Od starta su otvoreno rekli da je reboot u pitanju, a reboot u rečniku gaming industrije znači da se zadržavaju samo neki delove priče, lore, naslov igre, ali da su podložni promenama gameplay, mehanika igre, u nekim slučajevima čak i žanr, i da događaji i gameplay iz ranijih naslova nemaju obavezu nikakvog značaja za novu igru koja dobija reboot. Ogromna razlika je između sequel-a i reboot-a, a ovaj Thief je od početka najavljivan kao reboot.
Tako da svaka rasprava koja vodi u tom smeru nema nikakvog smisla, ovo ne važi isključivo za gaming industriju, već i za filmsku industriju, za strip itd... Vredi raspravljati o tome u kojim segmentima je ova igra podbacila, jer je podbacila, ali priča o nečemu što je bilo pre 15 godina je besmislena, pogotovo ako ljudi koji su radili na prvobitnim naslovima nisu deo ovog projekta, što verovatno većina ljudi koji su radili na ovom naslovi nisu ni igrali prethodne igre (niti postoji razlog zašto bi to morali) i što naravno ne poseduju istu umetničku viziju koju je posedovao prethodni tim (kao što recimo Betmen od Nolana ne može biti isti kao Betmen od Bartona, ma koliko to neki želeli ili ne, čak je Nolan izjavio da nije ni odgledao sve ranije Betmene, pa mu nije smetalo da napravi tri najbolja filma na tu temu), tako nešto baš i nije moguće, pogotovo ako ne rade na projektu iz ličnog zadovoljstva, već zato što je rečeno od izdavača da bi bilo lepo da se iskoristi stara licenca...