove... otprilike podsećaju me na onu dečurliju u Simpsonovima, kada su ispitivali javno mnjenje kako da unaprede Iči&Skrači crtani film. Ja sam igru odigrao kompletno od početka do kraja sa 1.03 pečom, i izgleda da sam imao sreće da ne naletim ni na jedan jedini bag. Jedino me je veličina prosečne snimljene pozicije ubijala u pojam.

Hardverska zahtevnost. Moja prethodna mašina je bila Atlon na 2.1 GHz, Radeon x800pro i 1 GB memorije, i tu je igra radila sasvim korektno pod uslovom da se isključe terenske senke i opcija "point light shadows", PRE peča 1.03. Čini mi se da nešto generalno nije u redu sa opcijom "point light shadows", bar kada su u pitanju Radeoni (za gafičke drugih kompanija, ne znam). I sada, na novoj mašini, ume veoma da koči ako je upaljena.

To što se igrači toliko žale na kameru, čini mi se da dolazi iz razloga što uporno pokušavaju da upravljaju likom kao u nekoj TPS (third person shooter) igri, ili možda kao u KotOR-u. Iskreno se nadam da neće više nigde forsirati onaj *****ski upravljački sistem iz KotOR-a, očito satkanog za džojped. Daću sebi za pravo da kažem da se NWN singlplejer (pod pretpostavkom da vodite družinu sa sobom) igra pre svega u "free camera" modu tj. RTS modu koji je bio prisutan od samog početka. Multiplejer ili singlplejer ali sa jednim do dva lika najviše, igra se u "top down camera" modu sa najvećom mogućom preglednošću terena i ručnim rotiranjem kamere (preko srednjeg dugmeta miša). Razumem ja da može često da bude vizuelno lepše da se krećete kroz prostor u TPS perspektivi, zahvaljujući veoma lepoj grafici, ali NWN nije u duhu takve prespektive. Uvećavati toliko teren treba samo kada hoćete izbliza da osmotrite neki detalj, a ne da tako igrate celu igru. U multiplejeru je čak i opasno da se krećete okolo tasterima bez dobre preglednosti nad terenom, jer vrlo lako možete da se zaglavite. Kako delići sekunde mogu često da odlučuju o životu ili smrti vašeg lika, nije baš pametno da dođe do toga. Kursor vas unapred obaveštava na koje mesto možete, a na koje ne možete da kliknete. Ko je igrao NWN1 na ovaj način, sigurno nije imao problema sa kamerom u dvojci.

Kritika koja definitivno nije na mestu tiče se glasovne glume i novih muzičkih tema. Sve zajedno sa režijom, veoma je dobro odrađeno. Najbolje koje sam video u poslednje vreme. Ne volim što je dosta zvukova iz prvog dela reciklirano, ali ni ne smeta mi mnogo, iako sam igrao NWN1 veoma dugo.

Što se tiče alata za pravljenje modula, koristio sam ga dosta u prvom delu za najrazličitije potrebe i mogu da kažem da je novi alat odličan (posebno promena u načinu izrade otvorenog prostora) i veoma sam zadovoljan njegovom fleksibilnošću i efiksanošću. Koliko sam imao prilike da vidim, i drugi koji su dobro poznavali prvu verziju alata, zadovoljni su. Jedino imaju problem da se priviknu novi igrači koji nisu koristili prvobitni alat, i čitao sam da su se neki žalili na nedostatak uputstava na netu. To mogu da razumem, ali, što se mene lično tiče, u uputstvu koje dolazi uz novi alat zajedno sa modulom "Uninvitedguests" koji takođe dolazi uz igru, našao sam bukvalno objašnjenje za sve što mi je do sada trebalo. U roku od jednog dana sam ovladao svim onim delovima alata sa kojim sam baratao i u prvoj verziji (a to će reći svime osim AI skriptinga). Sve kritike na račun NWN2 alata su uglavnom gluposti. DODATAK: Hmm, zakleo bih se da je neko napao NWN2 Toolset u ovoj temi, a sad ne mogu da nađem taj pasus. Možda mi se učinilo.

Kada ste već potegli temu mape, ja volim "World Map" sistem ali meni se lično mapa u prvom BGu nije dopadala uopšte. Ta fora da doterate družinu do jednog od krajeva ekrana kako bi ste otvorli novo područje na mapi mi uopšte i ne ostalja utisak da tu ima nekakve svetske mape. BG2 je po tom pitanju odličan i generalno je bolji od prvog dela bar što se mene tiče. Najbolji "World Map" sistem ima "Temple of Elemental Evil", dok je i NWN2 sistem dobar, jedino je problem što se siromaštvo u domenu sporednih kvestova direktno odražava na poentu same mape.

Imajući u vidu zaista neverovatnu NWN1 zajednicu, nadam se da će isto tako dobro usvojiti i NWN2 i nastaviti da pale i žare na polju multiplejer/singlplejer RPGova :)
 
@Stef, dobro svako ima pravo na svoje misljenje.
Recimo i da je gej zajednica u San Francisku najveca na svetu, ali to ne znaci da je to dobro.
 
To je odlicna cena za tako nesto! Ali pitanje je gde ima sada?
 
Poslednja izmena:
Moguće je kupiti kompletan BG u Platou, ali košta 1500 a ne 800.
 
Nazad
Vrh Dno