Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija





sto se tice podmazivanja lanca, nemoj sprej jer ces poprskati po diskovima, sto je manja steta i kocnicama (pads) veca steta
kupis obican chain lube pa kapas po lancu dok vrtis pedalama

sto se tice menjaca, GRX je bolji meni od 105, malo je bolja ergonomija, mislim da su i malo manji pa bolje hvata, pogotovo kada duze vozis bicikl
 
  • Like
Reagovanja: PJ
Svakako ću probati "trim" poziciju.
Da li je trim nešto što se podrazumeva ili može burencetom da se podesi da nema potrebe da trimujem?
Trim pozicija se podrazumeva, burence sluzi za fino zatezanje sajle.
to je opcija da mozes da vozis tako da "ukrstis lanac" bez problema, a prednji menjac bi trebao da bude podesen da to radi bez problema.

Hidraulicne kocnice nemaju posebno odrzavanje, ako skripe, ili ne koce dobro, isperi ih brake cleanerom.

ja lanac podmazujem teflon sprejem to mi je najbrze i najjednostavnije.
naprskam novi teflon, provucem kroz krpu da svucem kroz prljavstinu, opet poprskam i onda provlacim kroz krpu da izvucem sto vise crnila, ne detaljisem previse.

Da, mana je sto kaze @illidan
da moze da se isprska malo okolo, tako da mora da se pazi.
 
Kada vec pominjete ciscenje lanca, da li je ok sledece:

1. na krpici naprskam WD40 i prebrisem lanac krpicom (ne prskam lanac) i skinem masnoce/necistoce?
2. nakon nekoliko minuta podmazem lanac redovnom metodom

Nemam one dodatne sprave za ciscenje lanca, samo krpu. Isto nemam pristup vodi tu gde je bajs.
 
realno i ne treba wd40 :)

najbolje je skinuti lanac, uzeti ulstrasonicnu kadicu, sipati brake cleaner i pustiti da kadica odradi svoje, vratiti lanac i podmazati
 
Nisam ni ja za WD40
Bolje brake cleaner ako hoces da ga razmastis.

realno lanac u opste ne zahteva perfektu neku cistocu, ako iole vozis on nikad nece biti cist
bitnije je da nije suv nego da li je cist.

kao sto rekoh vec nauljim da se raskravi stara prljavistina
provucem kroz krpu, i opet nauljim pa opet kroz krpu...meni je to vrhunac cistoce :D

Cistiji od toga je samo kada stavim nov.

Ako je neko bas cistunac i perfekcionista bolje da posveti vreme ciscenju kasete nego lanca.
 
Čestitam za bike! Mnogo je lep :). Neka služi mnogo kilometara :)
Ako se kod hidraulike zamaste paknovi, onda ide malo teže oko dovođenja u red. Svakako paziti na to. Disk se lako sredi.
Za lanac koristim Testerol koji razblažim uljanim razređivačem. Za odmašćivanje brejk kliner ili alkohol 96%. PTFE sprej je isto super, njega, pored lanca, možeš za podmazivanje menjača. Za navoje Famol HT montažna mast, za pogon i nable Famol FOR 2. Axel sgrasso je isto odličan za odmašćivanje.
WD40 samo za šrafove ako su zapekli. On nema primenu kod bajsa. Može jedino da posluži da se skine neka nečistoća i recimo naprska krpica i prebriše ram - izgleda kao novo nakon toga :)
Svakako bih ti savetovao da prikupiš nešto alata da bi mogao da servisiraš bajs. Redovnim servisom, ukoliko su komponente OK, produžavaš im život jako dugo. I odmah savet da pregledaš kakve su nable i pogon, pre svega drugog.
Prošlog vikenda sam odradio full servis Stevensa Strada 600 sa Tiagra pogonom i menjačima. Bajs je star oko dve godine, kod mene oko 5 meseci. Sudeći po gumama koje su gotovo nove, nije često vožen. Nable su OK, bez tragova oštećenja konusa i šolja, ali fabrički pretegnute i sa manjkom masti - gotovo da je nije ni bilo. Ovo je često i slučaj da nove nable imaju vrlo malo masti. Pogon rastavljen, u/na ležajevima bilo masti, ne dovoljno i bila je prljava, spremna za zamenu. Sve očišćeno i dovedeno u bolje no fabričko stanje. Sređen i zadnji menjač, rastavljen koliko je moglo, očišćen i podmazan. Skinuti paknovi, očišćeno sve, diskovi. Korman, viljuška, očišćeno-zamašćeno. Prekontrolisane i dotegnute žbice, tenzija. Par dana zanimacije i spreman za sezonu.
Sav potreban alat koji nisam imao naručen sa AE. Nije to ni prići UNIOR ili Park Tool kvalitetu, ali za potrebe ekipice i više no dobro :). A nije ni skupo.
Mislim, pečen si sada. Izvrtećeš gomilu klipova i sve će biti više no interesantno :)
 
Poslednja izmena:
Vidim da većina ima neki svoj sistem, tako da je verovatno svaki, manje ili više OK. Ja se inače bavi servisiranjem nekih drugih stvari, ali deo mehanike je vrlo sličan.

WD40 ne bi smeo da ima primenu u redovnom održavanju bicikla. Jedino ako nije nešto zaglavilo, pa da se razmrda.

Što se tiče teflon spreja, nanosimo ga tako što se krpom ili kartonom izolujemo zonu koja se prska. Na taj način se izbegava da PTFE dospe do delova gde nam je ne samo bespotreban, već i nepoželjan.

Gledaću da što više stvari odradim sam, ali svakako ću morati da nadjem i neki ozbiljan servis, jer ovima u komšiluku više ništa ne vozim. Na starom MTB sam bolje sam namestio zadnji menjač gledajući klip koji ste mi ovde preporučili, nego što ga je on namestio.
 
Ja poprskam lanac sa cifom, polijem toplom vodom i prebrisem lanac. Naravno odrzavanje zavisi i od toga kakav lubrikant koristite. Ulja i teflon malo teze to ipak mora lepo da se oriba
 
Schwalbe Road Cruiser
Schwalbe Delta Cruiser
Schwalbe Big Ben K Guard ili

Continental Contact Black?

Po YT vidim da su nahvalili Conti koji je i najskuplji od ovih navedenih
Jel vredi ta razlika u ceni jer mi se čini da ove Schwalbe imaju bolju zaštitu od bušenja?
Ne očekujem 100% zaštitu od bušenja da se razumemo ali mi ipak Shwalbe deluje da imaju debilji taj zaštitni sloj
 
Pogledaj u Planetbike na sniženju je Continental Contact Urban 700x40c. Opasna guma, ako ti odgovara profil. Merkam da je pazarim. Trenutno na bajsu su Schwalbe Citizen, starija guma, odlična, sličan profil. Dobro se drže. Za Schwalbe se u zadnje vreme priča da je ponuda šarena što se tiče kvaliteta, dosta škarta, kako zapadne. Nemam ličnog iskustva. Pričao sam sa likom koji radi u Capriolo KG, on predlaže Schwalbe Delta Cruiser. Kaže da je odlična guma i nema primedbi. Ja bih svakako sa prodavcem dogovorio vraćanje ako je guma recimo kriva i ima vidljivih nedostataka. Lično bih ipak prelomio za Continentalke. Stevan koji vozi ka Kini ima Continentalke i za skoro 10k km imao samo jedno bušenje u Turskoj, i to na ekseru. Ima u nekom od videa info koje su gume tačno. Kolega Džejms vozi Schwalbe, trebalo bi da su Marathon Plus, i već imao dosta hebada. Moguće da je do unutrašnje, nisam siguran. E da, na drugom bajsu su mi Continental Contact Speed, 622-37. Guma je jednostavno predobra. Opasan grip ima i nečujna.
 
 
^Pronađi nešto što ti je interesantno, postavi linkove, pa da se proseje.


Naručih ova dva, probe radi:


1707319524736.png


1707319570178.png
 
Poslednja izmena:
mene interesuju 3d printed, ali nisu jeftina na AE, 50-70eur, sto je cheap u odnosu na fizik, specialized i sl od 200+ :)
 
Tek sada, kada vozim bez amortizera, vidim koliko su beogradske ulice hostile za bicikliste. Sa MTB, može ivičnjaka, može preko trotoara, ajde malo preko zemlje, a sada, na loše okrenut rebrasti šaht glavu da izgubiš.

Jutros sam napravio prvu dužu vožnju sa šamaraljkama i mali prednji zupčanik radi OK, dok menjam svih 11 pozadi. Veliki prednji ima problem sa 3-4 najveća pozadi.
Trim kod mene ne radi "mrdni malo" ili "mrdni do pola" ili još nisam razvio osećaj. Bukvalno ceo jedan klik mrdne cage da ne češe, ali već na sledećem zupčaniku opet malo češe, a nemam više prostora za trim, jer će promeniti stepen prenosa. Čini mi se da to neće biti problem da podesim, jer ima dovoljno mesta sa druge strane cage-a.

Kojim redom složiti razloge za ovoliko lakšu vožnju u odnosu na MTB?
  • 10.5 vs 15.0kg
  • širina gume
  • šara gume
  • položaj sedenja
  • pogon, prenos...?
 
aaa-sve-sve.gif
 
Tek sada, kada vozim bez amortizera, vidim koliko su beogradske ulice hostile za bicikliste. Sa MTB, može ivičnjaka, može preko trotoara, ajde malo preko zemlje, a sada, na loše okrenut rebrasti šaht glavu da izgubiš.

Ja to odavno pričam ovde. Ubeđen sam da su svi koji govore da samo drumaš treba da se vozi po gradu žive u Novom Sadu i drugim vojvođanskim mestima. 😃
 
Ja to odavno pričam ovde. Ubeđen sam da su svi koji govore da samo drumaš treba da se vozi po gradu žive u Novom Sadu i drugim vojvođanskim mestima. 😃

Dok otopli, voziću neke ture po Sremu, ali tamo u najavi postoji problem sa putevima. Poljoprivredne mašine oštete ivice asfalta, a recimo moja ulica u SM je kaldrmisana. Video sam šta znači kaldrma na ovom ramu, vozeći pored SC 11.april.
 
1. gume
2. polozaj








99. tezina




999. ostalo
 
Tek sada, kada vozim bez amortizera, vidim koliko su beogradske ulice hostile za bicikliste. Sa MTB, može ivičnjaka, može preko trotoara, ajde malo preko zemlje, a sada, na loše okrenut rebrasti šaht glavu da izgubiš.

Jutros sam napravio prvu dužu vožnju sa šamaraljkama i mali prednji zupčanik radi OK, dok menjam svih 11 pozadi. Veliki prednji ima problem sa 3-4 najveća pozadi.
Trim kod mene ne radi "mrdni malo" ili "mrdni do pola" ili još nisam razvio osećaj. Bukvalno ceo jedan klik mrdne cage da ne češe, ali već na sledećem zupčaniku opet malo češe, a nemam više prostora za trim, jer će promeniti stepen prenosa. Čini mi se da to neće biti problem da podesim, jer ima dovoljno mesta sa druge strane cage-a.

Kojim redom složiti razloge za ovoliko lakšu vožnju u odnosu na MTB?
  • 10.5 vs 15.0kg
  • širina gume
  • šara gume
  • položaj sedenja
  • pogon, prenos...?
Hint; vozi kolovozom, trotoari i biciklisticke staze su za kamikaze!

sto rece @hsv.stoned voznja je laksa zbog svega navedenog, a kaldrmu uspesno resava karbonski ram.

najveca muka je posle drumasa voziti neki drugi tip bicikla.
 
Držao sam se kolovoza gde ima smisla, ali tamo gde postoji biciklistička staza, zapravo ne bih ni smeo da budem na kolovozu? Neke zemunske i novobeogradske ulice, zaista nisu za bicikliste. Posebno sa ovim azijskim vozačima gradskog prevoza. Na NBGD su bar trotoari dovoljno široki.
1. gume
2. polozaj








99. tezina




999. ostalo

Vidim ja da moj MTB neće na otpad, već na remont, uz gume bez krampona, pa da probamo.
 
Tako je, protivzakonito je da voziš kolovozom tamo gde postoji biciklistička staza.
 
Vidim ja da moj MTB neće na otpad, već na remont, uz gume bez krampona, pa da probamo.
Od svog (pra)starog mauntija napravio sam neku varijantu siti bajsa. Upravo to - relativno uske gume sa city šarom i udobnije sedište, uz "veliki servis". Već je imao uzak guvernal pa to nisam morao da menjam. Idealno za gradske uslove.
 
Nazad
Vrh Dno