Šta je novo?

wireless umrezavanje...totalni laik

marko_84

Slavan
Učlanjen(a)
10.07.2004
Poena
350
Pozdrav svima. Da ne bude kako sam lenj, gledao sam druge teme, ali opet ne kontam o cemu se tu radi 🙂

Odlucih se za kupovinu acer aspire 5101 notebooka koji ima integrisanu wireless lan. Na desktop mi je preko usb-a povezan adsl modem (znachi nije preko lan kabla povezan modem, nego preko usb)

Potrebna mi je najjednostavnija i najjeftinija varijanta za povezivanjem ova dva racunara.

Znachi, brzina mi nije bitna...bio bih zadovoljan i sa 1-2 megabajta u sekundi...a tek 54mbit, iiiih 🙂

Videh neke jeftine asusove wireless kartice na pcberzi...20-25 eura.

Znaci najbitnije mi je da sherujem adsl preko wirelessa na laptop, ne treba mi udaljenost veca od 5-10 metara 🙂 Sto se tice razmene drugih podataka izmedju dva kompa, to je sve u drugom planu, kao sto rekoh, dovoljno mi je i 1-2 megabajta u sekundi....

Stvarno sam apsolutni laik sto se tice wireless-a i obicnih mreza, mogu se snaci da podesim, ali nemam pojma sta mi je potrebno od opreme.

Moze li se to izvesti samo sa tom karticom od 20-25 eura? ap, router, hub, wtf? (o tome vam pricam...stvarno nemam pojma 😀 )

Poslednja izmena:
Dovoljna je kartica g standarda, vidi da li je kartica na lap topu b ili g standarda (verovatno g). b ide do 11mb/s, g do 54mb/s cene su skoro iste. Da bi mogao da ih povezes proveri da li kartica koju zelis da kupis moze da radi u "AP modu", vecina moze i to je to.

Instaliras je, prebacis u AP mode i trebalo bi da se vidi na laptopu mreza koju si napravio, e sad svi redom ce moci takodje da vide tu mrezu, pa ces morati i da je kriptujes, imas vise algoritama za enkripciju (WEP i jos 1 valjda), ali ja to nisam koristio pa neko ko jeste ce mozda da se javi 🙂

@marko_84

Da li ti to treba za vezu unutar stana-kuce ?
Ako izmedju lap-topa i WLAN kartice imas prepreku ( zid ) tesko ces ostvariti vezu.
Bolje ti je da upotrebis LAN kabl.