Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

manje spokes, laksi tockovi, laksi bajs
 
Propuštate bitan momenat u ovim preporukama - trenutno stanje i finansije.
Tiagra definitivno u boljem stanju. 105 je blago, zanemarljivo skuplji.

Ranije sam pominjao, radije bih uzeo nov bajs, sa lošijom grupom, ali je kod nas izbor praktično nepostojeći. Ima onih nekoliko Scott u planet bike. Turski Salcano, oni bez brenda, made by Venera Bike, u veličini 53cm...

Ali ako ne želi da baca pare, po meni je bolje uzeti ono što ima nove komponente, pa ako mu ne odgovara ili jednostavno želi u nekom trenutku može i da menja i stavi šta mu se sviđa.
5008-ca datira iz 2014-e, nije naveo koja je generacija ta Tiagra.
Tiagra je 4700 i verovatno je overkill za mene, jer još uvek nisam siguran koliko ću da vozim.

Šta je to bolje na 7000 u odnosu na 5800? Nisam stekao utisak da je neka drastična razlika?

Iako odlična, ta grupa je definitivno za penziju.
Ovo se odnosi na 5800 koji sam pomenuo?
 
Garant jer sam pomenuo da datira iz 2014-e.
 
Ako je menjan Tiagra pogon zbog radnog staža (lančanici, srednja glava?), mogu da zamislim u kakvom su stanju recimo nable/šolje.
(Pre)prodavci zapravo nemaju pojma u kakvom su stanju bicikle, sem ako kupuješ od korektnog vlasnika ili pouzdanog servisa koji je istinski pregledao sve i zamenio - ali onda cifra ne može biti mala. U ogromnom broju slučajeva zategnu sve da nigde nema lufta i zalepe u oglasu da je bajs utegnut, bez mana, sedi i vozi. Bajs mora da se pregleda uživo, ali mora da se ima iskustva, inače slaba vajda. Mislim da su primamljivi bicikli sa oglasa u klasi cena 300-500 eur u startu spremni za ulaganja, samo je pitanje kakve ćeš sreće biti.
Platio sam tu cenu, a znam i iz priče drugih. Onda sledi ulaganje koje uopšte nije malo, jer je cilj da bajs dovedeš do ozbiljno dobrog stanja jer je sve drugačije krpljenje na kratke staze. Još ako nisi u stanju da sam odradiš sve servise, a treba ti dosta alata, masti, pa i znanja (nije to ništa posebno, ali mora se imati malo iskustva), moraš da platiš i cena dobrano skoči. Trenutno sređujem jedan bajs koji je kupljen na neviđeno, uz sve prelepe prideve iz oglasa. I korektan je bio neko vreme (nekih 500km recimo) dok maskirani problemi nisu krenuli. Obe nable, šolje kormana, servis vile, srednja glava, lanac... Pa kad si već krenuo idu i gume, sedište, sređivanje kočnica... ode brdo para i vremena. Uz sve to, ako ti neko radi, nemaš pojma kako će odraditi. Sigurno ne detaljno kao što bi sam sebi. Zapravo i nov bajs treba pregledati. Manjak masti i previše zategnute komponente su u velikom broju slučajeva stanje na koje će se naići.
Mislim da je najisplativije kupiti nov bajs u traženoij klasi, ali je problem kao što je već napisano - gotovo nikakav izbor kod nas ili prenaduvane cene. Kupiti sa strane i neko da preveze je najisplativije, ali šta ako iskrsne ozbiljniji problem u garantnom roku, pa treba servisirati.
 
Nisam rekao da je loše niti smatram da je za penziju. Ja sam 5 puta stariji od toga pa mi ništa ne fali. Ali rezervnih delova nema :D
 
Kako nema delova, kada je potpuno kompatibilno sa serijom 7000?
 
nema delova za njega :D ne za bajs :D
 
Tiagra je 4700 i verovatno je overkill za mene, jer još uvek nisam siguran koliko ću da vozim.

Šta je to bolje na 7000 u odnosu na 5800? Nisam stekao utisak da je neka drastična razlika?
Verovatno apsolutno nista nije bolje, osim sto je "novija"
Ali kao sto vec rekoh a ljudi se nadovezase, imas mnogo veci izbor kompatibilnih delova za 105 a za tiagru imas jako suzen izbor, i zbog toga je najvise popularna 105 i ultegra.

I jos jedna jako bitna stvar je sto kvalitet materijala mislim na same metalne legure i njihovu izdrzljivost nisu istog kvaliteta, izmedju grupa i tacno su u korelaciji sa cenom koju placas.
Shimano je to apsolvirao bez greske, koliko platis tacno toliko ces dobiti, tako da recimo kaseta koja je 30% skuplja toliko vise i prelazi.

Ako je menjan Tiagra pogon zbog radnog staža (lančanici, srednja glava?), mogu da zamislim u kakvom su stanju recimo nable/šolje.
(Pre)prodavci zapravo nemaju pojma u kakvom su stanju bicikle, sem ako kupuješ od korektnog vlasnika ili pouzdanog servisa koji je istinski pregledao sve i zamenio - ali onda cifra ne može biti mala. U ogromnom broju slučajeva zategnu sve da nigde nema lufta i zalepe u oglasu da je bajs utegnut, bez mana, sedi i vozi. Bajs mora da se pregleda uživo, ali mora da se ima iskustva, inače slaba vajda. Mislim da su primamljivi bicikli sa oglasa u klasi cena 300-500 eur u startu spremni za ulaganja, samo je pitanje kakve ćeš sreće biti.
Platio sam tu cenu, a znam i iz priče drugih. Onda sledi ulaganje koje uopšte nije malo, jer je cilj da bajs dovedeš do ozbiljno dobrog stanja jer je sve drugačije krpljenje na kratke staze. Još ako nisi u stanju da sam odradiš sve servise, a treba ti dosta alata, masti, pa i znanja (nije to ništa posebno, ali mora se imati malo iskustva), moraš da platiš i cena dobrano skoči. Trenutno sređujem jedan bajs koji je kupljen na neviđeno, uz sve prelepe prideve iz oglasa. I korektan je bio neko vreme (nekih 500km recimo) dok maskirani problemi nisu krenuli. Obe nable, šolje kormana, servis vile, srednja glava, lanac... Pa kad si već krenuo idu i gume, sedište, sređivanje kočnica... ode brdo para i vremena. Uz sve to, ako ti neko radi, nemaš pojma kako će odraditi. Sigurno ne detaljno kao što bi sam sebi. Zapravo i nov bajs treba pregledati. Manjak masti i previše zategnute komponente su u velikom broju slučajeva stanje na koje će se naići.
Mislim da je najisplativije kupiti nov bajs u traženoij klasi, ali je problem kao što je već napisano - gotovo nikakav izbor kod nas ili prenaduvane cene. Kupiti sa strane i neko da preveze je najisplativije, ali šta ako iskrsne ozbiljniji problem u garantnom roku, pa treba servisirati.
Ovo stalno slusam i nikako ne razumem...
Bicikl je jednostavna mehanicka sprava, nije to automobil koji ima komplikovane mehanicke sklopove.

OK na skupljim grupama su delovi skuplji ali i duze traju.
lanac, kaseta, gume, tockovi, lezajevi sve se to trosi ali sve se to vrlo jednostavno i menja tako da nabrajanje i zamena tih delova moze izgledati strasno samo ovde na forumu.
Bicikl nije automobil, zamenis istroseni deo i teras dalje, a icice i ako ne zamenis.

Pa moj ima istrosene do maksimuma gume na samaraljkama, lanac, kasetu, i spoljasnje gume... sve osedelo i istanjilo se, bidon se izlizao grozan je...
Sve sam ja to kupio i sve mogu sam da izmenjam, ali nikako da nadjem vremena, pa vozim i bas me briga sto je ruzno.
jedino sam sajlu zadnjeg menjaca promenio odmah zato sto je ispucala...ali sam zamenio samo tu desnu jer je blokirala, i to stavio najjeftiniju kinesku, mrzelo me da trazim shimano sajlu
leva se jos drzi kad pukne menjacu nju... :sneaky:
 
Poslednja izmena:
Propuštate bitan momenat u ovim preporukama - trenutno stanje i finansije.
Ako se za tu 105 grupu ne zna koliko je prešlo, i velika je šansa da će morati da menja komplet da ne kažem odmah. Onda nakon toga može da kupi šta hoće i da uvaži vaše preporuke.
Ali ako ne želi da baca pare, po meni je bolje uzeti ono što ima nove komponente, pa ako mu ne odgovara ili jednostavno želi u nekom trenutku može i da menja i stavi šta mu se sviđa.
5008-ca datira iz 2014-e, nije naveo koja je generacija ta Tiagra.

@Masster
Mnogo je to para za bajs sa takvom opremom. Jeste korektan, ali svakako možeš mnogo bolji polovnjak da kupiš i za manje, Nije mi jasno kako do sada nisi našao adekvatno sa obzirom da ne očekuješ nemoguće (tipa 300€ i da bude extra).
Vjeruj mi da za skoro godinu dana propustio sam dvije tri sanse za dobre modele jer nijesam bio brz. U Podgorici ima samo 3 ozbiljnija prodavca a ovi sto prodaju svoje bajsove uglavnom je to sve precijenjeno, evo tipicnog primjera https://autodiler.me/bicikli/scott-aspect-960-red-ad340454049me . Trziste je takvo da se za oko 500eura uglavnom prodaju 29 inca da dosta starijim deore grupama i izgrebanim ramovima. ono sto je relativno novo i stvarno kvalitetno je od 700 eura pa na gore https://autodiler.me/bicikli/canyon-mo131--ad340482282me a to mi je vec stvarno mnogo da iskesiram za polovni bajs. Ovo je sve prica 29 inca, za 26 inca su cijene vec dosta povoljnije i veci je izbor. A mozda je problem i do mene i mojih prohtjeva :)
 


sve nice, dok nisam video cenu :)
mislim nisam ni ocekivao da je cheap...
 


klasika
 
Eno ga na Cikloberzi. Očuvan NOVO NOVO, koristila baba da pregura namirnice sa pijace do kuće.
 
Biciklu možda i nije ništa, vozač je polomio ključnjaču :D
 
I ovaj je bio u "savršenom" stanju na oglasima (šest meseci nakon ove slike), legalan, sa fiskalnim računom Beosporta... Samo nigde nije pisalo da je u garanciji, iako je bio manje od godinu dana star kada se pojavio na oglasima.
allez saobracajna nezgoda.jpg
 
Au
Nadam se da je biciklista prošao dobro.
 
Jeste, samo modrice.
 
Jel preporučljivo ići sa 54-622 29X2.10 dimenzija na 40 - 622 28 x 1.50?

Hteo bih neke gradske gume da uzmem, dosadile su mi kramponke po gradu da vozim
 
moze
 
Pa nek ide život. Spremni za sezonu.
20240131_141628.jpg

Na kraju sam ipak morao da načekam 58cm, onaj 61cm nisam ni išao da probam, bio bi mi prevelik. Visina manje-više, ali reach je problem.

Oprema je 105, osim zadnji menjač koji je GRX, ali ako mi se ne svidi, to bar nije skupo prebaciti na 105.
Prvi put imam šamaraljke i za sada (nekoliko stotina metara) nisam fasciniran, u odnosu na svoj 20 godina star Altus na MTB.
Model je od prošle godine i sve je stock. Pogon i grupa imaju tragove habanja, ali polovna sprava, šta očekivati. Ram je bukvalno kao iz prodavnice.

Kočnice ukopavaju, biće potrebno navikavanje. Ispotpisivao sam se po štampanom betonu 🙄

Jel ima neko pri ruci ili brz način da nadje link za podešavanje prednjeg menjača? Onaj brka mi je delovao super, plavi detalji u pozadini. Jel to bio Park Tool?
Ne smem sada da otvaram Youtube video ovde gde se nalazim.

Na velikom zupčaniku vidim gde češe, a čuje se i na malom, ali je nešto drugačiji zvuk.

20240131_155224.jpg
 
Na buziru prednjeg menjača ima burence za fino podešavanje, prvo probaj sa njim.

Prednji menjač je u principu teže ustelovati nego zadnji.

Spusti menjač na malu saibnu i tu proveri da li češe negde, to podešavas graničnicnim šrafovima.

Onda prebaci na veliku saibnu, ako je dobro zategnuta sajla prebaci će bez greške, ako neće dotegni sajlu.

Ako na velikoj češe lanac, pomeri graničnik na spolja.
 
Kako jednostavno zvuči :)

Ovo kako sada češe, graničnik bi trebalo da ide na unutra.

Rekao bih da prebacuje OK. Možda bi to na ovoj klasi menjača trebalo malo brže da odradi, ali menja.

Prvo ću ga malo više provozati, da izmenjam brzine na većoj brzini, možda i legne. A i ako se ništa ne promeni, utvrdiću u kom trenutku zaista češe.

Čime podmazujem lanac/pogon/grupu?
Na starom MTB sam prskao nekim teflon sprejom.
 
Nemoj da se uvrediš, ali znaš li da postoji trim položaj? Kad prebaciš na veliki lančanik, menjač ode sasvim desno. Kad malo samo pritisneš manju ručicu, menjač se pomeri milimetar ka ramu, tek toliko da ne češe, ali ne dovoljno da prebaci na manji lančanik. Probaj, ako nisi do sada.
Edit: traži na YT park tool front derailleur.
Ja koristim squirt, ali to zahteva da se odmasti lanac i da se ne masti više nego samo koristi ovo. Bočica od 10-12 evra traje oko 6-7 hiljada km, podmazujem na svakih 200km otprilike/u proseku.
 
Kako jednostavno zvuči :)

Ovo kako sada češe, graničnik bi trebalo da ide na unutra.

Rekao bih da prebacuje OK. Možda bi to na ovoj klasi menjača trebalo malo brže da odradi, ali menja.

Prvo ću ga malo više provozati, da izmenjam brzine na većoj brzini, možda i legne. A i ako se ništa ne promeni, utvrdiću u kom trenutku zaista češe.

Čime podmazujem lanac/pogon/grupu?
Na starom MTB sam prskao nekim teflon sprejom.
Znam da ce delovati konfuzno onome ko ne zna sta pricam :)

Ako treba kavez da ide ka unutra onda je sajla dovoljno zategnuta, mozes da je popustis na burence.

Ali ovo sto kaze @cisco drumski menjac ima "trim" poziciju
To je jednostavno receno medju polozaj da bi menjac mogao da ima siri raspon kada lanac ide ukoso.

kada menjac ode u gornji polozaj "trim" polozaj dobijes kada rucicu pritisnes "do pola" a ne ceo klik, kavez ce da se pomeri za milimiter i odvojiti od lanca a nece promeniti brzinu.
 
Nema vređanja, tražim pomoć, a ti si kulturno objasnio moguć problem.

Mada, to sa pozicijom sam radio i na starom Altusu, on je sa onim sistemom slobodnog hoda na jednu stranu, nisu klikovi za brzine. Pa sam nekako računao da je to bug jeftinog proizvoda, jer nekad prebacim dobro, nekada preteram, pa vraćam, taman toliko da ne prebaci.

Svakako ću probati "trim" poziciju.
Da li je trim nešto što se podrazumeva ili može burencetom da se podesi da nema potrebe da trimujem?
 
Jel mogu neke grube instrukcije za održavanje hidrauličnih kočnica? Do sada sam imao samo V brake, pa mi je ovo potpuno novo.
 
Nazad
Vrh Dno