Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Malopre se vratih s vožnje, solidnih 32km, primetih da od 10 biciklista možda 2 imaju svetla, zadnje nijedan, pešaci (na zajedničkim pešačko/biciklističkim stazama) nemaju nikakve dodatke da bi bili vidljiviji, ni one trakice što svetlucaju kad se osvetle ni lampice za pešake, ako ništa drugo barem je znatno prijatnije za vožnju sada nego pre 4-5 sati...
 
Sinteticko ulje (5W-40, 5W-30 ...) za motor je jedno od najredjih (najtecnijih) pa dobro zalazi u najsitnije pore i ima odlicnu viskoznost.
 
Plocice za diskove samo operite sapunom i vrucom vodom da se skine garez sa njih. Ja tako resio problem, medjutim zadnje i dalje skripuckaju pri blagom pritisku, kad se jace stisne sve je ok.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
 
Ja cesto kada sam u blizini kompresora (pumpanje guma) produvam sa svih strana taj deo oko celjusti i suv vazduh odnese svu prljavstinu odatle. Cak je mozda i bolje od pranja, jer nema lepljenja prljavstine kada se pomesa sa vodom. Oblak crnog dima (najfinije crne cestice) pokaze koliko je bilo prljavo.
 
Poslednja izmena:
Danas gledam, rekao bih da moram da izbalansiram zadnji tocak. Disk zakacinje, ne stalno, nego po neki put I vidi se da tocak malo seta na jednom delu. I bas taj deo gde seta, tada zakaci disk.

Послато са GT-I9300 користећи Тапаток 2
 
Da li si gledao bez montirane gume? Gume umeju da se deformišu, pa kad zavrtiš točak (bez stalka za centriranje) može da prevari oko.
Ako je i bez gume, pa si siguran da baš točak šeta, možda je do osovine, a ne felne. Ne znam kako to da proveriš. ;)
Ako si siguran da je sama felna, a da je osovina u redu, onda nema "rekao bih da moram", nego moraš.

Ako imaš disk kočnice, proveri i da li se oba klipa vraćaju u čeljusti kako treba (posle puštanja ručice). Možda imaš više od jednog problema u tom zapinjanju.

@gume Unutrašnje. Od kada sam uzeo ove Schwalbe, gume ostaju tvrde evo i posle jedno mesec dana od poslednje vožnje. Sa Continental mi se to nikada nije desilo. Čak i kada su bile potpuno nove, posle najviše ~7 dana morao sam da ih dopumpavam.
 
Presao veceras 60 kilometara, mislio jos, ali pao mrak a ja zaglavio na preprometnoj cesti. Uglavnom ne ginu mi tanje gume (sad imam 2.10) jer osjetim da me usporavaju.
 
jer osjetim da me usporavaju.

Svake gume usporavaju. ;)
Potreban ti je maglev bicikl. A ko ima klempave uši, dodatno i selotejp. Pa liposukcija, depilacija, sečenje noktiju, skidanje nalepnica i farbe sa bicikla... :)
Za preveliki nos ili suviše ravno čelo rešenja su malo skuplja i zahtevaju više vremena.
Čudi me da ne prave i šticne sa dve paralelne šipke (Canondale bi napravio sa jednom i nazvao je lefty) koje bi bile sakrivene iza nogu, a ne ovako da... usporavaju. ;)

Obično me krene tako u sitne sate. Budite srećni što nije u stihu.

P.S. Sad mi sinulo - kakva ti je to ulica koja je toliko prometna u pola dva ujutru?
 
Ulica pored ekonomskog fakuleta kod nas. :)
 
@cane

Pomislio sam da je guma, ali I disk seta isto kao tocak. Videcu to kada odem kod majstora.

Послато са GT-I9300 користећи Тапаток 2
 
I šta predlažeš, da me jedino neće usporavati kad siđem sa bicikla, de..

Sent from my m2 note using Tapatalk
 
Kupis drumasa i resis problem usporavanja :D

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Мени уопште није циљ да иде брзо него да морам више да запнем да би ишао. Мислим, могу ја да возим низбрдо, могу да возим веспу али онда немам користи од педалања, а ја то радим да бих мало размрдао слабије мишиће.
 
Мени уопште није циљ да иде брзо него да морам више да запнем да би ишао.
Hehe pa mislis da sa drumasem ide "lakse"?
Ne ide...
naprotiv ide jos teze, jer je prenos jaci.

Imas onu izreku od lemonda:
Nikad nece biti lakse, samo cete ici brze :)



Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Па да али ако брже пређем неки пут, краће ћу да возим. А не идем у круг па да поновим. ;)
 
Pa ti idi okolo :)

Salim se, ali ta brzina dodje iz istih tvojih misica, znaci samo za jednako ulozeni rad dobijes bolje iskoriscenu energiju, nista vise od toga...

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Ja imam mountain i cross bike. Ovaj prvi neki krs ali sluzio je godinama, kad sam se vozio po asfaltu kao da me nesto vracalo nazad... znaci one gume sa kramponima uzas... dok sa crossom ide kao podmazano i mogu mnogo vise da predjem.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
 
Da li moze neko relevantno mišljenje oko capriolo 9.4 i 9.5 modela ? Vidim da je za vecinu capriolo pojam za trash ali kao novi, sta nude u odnosu na konkurenciju, ispadaju best buy. Govorim naravno o njihovim top modelima. Cesto vozim 9.4 HDS i imam par zamjerki na njega ali me interesuje kak ostoje 9.4 i 9.5 verzije na duze staze obzirom da je ovaj 9.4 HDS presao oko 700 kilometara.

Malo gledam i kontam o kupovini 9.5 break ali sam skroz skeptican dok capriolo nije zastupljen u svijetu toliko da se mogu naci valjane recenzije.
 
Poslednja izmena:
Malo gledam i kontam o kupovini 9.5 break ali sam skroz skeptican dok capriolo nije zastupljen u svijetu toliko da se mogu naci valjane recenzije.

recenzije za kapriolo ?
jel to neko zezanje ?

siljem sas moj toshiba lapatop, JOK using Tapatalk
 
Pa.. jeste. Kada tako kazes. Mislio sam na user review i slicno. Ali toga nema na sajtovima/forumima sa ovih prostora tako da pitam ovdje, kako stoje stvari sa 9.4 i 9.5 modelima kojih ima oko 5 verzija ako se ne varam.
 
Šta će ti recenzija ili user review za kapriolo? Dovoljno je reći da je smeće od bicikla, isto tako možeš da se kaže i za Polar. Domaći bicikli koji imaju prođu samo u Srbiji i u nekim zemljama bivše Juge. Daleko od toga da je ne funkcionalan bajs i da ne može da se vozi ali nikako ne vredi te novce jer mu je osnova tj srce bicikala(ram) loš. Možeš na njega da nakačiš od mehanike šta hoćeš on će i dalje biti loš bicikl. Za 20k din. nov i još na rate je ok za neku gradsku vožnju sve preko toga je bačena lova.
Ima ovde kolega sa biciklističkog foruma i znaju da je pre neki dan jedan čovek otišao iz NS-a do Crne Gore sa kapriolom 9.3 i vratio se uz sitne tehničke probleme ali je odradio turu. Problem kod kapriola je dalja prodaja polovnog bicikla jer nema teoretske šanse da izvučeš bilo kakav novac iz njega ako si ga platio 50k ili više. Za taj novac možeš da kupiš vrhunski polovan bajs, čak šta više i nov bajs renomiranog proizvođača. Nakače jednu stvar od mehanike uglavnom zadnji menjač XT i ljudi se lepe preče im da bude nešto XT nego sam ram, a ne znaju da mehaniku možeš da zameniš dok ti ram ostaje.
Ja sam kupio takođe domaći treking bajs Polar Forester i sa svim izmenama me koštao oko 60k din. vozio ga godinu dana i kupio MTB er29 njega stavio u ogase za 250€ još u garanciji godinu dana, ama niko ni da pošalje poruku da se raspita, jer jednostavno za taj novac može da se kupi polovan bez papira bajs renomiranog proizvođača. Zato sam ka od srca poklonio svome ocu i on ga vozi sa uživanjem ;)
 
Poslednja izmena:
Cekaj, to je ista situacija i sa modelima od 140€ i sa 700€ ? Prva stvar sto sam propitivao kod capriola jeste ram. I svaki put dobijem odgovor: "ma svima su to isti ramovi". Ono sto jesam primjetio jeste da su mnogo teški.. iz nekog razloga. Inace ja pricma o modelima koji su 500-700€ a ne 150€, mada sam skontao poentu tvoga posta samo ovdje kod nas je tesko za te pare naci nesto sa eventualno deore opremom od renomiranih brendova. Nedavno gledam nakamuru (zaboravio model) od 800€ i oprema je doslovno šit. Altus, acera itd.. Eventualno ako nesto naleti na sniženju ili mozda da se uklopi kakav CUBE za te pare od nekih 600€ ali opcenito.. tesko.
 
Taj koji ti je rekao da su svi ramovi na svim biciklama isti taj nema blage veze. Na kapriolu i polaru možda da jer ih prave od vodovodnih cevi. Fabrike poznatih biciklističkih marki ulažu silne novce i obaziru se samo na ram i njegovu geometriju, da bi neko rekao ma sve je to isto :D Ako je njemu isto onda može da ode kod dobrog bravara da mu napravi ram za male pare :D Ja imam drugara koji drži prodavnicu bicikli i biciklističke opreme tačnije diler je Planet Bajku, kada sam zadnji bajs gledao da kupim odabrao sam par modela koja mi se sviđaju dobro ih prostudirao probao uživo i odlučio se za koji ću, meni lično mehanika ne igra nikakvu značajnu ulogu na bajsu jer je to potrošna i zamenska roba pa se baš i ne bih složio da je altus i acera shit u rekreativnom biciklizmu, jer sam od mehanike probao sve i svašta. Bitnije ti je dali imaš na bajsu kvalitetne gume i kočnice nego dali ti je menjač XT ili acera.
 
..i dodao bih amortizer jer kosta "pola bicikla" da se zamjeni za pristojan dok znaju zadati glavobolje oko servisiranja. Znaci ipak to nije tako bajno sa capriolom. Imaju oni dobrih modela na papiru poput 9.5 comp:

Deore kočnice
Deore xt zadnji mjenjac
Deore prednji mjenjac
Deore pogon
Deore kaseta
Deore lanac itd..

..i uvjek se provlaci kako je capriolo jeftiniji jer se ovdje sklapa i nije jak brend pa ne uzima paru na PR, ali ako je tako sa ramovima onda bih zaobišao u širem luku. Spomenuti 9.4 HDT provozam svakih par dana samo je biciklo novo pa nije neko mjerilo. Ali ono sto mene nervira jeste sto ako malo jace pedalaš, nešto na pogonu škripi. Tacnije mislim da se dole savija pa lanac podje strugati od mjenjač. Ja biciklo vozim gotovo kao BMX pa sam malo grublji i jače pedalam dok prijatelj laganiej vozi pa to nikada ne primjeti. Ja takvo biciklo sa takvim problemom ne bih mogao uopste da vozim jer užasno struže. A opet, pricamo o modelu koji je 500€ i potpuno nov neizvozan. Dok samo ja sa svojim avalanche 3.0 imam skoro 3000 km a bog zna koliko se i kako vozao neko prije meno. A ja ga ne stedim i popeo bih se na zgradu da mogu. 90% vremena vozim stzojeci i stvorio se luft u patroni sto sma i ocekivao.. ali opet nemam taj problem niti se uopste cuje kod mene pogon osim nekada da "kucne" jer ima tog malog lufta. Sad to na tom 9.4, da li se to moze srediti, pojma nemam. Nisam siguran sta je tacno ali mislim da se radi o spomenutom savijanju i da lanac struže.

Skeptican sam uvjek bio oko capriola i nisam padao na te price a vec neko vrijeme istrazujem jer nisu male pare.. zato ovdje pitam cisto radi drugog mišljenja ali recimo tako full deore cube, nakamura, scott, KTM ili nesto slicno se ne moze naci ispod 1000€.
 
Poslednja izmena:
Dobra vila košta kao ceo bicikl a možda i više ;) za er29 skupa kao svetog petra kajgana. To što ti češe lanac od kavez ili ti nije naštelovan srednji menjač ili voziš sa ukošenim lancem. Do sada sam izvozao sve i svašta od mehanike i bar ja nisam video nikakvu razliku u klasama za moj način vožnje. Meni još na bajsu MTB er29 četvrtka sa low cost pogonom suntour i mehanika 3x8 Imam sve novo u kutiji 2x11 ali neću da montiram dok ovo ne razdrndam po svoj prilici neće još skoro :) Jedino šta sam stavio od mehanike je hidraulika XT m8000 i SPD pedale XT M8000 ostalo ne diram dok ne majka iako su altus menjači rade kao sat i nema potrebe još da ih menjam iako imam nove XT u kutiji kao i ostatak m8000 mehanike.
 
Razlika u ramovima definitivno postoji.

Capriolo ne pravi dobre ramove, bar ne za klasu skupljih bajseva, najbolji mi je primer sto u kategoriji drumasa oni bukvalno ne mogu da ponude nikakav konkurentan bajs i tu se vidi sva nemoc kompanije jer jednostavno nemaju tehnologiju da naprave dovoljno lagan i cvrst ram, a karbon vilu ne smem ni da pominjem, o tome nisu ni razmisljali :)

Nije dovoljno samo da ram bude od aluminijuma!

Ali svakako ima izbora, bar kod MTB bajseva ima da se bira i novih i polovnih narocito za te pare koje si namenio.
 
Vec mnogo puta je receno od strane iskusnih korisnika da je bolje uzeti dobar polovnjak nego novi Capriolo (ili bilo koji od domacih brendova) u istoj ceni. Dobija se mnogo vise za isti ulozeni novac i mnogo manje se posecuju servisi.
 
I šta predlažeš, da me jedino neće usporavati kad siđem sa bicikla, de..

Tehnički je tako, ali naravno da ne predlažem da zbog toga ne voziš bicikl. Samo da prihvatiš da će određenog otpora biti uvek, a traženje najbolje opcije može biti i naporno i skupo. Skuplja dara nego mera. Što kaže bakara, drumaš ima sigurno manji otpor (na gumama, nikako na pedalama :)), ali to em košta, em zahteva određene kompromise. Puko menjanje guma te možda ne odvede daleko, jer zavisi koje su najuže gume koje idu na tvoje felne. Itd. Meni lično je malo blesavo kada neko stavi tanušne gumice na MTB. Ne samo zato što stvarno izgleda kao da ga je neki Ciga jadan sklopio od delova koje je našao, nego s jedne strane imaš točkove koji su za brzinu, a onda kompletan ostatak bicikla koji nije uopšte pravljen za postizanje brzine i smanjivanje otpora. Nekako, bicikl koji ne služi ničemu.

No, pitanje je koji je tačno tvoj problem sa gumama koje imaš? Kad kažeš da te usporavaju, da li to znači da želiš da voziš što većom brzinom? Bakara je išao tim putem, ako se dobro sećam. Vozio je MTB sa tankim gumama i na kraju mu opet nije bilo dovoljno nego je prešao na drumaša. Moj utisak je da to uradi većina onih koji žele brzinu. Pritom, ako se ne varam, bakara je poznavao uglavnom ljude koji su vozili drumaše, pa je to bio dodatni motiv, da može da drži korak sa njima (džaba ti tanke gume ako su manji točkovi i slabiji prenos). Dakle, ako je u pitanju "I feel the need, the need for speed", onda mislim da je mala verovatnoća da te bilo kakav MTB zadovolji na duži rok, makar imao gume 0,1. S druge strane, ako te samo nervira kad se konačno dokopaš neke nizbrdice, a bajk ne prelazi 40 km/č, pa ti se čini kao da te zeza, možda bi ti slik ~1,9 bile sasvim dovoljne da ti naprave željeni ugođaj, a sigurno bi mogle na postojeće felne. Ako ti je i 1,7 preširoko, onda verovatno opet ima više smisla da merkaš drumaše ili bilo šta sa drugačijim prenosom. Ako je fora da prosto želiš da stigneš iz Banja Luke do Bijeljine i nazad u istom danu, neće ti ni drumaš pomoći.

Dakle, iako je malo iskarikirano, moje mišljenje je da je najvažnije pitanje zbog čega tačno želiš veću brzinu (odnosno, manji otpor na gumama) i da od toga najviše zavisi šta ti je činiti. Naravno, i od para i vremena koje želiš da uložiš u to pitanje (dakle, koliko te tačno nervira taj otpor, na skali od 1-10 :)). Ako misliš da bi ti prelazak na drumaša ipak bila preterana varijanta, možda ti je rešenje neki treking sa istim pogonom/kasetom, ali uspravnijim položajem i nekim amortom ako voliš nekad i da siđeš s puta. Ako takav treking postoji.
 
Pa sad, prelazim onako, 60 kilometara, preko 50 kmph (najviše 60, ali to ni ne računam jer je em brdo, em šuma) mogu ići jedino niz Banj Brdo doduše jer otpor vadzduha ne postoji zbog šume koja me zagradi sa svih strana, ali jednostavno osjeti se razlika kad na MTB imaš 2.10 gume i neke uže. Bukvalno nije da neko ne može shvatiti da je otpor vazduha uvijek tu i da će uvijek postojati te vraćati me, ali neka se mučim bar na koji kilometar na sat više. Sad nije ni bitno, uzimaću novi bicikl, samo sam pitao, nadajući se za neki konkretan odgovor, odnosno šta bih dobio recimo prelaskom sa 2.1 na 1.6.

Išao bih i do Bijeljine, ali slabo se vremena ima za te poduhvate, a za 1 dan, nema šanse.

Sent from my m2 note using Tapatalk
 
Vrh Dno