Šta je novo?

Middle-earth: Shadow of Mordor

Kad bi ova igra imala borbu kao u Blade of Darkness, bila bi hit.
 
To i ja ko ozeblo sunce čekam da se dogodi više! Da se konačno pojavi neka igra koja će imati takvu ili sličnu mehaniku... Idealno bi bilo da bude nešto fleksibilnije izvođenje u odnosu na BoD kako bi istovremeno mogao da se braniš od više neprijatelja, a ne da te napadaju jedan po jedan dok ostali bleje, kao što je običaj u svim igrama ovog tipa danas...
 
Nešto slično nude Demon's Souls/Dark Souls.
 
Naravno. Malo mi je smesno kada neko kaze da necega nema, kada zapravo ima. Samo sto nije izdavac Ubisoft/WB/EA/Activision pa samim tim ne postoji ;)

Ovakav gejmplej moze da prodje u Betmenu jer je prvenstveno tabacina a u tom zanru mainstream jos nije video nijednu next level AA igru vec se vrte ili koncepti stari 20 godina ili neki QTE kao Batman, AC serijal i ovaj LotR naslov. Naravno, u indie vodama postoje novi, uspesni koncepti ali ko je jos cuo za Toribash ili Overgrowth...

Kada je hack&slash u pitanju, pored jednog Souls serijala, vec pomenutog BoD, Mount&blade, Chivalry, Dark Messiah, Hellraid pa cak i Skyrima... izaci sa H&S igrom iz treceg lica ciji borbeni sistem je QTE fazon je malo neozbiljno i bice glavni razlog zasto ce igraci ovu igru zaboravit pre nego one po filmovima od pre 10 godina. Isto vazi i za Crytekov Ryse.
 
Naravno. Malo mi je smesno kada neko kaze da necega nema, kada zapravo ima. Samo sto nije izdavac Ubisoft/WB/EA/Activision pa samim tim ne postoji ;)

Ovakav gejmplej moze da prodje u Betmenu jer je prvenstveno tabacina a u tom zanru mainstream jos nije video nijednu next level AA igru vec se vrte ili koncepti stari 20 godina ili neki QTE kao Batman, AC serijal i ovaj LotR naslov. Naravno, u indie vodama postoje novi, uspesni koncepti ali ko je jos cuo za Toribash ili Overgrowth...

Kada je hack&slash u pitanju, pored jednog Souls serijala, vec pomenutog BoD, Mount&blade, Chivalry, Dark Messiah, Hellraid pa cak i Skyrima... izaci sa H&S igrom iz treceg lica ciji borbeni sistem je QTE fazon je malo neozbiljno i bice glavni razlog zasto ce igraci ovu igru zaboravit pre nego one po filmovima od pre 10 godina. Isto vazi i za Crytekov Ryse.

G@W lafe, uz dužno poštovanje Demon's Souls/Dark Souls su igre koje liče jedna na drugu ko jaje jajetu ili bolje rečeno predstavljaju jedan te isti fazon u tom žanru, ali pravo da ti kažem kad si to već nabacio, verujem svakako i da bi bile malo bolje i ubedljivije da je na njima radila neka od ovih poznatijih kuća koje si naveo. Te igre samo liče na pomenuti BoD i to zato što je u pitanju ista tematika, vitezovi, bauci i sl... Međutim ono što BoD odvaja od svih tih zezalica koje si nabrojao je combat mehanika koja je za najmanje dve dužine ispred bilo koje igre ovog tipa, tako da je zapravo sad meni malo smešno jer očigleno nisi skontao na šta ciljam. Ceo mehanizam izvođenja nije mačiji kašalj i verujem da bi današnji klinci odustali posle 15minuta igranja, jer su navikli na igre gde je glavni fazon da se zatrče ko sirovine i da puno klikću bez mnogo razmišljanja, što BoD svakako ne dozvoljava. Da ne pričam sad i koliko sam uživao u BoD areni kada bi se dohvatio sa ortakom koji je bio manijakalno spretan, kao uostalom i ja.

Jedini naslov za koji ja znam da je sledio BoD fazon u tom delu i gde je zapravo još makar za nijansu to sve skupa negde bilo na kraju i unapređeno, je Elveon. Nažalost radi se o propalom projektu pa zato nema više HD snimaka, ali evo na šta sam mislio (vidi video)... gde je lepo prikazan način borbe i kontrola koju igrač ima u izvođenju iste. BoD je još imao i specijalne udarce koji su zavisili od oružija koje koristiš, plus 4 lika koje si mogao da biraš u startu i koji su se po borbenom stilu potpuno razlikovali, što je i ovde verovatno bilo u planu. To je ono što ja ne vidim da bilo koja današnja igra ima... Sve se svodi na 5-6 različita udarca od kojih su barem dva cinematičkog tipa poput onih u Assassins Creed-u, i jedno 2-3 eskivaže a glavni lik može da maklja a da se ne umori do sutra. Ili još gore na besomučno kliktanje do iznemoglosti gde ja recimo svrstavam Dantea, God of War, pa čak i pomenute Batmene ili one aziske zezalice od igara... Ostaje mi samo da se ponadam da će najavljeni Witcher imati barem nešto ovoga, premda neočekujem ni tu previše jer to je ipak drugačiji naslov pa je i ovaj combat deo malo drugačije zamišljen - čini se s pravom! Pomenuti Assassins Creed iako banalan u ovom delu barem ima svoj šmek, a čitav koncept je sasvim pristojno zaokružen kao celina i tu upravo vidim bitnu razliku između poznatih i nepoznatih igrača kada govorimo o ekipama koje rade na nekom naslovu!

Nego da se ne udaljavam previše sa ovom pričom jer nema ni potrebe... rekoh što sam imao, a sad prepuštam drugima reč.

[youtube]xLyL3Tr8BVk[/youtube]
 
Poslednja izmena:
Sve igre osim Hellraida koji nije izasao (ali izgleda dobro na snimcima) sam igrao, neke jako puno sati i znam vrlo dobro svaku pa i najsitniju razliku u borbenom sistemu. Blade of Darkness jeste medju pionirima (prva igra sa naprednijim borbenim sistemom koju sam probao je bio Die by the Sword) ali nije igra sa najboljim borbenim sistemom.
 
G@W lafe, uz dužno poštovanje Demon's Souls/Dark Souls su igre koje liče jedna na drugu ko jaje jajetu ili bolje rečeno predstavljaju jedan te isti fazon u tom žanru, ali pravo da ti kažem kad si to već nabacio, verujem svakako i da bi bile malo bolje i ubedljivije da je na njima radila neka od ovih poznatijih kuća koje si naveo. Te igre samo liče na pomenuti BoD i to zato što je u pitanju ista tematika, vitezovi, bauci i sl... Međutim ono što BoD odvaja od svih tih zezalica koje si nabrojao je combat mehanika koja je za najmanje dve dužine ispred bilo koje igre ovog tipa, tako da je zapravo sad meni malo smešno jer očigleno nisi skontao na šta ciljam. Ceo mehanizam izvođenja nije mačiji kašalj i verujem da bi današnji klinci odustali posle 15minuta igranja, jer su navikli na igre gde je glavni fazon da se zatrče ko sirovine i da puno klikću bez mnogo razmišljanja, što BoD svakako ne dozvoljava. Da ne pričam sad i koliko sam uživao u BoD areni kada bi se dohvatio sa ortakom koji je bio manijakalno spretan, kao uostalom i ja.

Ovo što su napisao jedino svedoči o tome da nisi ni probao Souls serijal, besomučno kliktanje bi te dovelo do toga da ne bi uspeo da ubiješ ni najosnovnije protivnike, a da ne pričam o nečemo drugom.

Souls igre su upravo igre gde klinci odustaju posle 15 minuta zvog težine igre, što bi znao da si uopšte odvojio toliko, kao što nisi.

Pogotovo deo priče gde kažeš da bi za igru bilo bolje da je izdao jedna od "poznatijih" kuća, a upravo sve poznatije kuće i štancaju isključivo igre za najšire mase i nisu izdale ništa što po težini može da se nosi sa ovim serijalom :)
 
Poslednja izmena:
Kompleksnija je borba u DS-u od one u BoD-u. U BoD-u je svaki lik imao svoju specijalnost i znao da barata posebnom vrstom oruzija, ali tako je i u DS-u, samo sto je to zavisilo od statistike i atributa u koje se ulazu duse. Specijalni potezi i kombinacije isto su se razlikovali od izbora razlicitih vrsta oruzija...
Borba u BoD-u je najvise zavisila od spretnosti prstiju igraca, dok je u DS-u bilo i levelovanja pa se kroz atribute i skilove moglo podesavati zavisno od taktike i nacina igranja, i osetiti napredovanje ili nazadovanje bitno za RP.
U BoD-u mi se vise svidela interakcija sa predmetima i mogucnost penjanja uz pomoc ruku, mada je to moglo biti bolje iskoristeno za istrazivanje sveta, i kod izbora likova svaki je imao neku svoju pricu i uvod na pocetku pa se taj deo igre razlikovao.
DS je imao veci i otvoreniji svet, interakciju izmedju likova, i tezu atmosferu u nekim predelima.

edit;
ovo su samo osnove, ali postoji mnogo razlicitih kombinacija zavisno od oruzija, redosleda pokreta i tajminga:
 
Poslednja izmena:
God of War je primer igre u kojoj QTE može savršeno da se uklopi u H&S borbeni sistem ali ima i on mana (fiksnu kameru npr). Ali osećaj tamanjenja neprijatelja je nedostižan, daleko bolji nego u Castlevaniji ili Dante's Inferno koji su probali da ga iskopiraju.

Ali ako bih mogao da biram radije bih izbacio svaki QTE iz borbenog sistema.
 
Stigli reviewovi koji su veoma pozitivni. Hvale batman akciju, AC traversal, pricu, open world okruzenje, veoma unique Nemesis sistem koji zaista igru cini jedinstvenom i fokus developera da ne vode igraca za ruku tokom zadnje trecine igre [samo ti daju end goal za misije, ali ne i nacin kako da dodjes do tih ciljeva, igrac mora sam da planira i sam da egzekutuje planove]. Finalni rezultat je igra koja je pozajmila od drugih igara, ali u globalu je sve sklopljeno da je igra veoma unique i po mnogima "jedna od prvih bas nextgen igara" koja ne lici na predhodne igre.


Joystiq: 5/5
Polygon: 9.5/10
The Escapist 4.5/5
Gamesradar: 4.5/5
IGN: 9.3/10
Shacknews: 9/10
EGM: 8.5
Game Informer: 8.25
Gamespot: 8/10
Eurogamer: 8/10
Destructoid: 6/10


Inace igra radi u 1080p60 na PS4, a PC igraci ce verovatno biti iznenadjeni da "Ultra" texture traze 6GB video rama za 1080p gaming. :D
 
Poslednja izmena:
Ovo je odlicno (uz pretpostavku da su ultra teksture zaista dobre i da se ne radi o losoj optimizaciji).
Zato mi PC i jeste prvi izbor za kupovinu igara.
 
Ne kontam na kakvu optimizaciju mislis, VRAM je VRAM. Ko ima 6GB, moze da podigne texture rezoluciju malo iznad PS4 nivoa i to je to.
 
Da li je realno da je PC gaming spao na taj nivo da je za FHD rezoluciju potrebno 6GB VRAM-a?
Sta uopste rade ti developeri? Da li se uopste radi na optimizaciji ili samo portuju igre sa konzola i izbace u takvom stanju?

Ova godina je sto se PC gaminga tice definitivno jedna od najgorih, NE PAMTIM igru da je radila dobro nakon izlaska, bez ikakvih patcheva, update-a i sl.

Edit: Evo kako izgleda na Ultra:



Pfff i:

WTF is this shit
"Assassin´s Creed: Illuminati Orcs Order"


+1
 
Poslednja izmena:
Ova godina je sto se PC gaminga tice definitivno jedna od najgorih, NE PAMTIM igru da je radila dobro nakon izlaska, bez ikakvih patcheva, update-a i sl.

Svaka godina u kojoj nema nove tomb rider igre po principu, "kao rpg" sa skakanjem uz odlicnu grafiku, je dobra godina za gaming. U prilog tome da nije izasao ni novi nastavak assassin creed niti far cray ovu godinu mozemo vec zvati uspesnom. Pride idu i epic igre koje vracaju ono malo zdravog razuma u gaming i davno zaboravljenog principa da se ne treba uvlaciti retardima u bulj.u ako zelite kvalitet, a to su fenomalni divinity I wasteland 2, odlicni dark souls, prosecni risen 3...daleko je to od losa godina, recimo, u odnosu na proslu godinu koja je bila najgora godina u poslednjih 10 godina, ova je povratila nadu u gaming...
 
Poslednja izmena:
Sve to stoji, ali on nije pricao o kvalitetu igara koje su izasle :).
 
Svaka godina u kojoj nema nove tomb rider igre po principu, "kao rpg" sa skakanjem uz odlicnu grafiku, je dobra godina za gaming. U prilog tome da nije izasao ni novi nastavak assassin creed niti far cray ovu godinu mozemo vec zvati uspesnom. Pride idu i epic igre koje vracaju ono malo zdravog razuma u gaming i davno zaboravljenog principa da se ne treba uvlaciti retardima u bulj.u ako zelite kvalitet, a to su fenomalni divinity I wasteland 2, odlicni dark souls, prosecni risen 3...daleko je to od losa godina, recimo, u odnosu na proslu godinu koja je bila najgora godina u poslednjih 10 godina, ova je povratila nadu u gaming...

Imas li ti neku vrstu opsesije prema TR? Ili nesto slicno?

Ja nisam pricao o kvalitetu samih igara, vec o tome da su PC igre, tj. portovi sa tehnicke strane bili u katastrofalnom stanju ove godine, naravno ne svaka igra koja je izasla ali velika vecina.
Plus mnogo odlozenih naslova.

Edit:
Ali realno nije neka godine i sto se kvaliteta samih igara tice, bar ovo sto je do sad izaslo, ili ja mozda gubim volju pa preskacem dosta naslova, uglavnom pogresno si shvatio post.
 
Poslednja izmena:
Da li je realno da je PC gaming spao na taj nivo da je za FHD rezoluciju potrebno 6GB VRAM-a?
Naravno da nije,ali bi kompanije koje se bave proizvodnjom PC hardvera mogle samo da stave katance na fabrike i da odu u prevremenu penziju!Zasto?Zato sto bi svako od nas upgrade-ovao svoj racunar svakih osam godina!:DNa ovaj nacin se prodaju komponente!Nece raditi na grafici i procesoru koji si kupio pre tri godine,ali ce raditi mnogo bolje na modelima iz ove i tu se nista nece promenuti!Ako hoces da igras kao covek-plati,a ako nemas kesa za upgrade igraj one igre iz 2005!
 
Poslednja izmena:
Ja sam bas pre par nedelja uzeo novi kompjuter koji btw. nije bio nimalo jeftin.
Ali 6GB VRAM-a?? Koja je to grafica iz vise klase sa 6GB VRAM-a i koliko kosta??

Ili mi mozda treba 2 x 280x u SLI? Za FHD rezoluciju. Molim te.
 
Titan ima 6GB, a uskoro ce i modeli GTX 970/980 sa 8GB VRAMa.
 
To je van svake pameti,ali tako je kako je!Mozda je najbolje bataliti gaming i otici na pecanje,kosta puno manje!
 
Titan ima 6GB, a uskoro ce i modeli GTX 970/980 sa 8GB VRAMa.

Hvala ti, Titan ga neka njima.
Za nesto sto ovako izgleda GPU od 1000e. Super. :d


Edit: Ali vec vidim komentare tipa: "My brand new GPU is old", "I need upgrade", "I need new PC"... Tako da im je misija definitivno uspesna.
 
Poslednja izmena:
Imas li ti neku vrstu opsesije prema TR? Ili nesto slicno?

Ja nisam pricao o kvalitetu samih igara, vec o tome da su PC igre, tj. portovi sa tehnicke strane bili u katastrofalnom stanju ove godine, naravno ne svaka igra koja je izasla ali velika vecina.
Plus mnogo odlozenih naslova.

Edit:
Ali realno nije neka godine i sto se kvaliteta samih igara tice, bar ovo sto je do sad izaslo, ili ja mozda gubim volju pa preskacem dosta naslova, uglavnom pogresno si shvatio post.

Pa rekao si da je losa godina za pc gaming ali si mislio na kvalitet portova...dokle je to doslo da se gaming ocenjuje i po kavlitetu portova to dovoljno govori o stanju u industriji...zato i mislim da je ova godina super jer se pojavilo nesto sto nisam video ne pamtim od kada...igra kao divanity je dovoljna da ovu godinu izdvoji kao posebnu iz vise razloga jer takav pristup i cinjenica da je dosla iz kickstartera je dovoljno da kazemo da je jedna od, nadam se, prelomnih godina u kojima se igre vracaju kuci...a nisam opsednut tomb riderom nego mi je lako da u jednom naslovu igre kazem sve ono lose sto krasi danasnji gaming a opet zapakaovano da lepo izgleda, pa to cesto koristim da ne bih objasnjavao...dovoljno je reci igra kao tomb rider i jasno je na sta se misli ...stedim pola strane kucanja iz cisto prakticnih razloga...
 
Poslednja izmena:
Zavisi sta igras. Ovo je konzolaska igra i zamisljeno je da se tamo i igra. Pri tom ne izgleda nista posebno. Vanishing of Ethan Carter je PC igra i klizi na znatno slabijem hardveru i po mom misljenju bolje izgleda.

Ima jos jedna stvar, Dev je Monolith koji nije nikada napravio optimizovanu igru. Ali bitniji je izdavac, Warner Bros. Prica se da oni imaju dil sa Valveom i da ce sledece godine prodavati Steam Machine. Ocekujem da vecinu njihovih novijih hitova (Batman serijal) re-izdaju sledece godine, optimizovane za SteamOS (oni ne navode Linux vec samo SteamOS podrsku). WB nema interes da u ovom momentu forsira PC optimizaciju, kada ce za nekih 6 meseci do godinu dana da prodaje istu ovu igru uz njihove kompjutere/konzole.
 
Pa rekao si da je losa godina za pc gaming ali si mislio na kvalitet portova...dokle je to doslo da se gaming ocenjuje i po kavlitetu portova to dovoljno govori o stanju u industriji...zato i mislim da je ova godina super jer se pojavilo nesto sto nisam video ne pamtim od kada...igra kao divanity je dovoljna da ovu godinu izdvoji kao posebnu iz vise razloga jer takav pristup i cinjenica da je dosla iz kickstartera je dovoljno da kazemo da je jedna od, nadam se, prelomnih godina u kojima se igre vracaju kuci...a nisam opsednut tomb riderom nego mi je lako da u jednom naslovu igre kazem sve ono lose sto krasi danasnji gaming a opet zapakaovano da lepo izgleda, pa to cesto koristim da ne bih objasnjavao...dovoljno je reci igra kao tomb rider i jasno je na sta se misli ...stedim pola strane kucanjua iz cisto prakticnih razloga...

Evo sta sam napisao:

Ova godina je sto se PC gaminga tice definitivno jedna od najgorih, NE PAMTIM igru da je radila dobro nakon izlaska, bez ikakvih patcheva, update-a i sl.

Patch sigurno ne moze da promeni pricu ili gameplay.

Kad se kaze Tomb Raider 2013 obicno se misli na kvalitetnu, odlicno prihvacenu igru serijala koji je cupkao u mestu ili padao na dno iz godine u godinu.


I rest my case.
 
Poslednja izmena:
ja moju skoro kupljenu 280x, nemam nameru da menjam naredne 3 godine bar, pa nek pricaju oni sta oce o zahtevnosti, meni je jasno da je to samo sarena laza i marketing...
ako nesto ne moze da gura moja 280x u naredne 3 godine, onda to nesto nije ni zasluzilo da bude igrano i rado cu propustiti takve igre...
 
Nisi trebao reci koju karticu imas, neki ( moj papagaj i kornjaca ) su jos bili u neizvesnosti u pogledu tvog pravog identiteta... A tesko izdavacima cije igre ipak neces skinuti sa TPB-a! Vec vidim kako EA i ostale velike kompanije ne znaju ce sad da rade...
 
Poslednja izmena:
Nigde ne pise da svaka stavka mora da se odvrne na ULTRA. Ima i manjih podesavanja, a da igra izgleda odlicno, zar ne?
 
Vrh Dno