Šta je novo?

Emmi/Alti reklamacija (FAQ u II postu)

Ej, pa ti hoćeš da bude "ko' u svetu" ? E, paz' na nećeš, ovo je Srbija. Ne mogu više ni da se setim koliko javašluka i varanja sam video sa tako sastavljenim kompjuterima. Sve od potpuno drugih od naručenih komponenti do tako loše sastevljenim sitemima da se delovi otpadali u trensportu.
 
Kupujem par godina unazad u Emmiju i do sad nisam imao problema s robom, dok nije počeo da se kvari hard disk (prvi put u 20 godina), pa sam se malo "smrzao" nakon čitanja ovih iskustava :D

Disk (WD Red NasWare 3TB, ovogodišnji model) je uzet u avgustu. Pre par nedelja, slučajnom proverom heš fajlova nad nekim bekapima utvrdim da nešto nije u redu (total commander krenuo da se zaglavljuje nad njima, izbacuje neispravne heševe itd). Proverim u HDD Sentinelu, broj realociranih sektora krenuo da raste, a health opada pa sve zviždi. Izvučem podatke koji nisu propali, odnesem disk na reklamaciju, priložim screenshotove. Nisu odmah pristali na zamenu ili povraćaj nego su oterali na servis na dijagnostiku, ali je posle desetak dana stiglo obaveštenje da je reklamacija prihvaćena (na osnovu pročitanog, očekivao sam da će da mi vrate disk uz obrazloženje "nije dovoljno neispravan, i dalje se okreće" :d ), ponuđena mi zamena ili povraćaj novca bez natezanja i ubeđivanja (izabrao sam povraćaj, očigledno postoji neki problem sa toliko naguranih a gusto formatiranih ploča u 3TB diskovima), istog dana pare uredno uplaćene na račun.

Drugi skorašnji slučaj, pre par dana uzeo Vox TV (pošto imam dobra iskustva sa Vox-om u proteklih par godina, u smislu da je slika korektna, nijedan se nije kvario i softver im radi kako treba). Donesem kući (neraspakovan), povežem, probam da uključim na daljinac i na taster na TV-u, ništa - mrtav načisto. Okrenem uputstvo, nema ni reči o nekoj specijalnoj proceduri uključivanja. Zovem radnju, nemaju pojma šta je, savetuju nošenje na servis (u Dunavskoj) na ubrzanu proceduru. Srećom sam motorizovan, odnesem tamo TV, sve uredno prime i najave ekspresnu proveru i zamenu. Sutradan me zove čovek iz servisa i kaže da na Vox-u, počev od ovogodišnjih modela, ima neki zavučeni master prekidač bez čijeg uključivanja naravno neće da radi :d Aj što ja od umora to nisam video, nego što uputstvo ko zna kad je poslednji put osveženo, a ni prodavci ne znaju ni šta prodaju :) U svakom slučaju, dadoše mi u zamenu ganc nov neraspakovan primerak (mada sam bio spreman da preuzmem i taj prethodni, jer je očigledno ispravan), tako da je sve dobro prošlo. Ljudi u servisu su bili krajnje ljubazni.
 
Prijatelj letos kupio kompjuter, neki Altos pošto ide na rate pa nije moglo drugačije.

U septembru počeo da brljavi W7, da ne kucam koje svinjarije,
a ventilator od napajanja radi kao turbina kad se upali, ali ne uvek.

Ja instalirao nov W7, posle nekoliko dana, opet puk'o.

Odneo u WW, oni odmah u servis pored.

Vraćeno da je sve ok. Kad W7 opet raspad.

Odneo i bili poslali za Čačak. Rešeno za neke dve nedelje.
Rekli da je zamenjena grafička i procesor (nije mi jasno zašto procesor).
Grafička je R7 240, a CPU je G3250.

I naravno W7 opet puk'o.
Opet vratio i opet poslali za Čačak i sad je tako bez kompjutera preko mesec dana.
 
I treba kad kupuje gotovu konfu. Sledeci put će pametnije izabrati.

Sent from my D6603 using Tapatalk
 
Znaci kada se kupuje van radnje a novo onda je: "E ako tako vam i treba kada ne kupujete u radnji", kada se kupuje polovno onda je opet: "E ako tako vam i treba kada kupujete polovno", kada se kupuje novo i u radnji i onda je: "E ako tako vam i treba kada kupujete gotovu konfu". Pa jbt. Znaci u Srbiji najbolje nista da se kupuje :D
 
Знам ја то, а зна и пријатељ. Зато сам и откуцао:
neki Altos pošto ide na rate pa nije moglo drugačije
Да не улазим како и зашто, није било до њега.
Да је шит, јесте.
 
Meni se desio sličan problem na Altos konfiguraciji, crkao je ssd.
Pošto im je stav da moram ceo računar da odnesem što ne dolazi u obzir po više osnova, ozbiljno razmišljam da ga odnesem, ali u radnju i tražim novac nazad.

sent from my Sokoćalo
 
Meni se desio sličan problem na Altos konfiguraciji, crkao je ssd.
Pošto im je stav da moram ceo računar da odnesem što ne dolazi u obzir po više osnova, ozbiljno razmišljam da ga odnesem, ali u radnju i tražim novac nazad.

sent from my Sokoćalo

Da li tako kad ti se pokvari npr. tv, nosiš samo deo koji se pokvario, ili ceo tv?

Gomila problema sa servisom nastaje između ostalog zbog nerealnih očekivanja kupaca.
 
Da li tako kad ti se pokvari npr. tv, nosiš samo deo koji se pokvario, ili ceo tv?

Gomila problema sa servisom nastaje između ostalog zbog nerealnih očekivanja kupaca.
Da li je realno da zbog ssd diska nosim racunar sa storage diskom od1TB sto privatnih sto poslovnih dokumenata u servis na par nedelja posto se vadjenjem diska gubi garancija?
Ako je konfiguracija jedan proizvod, onda cu insistirati na potpuno novom proizvodu ili povracaju novca, a ne zameni dela.

sent from my Sokoćalo
 
Nije, ono sto mozes da uradis je da odneses ceo komp u servis, trazis da pred tobom izvade ssd, naprave zapisnik i vrate ti racunar. U principu se oko svega možeš dogovoriti, samo čovek ne treba odmah da zapeni i krene nogom. (ne mislim na tebe, nego uopšteno)

Razlog je prost, te nalepnice se stavljaju da ne bi korisnici sami menjali komponente, npr. kupis masinu sa gtx960, dodjes kuci, ubacis 5x jeftiniju kartu i odneses u radnju i pravis se blesav. Ima takvih likova, veruj mi. I posle gazda to naplati od prodavca ili servisera koji je sklapao, ni krivog ni dužnog.
 
Nije, ono sto mozes da uradis je da odneses ceo komp u servis, trazis da pred tobom izvade ssd, naprave zapisnik i vrate ti racunar. U principu se oko svega možeš dogovoriti, samo čovek ne treba odmah da zapeni i krene nogom. (ne mislim na tebe, nego uopšteno)

Razlog je prost, te nalepnice se stavljaju da ne bi korisnici sami menjali komponente, npr. kupis masinu sa gtx960, dodjes kuci, ubacis 5x jeftiniju kartu i odneses u radnju i pravis se blesav. Ima takvih likova, veruj mi. I posle gazda to naplati od prodavca ili servisera koji je sklapao, ni krivog ni dužnog.
Stvarno imam pametnija posla u zivotu od nosanja kompa u servis i cekanja da se napravi zapisnik zbog ssd diska sad, za tri meseca zbog ciscenja prasine, za godinu dana zbog zamene ventilatora... pa ako vec winwin koristi svoje zakonsko pravo da me uslovljava time, moje je zakonsko pravo traziti zamenu za nov, saobrazan proizvod ili povracaj novca.
Sto se zamene komponenti tice, mislim da je i na sajtu i na fakturi koju sam dobio tacno navedeno sta ulazi u konfiguraciju, tako da mislim da im nije cilj da se zastite od prevara vec da minimalizuju reklamacije time sto ih nece uvazavati svima koji za to maltretiranje nemaju vremena.
Sticajem okolnosti sam i u firmi nabavljao neke konfiguracije od njih skoro, pa u slucaju reklamacija planiram primeniti isti pristup i naravno gledati da promenimo dobavljaca.

sent from my Sokoćalo
 
moje je zakonsko pravo traziti zamenu za nov, saobrazan proizvod ili povracaj novca.

Tačno, imaš pravo na sve to. Samo što u sva tri slučaja moraš da nosiš komp u radnju, sačekaš 2-3 nedelje i dobiješ novac/zamenu.

Trebalo je prilikom kupovine da naglasiš da hoćeš da ti sastave računar iz komponenti, da se svaka vidi posebno na fiskalnom i maloprodajnom računu, i ne bi imao nikakvih problema. To bi oduzelo 5 sekundi tvog vremena da otkucaš u mailu, i poštedeo bi se glavobolje.

I u sluičaju da promeniš dobavljača, proći ćeš isto ako ne kažeš šta hoćeš. Moraju da se zaštite na neki način.
 
Zato i kažem da je jedini način da sad ispravim učinjenu grešku (kupovinu sklopljenog računara) da uzmem novac nazad i sklopim novu konfiguraciju iz delova, pošto mi niko nije pri kupovini naglasio da ću i za čišćenje prašine morati u servis.

sent from my Sokoćalo
 
Kucao o prijateljovom slučaju...

Vratili mu u sredu kompjuter. Nazvao ga majstor iz WW-a da je kod njega radio bez problema
nedelju dana. Rekao mu da je problem verovatno do njega zbog miša/tastature i da zato krahira.

Komentar?

Pokušaće ovih dana sa pozajmljenim miševima i tastaturama, al' mi zvuči neverovatno.
 
Sticker slobodno mozes da skines jer je nezakonit u stvari nije nelegalan ali ne znaci nista. To bi bilo ko kad bi kupio auto i imao sticker na haubi. Jednostavno, kupio si stvar i imas pravo sa njom da radis sta hoces. Ako nesto pokvaris zbog svoje gluposti i i to se vidi nece biti garancije u suprotnom uvek vazi. Sad sto smo mi jajarska zemlja. Ja sam imao sto brand name masina do sada i ni na jednoj nisam video sticker. Pod brand name mislim na HP, IBM (Lenovo), i sl. a ne na Alti, List, Comtrade i sl.

Inace, uzeo sam pre 3 godine 4 racunara od BC Group-a (5 godina garancija) za igraonicu. G1820/4GB/Win 8 original. Sve imale sticker. Odmah po prijemu pozovem i pitam za sticker. Kao ono, drzim igraonicu, u njih odmah idu grafe, pa kad treba ciscenje zbog prasine i sl. sta da radim zbog stickera. Kaze mi lik sa druge strane da slobodno presecem, oni su stavljeni zbog laika kako ne bi prckali i napravili stetu. Garancija je obavezujuca i sa celim i sa presecenim stickerom. Pa njima se vise isplati da ja povremeno ocistim racunare kompresorom nego da zbog prasine krene da crkavaju komponente tipa kulera, grafa, procesora i sl. Preventive radi, pozovi, objasni situaciju i trazi odgovor. Ja bih pripretio i slovom zakona ako treba.
 
Poslednja izmena:
Šta reći a ne zaplakati. Ebeš computer koji krahira na mišovima i tastaturi. Nek vrati taj krep i traži povraćaj keša.
 
Ja mislim da ne postoji nikakav zakon u vezi tih stikera, to su oni nametnuli da bi morao kod njih da kupujes komponente ako hoces da upgradeujes komp. I jos moras da se cimas i da nosis do njih pa da cekas da ti oni ugrade. Ma ajde...
 
Šta reći a ne zaplakati. Ebeš computer koji krahira na mišovima i tastaturi. Nek vrati taj krep i traži povraćaj keša.
Na rate (otkucao na prethodnoj strani).

Moraću ga nazvati sutra da čujem kakvo je stanje.
 
Lepo iskustvo iz Emmi-ja

Kupio sam pre 2 godinu Logitech komplet (miš+tastatura), i pre nekog vremena miš počeo da brlja, ne radi skrol kako treba. Tj. radi kako on hoće bez obzira kako ga vrtiš. Garancija je 3 godine, ali u prve dve se reklamira kod njih, a u trećoj kod proizvođača/uvoznika/ovlašćenog servisera, bar mi tako kažu.

Ostalo mi još 2 dana do isteka 2. godine i odnesem kod njih. Odmah su uzeli drugi nov komplet sa police i dali mi, ovaj moj nisu ni testirali. Samo su pregledali da vide da li je sve tu i da nema fizičkih oštećenja.
 
Meni je rasnik u Emmi rekao da jeftine stvari uopste ne gledaju, uzeo sam neke jeftine 140mm ventove i pitao ga sta ako crkne, on kaze uopste ne gleda to niko samo ti odmah zamene ili uzmes nesto po toj vrednosti.

Ovi su kostali 300 din :D

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
 
Tako bi i trebalo da se rešavaju reklamacije.
 
Tako je realno moguce resavati reklamacije samo ako su u pitanju stvari male vrednosti, pa radni sat servisera kosta vise od njih.


Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
 
Ja sam JEDVA povratio novac od WW.Salju mi laptop,a on na sebi ima instaliran windows 7-nelegalan,los ekran ili graficku-crtice se pojavljuju svuda.Radio 23 satakad njih .Zahtevam povracaj novca,oni ga prime i posle par dana posalju u 23h poruku da odbijaju reklamaciju.Navodno-ne vidi se kvar.Onda ce ga u servis,pa 40 dana cekanja.Ja poludim pa pripretim microsoft kancelarijom i prijavom na gov.rs.JEDVA mi vrate pare posle mesec dana natezanja.ww-nikad vise!!
 
l88kaja kakva je plata u gigatronu ?
 
Uzeo sam monitor u Monitor doo i na sajtu pise 3 god garancija. Stigne meni monitor i na garanciji pise 2 godine. Ko tu koga? Sta da radim?
 
Kupio tastaturu CM Storm Supressor u Emmi i koristio je nekih mesec dana. Došlo društvo na PES, zabadaju kontrole. Ja detaljno isproveravam i skontam da ne rade neki tasteri u kombinaciji više njih. Tipa gornja i leva strelica (trčiš gore i levo) i ne radi S, T, G itd.. Probao na 4 računara..
S' obzirom da je u pitanju "gejmerska" tastatura, reklamiram je i sve lepo objasnim, stiže sinoć poruka: "Vas zahtev za zamenu nije prihvaćen, uređaj nije pokazao kvar. Rešavanje reklamacije u roku od 30 dana. WINWIN SHOP". Šta sad treba da čekam 30 dana da mi se vrati neispravna tastatura? I šta dalje da radim?
 
Nazad
Vrh Dno