Šta je novo?

Letnje gume

Otvorena je tema za letnje gume.
 
1000028847.jpg


Da li znate nekoga ko ima ove gume ili ste videli neki ok test istih?
 
Kakav je sada legendarni brend GOODYEAR?.....da li su još uvek dobre kao nekada?....vidim da se prave u Sloveniji

I koji nešto "sportskiji" model gume (i goodyera ali i drugih premium proizvodjača) bi bio preporuka u dimenziji 215/50/17 ili 225/45/17 za auto od 200ks?.....ono brzi startovi,dobro držanje pri većim brzinama i ako je moguće da je što tiša guma i udobnija guma?
 
Dobar je GY, Assymetric F1 generacija 6 valjda je aktuelna sad, ali za to što si opisao ti je potreban Michelin PS5. Vredi svakog dinara razlike u ceni u delu života kad nije nova, tu GY svaki posustaje u odnosu na Mich.

Mada, dimenzije guma ti nisu nešto agresivne, ova prva verovatno ni nema sportski dezen, to je touring dimenzija, a na drugoj se lomi, pa verovatno ima.
 
Moje su napravljene u Nemačkoj, verovatno zavisi od modela i dimenzije gde se prave. Ako hoćeš top gumu, uzmi na primer Michelin Pilot Sport Cup 2 R, ali za 200KS mislim da će svaka iole bolja guma odraditi posao kako treba. Meni za oko zapala GY Eagle F1 Asy 6, nije preskupa, oko 200e za 20", trebalo bi da je dobra. Pilot Sport 5 takođe, ali u tvojoj dimenziji nisu nešto skupe svakako. Uzmi šta nađeš od tih boljih guma, da ima svežiji DOT.
 
Sportska i udobna guma sa visokim performansama, najcesce ne ide u istu recenicu.
Raspitaj se malo o sledecim modelima, nisam siguran da imaju bas u tvojim dimenzijama jer tvoje su vise touring nego sportske.
Michelin Pilot Sport 5
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
Continental Sport Contact 7
Bridgestone Potenza Sport
 
Ma na moj auto (Honda Accord Type S) idu fabrički i 18ice gume sa nekim još nižim profilom (mada vidim da neki trpaju i 19tice felne) ali ja bih sve to izbegao pre svega zbog naših očajnih puteva i rupa,udobnosti a i cene guma.....obično su 17ice fino jeftinije.....sada na letnjim točkovima imam Fulda Sportcontrol 2 i to već nekih 5-6 godina (kupio ih nove) i što je zanimljivo i posle toliko godina imaju još uvek odličnu šaru,ali mi deluje da su postale malo "plastične" a i čuju se nekako na putu da huče.......pa razmišljam da ih zamenim nekim premujum brendom koji ću opet duugo koristiti...

Inače fabrička dimenzija za moj auto je i 225/45/17....a za američku verziju ovog auta (Acura TX) ide 215/50/17....probao sam obe dimenzije i razlike su u tome da je ova druga udobnija ("deblja" je za oko 9 mm pa ima više vazduha u njoj),a ona prva jeftinija......sem toga isti andrak...

Ali u svkom slučaju,hvala na predlozima,pogledaću neku od predloženih guma
 
Cena ti govori zasto nisi video test nigde. Zasto bi to radio sebi?
https://www.tyrereviews.com/Article/2023-All-Season-Tyre-35-Set-Shootout.htm

I za mene su ovi skorovi bili iznenađenje, očekivao sam da ova LL guma bude među 5 poslednjeplasiranih. Koliko može da se veruje ovakvim testovima, to je već drugo pitanje.
Mene kod svih AS guma (a posebno niskobudžetnih) više brine ponašanje u raznim uslovima posle npr. 2 godine i 20.000 km.
 
U sustini to bi bila guma koja se vozi 9 meseci realno.

Zanimljivo mi je bilo pored cene kocenje na mokrom i buka.

Da to sto kazes, nakon godinu dana pitanje jer taj "grip" mora da je nekako placen
 
Prema tom testu, još veći paradoks je kada se LL GM4S uporede sa Fulda MultiControl (6773 vs 11635 din. u toj dimenziji).
Ipak, i dalje generalno ne bih uzimao AS gume a da nisu neke provereno dobre iz srednje klase. LL su možda dobre kada su nove, ali tek treba da se pokažu u višegodišnjoj upotrebi.
 
Tigar ti je njesra.
Imam napred ove Linglong,nazad Riken,Linglong jeftinija i bolja guma.
Prijatelj ceka papire za Goodyear Slovenija,neto plata oko 1400e,u michelinovom tigar tyresu 500e,plus kod slovenaca je regres 2000e,boznica 1000e.😀
 
Poslednja izmena:
To nije do guma, nego do države i standarda.

Inače, u postavljenom testu su i LL i Tigar AS gume plasirane ispred Sava All Weather guma (a to su zapravo niskobudžetne Goodyear, kao što su Tigar niskobudžetne Michelin).
 
@hsv.stoned ,
Koji je tačno paradoks u rezultatu nečijeg merenja?

Tigar je mnogo davno bio poslednji put konkurentan sa cenom u odnosu na šta se dobije zauzvrat. Plus ovde sve kupce čine magarcima, jer je najskuplji ovde, van je jeftiniji uglavnom.

edit: tigar nije niskobudžetni mišelin, već zaseban niskobudžetni brend u vlasništvu mišelina. Možda dobije neke stvari na kašičicu, ali ne cilja sigurno kupca koji je informisan, već koji uđe u vulkanizersku radnju i kupi ono za šta vulkanizer ima najveći rabat.
 
https://www.tyrereviews.com/Article/2023-All-Season-Tyre-35-Set-Shootout.htm

I za mene su ovi skorovi bili iznenađenje, očekivao sam da ova LL guma bude među 5 poslednjeplasiranih. Koliko može da se veruje ovakvim testovima, to je već drugo pitanje.
Mene kod svih AS guma (a posebno niskobudžetnih) više brine ponašanje u raznim uslovima posle npr. 2 godine i 20.000 km.
Slazem se, testovi se rade, guma se pokaze kao takva u predjenih 1000-2000km.
Sta se dogadja sa istom gumom nakon 15-20000 km, to je stvarno upitno.

Ja npr. vozim na Peugeot 308 SW all season gume Kleber Quadraxer 3 205/55/16.

Za sada sam zadovoljan a presao sam 10000km sa njima, nisam merio koliko su se potrosile ali mi izlgedaju zdravo/mesnato na oko.

Ponasanje na suvom, mokrom, malo snega i leda je vrlo zadovoljavajuce.
 
@nidza
Pa paradoks je to da su primetno jeftinije LL i Tigar bolje plasirane od Fulda i CST guma, u ovom slučaju.
Tigar je mnogo davno bio poslednji put konkurentan sa cenom u odnosu na šta se dobije zauzvrat. Plus ovde sve kupce čine magarcima, jer je najskuplji ovde, van je jeftiniji uglavnom.
Zimski Mišlen klonovi (Tigar, Riken, Orium, Kormoran, Taurus) su dobri, i konkurentni sa cenom, provereno dobre gume u toj klasi, ne zato što ti brendovi znaju da naprave dobre gume, već zašto što su u Mišlenu rešili da naprave ok zimske gume za svoje niskobudžetne podbrendove.
AS klonovi nisu toliko dobri, a cena im je skočila zbog velike potražnje na našem tržištu, a i generalno zbog skoka popularnosti AS guma u celoj Evropi.
Letnje klon gume takođe nisu nešto ubedljive, ima boljih za samo malo više novca.

edit: tigar nije niskobudžetni mišelin, već zaseban niskobudžetni brend u vlasništvu mišelina. Možda dobije neke stvari na kašičicu,
Nije šija nego vrat. Svi pomenuti podbrendovi ne dobijaju na kašičicu, nego proizvode gume koje je razvio Mišlen, odnosno rešio da spusti kakav-takav kvalitet u jeftinu klasu.
Da nije Mišlena, svi pomenuti podbrendovi bi i dalje pravili krševe od guma, kao što su njihove stare verzije, snow/wintera u ovom slučaju. Isto tako bi i svi ostali loši podbrendovi pravili loše gume, da ih nisu kupili najveći igrači u ovoj industriji.
 
Poslednja izmena:
Za naše podneblje, BF Goodrič/Kleber i slično su najadekvatniji pneumatici

@Ulrich
Brže ćeš pojesti te brendove od Fulde, mnogo brže.
Meni je Kleber Hydraxer (made in Germany, možda ubedljivo najbolja guma od svih koju sam koristio) isterao skoro oko 50k km za 8 letnjih sezona, imale skoro 6mm šare pa sam ih promenio zato što su počele da se rone
Istina, najviše je do vozača međutim, po svim laboratorijskim testiranjima zvučni brendovi (performantni) se osetno više habaju. Čak i Mišlenke koje su umele da teraju po 70-80k km, ovi novi modeli nisu ni prineti nekadašnjima.
 
Poslednja izmena:
Zimski Mišlen klonovi (Tigar, Riken, Orium, Kormoran, Taurus) su dobri, i konkurentni sa cenom, provereno dobre gume u toj klasi, ne zato što ti brendovi znaju da naprave dobre gume, već zašto što su u Mišlenu rešili da naprave dobar model zimskih guma za svoje niskobudžetne podbrendove.

Ne mogu da se složim ni da su dobre, ni da su provereno dobre, jer ako potražiš egzaktne rezultate te provere, dobiješ uglavnom diskvalifikaciju. Tako je bilo prošle godine, pretprošle i svake pre:

Pojave se i na ADAC testu, evo slučajno našao i prevod testa letnjih iz 2023 na IPG:

Nije nikakv Mišlen klon. Nije ni Kleber klon, već kompanija u vlasništvu Mišlena, koja ima nešto skuplju ali provereno sasvim solidnu zimsku gumu (Krisalp HP3). Tik iznad samog dna ponude, možeš kupiti dobru, bezbednu, pristojno ocenjenu gumu.
 
Što je "sportskija" guma, brže se troši. Što se sporije troši, lošije prijanja. Neka zlatna sredina je najbolja za mene, jer ne vozim preagresivno, ali je težak auto i dosta sam na autoputu. Imam gume koje su došle uz auto, Conti PC6, po dotu vožene jednu sezonu pre nego što sam ga uzeo, i ja je vozio 2 sezone (prešao sam nekih 30-ak hiljada sa njima), računam da su do sada prešle oko 50.000, vidi se da mogu još solidno da guraju, i po šari i po "subjektivnom osećaju" vulkanizera i moje malenkosti. Još jednu sezonu da odrade i verovatno ću ih menjati sledeće godine (ako ne promenim i auto do tada).
 
@nidza
Nerealno mi je da po ko zna koji put mora da se vrti ista priča, pa još u temi o letnjim gumama.

Zimski Mišlen klonovi (klonovi, u smislu da se jedne iste gume prodaju pod x podbrendova) - provereno dobri u niskobudžetnoj klasi. Dakle, ako neko ne želi ili ne može da izvoji više novca, te gume su prihvatljive, i bolje od Kama, Waterfall, Triangle itd, manje zlo, nazovi kako hoćeš.
https://alltyretests.com/kormoran-snow-test-review/
Da li bi bile prihvatljive za tu klasu da ih nije osmislio Mišlen i ''podelio'' kao proizvod za svoje brojne niskobudžetne podbrendove? Naravno da ne bi, bile bi isti krš kao stare snow/wintera, koje su praktično uvek diskvalifikovane iz testova.

Tu se svaka priča završava, jer Mišlen podbrend klon AS i letnje gume nisu za preporuku, jednostavno ima boljih čak i za 500 din. više po gumi.
 
Koju letnju gume preporucujete za golf 7 110KS, 195/65/R15?
Prelazim godisnje oko 12-15k, uglavnom po gradu, par puta godisnje neki duzi put, najbitnije mi da je bude komforna u voznji za ove nase puteve.
Vidim po testovima uglavnom najbolje ocene daju Continental Premium Contact 6/7, zanima me jel to ok ili za moje potrebe mogu i sa jeftinijom gumom da budem zadovoljan?
 
Dobar izbor. Jeftinije EfficientGrip Performance jako dobre i trajne. Nije skupa dimenzija, uzmi dobru gumu.

Mich Premium Contact dobra, ima tu još verovatno valjanih. Jedino što bih izbegao su eko gume.
 
@fadeaway_dunk Pa bolje onda kupi neku all season iz premijum segmenta. Nisi zahtevan vozač, malo prelaziš, pretežno grad, auto nema neke performanse...
 
Nije ti potrebna premijum guma naročito po ceni, najpre profil je previsok, svakako ne obaraš brzinske rekorde niti je auto (motor) za takav sport.
Pazari neku iz gornjeg srednjeg segmenta, biće više nego OK. Pogledaj po revjuima koje su najtiše (mekše) ako ti je to najbitnije. I sa Lassom ćeš biti zadovoljan, garant.
 
Po meni sto se letnjih guma tice kočenje po kiši/mokrom treba da bude prioritet pri izboru.

Nije u pitanju podloga vec uslovi voznje, vreme reagovanja u tim uslovima i tu svaki metar znaci.

Kada je suvo vreme.. Uslovi voznje su drugačiji totalno i sa lošom gumom imate vise vremena za reakciju.
 
@fadeaway_dunk - Imam Conti Premium Contact 7, samo u superlativima mogu da govorim o toj gumi, vrede svaki dinar a osmeh na licu kad ih malo nagazis je priceless...
 
Zdravo svima vozim A4 (b8)3.0 tdi stage 1 gledam gume za leto 245 40 R18
sta uzeti contintel, miselin ili goodyear

Imao sam eagle f1 asymmetric 3 i sa njima sam zadovoljan
 
Nazad
Vrh Dno