Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

nema veze, za sve je bicikle isto

edit: mislim skoro za sve :) ako je mtb dh onda je nebitno sediste :D ili neki bmx i oni za jump u bike parks :)
 
Poslednja izmena:
@MilanBre Bas imam malo skuplji telefon. Hteo sam da pravim video tokom voznje. Onda da ipak bataljujem tu kombinaciju. Nije mi pod moranjem da kupim nosac za mobilni.
 
Poslednja izmena:
@MilanBre Bas imam malo skuplji telefon. Hteo sam da pravim video tokom voznje. Onda da ipak bataljujem tu kombinaciju. Nije mi pod moranjem da kupim nosac za mobilni.

Ja imam s23 ultra pa sam pročitao da takvi držači mogu da skembaju nešto u kameri zbog vibracija jer ih ne apsorbuju.

Ako hoćeš skuplji telfon, quad lock sa bumperom za svoj telefon.
 
Ako hoćete da snimate, GoPro i slično. Zažalićete prvi put kada skup mobilni (is)padne ... ili padnete vi nedajbože
 
Hvala vam na savetu. Ipak ne bih da se igram jer imam iPhone 15.
 
Al ste me naplašili za tu kameru, odustajem sada i ja za ovu sezonu. Prelazim na držanje u džepu.
Inače, moj telefon ima katastrofalnu kameru, a možda je u pravo i zbog toga. Mislio sam da je izgrebano staklo, ali i nakon zamene je isto. Mutna slika. fokusirana je, ali zamagljena. Ne krivim direktno vibracije, ali ne mogu ni da kažem da nije.
Uzimam novi fon uskoro i nema šanse da ga stavim na korman više.
 
I garmin često leti sa kormana a ne telefon od 200g.

Valjalo bi imati u vidu da ćete možda pasti, upasti u rupu, sudariti se i sve što sigurno niste planirali


Realno se ne isplati držati ga na kormanu koliko god vam se to sada činilo zgodno.

Inače quad lock je najbolji nosač
 
Zeopoxa zakon :), meni draza od strave, jedino sto auto pauza ne radi kako treba, barem meni, ne zaustavlja se odbrojavanje kada stanem, bez obzira koliko dugo stojim.
Inace kod strave mi je nelogicno brojanje kalorija, npr za sat vremena brzog hoda mi izbaci vise potrosenih kalorija nego za sat vremena voznje. Nije da je to nesto presudno ali mi nije logicno.
Jedno pitanje za iskusnije kolege, kako odrediti koja visina sjedista bi bila idealna? Kad podignem toliko da ne mogu dohvatiti cestu nogom lakse mi je okretati tj manje se umaram ali me ledja vec posle sat vremena uhvate, a kad spustim da mogu vrhovima prstiju dohvatiti cestu ledja ne bole ali se vise umaram okretanjem. Da li to znaci da geometrija ne valja?

Ovaj deo za kalorije je samo procena. Trebalo bi da bude nešto bolje ako koristiš HRM traku, pa imaš i podatak o pulsu.

Edge me je jedan dan nakon vožnje pitao da unesem podatke o unetoj tečnosti i kalorijama u toku treninga. Imao sam sve ambalaže, pa sam sabrao i uneo. Ispalo je da sam uneo svega 20% utrošenih kalorija, ali sam zato uneo 30% više tečnosti, nego što je procenio da sam se oznojao.

To mi je izbacio samo za jednu vožnju. Nikad pre, nikad posle.
 
I mene je jednom iznenadio informacijom da će mi biti potrebno 4 dana odmora, a nakon toga nisam dobio takav podatak.
Inače, ta vožnja jeste bila napornija od standardnih, mada ništa spec. Sutradan sam se osećao odlično pa sam odmah opet vozio, a odmor ostavio za neko drugo vreme kada pada kiša.
 
Recovery je nešto drugo. Biciklom idem lagano, pa retko dobijem veliki recovery. Garmin daje recovery sate, do 71, onda je 3, 3.5 i 4 dana. Više od toga nema.
I sam recovery često nije u korelaciji sa subjektivnim osećajem. I gotovo uvcek je overkill.

Imam malo stariji sat, FR945, koji nema opciju da se podesi da bude primarni uređaj, tako da bi trebalo sve da ide kroz connect aplikaciju, ali nisam baš siguran da i on sam zna šta radi :)
Anyway, on recovery računa i odbrojava, ja ga povremeno pogeldam, ali pratim subjektivni osećaj i tako lepo sarađujemo :)
 
Zeopoxa zakon :), meni draza od strave, jedino sto auto pauza ne radi kako treba, barem meni, ne zaustavlja se odbrojavanje kada stanem, bez obzira koliko dugo stojim.
Inace kod strave mi je nelogicno brojanje kalorija, npr za sat vremena brzog hoda mi izbaci vise potrosenih kalorija nego za sat vremena voznje. Nije da je to nesto presudno ali mi nije logicno.
Jedno pitanje za iskusnije kolege, kako odrediti koja visina sjedista bi bila idealna? Kad podignem toliko da ne mogu dohvatiti cestu nogom lakse mi je okretati tj manje se umaram ali me ledja vec posle sat vremena uhvate, a kad spustim da mogu vrhovima prstiju dohvatiti cestu ledja ne bole ali se vise umaram okretanjem. Da li to znaci da geometrija ne valja?


Ja koristim sport tracker, postavim mu parametre da sam stopira vreme ako stanem na primer da natočim vreme. Vrlo brzo radi, manje od 5 sekundi mislim ako vidi da se ne krećeš, pauzira. Čim kreneš, aktivira se.

Kalorije zavise i od terena, kao i svuda, najmanje ćeš trošiti na ravnom a najviše kada peglaš brda.

Ja sam 187, 90 kg, na 56 km potrošim oko 2500 kalorija ali to je ono, brdovita ruta. Zna na usponima nekim da ode i preko 4000.


Što se tiče sedišta, ima zanimljivih klipova na internetu.

Poenta je kada su ti pedale u ravni, tebi je tada savijena noga, treba pustiti visak sa vrha kolena i koji koji treba direktno da ide kroz sredinu pedale. Znači ako odstupa, moraš podignuti, spustiti, pomeriti napred, nazad.



Recovery kod sport trackera, kod dosta uspona na ruti od 70 km, 18 h pauze.
 
Pitacu i ovde, pa neka moderator obrise pogresnu temu https://forum.benchmark.rs/threads/kupovina-bicikle.501688/

Pošto je stari bajs odslužio svoje, kupio bih novi, za rekreativnu vožnju uglavnom po gradu i po stazi.

Ne bih davao više od 250e, pa sam na netu našao sledeće modele:
Polar mirage urban
Polar helix
Polar forester
Capriolo Level 9.0

Takodje su mi u prodavnici u komsiluku ponudili neku cross biciklu, ne znam nista o njoj.

Ako neko ima iskustva i preporuku neka piše. Može i neki drugi model, da se uklapa u cenu.
Jedino što sam našao na netu je tema nekog lika koji je sa polar mirage prešao preko 50k kilometara po brdima, tako da deluje kao dobra kupovina uz redovno odrzavanje.

Ne lozim se na (verovatno nekvalitetne) disk kocnice, amortizere bih takodje izbegao (moze prednji). Samo da je lagano za voznju i da podnose tezinu vozaca blizu 100kg :D
 
Pitacu i ovde, pa neka moderator obrise pogresnu temu https://forum.benchmark.rs/threads/kupovina-bicikle.501688/

Pošto je stari bajs odslužio svoje, kupio bih novi, za rekreativnu vožnju uglavnom po gradu i po stazi.

Ne bih davao više od 250e, pa sam na netu našao sledeće modele:
Polar mirage urban
Polar helix
Polar forester
Capriolo Level 9.0

Takodje su mi u prodavnici u komsiluku ponudili neku cross biciklu, ne znam nista o njoj.

Ako neko ima iskustva i preporuku neka piše. Može i neki drugi model, da se uklapa u cenu.
Jedino što sam našao na netu je tema nekog lika koji je sa polar mirage prešao preko 50k kilometara po brdima, tako da deluje kao dobra kupovina uz redovno odrzavanje.

Ne lozim se na (verovatno nekvalitetne) disk kocnice, amortizere bih takodje izbegao (moze prednji). Samo da je lagano za voznju i da podnose tezinu vozaca blizu 100kg :D


Moja topla preporuka da za taj novac kupiš polovan bicikl od proverenog prodavca. Imaš kp, cikloberzu pa šaltaj oglase za taj novac.
Obrati pažnju na veličinu rama. Takodje, obim točka.

Konkretno nisi naveo šta tražiš.

Ako ideš off road onda MTB.
Ako voliš brzinu na drumu onda drumaš.
Ako voliš mešano ciklocross.
Ako voliš da krstariš onda trek.
 
ako hoces jedan bicikl za sve, onda gravel :)
 
Za 250 e novo nema da kupis nista i malo ozbiljnije, decje igracke. Bolje za te pare uzmi nesto polovno al trebace ti i majstor neki da ti je utegne i tek onda mozes da vozis
 
Ocekivao sam takve odgovore :D

Moja topla preporuka da za taj novac kupiš polovan bicikl od proverenog prodavca. Imaš kp, cikloberzu pa šaltaj oglase za taj novac.
Ne razumem se bas dovoljno da bih kupovao polovno. Ako mozes posalji preporuku za nekog prodavca (na pp) pa cu da pogledam sta ima, ili za konretan model koji da gledam.

Obrati pažnju na veličinu rama. Takodje, obim točka.

Koliko sam shvatio treba mi ram L i tocak 29". Visok sam oko 182

Konkretno nisi naveo šta tražiš.

Kao sto rekoh, uglavnom po stazi, na kojoj cesto ima i pesaka, tako da nije za neku jurnjavu. Ne znam sta je ciklocross i trek :/

Prethodni bajs je neki kinez kupljen pre 20god, kome sam samo promenio menjace, a verovatno mi je i ram bio mali :D. Hocu da kazem da nisam nesto zahtevan, ideja je da vozim po 25. maju i krug oko Ade po gradu koliko mi treba da stignem do staze. Sta je najmanje lose od ovih jeftinih?

edit: izguglao sam, polar helix i forester su trek, mozda bi mi tako nesto najvise odgovaralo.. :/
 
Poslednja izmena:
ako hoces jedan bicikl za sve, onda gravel :)

Nisam shvatio šta je na mom Gravel razlika u odnosu na klasičnog drumaša, osim širine točkova. I što gume nisu slick.

I definitivno nije all around, jer rupe i dzombe baš ne voli.

Još uvek ne vozim koliko bih želeo, ali sam za sada baš zadovoljan biciklom.
 
mogu sire gume, sire gume nizi pritisak, nizi pritisak udobnija voznja
postoje cak i gravel forks sa nekih 30-40mm travel pa donekle i to ublazi, ali gume su najbitniji faktor

naravno ne moze bas svuda gde i MTB, ali neki cross country single track je ok, mozes cak na neke modele da stavis i 650b tockove i neke mtb gume tipa 2.1 2.2" sirine
 
Pa spomenuo je čovek lepo: Rekreativna vožnja po gradu i stazi :)
Meni se sviđaju ta dva Polara koja si pomenuo.
Vozim isto što si napisao, sa tim da umem da pedalam pored Tamiša na pecanje.

Mislim da je prednji amortizer u tim klasama prilično loš i nepotreban. Bar na ovoj Nakamuri što imaju klinci. Tandrče otkada je još bio nov. Na Nakamuri je brzo crko prednji menjač.
Ja imam Capriolo Monitor sa krutom vilom sigurno preko 10 godina i jesenas je počeo zadnji Tourney da otkazuje. Ja sam oko 180cm visok, možda već i manje kako starimo :) i 100 plus koja kila. Kod mene je ram 20'', ne znam za tvoju visinu ali sam imao priliku da probam, kada sam kupovao. Bila je neka smešna cena u decembru, oko 150 evra nov u radnji.
Ovaj Monitor je nešto između trkača i gradskog (ono kada sediš uspravno). Valjda je taj treking položaj sedenja :)

Imao sam tada priliku da povoljno kupim nove Avid 5 v-brake pa sam to promenio na oba bicikla (bili neki kineski alu v-brake, ništa loše sa njima ali često sam ih štelovao a ove ne diram baš dugo, jedino kada menjam pakne).

Idi ih isprobaj, pošto si izgleda u Bgd. Kupi koji ti je najudobniji. Nije ništa toliko skupo na njima da se zameni i nakon isteka garancije.
Imaš i nešto po dechatlonu ali je skupo malo po mom mišljenju.
 
Nisam shvatio šta je na mom Gravel razlika u odnosu na klasičnog drumaša, osim širine točkova. I što gume nisu slick.

I definitivno nije all around, jer rupe i dzombe baš ne voli.

Još uvek ne vozim koliko bih želeo, ali sam za sada baš zadovoljan biciklom.
I geometrija je malo drugacija. Ram je robusniji, manje aerodinamican, polozaj nije toliko brutalan.
ako pogledas kormane, videces da su trapezasti, dok drumski idu ravno na dole.
pravi se razlika i izmedju ciklokros i gravela (mada je za mene to isto), a tek izmedju druma i ova dva.
 
Imam Cube Nature, ne znam u koju vrstu bicikla spada, neki allrounder, za svaku pohvalu je. Asfalt, gravel, off road, sve osim nekih ekstrema zavrsava posao. Gume su vrlo bitne koje stavis, i mogu dosta da promene namenu bicikle!
 
I geometrija je malo drugacija. Ram je robusniji, manje aerodinamican, polozaj nije toliko brutalan.
ako pogledas kormane, videces da su trapezasti, dok drumski idu ravno na dole.
Šta je trapezasto/ide na dole? Koji deo kormana?

pravi se razlika i izmedju ciklokros i gravela (mada je za mene to isto), a tek izmedju druma i ova dva.

Da, mislim da je moj Cube Cross Race Pro zapravo klasifikovan kao ciklokros.
Veličinu rama sam uzeo tako da je položaj prilično drumaški. Moraću da zamolim nekoga da me snimi sa strane, moguće je da sam sebe potpuno pogrešno zamišljam :D

Čovek koji mi je radio servis mi je podigao sedište nekoliko cm od onoga što sam ja bio stavio i rekao je nešto otprilike "ugao ti je taman 45 stepeni, to ti je super veličina rama". Pošto je na prvu (dok sam stajao pored bicikla) rekao da je ram prevelik za mene, da je trebalo da uzmem broj manji. Predložio je i da im se priključim kada budu išli neku lakšu vožnju, pa da dok vozimo vidi šta je potrebno da pomerimo, da odradimo fitting.
 
Šta je trapezasto/ide na dole? Koji deo kormana?
drops na dropbar idu ka spolja, tako da korman izgleda siri dole nego gore, kod nekih zahtevnijih, tehnickih, spustova van asfalta, bolja je kontrola bicikla
 
  • Like
Reagovanja: PJ
Koliko je Edge pouzdan u kreiranju ruta?
Sad sam odradio neke rute i jedna ide 99% kuda sam i mislio da prodjem, osim što bih ja išao kroz centar Stare Pazove, a on je pametno obišao te najfrekventnije raskrsnice.

S druge strane, Omoljicu mi je od Zemuna rutirao preko Smedereva. Možda iz ugla biciklistickih mapa i ima smisla.
 
Kakva je situacija sa biciklističkom stazom kod Beograda na vodi, konkretno kod kule?! Da li je prohodna i u kojoj meri?!
 
Malo staza, malo (širok) trotoar, ali se prolazi OK. Uvek sam prolazio u ranim jutarnjim satima, ne znam da li kasnije bude problem zbog šetača.

Od Ade do 25.maja, jedino ima onaj jedan kratak deo ispod Kalemegdana gde moraš na pešački mostić, jer je biciklistička staza prekinuta zbog nekih radova.
 
I od Galerije su radovi pa se dobrim delom ne ide biciklističkom već se deli put sa pešacima. Rano ujutru možda nije gužva ali tokom dana ima pešaka pa je kretanje usporeno.
 
Jedno brzo pitanje, da li mogu da uzmem ove spoljasnje i unutrasnje gume za ovaj bajs? Moze i preporuka za neke druge unutrasnje, mozda ova ne odgovara sto sam stavio. Hvala.
 
Koliko je Edge pouzdan u kreiranju ruta?
Sad sam odradio neke rute i jedna ide 99% kuda sam i mislio da prodjem, osim što bih ja išao kroz centar Stare Pazove, a on je pametno obišao te najfrekventnije raskrsnice.

S druge strane, Omoljicu mi je od Zemuna rutirao preko Smedereva. Možda iz ugla biciklistickih mapa i ima smisla.

Mislim da sama aplikacija kada podesiš za biciklizam, bira rute gde nema frekvetnog saobraćaja. To je super kada od mesta A do mesta B imaš različite rute i pravce.

Kod mene nažalost toga nema, ne može apliiacija mnogo da bira ali iskreno, navikao sam se. Telefon mi najviše odgovara praćenje brzine ili da pratim vreme prethodne vožnje na odredjenoj ruti.
 
Nazad
Vrh Dno