Šta je novo?

BF4 i opcenito FPS na konzolama igrivo ili ne?

suppa™

Cenjen
Učlanjen(a)
25.06.2009
Poruke
219
Poena
169
Pozdrav ljudi,

Posto je sve manje slobodnog vremena, ali zelja da se poneki naslov odigra godisnje ne jenjava pa imam par pitanja. Jos uvijek se dvoumim izmedju nove konfiguracije i konzole, a posto znam da necu puno igrati, FIFA 14 i BF4, eventualno GTA 5 u sljedecoj godini zanima me kako je igrati pucacinu na konzolama jer sam prodao xbox 360 pa nemam priliku probati? Drugo pitanje, da li postoji neki nas community na BF3 za online igranje jer mi nekako bezveze igrati online uvijek sa strancima. I zadnje pitanje, ne znam je li neko upratio da li postoji mogucnost prikljucivanja tastature i misa na PS4?
 
Može lepo da se igra. Drugačije je, ali može da se igra najnormalnije. :)

Nema mogućnosti priključivanja tastature i miša.
 
Od kad se u Sarajevu prica opcenito? :) Imaju prednosti fps-ovi na konzolama, dosta manje cheatera, svima radi na istim detaljima, vibracije daju jos jedan nivo 'uzbudjenja' (zvuci pogresno :d), stalno smaram s tim al bas mi nedostaje to na pc-u.. I generalno mozes da se naviknes, mozda ce ti trebati par dana a mozda i mesec. Na kraju, koliko god se naviknes opet nemas mogucnost brzih pokreta kad stoje recimo dvojica jedan pored drugog, postoji i mala pomoc u svakoj pucacini, negde vise negde manje izrazeno..
 
Lapsus lingua :) Aha, steta sto nemam para za oboje ali dugorocno, ako ne bude kakvih YLOD, RROD, mislim da je isplativija konzola. Sto se tice prednosti a tu su i vozilice npr. na BF, predpostavljam da je lakse helic voziti sa dzojstikom nego misem i tastaturom.
 
Nije, i ja sam mislio da je lakse, sad sa misem i tastaturom vozim heli tri puta bolje..
 
Ja nikad nisam kontao kako neki ljudi mogu da igraju FPS igrice na ps-u :/.
 
Ja bolje igram na dzojstiku nego na misu. Mada, na ps3 sam igrao 400h dok na pc nepunih 100h.
 
I ja sam mislio da je fps nemoguc na dzojistiku ali kad sam probao iznenadio sam se koliko je lako,naravno da je bolje na misu i tastaturi.
 
Citao sam neko istrazivanje gdje su visoko rangirani igraci na konzolama, satrani da kazem od strane obicnih gejmera koji su igrali na tasturi, neka FPS igra nisam siguran koja.

Slican ovome artikl je bio: http://www.gamesradar.com/pc-gamers-destroyed-console-gamers-in-tests-says-voodoo-pc-founder/

"The Xbox gamers used their 360 controllers and the PC gamers used the traditional mouse/keyboard combo. The results?

"The console players got destroyed every time. So much so that it would be embarrassing to the XBOX team in general had Microsoft launched this initiative.""
 
Poslednja izmena:
You don't say! :d Stvarno je bilo potrebno istrazivanje za to lol
 
You don't say! :d Stvarno je bilo potrebno istrazivanje za to lol

Nah, ozbiljno. Dosta ih tvrdi da je moguce da se navikne na igranje na konzoli te da bude moguce igrati isto kao i na tastaturi. To je kao kad bih ja rekao da je isto igrati fudbalicu sa tastaturom i dzojderom.
 
Meni je nekako nespojiv fps sa konzolama. Imam osecaj kao da hvatam mrava za pedu bokserskim rukavicama
 
Nah, ozbiljno. Dosta ih tvrdi da je moguce da se navikne na igranje na konzoli te da bude moguce igrati isto kao i na tastaturi. To je kao kad bih ja rekao da je isto igrati fudbalicu sa tastaturom i dzojderom.

Ne vidim da iko to kaze :) Moze da se navikne da budes dobar, i da ti ne bude frustrirajuce, ali naravno da je besmisleno porediti sa misem i tastaturom sto se tice nekog takmicenja..
 
Meni je trebalo 7 godina da se naviknem, nije puno :D, odustajao sam tri miliona puta, a sad mi je cool :).

Moraš da želiš da se navikneš i ne razmišljaš iz pc ugla. I mnogo je lepše u shooterima koji su osmišljeni za joypad, najgori su oni klasični pc primeri. To mi je bila najveća greška verovatno, trebalo je da krenem od nekih klasičnih konzolnih shootera.

I dalje sam iznenađen koliko različito ume da bude od igre do igre, negde baš dobro ubodu akceleraciju, pa možeš dovoljno lako i da ubrzaš i da usporiš po potrebi i da sve vreme nemaš onaj robotski osećaj koji thumbstickovi u odnosu na miša podrazumevaju.

Sticky aim/aim assist/homing bullets je zapravo dobra fora kad ne ostave nikakvo podešavanje, nego samo igraš i imaš osećaj da dobro funkcioniše (u SP-u), naravno kad je suptilno, dozirano da samo malo pomogne (svima). Kad ostave opciju da se isključi, malo je glupo da neko ima, neko nema. U SP-u je druga priča, ali i to je deo game designa, ne može da se razmišlja kao da imaš miša, jer nemaš. Inače ja sam od onih što uvek sve isključuju, da me ne prozivate.

"Prednost" je i što je u svakoj igri drugačiji osećaj, jer svi različito reše kontrole. Traži blago navikavanje svaki put, ali meni se više sviđa taj fazon od onog na pc-u, gde mi upravljanje u svim igrama deluje isto. Još kad postaneš dobar na mišu, pa samo vidiš protivnika i mrtav je u svim igrama. Ovde je nišanjenje proces, a na mišu nešto sto je delić sekunde, tako razmišljaj. Ono dok nanišaniš je zanimljiv deo ako je igra dobra, pa sve dobija neki novi ugao.

Meni je joypad bolji i u igrama gde se kontroliše kamera, TPS na primer, iako kontrolu kamere brzinom svetlosti na mišu mnogi navode kao prednost. Meni je to počelo da liči na spectator mod u kome gledam nešto, a ne igram, iako je brže i preciznije.

Sve ovo ti džabe pričam, moraš da probaš, i to ne kratko i da vidiš da li je za tebe.

Vrlo subjektivna stvar, ali ako shvatiš sve kao malo ležerniju varijantu u okviru koje se opet svakako razvija skill, samo na drugi način, može da bude mnogo dobro.

Samo zaboravi miša, resetuj mozak, 7 godina sledi u suprotnom :D . A moraš i da želiš da uspeš, nemoj ono, probaš, a sve vreme "Jao kakvo go*no" u glavi.

Ključ je u pristupu i tome da svhatiš da ne treba da porediš ovo i miša, nego da na to gledaš kao dva potpuno različita pristupa game design-u. I da se ne nadaš da će drugari koji igraju BF na pc-u da te shvate ili uopšte saslušaju.

PS: i dalje mi je odlično i na mišu, da se razumemo, samo sam dodao i ovo u svoj život :)
 
Poslednja izmena:
Vibriranje dzojpeda dok prolazi tenk pored tebe a ti Assault, molis se da te nije video :D Steta sto to ne vidim kako bi zazivelo i da hoce developeri, nije isto da ti se trese mis na stolu kao mobilni, i kad drzis dzojped u ruci..
 
Nije loša ideja...:)

I sviđa mi se što na joypadu samo nišanjenje ima "težinu", iako je sporije i manje precizno i nekad smara. Taj momenat na thumbsticku koji pruža otpor mi je dobar. Na mišu je kao u bestežinskom prostoru, jer je miš pointing device, pa nema nikakv otpor nikada. Zato je meni loš osećaj za vozila i letenje u BF-u, nezavisno od toga šta je lakše. Ovo je "bolje". Mada je meni sve to jako loše u battlefieldu, ja bi mnogo bolje :).

Pointing device nije ni za šta gde se traži neki otpor ili osećaj težine, ali daje slobodan i nemehanicki pogled, krastavac.

Možda je ono valve joypad rešenje kompromis, trackpad sa otporom u kome softver reguliše sve, pa imaš osećaj da vrtiš neki veliki trackball čiji se samo deo vidi, postoji inercija, nastavlja da se "vrti" dok ga ne zaustavis ako je tako rešeno itd... :).

I još jedan dobar trend je krenuo na konzolama, a to je 60 fps u većini shootera, bar za mp.

To je velika stvar za nisanjenje i odziv generalno na joypadu, mnogo je bolje od 30.

Ako to proglase za nešto poželjno, a izgleda da su shvatili da je bitno, moći ćeš cele generacije da racunas na 60fps multiplayper bez mnogo razmišljanja.
 
Poslednja izmena:
Koji si BF igrao? Ja sam igrao dosta i BC2 i BF3, nemoz bolje od toga realno.. KZ2 je, koji jeste imao neki smek, ipak bio preterivanje sto se tice te 'tezine'..
 
To je već softver, kako odluče, može da se pretera ili ne, ali u tome i jeste fora, sve može da bude različito, pa ko šta voli. I svi su tako "usporeni".

A u bf-u sam mislio na vozila, ne na nisanjenje, to mi je dobro, mada mi je bad company 1 loš.

I BF je mnogo bolji kad je 60 fps, probao sam bf4 tako na joypadu na pc-u, odlično je, čak bolje od trojke u Tom smislu (možda sam i zaboravio)
 
Tako svi misle pre nego što su se potrude da se naviknu, znači ne da probaju pola sata pa dignu ruke nego treba pustiti mozak da odradi svoje. Sve je u glavi :D.

Nemam pojma za mene konzola i fps nikako, igrao sam jos ranije i na ps1, ps2 i sad sam pokusao na ps3 ali nije to to :D. PC je mama za FPS ;).
 
FPS doživljaj je nemoguće verno preneti, i tako imamo ovakve diskusije. Naravno da je pogodnije igrati fps na mišu i tastaturi u smislu efikasnosti, ali opet, pogodnije je voziti Nissan GTR u NFS-u, postižu se veće brzine nego u GT5 i ne mora toliko da se koči. :d
 
Loša paralela. Ispada da postoji neka prednost gamepada u fps igrama u odnosu na miša, što nije tačno. Jedina prednost je prednost same konzole: manje cheatera i zakucan fps (za ovo je potreban srazmerno skuplji računar).
 
Konzolni igraci ukljuce autoaim pa se istripuju da su dobri i da je lako igrati na dzojpedu. :) Kao i PC i konzolni igrac, mogu slobodno da preporucim da u potpunosti batalite igranje FPS-a na konzolama, osim casual varijante, neki eye candy shooter kao Halo ili Killzone. Za kompetativni multiplej je katastrofa, i nista ne pomaze ni to sto je i drugima katastrofa, pa kao, super vam je sto mozete nekoga i da ubijete sa tim dizalica kontrolama :D

Takodje, nije ni najmanje realno. Jedino sto je sam osecaj cool sa dzojpedom, sto je drugar primetio - kao da drzite neko oruzje u rukama, za razliku od tastature i misa koje zahtevaju neprirodan polozaj ruku.
 
Poslednja izmena:
Loša paralela. Ispada da postoji neka prednost gamepada u fps igrama u odnosu na miša, što nije tačno. Jedina prednost je prednost same konzole: manje cheatera i zakucan fps (za ovo je potreban srazmerno skuplji računar).

Pa tu i jeste caka. Zapravo, kada bismo imali realnu fiziku u fps naslovima, plus neki Oculus Rift pride, ono što se danas doživljava kao "pro" i "kompetitivno" bi preko noći postalo arkada i antirealizam, a ono što se doživljava kao "dizalica" bi postala simulacija :)
 
Al bi bolela glava od quake-a na mišu sa oculus-om :D

Nije ni dizalica najrealnije rešenje, ali nije ni miš, on je otprilike robot koji ima cev na glavi koja se okreće se za 360 stepeni, onako robotski besprekorno. A nišaniš ko robocop :). Sa druge strane, dobro simulira gledanje, što je jako bitno za neke igre gde je potrebno da to bude prirodno. Moraju malo da ga ograniče, ali je najbliže prirodnom.

To je inače bitno zbog uživljavanja, a ne da bi igrali kako je u realnosti.

Idealno za video igru je nešto sa slobodom miša, ali uz pružanje otpora koji bi davao dobar osećaj. Ono valve touchpad rešenje zvuči interesantno, ali me i odbija u isto vreme jer je ipak touchpad, pa ne mogu da verujem da je osećaj dobar koliko najavljuju. Ključ je u otporu.

A simuliranje realnosti u fps-u mi zvuči jadno za video igru, ne želim to nikada. To bi izgledalo kao oculus plus nešto na foru kinect-a, samo mnogo naprednije i sa iscrtanim rukama koje vidiš i pomeras prirodno dok držiš nešto na foru pištolja. Kretanje je malo zeznuto, doduše :D
 
Poslednja izmena:
Kao neko ko ima staz na konzolama i igrao Quake jos na PS1, uopste ne vidim razloga za urbani mit da je FPS neigriv na konzolama......
Sve je stvar navike, tako da posle nekog vremena pad ti nece predstavljati problem....
Osim manjka cheater-a, najveca prednost je sto su svi jednaki - nema likova sa misevima od 100+ Eur ili grafickim kartama od zilion istih......
A i sporije okretanje ti omogucava da se vise fokusiras na samu igru i strategiju, a ne da skakuces i okretu od 360 stepeni headshotujes.... :)
 
Quake na PS1? :D Idi bre pilce, volim i ja d-pad ali ne toliko :d :)
 
Postoji hiljadu i jedan nacin da racionalizujes nedostatak i zamislis kao da je u stvari prednost, ali poenta je u tome da jednostavno nikada neces biti tako efikasan sa dzojpedom i to je end of story. Na to se sve svodi, na efikasnost. Realniji dozivljaj i lepsi ugodjaj... Mozemo diskutovati o tome i to je vec stvar kako ko voli.

U modernim shooterima nema tog skakutanja i headshotovanja iz okreta 360 stepeni. Na zalost, jer je za to bio itekako potreban skill. Ali ima nesto drugo a to je mogucnost da gadjas "u piksel".

Mis od 100e ti nece doneti veliku prednost u odnosu na neki koji kosta 25e. Likovi su sabijali Counter i Quake na Intelimisevima i to je sve u glavi i navici, a ne u DPI-ju. Takodje je u pro gamingu vrlo cest obicaj da se smanjuju detalji i cak u potpunosti iskljuce teksture pa i tu ne vidim prednost. I jos jedna stvar, obicno se postavi veoma low sens. Nije poenta u brzom okretanju koje ti u modernim shooterima nista ne donosi, nego u preciznosti i 1:1 pokretima koji se prenose na ekran.

Po onome sto pises rekao bih da nikada nisi ni dao sansu misu nego da si oldskul konzolni igrac bez ikakvog dodira sa "drugim" svetom. Isto vazi i za PC only igrace koji su izvor raznoraznih ekstremnih stavova i mitova o konzolama.

edit: ja sam Q1 igrao strelicama, bez vertikalne ose, e to je tek bila patnja... :)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno