Šta je novo?

+ za Desk

Miroslav

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
29.12.2001
Poruke
4,817
Poena
739
Za one koji nisu videli, uvod je ovde: http://www.benchmark.co.yu/forum/viewtopic.php?t=36356

Otisao sam do Deska, odneo disk u servis. SLedeci dan sam dobio disk nazad pod izgovor da je prosao format. Nema veze, kazem ja, to je uobicajeno po servisima. Sednem lepo, Pokrenem Hiren's Boot CD, odatle Seagate-ov oficijelni program za testiranje povrsine diska. Nakon 10% testa, hard padne svaki put.

Eto mene ponovo u Desku. COvek u servisu me ubedjuje da je nemoguce, ja mu kazem da startuje gore navedeni tool, on me pita: "Jel ti verujes njemu?" - "Naravno", odgovaram ja istog trenutka.

Cekam 10 minuta. Pojavljuje se tehnicko osoblje sa porukom "Da, disk je stvarno pao test", a ja na to u sebi "Ajde!" (<-- Bili Piton, Maratonci, iznenadjenje kada je saznao da je Pantelija preminuo).

Na lageru nisu imali takav disk da zamene, jedino 40gb ili sATA sa 8mb kesha. Ja reko aj da zamenim za sATA! i tako bi, bez ikakave doplate!

Srecan kao dete dotrcavam kuci, stavljam disk. Montiram, ukljucujem napajanje kad ono "Klang!"?! Ops, sta sad?! Pustam format medjutim glava udara. Disk dodje do 6% formata i tu jednostavno zaglavi! Znaci nece dalje, interesantno, nikada se nije dogodilo ovako nesto, barem meni. Odlazim danas, covek iz servisa se smeje, ja isto, ali od tuge :) Nisu imali plocu koja podrzava sATA, tako da su mi verovali na rec da disk nije u redu, i zamenili mi.

Problem: sada nema vise sATA diskova :( daju mi ponudu sta imaju na lageru, ja gledam... Ajde da uzmem Maxtora 9. I bi Maxtor 9 koji se sada srecno vrti u mom kucistu :)

Dakle, za stari disk, koji je imao 2mb kesh memorije uzeo sam Maxtora sa 8mb kesh memorije bez doplate. Naravno minus je veliko cimanje od 3 utrosena dana plus garancija koja ostaje od proslog diska - 3 nedelje :)

Pouka: Miroslave KUPI WD RAPTOR!!! :)
 
Odlicno, jedno pozitivno iskustvo sa nasim firmama, sto ne znaci da Desk uvek tako posluje :d
Miroslave, gde si ti u mod sobi??
 
Kakv crni +, em si 3x isao tamo em su ti drugi put dali neispravan disk :confused:
Inace, pitao sam zenu (pravnik), garancija na taj disk koji su ti dali bi po zakonu trebalo da traje 12 meseci od datuma zamene.
 
Ljudi kakav PLUS, takav imash osecaj jer si se reshio bede i cimanja oko tih silnih odlazaka u Desk i zamene HDD-a.... po meni je to nevidjeni blam ( ali kod nas to nije nishta neuobichajeno)
 
jaksa je napisao(la):
Inace, pitao sam zenu (pravnik), garancija na taj disk koji su ti dali bi po zakonu trebalo da traje 12 meseci od datuma zamene.

Pusti ti pravnike, oni su posebna vrsta - znam - imam jednog u kuci:). Drzi se racunara tu ima mnogo vise logike. Kakva je to logika da dobijas opet garanciju od 12 meseci. Pa kad si kupio prvi disk dobio si garanciju od 12 meseci (na primer). Ako hoces opet 12 meseci - plati opet - to je, po meni, logicno.
Ovako, kako teta pravnica kaze, mozes jednom da kupis disk pa negde tamo u jedanaestom mesecu "chuk chuk" o zid - pa pravac kod prodavca - "ovo mi ne radi" i dobijes novi disk sa jos 12 meseci garancije. I tako u krug sledecih 10 godina dok ti ne dosadi ili se ipak ne odlucis da kupis negde drugo... a platio si samo jedan disk - onaj prvi.
...ma pusti pravnike

Pozdrav...
 
Miroslav je napisao(la):
Pouka: Miroslave KUPI WD RAPTOR!!! :)

Uh, al' bi se usrećio... Mali je, bučan, suviše se greje, preskup, a nije ništa naročito brži od tog Maxtora 9 / 8MB koga toliko ne voliš ;)

Ja sam opet hteo da uzmem Maxtor 80GB SATA, a uvalili mi Baracudu 7200.7 120GB 8MB PATA :rolleyes:
 
jeste minus cimanje i tako dalje, ali dobijem novi disk, i to malo brzi neko prethodni :)

inace disk je sasvim ok, i ostace ovde jos dugo vremena ja se nadam
 
Miroslav je nedavno dobio na privremeno koriscenje jednog Maxtora Dm9 od 80gb pa je shvatio da Maxtor nije tako strasan i sto je glavno - radi :p :mrgreen:
 
jaksa je napisao(la):
Kakv crni +, em si 3x isao tamo em su ti drugi put dali neispravan disk :confused:
Inace, pitao sam zenu (pravnik), garancija na taj disk koji su ti dali bi po zakonu trebalo da traje 12 meseci od datuma zamene.


Pa sta ako je isao 3 puta tamo? Nisu valjda oni trebali da dolaze kod njega??? I ko da su mu namerno dali taj pokvareni disk...
 
mmarky je napisao(la):
...

Pusti ti pravnike, oni su posebna vrsta - znam - imam jednog u kuci:). Drzi se racunara tu ima mnogo vise logike. Kakva je to logika da dobijas opet garanciju od 12 meseci. Pa kad si kupio prvi disk dobio si garanciju od 12 meseci (na primer). Ako hoces opet 12 meseci - plati opet - to je, po meni, logicno.
Ovako, kako teta pravnica kaze, mozes jednom da kupis disk pa negde tamo u jedanaestom mesecu "chuk chuk" o zid - pa pravac kod prodavca - "ovo mi ne radi" i dobijes novi disk sa jos 12 meseci garancije. I tako u krug sledecih 10 godina dok ti ne dosadi ili se ipak ne odlucis da kupis negde drugo... a platio si samo jedan disk - onaj prvi.
...ma pusti pravnike

Svasta - nesto si ti to pomesao; ne dobijas garanciju na transakciju, tj. kupovinu, nego dobijas garanciju na proizvod. Posto je dobio nov proizvod, on ima svoju garanciju kod proizvodjaca koja uopste ne mora da se podudara sa garancijom onog prvog diska. To sto je prvi disk crk'o i sto je morala da se iskoristi garancijska stavka, to je problem proizvodjaca odnosno delomicno distributera. Covek je bio kupio disk prvi put, a ne garanciju. Neka proizvodjac napravi takvu komponentu koja nece crci u toku garantnog perioda, pa nece ni imati trosak zamene - garancija upravo zbog toga i sluzi. Naravno da moze da se razvuce na 10 godina (napolju i jeste tako) - a firma koja ga prav/prodaje ili neka napravi bolju komponentu ili neka skrati garantni period ukoliko ne moze da ga ispostuje.
 
silverglider je napisao(la):
...



Svasta - nesto si ti to pomesao; ne dobijas garanciju na transakciju, tj. kupovinu, nego dobijas garanciju na proizvod. Posto je dobio nov proizvod, on ima svoju garanciju kod proizvodjaca koja uopste ne mora da se podudara sa garancijom onog prvog diska. To sto je prvi disk crk'o i sto je morala da se iskoristi garancijska stavka, to je problem proizvodjaca odnosno delomicno distributera. Covek je bio kupio disk prvi put, a ne garanciju. Neka proizvodjac napravi takvu komponentu koja nece crci u toku garantnog perioda, pa nece ni imati trosak zamene - garancija upravo zbog toga i sluzi. Naravno da moze da se razvuce na 10 godina (napolju i jeste tako) - a firma koja ga prav/prodaje ili neka napravi bolju komponentu ili neka skrati garantni period ukoliko ne moze da ga ispostuje.

upravo tako......izgleda da nashim ljudima tek neko spolja moze otvoriti ochi...
 
Silvere, to mozda tako funkcionise u lepsim svetovima, gde su kuce od cokolade, prozori od marmelade, i to... :D

Kod nas, u najvecem broju slucajeva, ipak vazi ta varijanta sa garancijom limitiranom na godinu dana, nezavisno od broja zamenjenih primeraka. Bilo kakva debata sa prodavcem o tome kako "institucija" reklamacije funkcionise na zapadu je suvisna i bespotrebna, jer kupovinom proizvoda ti automatski prihvatas opste uslove garancije, koji su najcesce sroceni tako da se garancija ne "resetuje" vec samo prenosi na novi primerak proizvoda.
 
Silvere, sve sto sam napisao napisao sam zbog specificnosti naseg trzista. Nasi ljudi hoce da plate malo (ili, jos bolje, da ne plate uopste) a da dobiju mnogo (ili jos bolje SVE). Zbog takvih mora da se radi ovako - znaci nema resetovanja garancije. Ne osporavam ja to da novi proizvod dobijen umesto starog kao realizacija reklamacije ima svoj garantni period npr. 12 meseci - ali kod proizvodjaca - odnosno generalnog distributera. Kod firme kod koje je kupljen onaj prvi proizvod nema "resetovanja" garantnog roka i to bas zbog specificnosti naseg trzista koju sam pomenuo. Mora jos mnogo toga ovde da se promeni da bi sve islo "kao na zapadu". A, realno, jos se nije promenilo gotovo nista ali to je vec druga prica...

Pozdrav...
 
Cekajte, bre, cemu ova potreba za "otvaranjem ociju"? Pa i ja sam radio kod domacih distributera, pa znam kako stvari idu. Na taj disk (i na druge interne komponente) se kod vecina prodavaca lepio stiker na kojem je stikliran datum, odnosno mesec i godina prodaje te komponente krajnjem kupcu. Kada se komponenta vraca na servis, proverava se taj stiker, a ne tamo u knjigama datum prodaje. Znaci, i da dobijes zamenu za drugi disk i pokvari ti se nakon 10 meseci, vracas se sa njime u servis i serviser ti proverava stiker na kojem _ne_pise_ da li je to bio prvi, drugi ili peti disk koji si kod njih dobio i niko ne insistira na tom rednom broju - bas zato sto se garancija vezivala za proizvod, a ne za transakciju. Barem je tako bilo u vecini normalnih racunarskih firmi do pre nekoliko godina - ne verujem da su se stvari tako grdno pogorsale u medjuvremenu. Cak i ako se radi o nekom manjem dileru od kojeg ste kupili komponentu, on je dobio komponentu najcesce sa stikerom uvoznika kod kojeg on ionako nosi hw na zamenu. Osim ukoliko vas je neko terao da kupujete komponente za 2 eura jeftinije kod Muse iza Djeram pijace koji je sam "uvezao" komponente u koferu sa vesom i ketchupom na povratku iz shopping ture iz Wienner Neustadta. Ovo gore za stikere i garancije je vazilo za bar 70% firmi koje su prodavale hardver. Ako ste bas imali srece i uboli takvog mufljuza koji 'resetuje garanciju', onda ga drugi put zaobidjite kod kupovine, jer je ta komponenta sigurno dobila garanciju od proizvodjaca kod kupovine od strane distributera/uvoznika. Cak i da je covek otisao sam kolima do Segedina i kupio 10 diskova, dobio je garanciju *sigurno*. Znaci, tog prodavca koji nece da vam da novu garanciju na novu komponentu (ponavljam, pre nekoliko godina veliki deo prodavaca je davao) jednostavno _mrzi_ da se time bakce. A onda morate da ga prisilite da se ne bakce ni brojanjem profita. Kukolja je uvek bilo, a sve dokle cete vi biti ovce da kod njih kupujete za 3€ jeftinije naustrb takvih stvari, bice i njih. Ili drugacije sroceno - nemojte prihvatati njihove uslove zdravo za gotovo, pogotovo kada znate da nisu u pravu; kako se ljudi bore da donesu opremu koja nije standardna, tako treba traziti i ovakve normalne stvari, i svadjati se ako treba. Desavalo se, na primer, da takav mali distributer zafrkava i nece da primi komponentu na reklamaciju, a onda odes kod onoga ko je njemu prodao komponentu - ukoliko ona ima stiker iz koje se vidi o kome se radi. I to je x puta prolazilo, ponekada uz dobru zalbu na tog malog krajnjeg distributera (pricam i dalje o BG).

Za disk se, u krajnjem slucaju, na dobrom delu (sajtova) proizvodjaca moze otici na 'rma request', ukucati serijski broj i dobiti informacija da li je disk jos u garanciji ili nije. Pokazes ljudima ili odstamapas. Bas me zanima sta bi rekli.

Na zapadu je princip drugaciji; nakon prodaje komponente imas garanciju direktno kod proizvodjaca - Seagate, WD, itd. Osim ako kupis ceo racunar, za takav sklop odgovara prodavac. Najcesce se daje garantni rok na godinu dana (rok za zamenjenu komponentu se produzava), a cesto se moze i kupiti produzenje garantnog roka; npr. platim 150€ vise za racunar i imam garanciju od 3 godine.
 
Mislim da je Miroslav u pravu kada kaze da je dobro prosao. Zato sto mi se cini da je vrlo bitna stavka period za koji garancija treba da bude ispunjena. Disk, i jos nov, sa vise memorije, je dobio za 2-3 dana. A neki lokalni zakon kaze (valjda) da je on taj disk mogao da dobije i mesec dana kasnije, jer je (koliko mi je poznato) rok 45 dana.
Verujem da bi neki ovde, u slucaju da im neko donese hd kome istice garancija za 3 nedelje, tesko bili tako predusretljivi da za dan dva coveku daju glanc model sa vise kesa. A inace stoji to da je ovaj slucaj, za Desk pre izuzetak nego pravilo.
 
DS9 je napisao(la):
Mislim da je Miroslav u pravu kada kaze da je dobro prosao. Zato sto mi se cini da je vrlo bitna stavka period za koji garancija treba da bude ispunjena. Disk, i jos nov, sa vise memorije, je dobio za 2-3 dana. A neki lokalni zakon kaze (valjda) da je on taj disk mogao da dobije i mesec dana kasnije, jer je (koliko mi je poznato) rok 45 dana.
Verujem da bi neki ovde, u slucaju da im neko donese hd kome istice garancija za 3 nedelje, tesko bili tako predusretljivi da za dan dva coveku daju glanc model sa vise kesa. A inace stoji to da je ovaj slucaj, za Desk pre izuzetak nego pravilo.

NJ. M. V. Miroslav nije dobro prosao. Naime pored svih zezancija ispostavilo se da je dobio disk sa 2 mb kesa, nego je covek pored onako spore barakude mislio da je taj Maxtor sa 8 mb kesa, bukvalno :d. Kod njega je bio moj sekundarni Maxtor DM9+ 80gb sa 2 mb kesa medjutim on je mislio da ima 8 mb kesa, pa je poredeci performanse svog novog diska sa mojim zakljucio da i njegov novi disk ima 8mb kesa (sto je, dabome, potpuno pogresno :beat: )
 
Sto ne dodje taj Miroslav malo ovde na forum da se edukuje? :d
 
80GB/2MB Buffer: 6Y080L0

80GB/8MB Buffer: 6Y080P0
 
I sta ispade na kraju da je dobio, L0 ili P0
 
Vidim da pricate o garanciji,pa me interesuje kakva su vasa iskustva
sa monitorima,jer kada sam ja kupovao garancija je bila 2-3 godine,
a sad 1 godina.Neki daju 3 na hansol monitore ,a neki i na njih godinu.
Kad sam poceo da pitam od kad je to tako i da se raspravljam dosao
je neki drugi lik (u istoj firmi)koji je ladno rekao da je garancija dve godine.E sad da li oni mene zaj**avaju ili je to sad to normalno?
 
jaksa je napisao(la):
80GB/2MB Buffer: 6Y080L0

80GB/8MB Buffer: 6Y080P0

Da, ja to znam, ali on nije znao ;P

DS9 je napisao(la):
I sta ispade na kraju da je dobio, L0 ili P0

Pa rekoh, dobio je L0, tj. disk sa 2 mb bafera

silver je napisao(la):
Sto ne dodje taj Miroslav malo ovde na forum da se edukuje?

Ceo zivot nesto petlja oko kompa :d, prodaje i uzima, trenutno je covek prodao memoriju i treba da uzme novu pa nije u stanju da nam se prikljuci posto ove nove maticne izgleda nece da rade bez memorije :p
 
Ma :hump: te.
Svaka firma ima neku svoju politiku sto se tice garancije, pa izaberes ono sto ti najvise odgovara.

Pre jedno godinu dana sam pisao svoje lose iskustvo sa firmom List i monitorom koji je bio na popravci 20 dana ali trenutno nisu imali nikakav monitor da mi daju dok moj ne poprave iako su to obecali pre preuzimanja monitora. Nije strasno za nekoga ko se igra ako se odmori 20 dana, ali ko radi 20 dana je puno. Njih sam zamenio sa firmom koja ne samo da mi je dala monitor da se sluzim nego su me ljudi odveli da izaberem model koji mi odgovara.
Ocu da kazem da se cene medju prodavcima ne razlikuju toliko koliko se razlikuje usluga i njihova poslovnost posle momenta kada uzmu pare.
 
ja se ne razumem u maxtore, to da je disk sa 8mb, ubedjivao me jedan "strucnjak". istina je da sam dobro prosao vremenski (monitor je recimo Jakoj Faci drzao hard preko mesec dana, i to u dva navrata)... sto se tice hardverski, nisam bas toliko dobro prosao, obzirom da sam dobio skoro identican disk...
 
Vrh Dno