Šta je novo?

Analogna TV, i dalje :(

Zanima ljude itekako digitalno i HD, i da se te dve stvari ne podrazumevaju međusobno mora da im se objasni. Kako je ko došao kod nas, tako su malo posle uzeli HDTV, ako nisu već imali. A ja sam naravno morao da objašnjavam u detalje, šta je šta digitalna, šta je HD, zašto filmovi izgledaju bolje, i to naravno im pokažem kvalitetan, a ne male ripove na koje su navikli...
Analogna će se ukinuti jer se ne isplati držati paralelno sa digitalnom.
 
Meni ič nije jasna ta trka za rezolucijom. Šta fali dobroj SD slici? Uživam da gledam filmove i koncerte snimljene sa satelita pre x godina na VHS traku. Mislim da je fora u uzimanju para. Kroz jedan analogni kanal možeš da propustiš više digitalnih i onda to naplatiš kao veću ponudu, bez obzira što je program penis. Da ne pričam o tome da se odjednom pojavljuje puno mesta u frekventnom opsegu za razne druge stvari, koje će opet da ponude kao nešto novo i "VR brte", a i država zarađuje najmom frekventnog opsega. Mislim, ko normalan koji radi bar 8h dnevno može da izgleda sve te kanale i šta ima na njima?
 
Meni vise smesno forsiranje 1080p i 2K a mozda i 4K (ne znam do koje su rezolucije trenutno stigli) na mobilnim telefonima od 5" . Ali za tv (od 32"+) je sasvim ok 1080p, ne mozes da poredis sa sd rezolucijom, to je smesno :)

Jedino da si prespavao poslednjih 6-7 godina i da nisi gledao nijedan HD film pa da izjavis ovo :d
 
^baš
A na telefonima forsiranje je dobro jer vuče sve ostalo da napreduje.
Telefon>tablet>laptop>monitor>TV
 
Generalno je širok pojam, digitalno negde kaska, negde nije implemntirano do kraja.
Šta pričaš bre ti? :) Pokušao sam da demistifikujem tu stvar i objasnim fizičke i tehničke pojmove, ali me nisi ispratio.

Analogni signal UVEK sadrži više informacija od svoje digitalne reprezentacije jer je to nametnuto decimacijom. Različite distorzije signala i unošenje šuma nastaju u obradi i transportu i kod jednog i kod drugog tipa signala, pri čemu digitalni ima intristički veći SNR, a kod Delta-Sigma modulatora dozvoljava i oblikovanje šuma, tj njegovo pomeranje van interesne zone, što opet ima neku svoju cenu (u poglednu spektralne energije).

Ti posmatraš stvari sa korisničkog aspekta i vidiš da ti je slika mnogo bolja kada povežeš izvor signala sa televizorom preko HDMI kabla nego kada ga povežeš preko kompozitnog (RCA), ali to je poređenje baba i žaba. HDMI, pa i DVB-x prenose tri odvojena video signala (Y, Cb i Cr) dok je kod kompozitnog (PAL) to sve smuljano zajedno pa konačna slika trpi i zbog preslušavanja koje još žestoko degradira kvalitet.

A za TV svakako nema superiornog analognog za krajnje korisnike
Kada već poredimo babe i žabe, da li bi smeo da se opkladiš da će najkvalitetniji SD program preko digitalne kablovske (DVB-C) izgledati na televizoru isto ili bolje od DVD-a povezanog preko YPbPr ili SCART-RGB? :eyebrows:

Pitanje je šta podrazumevaš pod tim "TV". Objasnio sam već zašto je digitalni signal superiorniji za distribuciju, a uz to je i jeftinije implementirati kvalitetan prijemnik.

koja TV analogna kamera je generalno superiornija od digitalne, kad su TV kamere inferiorne u odnosu na filmske u obe varijante?
Za početak, svaki CCD čip daje analogni signal. :eyebrows: Daje ga i CMOS, samo što su kod njega AD konverteri implementirani na samom senzoru.

Film transfer sa trake se takođe radi skenerima koji imaju CCD senzore, tako da SVAKI materijal koji gledaš/slušaš je prošao kroz analogni stepen. Poenta je samo u tome što je za arhiviranje i prenos signala digitalni oblik zgodniji zbog svojih karakteristika.

Za audio je svakako superiorniji u odnosu na vinil i kasete, mada to neće da se prizna.
Aha, znači ti si iz te priče. :) To što "neće da se prizna" je posledica toga što je digitalna tehnika zvučala užasno u početku (krajem osamdesetih pa možda sve do kraja devedesetih), iako je imala bolje THD i SNR karakteristike. Stvar je u tome da inženjeri još uvek nisu bili dobro upoznati sa digitalnom tehnologijom, a ni sa psihoakustičkim modelom ljudskog sluha koji ume da bude neverovatno osetljiv na vremenske/fazne varijacije.

Prozorske funkcije i razni digitalni filteri menjaju određene frekvencije i harmonike u signalu, što se amplificira intermodulacijom, tako da krajnji rezultat može biti "nemuzikalan" uređaj koji na osciloskopu daje fantastične rezultate sa ulaznim signalom od 1kHz. :)
 
Vidim da se vodi polemika oko 4k i kol'ko brzo će doći UHD. Treba da znate nekoliko stvari:

- veći broj piksela omogućava povećanje dijagonale ekrana i/ili približavanje gledaoca ekranu što je bitno za veće zasićenje vidnog polja i pojačavanja efekta "prisutnosti"
- veći broj piksela ne znači i veću rezoluciju (matrica ekrana bi trebalo da se deklariše kao "adresabilnost piksela" a ne "rezolucija")
- 4k guraju holivudski studiji i distributeri kao način borbe protiv piraterije i striminga koji im umanjuje profit

Ono što možemo očekivati je da za 10-15 godina, neki od nas imaju u kući 4k TV, na kome će gledati TV program (recimo vesti ili utakmicu) u HD formatu i puštati 4k BD diskove ili ripove na svom plejeru.

35 mm filmska traka, kažu, ima otprilike 6k rezoluciju. Čak i da izmaštamo nekakve fantastičke super-rezolucione filtere i čudesa, 8k će u potpunosti zasititi potrebe klasične stok film produkcije, dok će 75 mm ostati skupa i nezgodna za baratanje. Povećanje kvaliteta bi moglo da ide jedino preko nekih futurističkih senzora slike, ali je problem što će to teško da se vizuelno isplati na strani gledaoce, čak i kada bi sta ta oprema bila besmisleno jeftina (a neće biti).
 
Primer sa DVD je opet mešanje baba i žaba, jer ima bolji bit-rate od bilo kog SD kanala, kao što i BD od HD kanala.

Ako ćeš da kažeš da apsolutni analogni je bolji od delimičnog digitalnog u smislu maksimuma tehnologije, onda OK.
Ali maksimum jedne i druge, ne znam gde analogni pobeđuje? Digitalni kanal u HD će svakako da pobedi BD disk povezan analogno na TV. :-devil-:

75mm nema šanse da zaživi, poješće ga digitalni 8K, 16K itd. Samo gledaj Sony F-65 šta može. Digitalno je stiglo do prevazilaženja filma.

Moja poenta je bila da teoretski maksimum je nebitan, nego šta ko može da dobije realno.
 
Poslednja izmena:
Dobro magick, malo si odlutao od teme ove teme :p .

Jeste analogno teoretski bolje od digitalnog, ali analogni video je pokojni. Ne proizvodi se više ništa analogno u video svetu. Poslednje analogno beše neka od iteracija BetaMax-a pre DV sistema? Jel?

Film još malo (tj. već je) pa ostaje samo za umetnost i hipsteraj. I Holivud i Panavision prelaze na digitlno. Jeste svetlost ispred objektiva analogna, i nosi više informacija nego posle digitalizacije, i naravno da je negde moramo digitalizovati, dal na samom senzoru, dal' posle senzora, dal' ćemo film da turimo u skener, ali analogno u videu i TV produkciji je istorija. ...sem kao distribucija krajnjim korisnicima koji neće da plaćaju dodatne usluge. :(
 
Poslednja izmena:

Nije mi bila namera da uvlacim HD filmove u pricu, ali njegov post me je naterao.

I mislim da u temi ne bi imalo sta da se mnogo pise ako bi se drzali striktno analognih kanala i analogne ponude kod kablovskih operatera!
 
Meni ič nije jasna ta trka za rezolucijom.
Kao što rekoh kona je podstaknuta sa više faktora. Veća udobnost za korisnike nije sporna, a odgovara i filmskim studijima kao mera borbe protiv piraterije, s tim što taj deo već diktira 4k. :S:

Šta fali dobroj SD slici?
Ništa, ako imaš mali TV pored kreveta.

Uživam da gledam filmove i koncerte snimljene sa satelita pre x godina na VHS traku.
Tu sada već mešamo različite pojmove. VHS je analogni format snimanja i nije namenjen arhiviranju niti je kaseta/traka projektovana da traje duže od 10 godina, pravo je čudo što su žive i što je na njima išta ostalo. :)

Mislim da je fora u uzimanju para.
Zar sama televizija nije napravljena samo za uzimanje para? Sve informacije koje su ti potrebne možeš da dobiješ preko radija koji čak možeš i sam da sklepaš sa par pasivnih elektronskih komponenti, jednim ekserom, žicom i krompirom. :D

Kroz jedan analogni kanal možeš da propustiš više digitalnih i onda to naplatiš kao veću ponudu, bez obzira što je program penis.
Racionalnije korišćenje etra je dobra stvar, bez obzira da li će i koliko smeće kroz njega da se emituje.

Da ne pričam o tome da se odjednom pojavljuje puno mesta u frekventnom opsegu za razne druge stvari, koje će opet da ponude kao nešto novo i "VR brte", a i država zarađuje najmom frekventnog opsega.
Sve je tačno osim pretpostavke da je država tamo neki entitet za sebe koji radi samo u interesu onih koji su na vlasti. Mada, u našem slučaju... :S:

Mislim, ko normalan koji radi bar 8h dnevno može da izgleda sve te kanale i šta ima na njima?
Slažem se. U principu bi sve moglo da se spajuje na 12-20 programa - i filmovi i sport i serije i informativne i naučne emisije i...

Šta da ti kažem. Consume, obey, and conform.
 
Nije mi bila namera da uvlacim HD filmove u pricu, ali njegov post me je naterao.

I mislim da u temi ne bi imalo sta da se mnogo pise ako bi se drzali striktno analognih kanala i analogne ponude kod kablovskih operatera!

^^ Ofkors!

Ali samo razjasnili sledeće:

- Ejdž dija u kabelu neće biti još skoro bez opcije "daj nam još para". For free (sem mesečnog održavanja), možemo očekivati eventalno, ono čega ima i na krovnoj anteni.
- Mnogo korisnika (koje naravno nikada nećemo videti na ovom forumu, ali postoje) će još dugo gledati osnovnu ponudu kablera, a to će biti analogno. Makar i downgrade-ovan neki HD.
- Takvi korisnici uglavnom kupuju low budget televizore. A razni oni, različito prikazuju analogni signal. Od solidnog do katastrofalnog. Ko će ga korisitit, treba da obrati pažnju na to.

Eto!
 
Poslednja izmena:
Nema nikakvog uticaja na pirateriju, na konzumaciju i jurenje novog da.
Prvo internet brzine rastu, drugo encoderi će lako da smanje rezoluciju na 1080p po potrebi i distrubuirati svuda.
A ko hoće da čeka da mu se skine UHD remux, će da sačeka umesto tri sata, recimo osam, neće da mu fali dlaka s glave.


Ostajanje na analognoj znači ljudima na divlje, što SBB ne voli.
Tako da će gledati da daju besplatne digitalne resivere/decodere, za osnovnu ponudu.
I to da ugase za godinu od kad se ugasi ostatak, možda malo duže jer smo Srbi...
Nije ni isplativo držati analogno pored digitalnog, zašto bi...kad je sve već digitalno.

Ovo SBB drži na sajtu

Svi naši kablovski korisnici koji se još nisu digitalizovali sada to mogu da učine i da ostvare značajnu uštedu u kućnom budžetu koristeći naše digitalne pakete sa uvezanim uslugama digitalne televizije, interneta i fiksne telefonije.

U prevodu, nećemo odmah, ali nećemo ni mnogo dugo.
 
Poslednja izmena:
^^ Da, možda ih samo borba protiv divljih priključaka navede da ugase analogno i pređu na digital only.

A onda još moram matorce da učim da koriste taj užasni STB. :lupko:
 
Ne ako imaš DVB-C na TV-u.
A Tesla ima.

Naravno ako ne ispadnu potpuni *****i, i onda unište osnovnu ponudu bez STB.
 
Poslednja izmena:
^^ SBB ne da da se to koristi. Koriste neki codec gde može isključivo njihov STB. :(
 
Za sada na sajtu stoji ovo:

Svi SBB korisnici osnovne ponude koji poseduju televizore sa DVB-C tjunerom imaju mogućnost da gledaju 17 digitalnih kanala.

Valjda će biti i ostali dostupni, osim premium i doplatnih koji bi jedini trebalo da su zaštićeni.

Možda bi trebalo zvati i pitati, ali oni tamo uglavnom nisu obavešteni. :d
 
Poslednja izmena:
Primer sa DVD je opet mešanje baba i žaba, jer ima bolji bit-rate od bilo kog SD kanala, kao što i BD od HD kanala.
Bitrejt nema nikakve veze jer postoje i konstantni i varijabilni bitrejt, a postoje i različiti kodeci (MPEG-2 / MPEG-4), o dinamici scene da i ne govorim. Taj primer sam naveo kao argument da analogna interkonekcija ne mora uvek da bude inferiornija od digitalne i da treba razumeti osnovne principe, kao i znati detalje celog video lanca. Kada to znamo, prednosti i razlozi za korišćenje digitalnog signala postaju očigledni i ne nameću se nekakva druga objašnjenja.

Ja sam želeo da objasnim neke osnovne stvari i suštinske motive za uvođenje novih tehnologija (digitalizaciju), a to je podrazumevalo i definisanje osnovnih FIZIČKIH pojmova. Lično, kada kažem "analogno" mislim na analogni signal u vremenskom domenu, a kada kažem "digitalno" mislim na digitalni signal i to u jednom "prozoru" - dakle matematičku reprezentaciju neke fizičke pojave. Mnogi pak kada kažu "analogno" imaju asocijaciju na VHS, vinil ploču, audio kasetu ili kompozitni video preko činča. Iz takve banalizacije i nerazumevanja prirode tehnologije o kojoj se priča proizlaze zablude i pogrešni zaključci.

Ako ćeš da kažeš da apsolutni analogni je bolji od delimičnog digitalnog u smislu maksimuma tehnologije, onda OK.
Ne razumem šta si uopšte napisao, odnosno mislio.

Ali maksimum jedne i druge, ne znam gde analogni pobeđuje? Digitalni kanal u HD će svakako da pobedi BD disk povezan analogno na TV. :-devil-:
Očigledno pripadaš ono drugoj grupi ljudi - pod analognim i digitalnim misliš na konkretne implementacije i to u korisničkim uređajima. Lako je "digitalnom" da pobeđuje "analogni" signal kada je "analogni" prestao da se implementira. :) A prestao je iz razloga koje sam naveo. Cena implementacije prijemnika i otpornost na šum. To su glavni, da ne kažem jedini razlozi.

Što se priče "analogno" vs "digitalno" tiče, najbolje ćeš razumeti o čemu pričam ako zamisliš signal koji dolazi iz mikrofona nekog vokaliste ili električne gitare muzičara - prilikom digitalizacije mi ćemo NEPOVRATNO odbaciti dobar deo informacija, da bi posle sa tim signalom lakše baratali. U pitanju je dakle kompromis koji svesno pravimo u cilju postizanja određenog cilja.

Spomeni samo nekom gitaristi digitalno pojačalo, samo se odmakni malo dalje. :D

75mm nema šanse da zaživi, poješće ga digitalni 8K, 16K itd. Samo gledaj Sony F-65 šta može. Digitalno je stiglo do prevazilaženja filma.
Ne znaš o čemu pričaš. Prvo, nije 75 mm već 65 mm (70 mm se koristi za projekciju) - ja sam napravio lapsus calami a ti ga bez razmišljanja upotrebio. Drugo, rezolucija tog formata je negde oko 18.000 piksela po liniji, što daje preko 300Mpx po frejmu i to u velikoj dinamici, a po potrebi i u velikom frejmrejtu! Takvu brzinu akvizicije i količinu informacija digitalna kamera može samo da sanja.

Digitalna kinematografija se forsira zbog niže cene produkcije i većih margina profita, a ne zato što je krajnji rezultat lepši - nemojmo se oko toga zavaravati.

Moja poenta je bila da teoretski maksimum je nebitan, nego šta ko može da dobije realno.
Realno 35 mm stok film je idalje iznad bilo koje DCI kamere, 65 mm je glupo i spominjati. Gledajući tehnološki progres, nije nemoguće da ćemo jednog dana imati senzore i digitalnu tehnologiju koja će u svemu prevazilaziti filmsku traku, ali to za sada nije tako i daleko smo još od tog dana.

Poenta moje priče je da "digitalno" samo po sebi ne znači "nešto super" već je to samo kompromis koji činimo zarad postizanja nekih ciljeva (pri čemu kvalitet ne mora da bude jedan od njih).
 
Poslednja izmena:
Nema nikakvog uticaja na pirateriju, na konzumaciju i jurenje novog da.
Prvo internet brzine rastu, drugo encoderi će lako da smanje rezoluciju na 1080p po potrebi i distrubuirati svuda.
A ko hoće da čeka da mu se skine UHD remux, će da sačeka umesto tri sata, recimo osam, neće da mu fali dlaka s glave.
Širokopropusni internet idalje ima relativno mali broj ljudi na svetu. Priču o povećanju rezolucije (na 4k) u cilju borbe sa strimingom i piraterijom nisam ja izmislio, a tvoje mišljenje nije baš mnogo relevantno pošto očigledno nisi iz te branše.

Ostajanje na analognoj znači ljudima na divlje, što SBB ne voli.
Tako da će gledati da daju besplatne digitalne resivere/decodere, za osnovnu ponudu.
I to da ugase za godinu od kad se ugasi ostatak, možda malo duže jer smo Srbi...
Nije ni isplativo držati analogno pored digitalnog, zašto bi...kad je sve već digitalno.
Priča o analognom PAL signalu kod kablovskih operatera je nešto drugo, tačnije u ovom slučaju prvo, ali sam želao da razjasnim osnovne stvari da bi smo razumeli motive cele industrije.

Sa kablovskim operaterima je stvar jasna, analogni TV signal zadržavaju zbog kompatibilnosti, mada na našem siromašnom tržištu (za ove pare) ne bi ni imali šta drugo da strpaju u ponudu. Odavno nam je jasno da kvantiteta ne manjka, za razliku od kvaliteta sadržaja.

Kada pričamo o kvalitetu slike, čak i digitalni prenos nije garancija da ćete uvek dobiti vrhunsku sliku u SD formatu, a kamo li u HD.
 
Poslednja izmena:
Netflix streaming servis, je prvi i ponudio 4K serije.
Nije nikakva borba protiv piraterije, ko ima pare za UHD TV, automatski ima pristup brzom internetu u principu.
Ko i iz branše to priča, lupa gluposti.

IMAX kamere koriste 70mm film, i to je kvalitet koji smatramo za najveći. Ali su te kamere glomazne, bučne i apsolutno preskupe za produkciju.

Šta sam hteo da kažem je da gledaš analognu produkciju i distribuciju kroz oči onoga što je isplativo trenutno. Protiv analognog u idealnim uslovima i na maksimumu.
 
Poslednja izmena:
Netflix streaming servis, je prvi i ponudio 4K serije.
I, jesi ti čitao neke prikaze i ocene tog servisa, pošto pretpostavljam da nisi mogao da ga vidiš?

Kome će to biti dostupno i šta sve mogu da mi ponude u tom formatu pa da znam što dajem pare na TV? A šta tek od toga ima na torent trekerima u 4k formatu, pogotovo onim javnim? Na privatnom trekeru i ako nađeš 4k materijal, kako ćeš sa asimetričnom vezom da se održiš?

Nije nikakva borba protiv piraterije, ko ima pare za UHD TV, automatski ima pristup brzom internetu u principu.
Izvini, ali to je nebulozna tvrdnja. Ako imam pare za UHDTV imam para i da izgradim Telekomu miniIPAN i razvučem optičke kablove do svog stana?! Koliki je propusni opseg uopšte tu potreban? Netfliks kaže 25 Mbit/s, ali realno je da imaš bar 40-50 da ne bi hogovao konekciju kada nešto gledaš. To neće imati mnogo ljudi u dogledno vreme, a i mogu da zamislim da će 4k BD sa svojih ~ 100 Mbit/s izgledati mnogo bolje.

Ko i iz branše to priča, lupa gluposti.
Pa ti nisi jak samo na argumentima već i u retorici.
rolleye0010.gif


IMAX kamere koriste 70mm film, i to je kvalitet koji smatramo za najveći. Ali su te kamere glomazne, bučne i apsolutno preskupe za produkciju.
Imax kamera koristi 65 mm filmsku traku, ta slika se posle obrade i montaže prebacuje na 70 mm traku, zajedno sa digitalnim zvukom, da bi se prikazivala u Imax bioskopima. Dakle, akvizicija slike se vrši na 65 mm medijum, a od anamorfne optike, tj formata slike, zavisi koliku će rezoluciju imati konačni materijal. Bilo kako bilo, nema tog digitalnog senzora koji to može da dohvati, pogotovo što svaki film ima veći dinamički dijapazon.

Šta sam hteo da kažem je da gledaš analognu produkciju i distribuciju kroz oči onoga što je isplativo trenutno. Protiv analognog u idealnim uslovima i na maksimumu.
Filmska traka nema veze sa "analognim" i ona je "digitalna" u neku ruku i ništa je "ne gledam", samo nastojim da razumem suštinu stvari a ne da ih delim na "crno : belo", "levo : desno", "analogno : digitalno".

Inače, nisam baš najbolje razumeo šta si ovim poslednjim hteo da kažeš. Bitno je da video i kvalitet slike ne treba deliti na "analogni" i "digitalni" jeć na "dobar" i "loš". Analogno i digitalno su samo alati za postizanje nečega, a ne sama suština.
 
Poslednja izmena:
Nema nikakve retorike potrebne za anti-piratske nebuloze.
Isto kao što je FullHD iskorenio u odnosu na SD standard, tako i UHD.
Pri tome razlika u kvalitetu neće biti ni približno drastična.
Pričaš kao kad se pojavi UHD, neće biti način da se dođe do bilo čega, i da to isto ne može da se nabavi.

Treba deliti na dobar i loš, a ti pričaš da je digitalni principijalno inferioran, u odnosu na analogni zamišljen u idealnim uslovima.
I na kraju u kojoj primeni to pričamo? Svim?

Kao što rekoh pogledaj kakvu sliku daje F-65, grain kvalitet u mračnim scenama.
 
Kada smo već dohvatili "suštinu"... 8k UHD idalje neće moći da parira 35 mm stok filmu, berem ne sa trihromatskim sistemima kakve danas poznajemo. Drugo, kod fotosenzora napredak lifografije ne predstavlja linearan napredak u fotoosetljivosti, kvalitetu ili rezoluciji. Fil faktor CMOS senzora će se svakako popraviti, ali ne vidim kako će to bitnije uticati na njihov dinamički dijapazon, osim ako se nekako volšebno ne reši problem struje mraka (što je fizički nemoguće).

Dakle, za pravi napredak u kvalitetu slike, biće nam potrebni tetrahromatski ili pentahromatski sistemi sa kompletnim lancem, od akvizicije, preko obrade, do distribucije. To je pak malo dalje. :)

Sa aspekta krajnjeg korisnika, dobar HD sistem pruža dovoljno piksela za kućnu upotrebu. 4k izgleda super kada stojite ispred njega, ali kada sednete 2-3 metra dalje, kao što radite kada gledate televiziju, vi razliku više ne vidite. Da bi ste iskoristili pun potencijal 4k tehnologije, trebalo bi da prikazujete sliku na ekranu/platnu dijagonale 2,5-3 metra, dok sedite na 3 metra od njega, pa da imate kod kuće pravi bioskop po THX specifikaciji, ali to sigurno neće biti masovna pojava.

Onda se tek postavlja pitanje kako i kome prodati 8k? :S:
 
Treba i televizorski paneli da napreduju, jer i dalje nije dovoljno dobro, rezolucija nije najbitnija.
Da se sve snima na nivou te Sony kamere ne verujem da bi se iko bunio za kvalitet. Mnogo je prirodnija od RED, i ARRI.
Što se tiče filma, danas može da se imitira efekat filma, da ni ne vidiš razliku.
Za The Judge sam pročitao na IMDB thread da je to digitalno snimanje na vrhuncu krša. A sam film je snimam na 35mm, digitalnu kameru video nije.
Za audio smo stigli da je digitalni audio dobar, odličan.
I prenesen za analogne trake, i direktno tako sniman.
I da, taj audio se onda pretvara u analogni signal. :D
 
Poslednja izmena:
Nema nikakve retorike potrebne za anti-piratske nebuloze.
Isto kao što je FullHD iskorenio u odnosu na SD standard, tako i UHD.
Pri tome razlika u kvalitetu neće biti ni približno drastična.
Pričaš kao kad se pojavi UHD, neće biti način da se dođe do bilo čega, i da to isto ne može da se nabavi.
Niko ne kaže da neće moći da se nabavi, već da neće biti "zgodno" ili lako. Tome se bar nadaju oni koji tu tehnologiju guraju. To nisam ja izmislio već pratim te stvari - čitam, pričam sa ljudima, pa znam.

Drugo, ne razvijeju se svi aspekti tehnologije uvek ravnomernim tempom. U poslednjim decenijama smo imali ogroman razvoj procesorske snage, ali ne toliki razvoj u segmentu storedž tehnologija, uz veliku stagnaciju telekomunikacija. Zatim su telekomunikacije malo ubrzale, kao i storedž, pa zatim...

Za globalni razvoj telekomunikacija, tj priključnih internet brzina, biće presudna infrastruktura, a to zahteva vreme i velika ulaganja. Ideja je da televizori, plejeri i distribucioni mediji povećavaju rezoluciju, odnosno kapacitet, brzinom koju internet konekcija i storedž ne mogu da prate, barem ne u stopu i barem ne preko parice. Ko je kod kablovskog operatera, taj je ok, jer im već preko njih naplaćuju autorska prava za sve i svašta.

Treba deliti na dobar i loš, a ti pričaš da je digitalni principijalno inferioran, u odnosu na analogni zamišljen u idealnim uslovima.
Jeste. Superiornije su samo konkretne implementacije i to u određenim aplikacijama.

I na kraju u kojoj primeni to pričamo? Svim?
Kada počnemo da pričamo o konkretnoj primeni, onda možemo da pričamo i o konkretnom rešenju, odnosno implementaciji. U svakom slučaju, rezonovanje prema kom je nešto bolje samo zato što je digitalno je pogrešno na više nivoa.

Kao što rekoh pogledaj kakvu sliku daje F-65, grain kvalitet u mračnim scenama.
Ogavnu.

P.S. Šta si po struci i šta si od svega ovoga imao prilike da vidiš, tj da sa tim radiš?
 
Da se sve snima na nivou te Sony kamere ne verujem da bi se iko bunio za kvalitet. Mnogo je prirodnija od RED, i ARRI.
Što se tiče filma, danas može da se imitira efekat filma, da ni ne vidiš razliku.
Ti jednostavno ne znaš šta pričaš, to je sve što mogu reći u daljoj diskusiji sa tobom na ovu temu.

Za audio smo stigli da je digitalni audio dobar, odličan.
I prenesen za analogne trake, i direktno tako sniman.
I da, taj audio se onda pretvara u analogni signal. :D
Audio je priča za sebe, a i tu (danas) "digitalno" i "analogno" ne znače ništa u pogledu kvaliteta dok ne čuješ konkretan materijal. Tako je isto i sa slikom, samo što to ljudi ne kapiraju.
 
Ja uopšte nemam rezonovanje da je samo zato što je digitalno, da je bolje.

Ideja oko napredka ispred storage i brzine interneta je glupa. U tom slučaju se samo uzme manje rezolucije, FullHD je i dalje dobar na UHD ekranu.
Da ne pričam da veoma mali broj stvarno ceni kvalitet i da i oni koji mogu najbolje skidaju Yify.
 
Ja uopšte nemam rezonovanje da je samo zato što je digitalno, da je bolje.
E, pa onda super. :)

Ideja oko napredka ispred storage i brzine interneta je glupa. U tom slučaju se samo uzme manje rezolucije, FullHD je i dalje dobar na UHD ekranu.
Ti onda nisi razumeo suštinu te borbe. Nije to borba u negativnom smislu, restrikcijama, već u pozitivnom, stimulacijom. Da imam 4k televizor ja bih prvi otrčao da kupim 4k BD omiljenog filma, samo da vidim kako izgleda. :)

Da ne pričam da veoma mali broj stvarno ceni kvalitet i da i oni koji mogu najbolje skidaju Yify.
Vidi, Srbija i mi bednici im i nismo na mapi jer imamo isuviše malu kupovnu moć, a ne možeš da tražiš od slepca oči. Da su nam svima plate po par 'iljada evra, pitao bi' te da li ćeš da se zezaš sa održavanjem statusa na privatnim trekerima, skidanjem 4k naslova i jurenjem prevoda, ili bi kliknuo na jedno dugme na daljinskom i iznajmio ili kupio 4k film za 1€. Kol'ko ih uostalom možeš pogledati mesečno ako nešto radiš (a kako drugačije zarađuješ te hiljade evra) - 4, 5, 10?
 
Isto tako ćeš radije da skineš kad te zajebavaju, i ne možeš da dođeš to toga što želiš.
Tipa želiš da gledaš Arrested Development BluRay, hoćeš da ga kupiš, ali je objavljen samo u Nemačkoj.
Juriš da ti stigne, kako uopšte da naučiš, da izuzmemo troškove i koliko treba da stigne, ili skineš sa tracker-a?
 
Isto tako ćeš radije da skineš kad te zajebavaju, i ne možeš da dođeš to toga što želiš.
Prvo, kada imaš kupovnu moć onda te na zajebavaju. :D Drugo, pogledaj kol'ko ljudi sada skida BD50 ili čak BD remuksove - mnogo manje nego 720p ili SD. Ako se internet brzine na globalnom nivou ne utrostruče u dogledno vreme, 4k će biti teže skinuti nego li HD. Teže, ne i nemoguće - oko toga se niko ne zavarava. Da ne pričam što će Netfliks imati problem da proširi svoje UHD tržište, pogotovo što velike brzine prenosa mogu da pruže uglavnom kablovski operateri koji uz internet nude i tv sadržaje.

Tipa želiš da gledaš Arrested Development BluRay, hoćeš da ga kupiš, ali je objavljen samo u Nemačkoj.
Juriš da ti stigne, kako uopšte da naučiš, da izuzmemo troškove i koliko treba da stigne, ili skineš sa tracker-a?
Kao što rekoh, ne možeš od slepca tražiti oči. Šta da cede nas u Srbiji kada ovde prosečan građanin ili jedva preživljava od plate ili je nezaposlen.

Nije ta strategija sa povećanjem kvaliteta uopšte loša i svakako je mnogo bolja od raznih restrikcija koje na kraju štete samim mušterijama.
 
Vrh Dno