Šta je novo?

Bus Plus tehnologija

Osecam tvoju bol ali istovremenost i veliku zluradost jer nema vece boli od saznanja da placas nesto toliko para mesecno sto neko drugi - koji pritom znatno tebi pogorsava uslove voznje - koristi potpuno besplatno, pa je meni uklanjanje svercera prioritet nad svim ostalim prioritetima, a posle cemo lako da pricamo o redu voznje, higijeni, wi-fi ruterima...

Vidis gresis, "sinko". Mene uopste ne boli sto neki ne placaju kartu. Jer oni nisu ti koji voze autobuse u grupama od 3 do 5 slepljenih buseva jedne linije - jedan za drugim. Druga stvar: i kad nije bilo bus+ sistema, isto su se ponasali. Sto ce reci - napredak u prevozu - 0 (a reklamirali su ga kao takav). A gadna bi bila ta bol, za nesto sto postoji poslednjih 20 godina (pa bi toliko i trajala bol).

Ako cemo u dalju psihoanalizu, zluradost postoji samo zbog saznanja da riba smrdi od glave, a da se uvek pokusava srediti prvo rep..

Pozdrav.
 
ako je meni namenjeno, mislim da sam vec napisao da planiram da kupujem kartu i da se vozim istim autobusima. licno nemam nijedno dugovanje, ni prema drzavi, ni prema banci, ni prema privatnim firmama - ali osecam se sve vise ko budala upravo zbog toga.

Tebi je namenjen drugi pasus, uleteo si sa komentarom izmedju pa sam naknadno editovao sa citatom. :D

Lepo je sto ne dugujes nikom nista, tako treba... :)

Ja se ne osecam kao budala, jer prosto nemam izbora, ne mogu da priustim sebi kasnjenje zbog svercovanja, roknuo bih se na mestu da moram u jutarnjem spicu da napustim vozilo. Mada, kako stvari stoje, kasnjenje mi ne gine, zbog pametnjakovica koji, ne samo sto nece da plate, nego nece ni da izadju... Sto vec vise nije bezobrazluk prema drzavi, nego prema neduznim putnicima.

Ako cemo u dalju psihoanalizu, zluradost postoji samo zbog saznanja da riba smrdi od glave, a da se uvek pokusava srediti prvo rep

Ma, neka.. I ovo je otislo predaleko, umesto da diskutujemo o tehnologiji. Al sta ces, kad je ovo zanimljivije, a tehnologiju izgleda vise niko ne ferma cak ni na benchu. :D
 
Poslednja izmena:
grad finansira i buspljus, i prethodn gsp. jer oba tvrde da posluju sa gubicima. kako i zasto je to, to je neka druga tema(jer se masovno krade, i ljudi su kuce od toga gradili), ali je problem jer sada privatne firme uzimaju novac od naplate karata, a grad im dodaje novac.

a sto se tehnologije tice: neka hvala. neka prvo malo ociste smrdljive autobuse, uvedu ih jos i srede guzve, dovedu se u red i prestanu da kradu, uvedu vremenske karte(to jest, urade sve sto treba da bi sistem mogao da funkcionise i da bi gradjani znali sta placaju), e onda neka uvode dodatne pogodnosti.
 
Poslednja izmena:
a sto se tehnologije tice: neka hvala. neka prvo malo ociste smrdljive autobuse, uvedu ih jos i srede guzve, dovedu se u red i prestanu da kradu, uvedu vremenske karte(to jest, urade sve sto treba da bi sistem mogao da funkcionise i da bi gradjani znali sta placaju), e onda neka uvode dodatne pogodnosti.
Pogotovu vremenske karte koje će važiti 24h.
 
pa u kulturnim drzavama gde ovaj sistem funkcionise, svaka je karta vremenska... jedno kucanje donosi odredjeni period validnosti- uglavnom je cifre oko sat vremena. sto je vrlo bitno, jer u beogradu retki su srecnici koji mogu da stignu tamo gde idu sa samo jednim prevozom. tako da si u tom vremenskom periodu slobodan da menjas prevoze, bez ponovne naplate... a postoje i poludnevne, dnevne, nedeljne karte(korisno za one koji imaju auto, ali ne zele/ne mogu da ga koriste) i za one koji u bg dolaze turisticki ili sluzbeno...
 
560865_10150936164907327_928265878_n.jpg


"Iz Bus plusa saopštavaju da, ko pokuša da uđe na srednja vrata, čeka ga ovakav scenario."
 
To sa srednjim vratima je ipak svinjarija kojom bas nista nece da postignu jer se putnici nece navici nikada, jer su dobri gradjani, a nemaju toliko kontrolora da dezuraju na svim stanicama. Posle validiranja mesecnih kartica, jos jedan veliki fail sistema.

559102_334059990015020_1650491134_n.jpg

S druge strane... Wi fi! Kad pogledas raspale autobuse covek bi rekao da je to daleka buducnost, kad ono...
 
Poslednja izmena:
nema nista sporno sa tim srednjim vratima. godinama u autobusima pise "molimo vas da koristite srednja vrata za izlaz iz vozila". i, barem ja, kad je bilo tehnickih mogucnosti(kad nije bila guzva), sam t o radio. ali da to bude obaveza je cisto proser@v@nje. u gradu te velicine, sa tolikim brojem ljudi koji koristi javni prevoz, sa tako malim brojem vozila kojima se treba gatati u pasulj kad idu...
 
Ma koji WiFi ljudi bre..... radiće u 3 vozila...

Validatiri - 40% sigurno ne radi, svaka druga vrata su poluraspadnuta (neka se i ne otvaraju), harmonike na zglobnim prokišnjavaju, a oni će u svaki da stave WiFi ruter??? Važiiiiiii...
 
Najjace je sto uopste ne izgovara stanice, ali onda se iznenada probudi i izgovori ime stanice ledenim zenskim glasom sa nekim pokvarenim ehom, kao iz dubine pakla. :D

Za Wi fi stvarno ne znam, mozda oce da opravdaju nove mere i trosak za novu tehnologiju... Ali je koriscenje mobilnih uredjaja dosta nezgodno u GSP-u koji se trese, naglo koci, klacka, produvava i prokisnjava sa svih strana, ako uspete da se probijete da sednete. Takodje, meni je jako neprijatno da vadim ipad 3 u autobusu, zbog toga sto znam da 99% putnika moze samo da sanja o takvom uredjaju, osecam se kao mega-douche...

No dobro, od koga je, super je i ja sam zaista jako prijatno iznenadjen. Takodje, stize nam dosta novih autobusa... preko kredita (ili bese neka donacija). :D
 
Poslednja izmena:
Sitnica. :D

Ne znam da li ce da povecaju broj autobusa ili samo da zamene stare sa novim... Voleo bih ovo prvo, ali tesko.
 
Nova tehnika ulaska u i izlaska iz vozila radi kraćeg trajanja zaustavljanja na stanicama na delu

e14c1f91.jpg
 
Pao sistem.
 
Ali ne gledamo i takva statistika nema nikakvog smisla, jer centrom cirkulise i stanovnistvo izvan centralne gradske zone.

Citirao si samo delic moje recenice tako da ispade da sam *****cina koja ne zna kao ljudi cirkulisu kroz grad. Ja sam coveku samo odgovorio da je netacno da je BG pre 30 godina imao duplo manje stanovnika, uporedio metropolitan i city populaciju 1981. i 2011. Prosto ne znam sta te je nagnalo da das odgovor na nesto sto uopste nije bilo predmet mog posta. Pa valjda se podrazumeva da se svi zivi krecu kroz grad? Svasta...

Bus + (Ulaz Izlaz) kod nas ocigledno ima smisla samo u gradovima od oko 300000 k +- stanovnika (NS npr.) gde nisu nenormalne guzve. Ovde da bi to funkcionisalo kako treba mora biti 2000 autobusa svaki dan minimum
 
Citirao si samo delic moje recenice tako da ispade da sam *****cina koja ne zna kao ljudi cirkulisu kroz grad. Ja sam coveku samo odgovorio da je netacno da je BG pre 30 godina imao duplo manje stanovnika, uporedio metropolitan i city populaciju 1981. i 2011. Prosto ne znam sta te je nagnalo da das odgovor na nesto sto uopste nije bilo predmet mog posta. Pa valjda se podrazumeva da se svi zivi krecu kroz grad? Svasta...

Delic recenice jer se u nastavku recenice samo to objasnjava i ne menja se kontekst.

Ceo tvoj komentar je potpuno irelevantan, a i netacan, jer se pod Beogradom valjda podrazumeva i uza gradska zona i sira gradska zona. Kao i svi gradovi na svetu, siri se ka periferiji. Tvoj odgovor je bio da se u Beogradu nije promenio broj stanovnika, a ne samo sto se promenio, nego to i znatno utice na saobracaj (vise vozila, veca cirkulacija). Dakle tacno je da Beograd ima duplo vise stanovnika, jer se pod Beogradom ne podrazumeva samo centralna gradska zona. Naprosto, prosirio se, i otud tolika guzva na ulicama.

Zapravo, ti si taj koji je dao odgovor koji nije bio predmet posta koji si citirao (nigde nije precizirano da se radi o uzem gradskom podrucju), iznoseci besmislenu statistiku za uze gradsko podrucje...
 
Dakle tacno je da Beograd ima duplo vise stanovnika, jer se pod Beogradom ne podrazumeva samo centralna gradska zona. Naprosto, prosirio se, i otud tolika guzva na ulicama.

Ja sam ti dao zvanicne brojke a ti me demantuj (kreni sa brojanjem). Slobodno mogu da kazem da ko tvrdi da se u Beogradu broj stanovnika od 1981. udvostrucio, taj nije sa sobom. Znam ja vrlo dobro sta se podrazumeva pod gradskom zonom, ne treba mi padawan da me uci. Procitaj jos jednom da sam vukao paralele centralnih i gradskih zona 1981. i 2011. Poenta je bila da se Beograd od 1981. do danas NIJE udvostrucio, ni centralno ni po periferiji. Jel sad jasnije? Odgovori mi gde se drasticno prosirio Beograd u odnosu na 1981.? Duplirao se nije (nemoj mi samo to reci jer cu prasnuti u smeh). Stanovnistvo se uvecalo za nekih 250000. Ranije se daleko vise naseljavao nego danas (Brozova industrijalizacija)
 
Poslednja izmena:
@ppredrag:

Mislio sam da si samo analizirao uze gradsko podrucje. Moje najdublje izvinjenje.

Ako pricamo samo o zvanicnim brojkama za celo gradsko podrucje, nisam siguran koliko je povecanje od par stotina hiljada realna slika, posto verovatno jedan dobar procenat nije u popisu. Ono sto se najmanje dupliralo je broj vozila, i povecala se znatno cirkulacija, uvedeno je mnogo novih linija, itd. Ali, po zvanicnom popisu, nije se duplirao broj stanovnika.

Moj subjektivni utisak je da se jeste povecao, ako ne i duplirao, i to ne od 81 nego od 91, po periferiji pogotovu. Malo mi je nelogicno da se po periferiji prosirio samo za 100.000. Priliv stanovnika iz sela i manjih mesta u grad, izbeglice, itd...
 
Zbog ovih novih pravila i pametnih "tehnologija" ja uskoro sredjujem stari bicikl da bude u voznom stanju i to ce mi sluziti kao prevoz u gradu. Brze stignem od autobusa na bilo koju destinaciju, ako mi je bitno da budem neizguzvan ponesem cistu odecu sa sobom i gotovo.
@joc
Nije potreban ni elektricni bicikl za BG, iako ima brda sva ona mogu da se savladaju bez previse napora (i znoja) - pod uslovom da imas kondicije. Do tada se vozis prevozom a vikendom i uvece vozis biciklu da nabijas kondiciju. Posle toga voznja normalnim tempom nece predstavljati napor niti problem. Naravno, nisu svi u mogucnosti za ovako nesto (jer zahteva strpljenje i vreme), ali ko jeste - sto da ne.

Srecan sam sto zadnjih par dana nisam morao da koristim GSP. Sestra koja zivi u Borci mi svaki dan prica uzasne price gde nju koja placa kontrolori zrace i deru se/maltretiraju.
 
Opet ti kazem priliv stanovnistva iz sela u BG je bio veci za vreme Brozove "industrijalizacije" nego danas. Beograd da bi normalno funkcionisao sa ovim bus plus rezimom morao bi da ima 1800-2000 autobusa svakodnevno na ulici. Guzva jeste, ali da li si primetio da je u skoro svakom automobilu samo vozac?
 
U celoj ovoj prici se ne radi u ljudima koji se svercuju, i svim razvijenim zemljama postoji brojka da se oko 10-12% ljudi svercuje i sve i dalje super funkcionise, kod nas je ta brojka malo veca, plus narod kupije autobuse,tramvaje... silne donacije,i dalje je prevoz skup,a kao glavno krivci su oni sto neplacaju karte, a sa ovim novim sistemom se prica da se smanjilo.
Kada su privatnici poceli da voze u bg-u u pocetku je karta bila malo visa, al se brzo doslo na jeftinu kartu, kondukteri i vlasnici privatnih prevoznika nisu znali sta ce od para, i tu se narod isto svercovao aj da kazem oko 10% je bilo, isto su i oni placali radnike, naftu, porez, doprinose i kupovali autobuse i fino zaradjivali...
Zasad ovaj sistem bus-plusa ocajno funkcionise, ako ovako ostane imacemo najlosiji prevoz i poslednjih xx godina, sto samo govori da nisu sposobni.
 
Joj kako se glupiraju ovi iz Bus Plusa, ima ljudi masovno da se pobune i da počnu da prevrću autobuse :) . Ne znaju sa kime imaju posla, mi nismo baš poznati kao civilizovan narod heh.

Jel bio ovaj kratak filmić, odličan je.

[youtube]xbBXNPdvdso[/youtube]
 
Gizmo

Ti mislis da to i nije njima cilj, pa pravi se malo haos, a u pozadini se dasavaju krupne stvari, ali koga vise to briga kad na posao radnik vec stigne mrzovoljan, a u povratku kuci trpi jos vecu torturu, em je umoran, em ga tamo neki klinci jos zajebavaju ....
pa kad stigne kuci jedva ceka da dame malo dusom i briga ga sta se stvarno desava u zemlji ...
 
Aj u 100 marke da će da se pojavi Đilas kao spasioc i kaže: od sutra sve po starom.
A svi mi sa petominutnim pamćenjem tada: Tooooo Điki care! :D
 
Joj kako se glupiraju ovi iz Bus Plusa, ima ljudi masovno da se pobune i da počnu da prevrću autobuse :) . Ne znaju sa kime imaju posla, mi nismo baš poznati kao civilizovan narod heh.

Jel bio ovaj kratak filmić, odličan je.

[youtube]xbBXNPdvdso[/youtube]

bilo. post #1098.
 
Opet ti kazem priliv stanovnistva iz sela u BG je bio veci za vreme Brozove "industrijalizacije" nego danas. Beograd da bi normalno funkcionisao sa ovim bus plus rezimom morao bi da ima 1800-2000 autobusa svakodnevno na ulici. Guzva jeste, ali da li si primetio da je u skoro svakom automobilu samo vozac?

pa da, to stoji, ali malo je trulo pozivati vozace da se ponasaju kao taksi i razvoze prijatelje, to nije resenje. takodje, premalo je gradjana koji koriste skutere i bicikle... odavno mi se cini da je samo metro kakvo takvo prihvatljivo resenje. i to veliki, dobro razvijen metro, jer je ovo sto sada imamo karikatura. steta sto niko o tome nije ranije razmisljao i sada imamo ovo.

moguce da si u pravu za industrijalizaciju, ja sam bg zamisljao vise kao balon koji stalno raste pa mi je prosto neverovatna zvanicna statistika. treba i belu kugu i mortalitet uzeti u obzir, ipak smo medju najstarijim nacijama, a i odliv stanovnistva nije zanemarljiv.
 
U bg-u je pola Srbije koji uopste i ne postoje zvanicno, pogledajte kad je neki praznik koliko ljudi napusti bg, a koliko posle praznika se vraca, cesto su po 5-6 autobusa vise u jednom ternimu, kada taj narod ode u gsp autobusima je poluprazno.
Podatak, verovatno stari odavde
Javni prevoz u Beogradu organizovan je kao posebna komunalna služba oktobra 1892. pod nazivom "Beogradska varoška železnica", sa prvim tramvajima na konjsku vuču na liniji Kalemegdan - Slavija. Prva autobuska linija na relaciji Slavija - Avala krenula je 1925. Prva trolebujska linija Kalemegdan - Slavija krenula je 1947.

Od 1989. posluje kao javno komunalno preduzeće GSP "Beograd", čiji je osnivač Grad Beograd.

GSP "Beograd" obavlja sledeće delatnosti:
- prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju autobusima, tramvajima i trolejbusima
- popravku i održavanje motornih vozila
- tehnički pregled

Dnevno preveze oko milion i po putnika, na 166 linija, sa oko 940 vozila u saobraćaju u dnevnom "špicu". Zaposleno je oko 6.500 radnika.
 
Nazad
Vrh Dno