Kako si recit i kako koristis fensi izraze zaista bi neko pomislio da je igra nelinearna i toliko kompleksna da bi mu i neke imersion sim pozavidjele.
Salu na stranu, dzabe sve to, sporedni kvestovi "gigs" i tome slicno - sve su to najobicniji fileri i nemaju nikakvu dubinu. Skoro svi ti kvestovi su na istu foru, pa tako postaju brzo dosadni, predvidivi i ne nude nista "novo" i znacajno ne uticu na pricu. Takodje same postavke i okruzenja u kojima se te misije desavaju su skoro identicne, par tu i tamo nekih enterijera sa sporednim ulazima i to je to. Jako su krtatke i sve se svode na jedno te isto - pobijes sve, uzmes loot i to je to. Dzabe igras "stealth" kad je ishod identican, jer nacin na koji igras nema nikakvog uticaja na pricu, na karaktere i na svet oko tebe. Neces dobiti nikakvu vrstu nagrade ako se potrudis da nikog ne ubijes ili da te niko ne detektuje. Jednostavno isto je sve, neces cak ni achievement neki dobiti. U Deus Ex mozes da dobijes achievement da si presao celu igru a da nisi nikog ubio.
Sta god da radis u ovoj igri sve jedno je, nista se ne menja u open worldu. Main quest ima tih par izbora i samo se tu odrazavaju. Nije to dovoljno, makar za mene i ono sto bih ja zelio da vidim u "next gen" open world igri. Jednostavno svi ti sistemi su na "zastarelom" nivou, kao sto smo se sprdali sa Starfieldom i ovde je skoro pa identicna situacija.
Jeste, ovde je sve to fensi upakovano i nema loadinga na sve strane, ali u sustini je to kao neka igra koju sam igrao jos pre vise od 20 godina. Neki bi ovde rekli da ja ocekujem neku simulaciju zivota ili ne znam sta sve ne, ali nije tako - jednostavno zelim da te neke sisteme koji su okosnica open world igara budu na makar nekom "advanced" nivou. Da je NPC Ai sistem kompleksniji, da ima neku rutinu i simulaciju od pukog hodanja u krug. Da svaki prodavac moze da ima par nekih recenica i da moze zaista da ti ponudi da kupis nesto kod njega, zasto da ne - glupi hot dog i to je nesto. Da kada udjes u radnju i uperis pistollj u prodavca da digne ruke u vis, pa da mozes da opljackas tu prodavnicu ( to je moglo u GTA SA igra stara skro 30 godina). Pa eto cak da mozes da zgrabis nekog NPCa kao sto to mozes sa "enemy" NPCovima, pa da ga drzis kao taoca i tome slicno, da ga ispitas i da ti da neke informacije, ali ne, nista od toga nema, nikava interakcija sa NPCima ne postoji, sve je gimik, sve je to samo dio scenografije i nema nikakav znacaj - sve je bezivotno ali lepo izgleda.
Zamislite da mozemo kao u GTA da zapocnemo neku tucu sa obicnim NPCom - pa to nije nesto sto je nemoguce uraditi, niti je neko izmisljanje tople vode. To su stvari koje postoje u GTA igrama od davnina, to su neki standardi za open world igre. Mozda to nekima ne znaci mnogo, ali to su sve stvari koje uticu da taj svijet u kome se nalazimo bude "ziv" da ti pruza neku "imerziju", da bude uverljiv. Ovde je sve van "man storya" genericno, bezzivotno i sa ekspanzijom nista nisu uspeli to da promijene. Nije bilo dovoljno sto su konacno osposobili policiju da nas juri.
Prosto mi je tuzno kada citam vase komentare ovde oko pravljenja buildova, pa kako ovaj radi ovo, pa kako onaj radi nesto drugo i slicno. Citam i samo razmisljam koliko to sve nema nikakvog smisla u ovoj igri. Ok jeste da ti mozes kao na razlicite nacine da ubijas protivnike ali to je to, nista dalje od toga nema. Nema nekog izazova koji je neresiv, igra je prilicno laka i to je ovde par vas pomenulo. Ne postoji osecaj nekog rizika, da uradis nesto sto je "zabranjeno" ili skoro pa nemoguce pa da dobijes neku dobru nagradu za to. Ono sto ja vidim jesu te neke akrobacije sto ljudi rade, sa onim nozevima za bacanjem, one shot killovima i to je to. Snimis neki video klip izbacis na YT i tek tu mozes da imas neku vrstu nagrade i validiranja u vidu komentara, lajkova i tome slicno.
Gledam onaj dokumentarac za Half Life i slusam Gejba kako govori o interakciji i koliko je samo lupanje onim pajserom doprinelo da svet u Half Lifeu deluje zivo i interaktivno, pa se onda zapitam: na koju foru su CDPR od ovako vrhunskog vizuelnog spektakla kao sto je Night City uspeli da naprave tako bezzivotan i generican open world. Neverovatnan je osecaj da kada gledas samo okruzenje pomislis "vau ovde ima neograniceno stvari da se radi" ili "ovde je prepuno interakcije" i onda neverovatno brzo skontas da od toga nema nista, da je sve sto vidimo u CP jedna vrhunska "sarena laza" koja te vizuelno ocara i nista vise od toga. Ja sam samo na konto te sarene laze ubio vise od 200h igranja u vidu nekog "eskapizma" - ono, pustim muziku, kruziram po gradu, divim se tim nekim lokacijama, na svakom koraku vidim omaz iz nekih cyberpunk anima poput Ghost in the Shell, Akire i sl, vidim i prepoznajem tu viziju koju su imali i koju nisu uspeli da u potpunosti ostvare, zamisljam koje bi to bilo ludilo da su uradili ovo, da su uradili ono... Varam sebe kako igram nesto posebno, nesto sto sam od vajkada zelio da odigram a niko nije imao muda da to uradi. I eto, CDPR se nasao da obeca tako nesto i ispalio prilicno dobro.