Šta je novo?

Watch Dogs

Tja, ne postoji scenario u kome biste vi bili zadovoljni konzolama, tako da je gotovo iluzorno ono što ću pitati ali...

Kako bi to konzole bile "dobre po PC gejmere"? Da su jače od PC-ja, bunili biste ste zato što su jači ali "inferiorni jer nema tastature i miša", optuživali proizvođače hardvera da namerno podstiču konzole a zanemaruju PC komponente, kada je bila drugačija arhitektura bunili ste se što su portovi loši zbog drugačije arhitekture, sada izvlačite fps ili štatijaznamveć koji parametar. Kada su slabije od PC-ja, bunite se da vuku unazad PC jer programeri optimizuju za konzole. Kada nemate problem sa tehnikalijama, bunite se da je kontrolni sistem nedovoljno dobar ili da je prilagođen gejmpedu. Dakle, koji je to scenario u kome su konzole "dobre po PC gejming"?

I na samom kraju - zašto ljude koji kukaju na konzole uopšte briga da li neki endžin na konzolama radi u 30, 45 ili 60 fps kada to tako nije i neće biti na PC-ju? Pokušavam sebe da uhvatim u scenariju gde bi mi, primera radi, bilo bitno da li Tomb Raider na PS4 ili PS3/X360 radi u 30, 40 ili 60 fps, i ne ide mi u glavu čemu, kada na PC računaru imam 75+ frejmova ili koliko već. Kako je to loše ili dobro za mene na PC-ju? Ili evo konkretne igre Watch Dogs, ako oni kažu da igra zaista radi ultrasuper sa vrh grafikom, šta mene briga na koliko detalja će raditi na konzolama i da li će i koliko šta biti spušteno. Jedino u slučaju da čike koje prave Watch Dogs malo lažu, pa rade igru nogama bez adekvatne optimizacije, ali u tom slučaju su oni krivi, zar ne?

Vi naravno možete izvući neki hipotetički scenario, ali me živo zanima vaš globalni pogled na ove stvari koje ste izneli. Ili samo koristite priliku da u svakoj prilici gde god je to moguće popljujete konzole koje za ovakve stvari ama baš ništa krive nisu? Koja je posledica, dobili smo trejler sa nižim detaljima? Ako Ubisoft ne izbaci Watch Dogs onako kako je najavljivan, krivica je samo do njih.
 
Poslednja izmena:
Bas me briga za tehnicke detalje u vezi sa konzolama i PC-om, mene kao korisnika...nikada me to nije interesovalo kada su igre u pitanju, koji hardware i da li je 40 ili140 fps-a, bitno mi je samo da li je igrivo ili ne...ono sto konzole imaju je taj arkadni smek i gamepad sto u kombinaciji nikada necu svariti...nije bitno sto izgleda losije, ja se osecam losije i to je presudno kod mene. Ima i onaj deo gde konzole kao platforma forsira masprodukciju gluposti, namenjena je obicno klincima i 90% posto su takve i igre jer konzole kupuju tate sinovima da se igraju na tv-u...otprilike to najbolje odslikava ciljnu grupu filozofiju i sustinu igara za konzole, krajnje pojednostavljeno i grubo opisano...Neki su se opet navikli u startu na konzole a navika je cudo...cinjenica je da na zalost vremenom razlika postaje sve manja izmedju pc-a i konzola ali to vec ide u korak sa evolucijom gaminga...
 
Poslednja izmena:
Konzole imaju snage toliko koliko imaju i sve je to presipanje iz šupljeg u prazno, uz nekoliko trikova za optimizaciju koje koriste već godinama. Ne smem ni da pomislim šta će se dogoditi kada VR hedseti uđu u priču. To se dešava već ove nedelje (ili sledeće). OR tim je već predočio izazove u tom pogledu, za koje čak ni PC hardver nije baš potpuno spreman. 60fps x2 u 1080p uz skoro nepostojeću headtracking latenciju je praktično minimum za imerzivni VR. Na ovoj generaciji konzola igraćemo VR tetris.

Ili evo konkretne igre Watch Dogs, ako oni kažu da igra zaista radi ultrasuper sa vrh grafikom, šta mene briga na koliko detalja će raditi na konzolama i da li će i koliko šta biti spušteno.

Pa, valjda je jasno, oni nece praviti potpuno novu igru za PC, sa posebnim ultra detaljnim teksturama, lajt mapama, odvojenim asetima, mnogo naprednijom fizikom i efektima sa milijardu poligona po sceni. Dobices samo malo lepsu igru za PC, uz potencijalno neogranicen FPS, koja ce naravno traziti posebnu optimizaciju i nove drajvere i prodavace se u bandlu sa novom karticom a realno nece koristiti ni 50% njenih mogucnosti.

Ali zaista mislim, best case scenario u kome ce PC trziste profitirati od konzola vec se sada dogadja. Standardizacija platformi znaci da su portovanje i paralelni razvoj nikad laksi, a visoke cene softvera i rojalti marze, zatvorenost platformi i multiplejer pay-wall, znaci da ce PC i dalje da bude interesantan sirokom auditorijumu i konzumera i developera. Xinput je takodje doneo mnogo dobra PC-ju. Mozes napraviti savrsenu konzolu od PC-ja dok obrnuto ne mozes.
 
Poslednja izmena:
Blame Canada...

U svakom slucaju, ne vidim razlog da se neko buni protiv tih "konzola", kada je jasno da slicna igra kod drugog developera na istoj platformi izgleda bolje i tehnicki naprednije i jasno je ko je tu "kriv". A inace, kad smo vec kod PC-a, Ubisoft je poznat po nakaradnoj pc "optimizaciji", tako da me zivo interesuje kakva ce skalamerija da tera ovo cudo i koliko ce u ovoj temi biti kuknjave kada izadje...
 
Poslednja izmena:
mnogo je bitnije šta sve može da radi čikica na ekranu od toga kako izgleda. u krajnju ruku, skoro uvek postoji opcija low details :D
 
Jedina konzola koju sam kupio bio je PSOne, a PC/LapTop sam uvek imao. PS2 i Xbox360 sam dobijao i uvek sam igrao na konzolama ono što ima za obe platforme, a na PC-u sam igrao ekskluzive/multiplejer i još ponešto i nikad nisam imao problem ni sa čim. Primer Tomb Raider ili Bioshock - Igrao na oba sistema i nisam primetio nikakvu razliku između Very High i konzole. Niti mi smeta taj famozni fps o kom se trubi u svakoj temi na forumu. Niko se ne trudi da sagleda dobro i loše, kao filipenko gore, nego aj svi da popljuju konzolu zato što ima zakucan fps i nema very high i nije jaka kao kompjuterčić od 1000 evra. I meni ELitni Odredi idu na tuki i tu nemam ništa pozitivno da kažem, pa opet ne idem svuda po netu da ih pljujem jer me ne tangiraju ni na koji način. Da imam para za bacanje, odmah bih kupio jednu od novih konzola, mada mi nije frka. Sprdam se malo na lapu, ostatak na 360 tipa Watch Dogs, MGS 5, GTA V, itd.
 
Dakle, koji je to scenario u kome su konzole "dobre po PC gejming"?

Scenario u kojem ne postoji multiplatforming i u kojem se drugacije igre rade potpuno odvojeno za drugacije platforme. Recimo, kako je to bilo poznih 90-ih. Svestan sam ja vrlo dobro da je to u danasnjem sistemu nemoguce i da je ta prica vec odavno odpevala svoju labudovu pesmu, ali me to ne sprecava da komentarisem. Na kraju krajeva i rock'n'roll je vec poodavno mrtav, pa ga ja i dalje volim. :)
 
@filipenko

Po meni, trebali su ponuditi bolji hw u next gen konzolama.
Veci skok, slicno kao xbox360 kad je izasao bio je jaci hw od pc-a uz prihvatljivu cijenu.
Ako su mogli ponuditi dobar hw uz pristojnu cijenu prije 8god. mogli su i danas.
A ne ovo sto sada nude, xbox 720 i ps 3.5 :d

Da ne bude totalno offtopic, njemacki pc gamer koji je igrao WD na pc prije par dana kaze da igra izgleda primjetno losije od verzije prikazane iz 2012 koja se vrtila na tadasnjem high end pc-u.
Vjerujem PC Gameru, pratim taj casopis odkad znam za sebe.
 
@filipenko

Po meni, trebali su ponuditi bolji hw u next gen konzolama.
Veci skok, slicno kao xbox360 kad je izasao bio je jaci hw od pc-a uz prihvatljivu cijenu.
Ako su mogli ponuditi dobar hw uz pristojnu cijenu prije 8god. mogli su i danas.
A ne ovo sto sada nude, xbox 720 i ps 3.5 :d


Ne bi me čudilo da je plan da nove konzole brže zastare, pa da mogu brže da predstave i prodaju nove.
 
Tesko da je to u pitanju, posto prave pare prave od prodaje igara, a ne konzola. Njihov je cilj da se prodata konzola sto duze odrzi u igri kako bi maximizirali profit od svakog prodatog primerka. Izgurace ove konzole minimum narednih 6 godina.

Back on topic. Ocekivano je bilo da ce igra doziveti downgrade u izgledu jel je predstavljena pre 2 godine kada se nista nije znalo o ps4 i xbone i kada se nije znalo gde ce pc hardware biti u ovom trenutku. Kako WD izlazi za ubi koji ima da kazem sistematizovan proces optimizacije, kako za pc tako i za konzole, posto izbacuje veliki broj multiplatformskih izdanja, za ocekivati je bilo da ce ili pretrpeti vizuelni downgrade ili da ce lose raditi ili pak oba.

A sto se tice pominjanih textura, one su na istom nivou vec 5-6 godina, ako ne i vise, kao i broj poligona, a fizka, shederi, efekti i kolorit su aspekti endzna gde se pravi neki progres vec neko vreme. I zadnji snimci mi deluju losije samo po tom pitanju tj efekti i shederi dok mi poligonalno i texuralno igra izgleda indenticno.
 
Poslednja izmena:
I na samom kraju - zašto ljude koji kukaju na konzole uopšte briga da li neki endžin na konzolama radi u 30, 45 ili 60 fps kada to tako nije i neće biti na PC-ju?

Zato sto onda ostaje vise resursa za neke druge stvari. Lako je pri portovanju otkljucati FPS i omoguciti vise rezolucije. Ali niko nece da dodaje stvari kojih nema u verziji za konzole.

Kao da je bitno da li je 1080p/60fps na konzoli, kada se igra sa razdaljine od metar i po, dva na televizoru sa gomilom post procesing efekata (koje retko ko gasi) koji ima poveci input lag.
 
Vama je ovde baš zanimljivo koliko vidim... Pitam se kad pogledam ovde šta se dešava: čemu ovolika polemika oko stvari na koje niko ne može da utiče ni dva promila?

Stvari su proste i stoje tako kako stoje, drugim rečima igraćemo sakate igre dokle god budu konzole u prvom planu i to je to. Izgeda da neki nikako da se promire više s tim...

Ni Steam os tu neće ništa promeniti jer ovo idejno rešenje svakako neće naterati prozivođače igara da uguravaju u PC verzije više detalja i tome sl. To se u principu inače veoma retko dešava i obično to bude kada neko napravi nekakav novi i revolucionaran endžin pa onda ima potrebu da ga dodatno promoviše kako bi ga naravno što bolje prodao.

S druge strane i hardver takođe zadnjih nekoliko godina kaska. Svedoci smo da se proizvođači grafičkih karata služe trikovima i da ne-retko umeju da prepakuju malo neki čipset, malčice ga izfriziraju, pa na to opale novi naziv i etiketu i eto nam ko bajagi nove kartice i nove serije. Prema tome ako se pogleda malo šire od ovog naslova i polemike na koju potrošiste ovoliki prostor (konzole vs PC) evidetno je jasno kakva je situacija, pa stoga ne vidim baš mnogo smisla za ovom intelektualnom masturbacijom na koju odlazi ovoliko energije, prostora i vremena.

Treba sačekati da izađe ova igra i onda možemo da polemišemo u izvesnim gejmerskim okvirima dal to nešto vredi ili ne vredi, sve ostalo je mlaćenje prazne slame, koje opet može da bude (i jeste) interesantno samo jednoj manjini odavde... Sorry guys i bez uvrede, ali kad se pogleda sa strane, to izgleda taman tako... ;)
 
Poslednja izmena:
Blame Canada...

U svakom slucaju, ne vidim razlog da se neko buni protiv tih "konzola", kada je jasno da slicna igra kod drugog developera na istoj platformi izgleda bolje i tehnicki naprednije i jasno je ko je tu "kriv". A inace, kad smo vec kod PC-a, Ubisoft je poznat po nakaradnoj pc "optimizaciji", tako da me zivo interesuje kakva ce skalamerija da tera ovo cudo i koliko ce u ovoj temi biti kuknjave kada izadje...

Ne znam zašto uporno guraš Infamous u priču. Sa Infamous priča je sasvim jednostavna, igra se radi isključivo za jednu platformu i ne moraju da razmišljaju o tome kako će igra raditi na drugim platformama i da li će na njima uopšte moći da proguraju svoje ideje, znaju šta ta jedna platforma može da izgura i to je to. Ali ovako nešto u većini multiplatformi nećeš videti, zato što u većini multiplatformi zajednički sadržilac će biti xbone koji ne može da izgura ni sadašne multiplatforme u fhd, iako su sadašnje multiplatforme još uvek vezane za prethodnu konz generaciju, tako da će gameplay, mehanika i vizualni aspekti biti podređeni tome šta može xbone. Vizualije su tu još najmanje bitne, zbog ograničenih resursa trpe i neke druge stvari.

Kao što i g@w reče, neće oni dodavati stvari za ostale platforme ako će zbog toga patiti najslabija karika u lancu, neće praviti dve igre.
 
Poslednja izmena:
Aman. :) Xbone nije zajednicki sadrzalac jer se igra paralelno razvija za brdo platformi, dakle, po toj logici zajednicki sadrzalac bi logicno bio ps3/x360 i port za Wii U. Plus, igra je pocela kao ocigledan PC naslov i razvijana je kao downscale port za slabije platforme, x360 i ps3 u to vreme. Tako da kompletna generalizacija i izvlacenje neke hardwerske "sredine", nema mnogo smisla. Znaci, ako su razvili taj engine i radi na pc-u i ako je portovanje na konzole jos tad bilo u planu, zasto bi se onda odradio kompletan downgrade na svim platformama? Sem ako dev-ovi nisu izneli kompletnu pricu sta se uopste desilo u razvoju igre i ona prezentacija nije bila neki hoax...
Inace, Infamous navodim kao obican primer jer ni to nije neka super ekskluziva koja je izvukla poslednji resurs iz te konzole, vec kao primer da nove rendering tehnike u kombinaciji sa physx-om mogu da rade na tim novim ubogim konzolama, jer se konstanto govori kako to nema "resursa" na novoj platformi. Resursa ima, lepo pise plakata gore. :)

U svakom slucaju, smorila je vise ova prica, ajde da sacekamo da vidimo stvarno na sta lici i na kakvim cemo to hardwerskim mukama da budemo, posto je ovo ipak PC soba.
 
Poslednja izmena:
Naravno da je smorila priča, problem je što se malo malo pa poteže. Kao da nismo svesni da se igre razvijaju za one platforme gde se može očekivati najbolji ROI, i kao da ne bismo imali situaciju, kada te konzole ne bi postojale, da se 90% igara razvija za mobilne telefone i tablete pa bismo dobijali masu svajperskih portova na PC. :) Ono što je PC-orijentisano će biti to i u budućnosti, a za ovakve igre ne vidim kako bi to bile bolje "da nije tih konzola". Što je najjače, tek trebamo da vidimo na šta će ovo da liči. Watch Dogs može i da ispadne igra koja je sve svoje fore i fazone ispucala u nekoliko trejlera, a da ostatak igre bude gomila repetitivnih ponavljanja istih trikova.
 
Developeri Titanfalla koji su doduse debelo placeni od Microsofta tvrde da je paralelni razvoj za XO doneo puno toga dobrog i za PC verziju.

"Prvobitno, mi nismo planirali Xbox One verziju igre" rekao je Bejker i dodao da je razvoj igre za Xbox One učinio da PC verzija bude mnogo bolja jer je "opravdala trud u kretanju ka [DirectX 11] pa čak i 64 bita".

Jedna stvar koja se cesto previdja u ovakvim diskusijama je apriori pretpostavka da ce igra koja se pravi ekskluzivno za PC, ne samo izgledati 10x bolje nego ce biti i savrseno optimizovana za PC hardver... I u ovom slucaju "opravdala trud" treb citati kao - imalo se trositi para na optimizaciju i izvlacenje svakog atoma snage iz hardvera sto je konsekventno dovelo i do PC verzije koja fino radi i na dual core procesorima.

S druge strane, 50gb. Ouch.
 
Poslednja izmena:
Nemojte sirite lazne informacije. Nije 50GB zauzeca na HDD-u. Ipak je samo 49.9 GB :D
 
Ma neka zauzme i 100GB na HDDu, ako bude izgledala ovako extra bas cu da se nauzivam igrajuci istu :d
Samo da instalacioni disk ne zauzima puno ;)
 
Pa ako zauzima 50GB na Hdd-u ispod 25-30 GB nece biti download.
 
Kristalna kugla mi ne radi bas najbolje ovih dana. Javicu se oko 27. maja :D
 
who cares? barem prostor ne predstavlja problem vise. sigurno da necete instalirati na ssd.
 
Nazad
Vrh Dno