S obzirom da sam obrnuo igru pre par dana i da su se vec polako slegli utisci, aj da i ja kazem koju. Prvo, kada sam pre pola godine cuo da ce se igra pojaviti u narednom periodu bio sam odusevljen s obzirom da mi je RTCW ostala u vise nego dobrom secanju. Nadao sam se necemu slicnom kao u RTCW naravno sa savremenom grafikom i jos ponekom inovacijom. Medjutim, kada sam video da to i nece biti bas tako usledilo je blago razocarenje ali svejedno smatrao sam da ce igra biti dobra. U sustini, igra jeste dobra. Bez obzira sto sa proslim delom ima zajednicko samo ime glavnog junaka i delimicno okruzenje u kome se igra desava, Wolfenstein 2009 je skroz dobra igra. Jest' da nema dosta elemenata iz RTCW, npr sunjacki elementi su bili skroz dobro odradjeni u proslom delu (setimo se recimo misije kada treba da se bez aktiviranja alarma prodje kroz celu bazu i udje u neki kamion koji vodi dalje u neko postrojenje ili tako nesto), ili recimo broj misija je dosta smanjen u odnosu na proslu igru sto svakako nije dobro, pa i same lokacije su bile nekako misticnije nego sada,...
Ali, i pored svih nedostataka, meni je igra skroz legla. Prvo sto mi se svidelo je mogucnost budzenja oruzja. To igri svakako daje na realnosti. Mnogi kazu da je igra laka, sto i jeste tacno, medjutim kada se ozbiljno razmisli i pogleda sa kakvim oruzjem (tj. dodacima na oruzju) se krece B.J. a sa kakvim lokalni SS-ovci onda ta lakoca i deluje realno. Mozda bi bilo bolje da je broj protivnika nesto manji i da su nesto jaci, al sta sad. Takodje kretanje kroz igru koje dosta podseca na FC2 ili delimicno na Stalker svakako nije lose. Cak i grafika za koju mnogi kazu da je zastarela meni izgleda fino. Jest' da nije fotorealisticna po principu Crysis-a ali svakako fino izgleda. Na kraju krajeva, ovi kad su pravili igru nisu ni mislili da grafika tezi fotorealizmu nego jednostavno da lepo izgleda.
Dve glavne zamerke su borbe sa odredjenim bossovima (pogotovu General Zetta tj ono sto samo izgleda kao on a u stvari je ko zna sta, i ono cudo na vrhu onog zamka sto izgleda k'o da je pobeglo iz nekog od filmova iz Alien serijala), i druga nacin na koji se obnavlja health. U zadnjih par godina, skoro sve FPS igre imaju taj princip po kome moze da se zagine samo ukoliko igrac ostane previse dugo na liniji paljbe. Cim se sklonis sa strane, odmoris par sekundi, kao da nista nije ni bilo. Taj cudni sistem regeneracije mi je oduvek isao na nerve. Cini mi se da je on uveden od CoD2 i od tada je zastupljen u 90% igara. Moguce je da on ubrzava igru, i samim tim pojacava igrivost, ali ipak sam ja ljubitelj onog klasicnog principa (100HP, 100Ap) pa ko prezivi do narednog steka sa lekovima i pancirom prezivi, ko ne prezivi nek load-uje. Nadao sam se da ce u Wolfenstein 2009 makar to biti kao u RTCW, ali ipak nije.
Vidim da je dosta negativnih komentara na ovu igru. Pretpostavljam da je to zbog prevelikih ocekivanja ljudi jer je prosli nastavak bio zaista remek delo. Ja sam svoja ocekivanja smanjio jos kada sam video prve najave tako da kada sam poceo da igram, znao sam sta da ocekujem i znao sam da nece biti kao RTCW ali da ce ipak biti zabavno. Takodje, nije ovo bas toliko razocarenje kad je u pitanju nastavak serijala. Po meni je 10 puta vece razocarenje FC2 ili Crysis u odnosu na FC (koji god da se uzme u obzir kao "legitimni" nastavak FC i jedan i drugi su za klasu slabiji, FC2 po pitanju grafike a Crysis po pitanju igrivosti a i dosta je lose optimizovan). U svakom slucaju, igra je dobra i svakako je vredi odigrati. Delovi tela koji otpadaju sa protivnika, plus prava psihodelija boja i efekata, plus WW2 okruzenje, plus sto je nastavak dobrog serijala, igru definitivno svrstavaju pod obavezno makar za probati, pa kome se svidi svidi, kome ne, nek proba nesto drugo.