I šta predlažeš, da me jedino neće usporavati kad siđem sa bicikla, de..
Tehnički je tako, ali naravno da ne predlažem da zbog toga ne voziš bicikl. Samo da prihvatiš da će određenog otpora biti uvek, a traženje najbolje opcije može biti i naporno i skupo. Skuplja dara nego mera. Što kaže bakara, drumaš ima sigurno manji otpor (na gumama, nikako na pedalama
), ali to em košta, em zahteva određene kompromise. Puko menjanje guma te možda ne odvede daleko, jer zavisi koje su najuže gume koje idu na tvoje felne. Itd. Meni lično je malo blesavo kada neko stavi tanušne gumice na MTB. Ne samo zato što stvarno izgleda kao da ga je neki Ciga jadan sklopio od delova koje je našao, nego s jedne strane imaš točkove koji su za brzinu, a onda kompletan ostatak bicikla koji nije uopšte pravljen za postizanje brzine i smanjivanje otpora. Nekako, bicikl koji ne služi ničemu.
No, pitanje je koji je tačno tvoj problem sa gumama koje imaš? Kad kažeš da te usporavaju, da li to znači da želiš da voziš što većom brzinom? Bakara je išao tim putem, ako se dobro sećam. Vozio je MTB sa tankim gumama i na kraju mu opet nije bilo dovoljno nego je prešao na drumaša. Moj utisak je da to uradi većina onih koji žele brzinu. Pritom, ako se ne varam, bakara je poznavao uglavnom ljude koji su vozili drumaše, pa je to bio dodatni motiv, da može da drži korak sa njima (džaba ti tanke gume ako su manji točkovi i slabiji prenos). Dakle, ako je u pitanju "I feel the need, the need for speed", onda mislim da je mala verovatnoća da te bilo kakav MTB zadovolji na duži rok, makar imao gume 0,1. S druge strane, ako te samo nervira kad se konačno dokopaš neke nizbrdice, a bajk ne prelazi 40 km/č, pa ti se čini kao da te zeza, možda bi ti slik ~1,9 bile sasvim dovoljne da ti naprave željeni ugođaj, a sigurno bi mogle na postojeće felne. Ako ti je i 1,7 preširoko, onda verovatno opet ima više smisla da merkaš drumaše ili bilo šta sa drugačijim prenosom. Ako je fora da prosto želiš da stigneš iz Banja Luke do Bijeljine i nazad u istom danu, neće ti ni drumaš pomoći.
Dakle, iako je malo iskarikirano, moje mišljenje je da je najvažnije pitanje zbog čega tačno želiš veću brzinu (odnosno, manji otpor na gumama) i da od toga najviše zavisi šta ti je činiti. Naravno, i od para i vremena koje želiš da uložiš u to pitanje (dakle, koliko te tačno nervira taj otpor, na skali od 1-10
). Ako misliš da bi ti prelazak na drumaša ipak bila preterana varijanta, možda ti je rešenje neki treking sa istim pogonom/kasetom, ali uspravnijim položajem i nekim amortom ako voliš nekad i da siđeš s puta. Ako takav treking postoji.