Šta je novo?

Zvanican izlazak playstation 3

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
delimir je napisao(la):
Problem moze nastati, ako neki cip koji se tokom testova pokaze da ima npr. 7 f-onalnih jezgara, nakon prvih mesec dana ostane na 5-6 jezgara, jer je u pitanju jako slozen cip i ne moze se povuci analogija sa "bilo kojom el. komponentom...". Pitanje je da li ce tada cela konzola da rikne, ili ce joj se "samo" degradirati performanse... Po drugom scenariju bi kupac PS3 tokom vremena dobio PS1, kada mu pocrkavaju jezgra u Cell-u :)

Ako mu otkaže koji SPE tokom eksploatacije od njega se može samo napraviti dobra amajlija. :smoke:
 
delimir je napisao(la):
Problem moze nastati, ako neki cip koji se tokom testova pokaze da ima npr. 7 f-onalnih jezgara, nakon prvih mesec dana ostane na 5-6 jezgara, jer je u pitanju jako slozen cip i ne moze se povuci analogija sa "bilo kojom el. komponentom...". Pitanje je da li ce tada cela konzola da rikne, ili ce joj se "samo" degradirati performanse... Po drugom scenariju bi kupac PS3 tokom vremena dobio PS1, kada mu pocrkavaju jezgra u Cell-u :)

Au, tek sad ovo vidim :)

Zar ne mislish da je to malo neozbiljno za projekat vodecih svetskih mozgova u toj oblasti ? :) Ja mislim da su oni bar toliko isplanirali i da je to nemoguci scenario.
 
Poslednja izmena:
ja st


varn

o
ne znam sta je sa vama ljudima :) ... non stop bacate hate na ps3 i cell ?!?
zar cell u ps3 ne treba da ima 7 spe-a (od mogucih 8) bash iz razloga tolerancije pri proizvodnji cell-a: jedan spe ce biti neuotrebljiv odnosno defektan u proizvodnom procesu. isto kao i pentium i celeron procesori, oni koji imaju 100% ispravan cache su pentiumi a oni kojima radi pola cachea su celeroni (*ne znam kakkvo je stanje sa aktuelnim intelovim cpu ali ovako je nekad bilo)
i cemu hate na cell: to je procesor koji moze mnogo vise od danasnje tehnologije, "tesko" ga je programirati ali verujem da je to pravi put. josh jednom napominjem da MC56000 DSP na 32MHz moze da dekodira mp3 stereo stream u realtimeu dok pandam u x86 svetu za ovaj posao je Pentium na 75MHz.... inache MC56K se pojavio
nekoliko godina pre Pentiuma... Cell je jako slican DSPu.
 
dalje: cell moze da dekodira 48 hdtv kanala, intel core duo moze kao recimo 4 (nigde ne postoji podatak) i stoga ne razumem zasto neko baca hate na tehnologiju koja je toliko bolja od danasnje?!! bojimo se nepoznatog :)
kucam sa nokia pa pravim "male" brlje u postovima... sorry :) i morao sam na dva puta da saljem poruku, jos jednom izvinjenje moderatorima
 
delimir je napisao(la):
Problem moze nastati, ako neki cip koji se tokom testova pokaze da ima npr. 7 f-onalnih jezgara, nakon prvih mesec dana ostane na 5-6 jezgara, jer je u pitanju jako slozen cip i ne moze se povuci analogija sa "bilo kojom el. komponentom...". Pitanje je da li ce tada cela konzola da rikne, ili ce joj se "samo" degradirati performanse... Po drugom scenariju bi kupac PS3 tokom vremena dobio PS1, kada mu pocrkavaju jezgra u Cell-u :)
To ce se resiti software-ski,posto ce svako jezgro da obavlja posebnu funkciju,npr. fizika,zvuk,AI,onda kad bude otkazalo neko jezgro ostaces bez neke funkcije u igri,i eto prosto i jednostavno!?:zgran:
 
@Somilic:
Tako bi to bilo kad bi deca programirala...
 
yooyo je napisao(la):
@Somilic:
Tako bi to bilo kad bi deca programirala...

Care :d

[izvinjavam se istoimenom na zloupotrebi imena :) ]
 
Poslednja izmena:
Nedjo je napisao(la):
WTF

http://www.sonofgamenight.com/media/sonyps3.htm

Obratite paznju na delic sekunde na pocetku swf-a!!

Zipa, kad je Sony toliko ocajan (Dzar-dzar :d) da ce da se "slizze" sa appleom!

Kovac, ovo je ostvarenje svih tvojih snova :D


"In a recent update to the PlayStation 3 section of the playstation.com website, an external error was made during the upload process and the Apple icon was mistakenly placed on the site. We immediately fixed the problem and apologize for any confusion this may have caused."
 
pa mislim da ce ibm resiti transparentno... na pocetku ispitas koliko imas resursa (to jest jezgrica ) pa ih onda upregnes da vuku kocija.. da li je jedan konj manje nije ni bitno... problem je sta kad nestane struja mislim da ce tu sony imati problem :)

p.s.
cell je baziran na arhitekturi paralelnih procesora kojima upravlja centralni... princip rada je podeli posao na delove koje ce svaki procesor da obradjuje a glavni ce da orkestrira... znaci nije simd vec poslovi mogu da budu izdeljeni proizvoljno.. pri tome se obicno podrazumeva poslovi iz iste klase problema... tipa transformacija 3d objekta, racunanje efekata za zvuk , filtera , obrada signala i sl.. znaci nema mesanja poslova... pa ako crkne jedno jezgro nece nestati zvuk vec ce performanse pasti za odredjeni procenat... problem ipak nije mali zato sto sam nacin podele poslova je dosta zahtevna stvar sto se tice projektovanja software-a//
 
Poslednja izmena:
Па већ је речено да оперативни систем пс3 захтева 1 језгро, а свака игра мора бити спремна да ослободи још једано чим га затражи. Дакле то једно што додатно може затребати је ово што ће да им рикне у току времена. Практично Сони је одлучио да је за пс3 довољно 6 језгара (рачунајући и ОС).
 
IBM ce vremenom sigurno resiti problem sa prinosom... Ali problem je u tome sto je sada 20.7., datum promocije je sve blizi... Sony nece imati dovoljno konzola na startu. Sto se igara tice, videcemo.
 
Na XBitlabs stoji vest od juce da je ASUS poceo proizvodnju PS3 kao i da Foxconn krece u proizvodnji i da do septembra treba da, samo ASUS, isporuci 200.000 konzola, a da oba ova proizbodjaca do 11.11.2006 treba da proizvedu ukupno 2.000.000 konzola.

Ne zaboravite da i soni ima pogone za proizvodnju Cell procesora, kao i Toshiba, pored Big Blue (IBM).

Pozdrav.
 
Poslednja izmena:
kovacm je napisao(la):
(...) i cemu hate na cell: to je procesor koji moze mnogo vise od danasnje tehnologije, "tesko" ga je programirati ali verujem da je to pravi put. josh jednom napominjem da MC56000 DSP na 32MHz moze da dekodira mp3 stereo stream u realtimeu dok pandam u x86 svetu za ovaj posao je Pentium na 75MHz.... inache MC56K se pojavio
nekoliko godina pre Pentiuma... Cell je jako slican DSPu.

dalje: cell moze da dekodira 48 hdtv kanala, intel core duo moze kao recimo 4(nigde ne postoji podatak) i stoga ne razumem zasto neko baca hate na tehnologiju koja je toliko bolja od danasnje?!! bojimo se nepoznatog
kucam sa nokia pa pravim "male" brlje u postovima... sorry i morao sam na dva puta da saljem poruku, jos jednom izvinjenje moderatorima
niko ne baca hejt, nego svako pametan ima rezervu i određenu količinu sumnje. :)

evo šta kaže glavni developer u xbox timu u najnovijem intervju-u o Cell-u: (da, da, M$ plaćenik...)

What do you think of the PS3's Cell architecture? How much harder is it for developers to write asymmetric multiprocessing code that will run on the PPE and the SPE's? How difficult will it be to port code that is tuned for the Cell over to the 360 while maintaining good performance? Do you think Sony made the architecture complex deliberately to make porting that way harder, or were they just trying to get maximum performance out of their system?

I don't think the Cell is as well designed for game development as Sony would have you believe. Some aspects of the SPEs, such as the lack of branch prediction, make them particularly unsuited to running most game code, which contains a lot of branches. They appear to be designed more for serialized streaming math code, more common in video codecs and audio processing, the traditional domain of digital signal processing chips. The memory architecture of the SPEs, specifically their lack of automatic cache coherency in favor of DMA transactions, seems like a lot of overhead is needed to feed work units to the SPEs and copy the results back to system memory.

The PPE appears to be essentially identical to one of the Xbox 360 cores, except without the VMX128 enhancements and with half the cache. However, a much greater assortment of work has to be crammed into this single core—all of the game loop, all of the rendering commands, and the system allegedly takes over some time as well. Only the second and third cores on Xbox 360 use a small timeslice to provide cool stuff like the Guide, music playback, Dolby Digital encoding, and more things that we can add in the future to all games, past and present.

I think porting from Xbox 360 to PS3 will be reasonably difficult, since the Xbox 360 has a lot more general purpose processing power that can be flexibly reallocated, and all of the Xbox 360 CPU cores have equal access to all memory. The asymmetric nature of the Cell could easily lead to situations where the game has too little of one type of processing power and too much of another. And the content might suffer as well, since you'll never see a PS3 title with more than 256MB of textures at any given time, due to the split graphics and system memory banks. When we announced 512MB of unified memory on Xbox 360, I think all of our game developers (and the artists too) did a little happy dance. It's easier to use and gives developers much more flexibility in how they allocate memory for various resources.

In terms of performance, I think that the PS3 and the Xbox 360 will essentially be a wash. We ran the numbers a while back and the two systems come up surprisingly close in theoretical peak performance, despite the one year difference in release dates. However, I know for a fact that we have a great advantage in software and services—our development environment and tools are years ahead of the competition, and this will ensure that Xbox 360 game developers can easily realize all of this performance and make superior games. Xbox 360 is a great system to develop on, a real pleasure—and I believe our developers agree.


(...)
Conclusions
Chatting with Matt Lee was both educational and fun. I got a real sense that he loved his job, and that the enthusiasm he expressed for helping others improve their games was genuine. (...)

link
 
A jel neko ima link za info o vesti, tj. traču da PS3 neće imati G71, nego neki derivat G80-ice? Navodno, Sony želi da konzola ima jaču grafiku, a po svemu sudeći, G71 je slabiji od Xenosa. To bi objasnilo zbog čega su G71 kartice toliko jeftine (7900GT i 7950 GX2) - rasprodaja G71-ica koje je trebalo da odu u PS3.
Ovo je samo trač, naravno, ali se pitam da li je iko još nešto čuo o tome...
 
sumnja i rezerva su jedino u losim programerima. btw ko je Mat ciji si interview postovao? sta je radio? i za koji studio radi?... sad sam na moru i ne mogu da kopam po netu ali ima negde tacno opisano kako se podaci kopiraju iz spe localne memorije u ram i obrnuto i po tome sto sam citao neme mesta za "overhead"... kako bilo "hate" se odnosi na to sto je cell "nov" pristup, za prave programere izazov (ortaci za #atariscne tako kazu koji rade za ea...); i price kako je ****** ne stoje.
 
Ne sumnjam u to da ce Sony uraditi sve da izbaci veoma kvalitetan proizvod poshto im od toga u mnogome zavisi buducnost kompanije. S druge strane, mislim da je svima jasno da ce biti teze programirati igre za PS3 u odnosu na Xbox 360 i PC...
 
cinjenica je u sledecoj stvari... standardni procesori opste namene ne mogu da proizvedu zeljene performanse za konkretne aplikacije tipa igre, rendering , obrada signala i sl. baz zbog toga sto su opste namene :) cell je malo drugaciji pogled na svet.. jedan procesor opste namene i dovoljan broj specijalizovanih vektorskih procesora za paketnu matematiku i sl.. sto se programiranja tice ne vidim nekakve dodatne komplikacije.. mislim da je preuvelicavanje kada se kaze da je veoma tesko programirati na cell-u.. cinjenica je da na cell-u pocinje novi pristup u resavanju problema a sama novina kod ljudi donosi i misljenje da je to i komplikovano...
komplikovano je napraviti efikasan simulator vremenske prognoze ili ponasanja polimera sa 1000 i kusus procesora..
 
genuine je napisao(la):
cinjenica je u sledecoj stvari... standardni procesori opste namene ne mogu da proizvedu zeljene performanse za konkretne aplikacije tipa igre, rendering , obrada signala i sl. baz zbog toga sto su opste namene :) cell je malo drugaciji pogled na svet.. jedan procesor opste namene i dovoljan broj specijalizovanih vektorskih procesora za paketnu matematiku i sl.. sto se programiranja tice ne vidim nekakve dodatne komplikacije.. mislim da je preuvelicavanje kada se kaze da je veoma tesko programirati na cell-u.. cinjenica je da na cell-u pocinje novi pristup u resavanju problema a sama novina kod ljudi donosi i misljenje da je to i komplikovano...
komplikovano je napraviti efikasan simulator vremenske prognoze ili ponasanja polimera sa 1000 i kusus procesora..
E ako si im reko!:d
 
old news Kuti :)
edit: mada, čim je Asus pobesneo i najavio neka otpuštanja, možda i ima istine... ili bar dima.

Nego, pitanje je koliko je Sony sve dobro proračunao, mislim na finansijske projekcije gubitaka u prvih godinu-dve zbog niskog "prinosa" Cell-a. (links 1, 2)

Electronic News: Let’s look at design for manufacturability from a different standpoint. IBM has said it needs seven of the eight cores on the Cell processor to work for Sony’s Playstation. Will there be an aftermarket for chips with fewer operational cores?
Reeves: There are a lot of chips with six cores operational, and we’ve been thinking about whether we should really throw all of those away. We also have a separate part number for chips with all eight cores good. The stuff that’s going to be for medical imaging, aerospace and defense and data uses eight cores.

Electronic News: But might it be the less-expensive version of Playstation 3?
Reeves: It could, but I don’t think Sony has thought about offering that. That doesn’t mean there aren’t good uses for a chip with four SPEs [synergistic processing elements].

Electronic News: What’s the defining factor that makes some chips better than others?
Reeves: Defects. It becomes a bigger problem the bigger the chip is. With chips that are one-by-one and silicon germanium, we can get yields of 95 percent. With a chip like the Cell processor, you’re lucky to get 10 or 20 percent. If you put logic redundancy on it, you can double that. It’s a great strategy, and I’m not sure anyone other than IBM is doing that with logic. Everybody does it with DRAM. There are always extra bits in there for memory. People have not yet moved to logic block redundancy, though.

Sony has said it expects to sell 6m PS3s by March 2007, roughly four and a half months after the mid-November 2007. Given the size of a Cell die - approximately 221mm² - and the size of a 300mm wafer, IBM and co. are going to get no more than 320 Cells per wafer, ignoring the fact that the wafer's round and the die is rectangular.

At 20 per cent yield, that's 64 Cells per wafer, so Sony needs 93,7500 wafers to in 4.5 month to get enough Cells. That's 20,833 wafer starts per month, which isn't entirely out of order, given not only IBM but Sony will be producing Cells destined for PS3s.
 
Poslednja izmena:
Sony has said it expects to sell 6m PS3s by March 2007, roughly four and a half months after the mid-November 2007. Given the size of a Cell die - approximately 221mm² - and the size of a 300mm wafer, IBM and co. are going to get no more than 320 Cells per wafer, ignoring the fact that the wafer's round and the die is rectangular.
nije mi bash najjasnije:
Cell die - 221mm - to je povrsina chipa?
Wafer - 300mm - to je precnik wafera?

znaci da na jedan wafer moze da stane jedan i po cell :D ne ozbiljno, koje se mere koriste za wafer a koje za die size? (ocigleno da nisu mm u oba slucaja)
 
a što nisi kliknuo na link? :)
forum nije prikazao stepen 2 ispravno (kvadratni milimetri su u pitanju za čip, za vafer je dat prečnik).

i da, ako si već na odmoru idi kupaj se, neće forum da pobegne... :d
 
Poslednja izmena:
kovacm je napisao(la):
nije mi bash najjasnije:
Cell die - 221mm - to je povrsina chipa?
Wafer - 300mm - to je precnik wafera?

znaci da na jedan wafer moze da stane jedan i po cell :D ne ozbiljno, koje se mere koriste za wafer a koje za die size? (ocigleno da nisu mm u oba slucaja)

Povrsina se meri u kvadratnim jedinicama.

PS: Guru zvuci kao da je portparol Sonija. Fali jos samo da pocne da pise u prvom licu, kada prica o "planovima" japanaca :)
 
Pa moram tako da pricham kad ovde bre svi dolaze sa povezima na ochima i chepovima u ushima :D
 
pa precnik je u mm povrsina u kvadratnim mm... to je bas veliki procesor
 
Pa i nije bas nesto preterano - Toledo jezgro ima 199 mm2, Smithfield 212 mm2, PPC 970 118 mm2 itd...
 
udarilo me sunce u glavu pa sam pobrljavio :) povrsina-precnik
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno