Ima li neko iskustva sa kamp prikolicama? Dosta su jeftinije od kampera. Neki savet pri kupovini, na sta obratiti paznju.
Da odgovorim ja sa zakašnjenjem.
Za koliko osoba, kakav auto imaš?
Prikolica se bira zajedno, ili ajde bar, u skladu sa autom. To je prva stvar o kojoj se razmišlja. Tu si uslovljen sa više stvari:
-dozvola. Imaš li u saobraćajnoj BE kategoriju? Ko je malo stariji ima je upisanu po automatizmu uz B, ali ko je skoro polagao nema je i mora dodatno da polaže. BE ti omogućava da voziš kompoziciju do 3.5t. Tu se uglavnom uklapaš, ako baš ne preteraš sa veličinom.
-masa. Proveri u podacima za auto kolika je maximalna dozvoljena masa priključnog vozila (tow capacity - braked), oduzmi 10-15%, pa gledaj prikolice kojie se u to uklapaju. Obrati pažnju i kako deklarišu masu kampera, pun/prazan... samo rezervoari za vodu mogu biti par stotina kg, boce, tenda... Osim toga uvek ćeš u njega trpati hranu i stvari. SUV, džip, 4x4 i sl nije uslov. Treba ti dizel zbog obrtnog momenta od 120-130ks pa na više. Ovi moderni mali turbo benzinci iako imaju gomilu KS - zaboravi. Kočnice savršene.
E sad kamper... Pretpostavljam da gledaš polovne, tako da nije baš da imaš plac sa par stotina vozila da biraš, pa tu moraš da praviš kompromise.
-Da li ćeš da ga registruješ? Imaš opciju da ga držiš stacionarno u nekom kampu, jezeru... U tom slučaju preskoči ovo:
-papiri. Da bi ga uvezao i registrovao treba ti čuvena potvrda ABS-a. Za neke kampere ju je nemoguće dobiti iako su regularni, od evropskih proizvođača, jer "ne postoji u bazi ABS". Može da ide i na ispitivanje negde, ali to je trnovit put.... Al to ovi što dovoze znaju i napomenu. Nije bez razloga velika razlika u ceni između ovih "bez papira" i regularnih.
-stanje. Najvažnije je da je suv, da nigde na spojevima nema fleka od vlage, ili buđi. Ni u donjoj ni u gornjoj zoni. Oko prozora, krovnih pogotovo. Od mehanike, nema tu puno stvari; kočnice su klasični doboši proizvođača koji masovno prave osovine za teretne prikolice: Al-ko, Knott..., naletna ruda, takođe standardna, obično Al-ko, signalizacija. Ove stvari možeš u nekoj meri i sam proveriti, ali ćeš u suštini tek na tehničkom saznati ako imaš neki problem. Dosta kampera se uvozi iz stacionara, bili su parkirani u nekim kampovima godinama i često bude problema sa dobošima.
-konfiguracija unutrašnjosti. tu nema pravih saveta, sve je individualno, pogledaj malo koje su opcije za spavanje, i opet - ako čekaš da naleti u oglasima baš to što si zamislio, možeš se načekati...
-oprema. Tu su neke stvari manje-više standard - instalacija 12v/220v/plin, bojler da ima na plin ili 220v/plin, grejanje plin, dodatna izolacija je nekima +, toalet da funkcioniše, frižider 12/220/plin da funkcioniše. Od opcija koje su neophodne su tende- klasična, ručna ili motorizovana, ili sa velikim predšatorom. Sitnice tipa komarnici na prozorima, zavese za zamračivanje. Od "luksuza" - mover - motori na osovini koji omogućavaju da sa daljinskim uparkiraš prikolicu, samonivelacija i sl... Cena zavisi od opreme umnogome!