Tiagra je 4700 i verovatno je overkill za mene, jer još uvek nisam siguran koliko ću da vozim.
Šta je to bolje na 7000 u odnosu na 5800? Nisam stekao utisak da je neka drastična razlika?
Verovatno apsolutno nista nije bolje, osim sto je "novija"
Ali kao sto vec rekoh a ljudi se nadovezase, imas mnogo veci izbor kompatibilnih delova za 105 a za tiagru imas jako suzen izbor, i zbog toga je najvise popularna 105 i ultegra.
I jos jedna jako bitna stvar je sto kvalitet materijala mislim na same metalne legure i njihovu izdrzljivost nisu istog kvaliteta, izmedju grupa i tacno su u korelaciji sa cenom koju placas.
Shimano je to apsolvirao bez greske, koliko platis tacno toliko ces dobiti, tako da recimo kaseta koja je 30% skuplja toliko vise i prelazi.
Ako je menjan Tiagra pogon zbog radnog staža (lančanici, srednja glava?), mogu da zamislim u kakvom su stanju recimo nable/šolje.
(Pre)prodavci zapravo nemaju pojma u kakvom su stanju bicikle, sem ako kupuješ od korektnog vlasnika ili pouzdanog servisa koji je istinski pregledao sve i zamenio - ali onda cifra ne može biti mala. U ogromnom broju slučajeva zategnu sve da nigde nema lufta i zalepe u oglasu da je bajs utegnut, bez mana, sedi i vozi. Bajs mora da se pregleda uživo, ali mora da se ima iskustva, inače slaba vajda. Mislim da su primamljivi bicikli sa oglasa u klasi cena 300-500 eur u startu spremni za ulaganja, samo je pitanje kakve ćeš sreće biti.
Platio sam tu cenu, a znam i iz priče drugih. Onda sledi ulaganje koje uopšte nije malo, jer je cilj da bajs dovedeš do ozbiljno dobrog stanja jer je sve drugačije krpljenje na kratke staze. Još ako nisi u stanju da sam odradiš sve servise, a treba ti dosta alata, masti, pa i znanja (nije to ništa posebno, ali mora se imati malo iskustva), moraš da platiš i cena dobrano skoči. Trenutno sređujem jedan bajs koji je kupljen na neviđeno, uz sve prelepe prideve iz oglasa. I korektan je bio neko vreme (nekih 500km recimo) dok maskirani problemi nisu krenuli. Obe nable, šolje kormana, servis vile, srednja glava, lanac... Pa kad si već krenuo idu i gume, sedište, sređivanje kočnica... ode brdo para i vremena. Uz sve to, ako ti neko radi, nemaš pojma kako će odraditi. Sigurno ne detaljno kao što bi sam sebi. Zapravo i nov bajs treba pregledati. Manjak masti i previše zategnute komponente su u velikom broju slučajeva stanje na koje će se naići.
Mislim da je najisplativije kupiti nov bajs u traženoij klasi, ali je problem kao što je već napisano - gotovo nikakav izbor kod nas ili prenaduvane cene. Kupiti sa strane i neko da preveze je najisplativije, ali šta ako iskrsne ozbiljniji problem u garantnom roku, pa treba servisirati.
Ovo stalno slusam i nikako ne razumem...
Bicikl je jednostavna mehanicka sprava, nije to automobil koji ima komplikovane mehanicke sklopove.
OK na skupljim grupama su delovi skuplji ali i duze traju.
lanac, kaseta, gume, tockovi, lezajevi sve se to trosi ali sve se to vrlo jednostavno i menja tako da nabrajanje i zamena tih delova moze izgledati strasno samo ovde na forumu.
Bicikl nije automobil, zamenis istroseni deo i teras dalje, a icice i ako ne zamenis.
Pa moj ima istrosene do maksimuma gume na samaraljkama, lanac, kasetu, i spoljasnje gume... sve osedelo i istanjilo se, bidon se izlizao grozan je...
Sve sam ja to kupio i sve mogu sam da izmenjam, ali nikako da nadjem vremena, pa vozim i bas me briga sto je ruzno.
jedino sam sajlu zadnjeg menjaca promenio odmah zato sto je ispucala...ali sam zamenio samo tu desnu jer je blokirala, i to stavio najjeftiniju kinesku, mrzelo me da trazim shimano sajlu
leva se jos drzi kad pukne menjacu nju...