- Učlanjen(a)
- 17.01.2001
- Poruke
- 3,094
- Poena
- 709
Ko god da je slikao u uslovima gde se pojavljuje više različitih izvora svetla, zna koliko je bitno postaviti dobar white balance na aparatu.
Ovo se postiže kadriranjem neke bele površine na sceni i setovanjem Custom White Balance-a na aparatu. Ali šta ako na sceni nemamo ništa što bi mogli iskoristiti za podešavanje WB-a?
Za tako nešto postoji više različitih rešenja, od nošenja bele hartije, sivih karti do specijalizovanih filtera tipa http://www.expodisc.com/
Ali ovakva specijalizovana rešenja su dosta skupa i kreću se od 90$ pa do 150$ u zavisnosti od prečnika.
Ono što može da posluži je običan poklopac od Pringles čipsa. Napravljen je od mlečno bele plastike, prečnika je 80mm tako da može poslužiti i za veće objektive. Dovoljno ga je staviti ispred objektiva, i aparat uperiti u glavni izvor svetla, i uraditi Custom WB. Naravno, da ovako nešto nije precizno kao recimo ExpoDisc, ali u velikom broju slučajeva može prilično tačno da odredi WB, a i lmože stati u svaku futrolu za aparat.
Ovo se postiže kadriranjem neke bele površine na sceni i setovanjem Custom White Balance-a na aparatu. Ali šta ako na sceni nemamo ništa što bi mogli iskoristiti za podešavanje WB-a?
Za tako nešto postoji više različitih rešenja, od nošenja bele hartije, sivih karti do specijalizovanih filtera tipa http://www.expodisc.com/
Ali ovakva specijalizovana rešenja su dosta skupa i kreću se od 90$ pa do 150$ u zavisnosti od prečnika.
Ono što može da posluži je običan poklopac od Pringles čipsa. Napravljen je od mlečno bele plastike, prečnika je 80mm tako da može poslužiti i za veće objektive. Dovoljno ga je staviti ispred objektiva, i aparat uperiti u glavni izvor svetla, i uraditi Custom WB. Naravno, da ovako nešto nije precizno kao recimo ExpoDisc, ali u velikom broju slučajeva može prilično tačno da odredi WB, a i lmože stati u svaku futrolu za aparat.