- Učlanjen(a)
- 03.11.2008
- Poruke
- 12,150
- Poena
- 1,205
Citajuci par tema vidim da se uvek provlace iste nedoumice i zablude pa da malo razjasnimo kako to funcionise kod Telenora i za sta je u sustini Telenor odgovoran i sta moze da ucini za nas.
Da u startu "odsecemo" trolove i sl gluposti,nit branim nit kudim,pisem kako jeste na papiru i kako bi trebalo da bude u praksi,ali nije uvek tako odnosno ima par sitnica na koje treba da obratite paznju ako se nadjete u ovakvim situacijama
Ali prvo da razjasnimo neke stvari,koje nisu najjasnije:
1. Procedura: Telenor nije klasicna prodavnica mob. telefona,Telenor je provajder koji igra "na veliko",radi na veliko i "misli na veliko" i za sve postoji unapred predvidjeni scenario/procedura sta i kako u odredjenim situacijama,pa tako i za reklamacije.Radnici moraju da se drze te procedure i to je amen.
2. Faktori: U Srbiji imamo tri faktora: uvoznika,servisera i prodavca/provajdera (da ne ulazimo u detalje kako je reseno serviser/uvoznik,zna da odskace od sheme,sada nebitna stavka).
Uvoznik "bira" servisera tj ovlascuje ga,nema veze sa Telenorom.
Nama su bitni odnosi Telenor/servisi,nebitno sta je izmedju servisa i uvoznika i Telenora to ne zanima osim ako se cesto desavaju neke neprijatne situacije sa servisom,ali onda to resavaju uvoznik i serviser na inicijativu Telenora ali koliko sam upoznat to se jos nije desilo.
3. Servis: naravno,najvise zavisi od servisa tj od njihovog misljenja,stava i nacina rada.Ne rade svi isto,ne razmisljaju svi isto niti se ophode prema radu svi isto,nazalost.Necu imenovati servise,nema smisla,ali jedno je sigurno,da ako cekate duze nego sto treba,to je zbog servisa-ili su prepuni posla,ili zabusavaju ili nemaju delova pa ih cekaju,druge nema...
Pa da krenemo:
Desi ti se problem sa telefonom i vidis da ce morati da padne intervencija i namrgodjen (vecina bar) odlazis do Telenor shopa i reklamiras.
Da naglasim nikakve privatne inervencije,drugar ima servis,sam cu da saljem u ovlasceni servis i sl,samo u Telenor shop jer dobijate odredjene benefite sa tim.
Najcesci slucaj je kada banes samo sa telefonom i kazes: ja ovde imam ugovor,telefon ne valja,salji ga u servis! - Svi vidimo da je to apsurd,mislim na osnovu cega da ga saljem u servis?
Radnici Telenora nemaju uvid u podatke Telenorovih korisnika niti imaju opcije pretrage na osnovu parametara ugovora,najbolji nacin je licni dokument vlasnika ugovora i broj telefona GSM ugovora,tj broj koji koristite.
Da bi radnici Telenora mogli da prime telefon potrebna je ambalaza/kutija (ne mora original,moze i od bakinih lekova za pritisak,ona velika kutija),garantni list,fiskalni a ako nema fiskalnog obavezno kopija ugovora gde se vidi IMEI telefona,to zahteva servis,ne Telenor u suprotnom nece ga ni pogledati ili ce naplatiti intervencije.
Ne mora vlasnik da preda telefon,naravno ako je sprecen moze neko drugi u njegovo ime,ali treba da ponese neki njegov licni dokument ili kopiju i da makar zna njegov mob. broj u Telenoru koji je na ugovoru.
Punjac,memorijska,kablovi i sluske ne moraju biti u kutiji,potreban je uredjaj i baterija.Ako ste uvereni da telefon nece biti popravljen vec ce morati zamena,onda stavite u kutiju i ostatak opreme.
Samo da napomenem da je servisima zamena krajnje sredstvo,pre ce vam 2x promenuti plocu nego sto cete dobiti zamenu.
Kada smo vec kod zamene,servis i SAMO servis odlucuje i izdaje nalog za zamenu,nema nikakve veze sa Telenorom i dzabe vicemo "ocu drugi telefon!" kada pogotovu radnici Telenora tu najmanje odlucuju.
Imamo dve varijante: servis izda nalog za zamenu i sami posalju novi fon ili izda nalog Telenoru da izda drugi fon jer oni i uvoznik nemaju vise takav na stanju (slucajevi kod starijih modela).
I sada najbitnije,gde najvise treba da obratite paznju zbog sebe:
Kada dodjete u Telenor shop sa gore navedenim stavkama,radnici Telenora popunjavaju tzv "Karton prijema aparata na servis",koji se izdaje u 3 primerka,jedan vama,jedan Telenoru i jedan ide u servis sa aparatom.
Na tom kartonu tj papir A4 formata upisuju se vasi licni podaci,model telefona,IMEI,kontakt telefon i najbitnije-opis kvara i da li se vide fizicka ostecenja na telefonu.
Zadnje dve stavke su vasa najbolja odbrana od servisa (par njih je tvrdilo da servis muti tj lazira ostecenja mada nikad nisam video primer) i ostecenja od strane kurirskih sluzbi (cesci slucaj),zato jako obratite paznju da li je stavka "Vidljivo fizicko ostecenje" naglasena i sta je tacno u opisu kvara.
Propusti se desavaju uglavnom zbog zurbe sto korisnika sto prodavaca,i sam sam licno poslao blanko karton prijema u servis sa fonom usred novogodisnjeg ludila,ali zahvaljujuci normalnim ljudima u servisu sve je proslo ok.
Znaci,dobro pogledajte karton,on vam je najjace oruzje za ne daj Boze,budite strpljivi ako je neka guzva/frka,u vasem je interesu.
Na kraju,nemojte zvati shopove,Telenor i servise kad ce biti gotov fon,nista ne ubrzavate sa tim.
Shop ce vas zvati kada se telefon vrati sa servisa i zato je jako bitno da date neki "normalan" kontakt telefon,cesti su slucajevi da su kontakt telefoni nedostupni,niko se ne javlja danima ili nije u funkciji i posle mesec dana uzaludnog pokusavanja uspstavljanja kontakta bane covek vicuci gde je moj telefon...
Prosek resavanja reklamacija fona je uglavnom oko 2 nedelje,cesce je to dosta krace.
U nekim extra slucajevima naravno da Telenor ima "jacu" rec,tako da se servisi nece mnogo igrati sa vama tj nije im u interesu nikako.
Ako smatrate da ste osteceni od strane servisa ili radnika Telenora uvek mozete pisati Telenor reklamacijama,naravno sa nekim normalnim argumentima.
Verovali ili ne Telenor na to jako obraca paznju i vise puta sam nazvan od strane direkcije da vidimo sta se desava,gde skripi ako nesto ne valja i bogami stisnu servisere i nas ako treba,na kraju krajeva,svi smo mi ljudi ali toleranciju greske treba svesti na minimum.
Onako objektivno,ako uzmemo u obzir okolnosti i slucajeve koje sam cuo/video od strane ostalih provajdera,Telenor je tu nekako najjaci po pitanju zastite korisnika ako su ispunjeni svi uslovi koje sam gore naveo.
Uzdravlje
Da u startu "odsecemo" trolove i sl gluposti,nit branim nit kudim,pisem kako jeste na papiru i kako bi trebalo da bude u praksi,ali nije uvek tako odnosno ima par sitnica na koje treba da obratite paznju ako se nadjete u ovakvim situacijama
Ali prvo da razjasnimo neke stvari,koje nisu najjasnije:
1. Procedura: Telenor nije klasicna prodavnica mob. telefona,Telenor je provajder koji igra "na veliko",radi na veliko i "misli na veliko" i za sve postoji unapred predvidjeni scenario/procedura sta i kako u odredjenim situacijama,pa tako i za reklamacije.Radnici moraju da se drze te procedure i to je amen.
2. Faktori: U Srbiji imamo tri faktora: uvoznika,servisera i prodavca/provajdera (da ne ulazimo u detalje kako je reseno serviser/uvoznik,zna da odskace od sheme,sada nebitna stavka).
Uvoznik "bira" servisera tj ovlascuje ga,nema veze sa Telenorom.
Nama su bitni odnosi Telenor/servisi,nebitno sta je izmedju servisa i uvoznika i Telenora to ne zanima osim ako se cesto desavaju neke neprijatne situacije sa servisom,ali onda to resavaju uvoznik i serviser na inicijativu Telenora ali koliko sam upoznat to se jos nije desilo.
3. Servis: naravno,najvise zavisi od servisa tj od njihovog misljenja,stava i nacina rada.Ne rade svi isto,ne razmisljaju svi isto niti se ophode prema radu svi isto,nazalost.Necu imenovati servise,nema smisla,ali jedno je sigurno,da ako cekate duze nego sto treba,to je zbog servisa-ili su prepuni posla,ili zabusavaju ili nemaju delova pa ih cekaju,druge nema...
Pa da krenemo:
Desi ti se problem sa telefonom i vidis da ce morati da padne intervencija i namrgodjen (vecina bar) odlazis do Telenor shopa i reklamiras.
Da naglasim nikakve privatne inervencije,drugar ima servis,sam cu da saljem u ovlasceni servis i sl,samo u Telenor shop jer dobijate odredjene benefite sa tim.
Najcesci slucaj je kada banes samo sa telefonom i kazes: ja ovde imam ugovor,telefon ne valja,salji ga u servis! - Svi vidimo da je to apsurd,mislim na osnovu cega da ga saljem u servis?
Radnici Telenora nemaju uvid u podatke Telenorovih korisnika niti imaju opcije pretrage na osnovu parametara ugovora,najbolji nacin je licni dokument vlasnika ugovora i broj telefona GSM ugovora,tj broj koji koristite.
Da bi radnici Telenora mogli da prime telefon potrebna je ambalaza/kutija (ne mora original,moze i od bakinih lekova za pritisak,ona velika kutija),garantni list,fiskalni a ako nema fiskalnog obavezno kopija ugovora gde se vidi IMEI telefona,to zahteva servis,ne Telenor u suprotnom nece ga ni pogledati ili ce naplatiti intervencije.
Ne mora vlasnik da preda telefon,naravno ako je sprecen moze neko drugi u njegovo ime,ali treba da ponese neki njegov licni dokument ili kopiju i da makar zna njegov mob. broj u Telenoru koji je na ugovoru.
Punjac,memorijska,kablovi i sluske ne moraju biti u kutiji,potreban je uredjaj i baterija.Ako ste uvereni da telefon nece biti popravljen vec ce morati zamena,onda stavite u kutiju i ostatak opreme.
Samo da napomenem da je servisima zamena krajnje sredstvo,pre ce vam 2x promenuti plocu nego sto cete dobiti zamenu.
Kada smo vec kod zamene,servis i SAMO servis odlucuje i izdaje nalog za zamenu,nema nikakve veze sa Telenorom i dzabe vicemo "ocu drugi telefon!" kada pogotovu radnici Telenora tu najmanje odlucuju.
Imamo dve varijante: servis izda nalog za zamenu i sami posalju novi fon ili izda nalog Telenoru da izda drugi fon jer oni i uvoznik nemaju vise takav na stanju (slucajevi kod starijih modela).
I sada najbitnije,gde najvise treba da obratite paznju zbog sebe:
Kada dodjete u Telenor shop sa gore navedenim stavkama,radnici Telenora popunjavaju tzv "Karton prijema aparata na servis",koji se izdaje u 3 primerka,jedan vama,jedan Telenoru i jedan ide u servis sa aparatom.
Na tom kartonu tj papir A4 formata upisuju se vasi licni podaci,model telefona,IMEI,kontakt telefon i najbitnije-opis kvara i da li se vide fizicka ostecenja na telefonu.
Zadnje dve stavke su vasa najbolja odbrana od servisa (par njih je tvrdilo da servis muti tj lazira ostecenja mada nikad nisam video primer) i ostecenja od strane kurirskih sluzbi (cesci slucaj),zato jako obratite paznju da li je stavka "Vidljivo fizicko ostecenje" naglasena i sta je tacno u opisu kvara.
Propusti se desavaju uglavnom zbog zurbe sto korisnika sto prodavaca,i sam sam licno poslao blanko karton prijema u servis sa fonom usred novogodisnjeg ludila,ali zahvaljujuci normalnim ljudima u servisu sve je proslo ok.
Znaci,dobro pogledajte karton,on vam je najjace oruzje za ne daj Boze,budite strpljivi ako je neka guzva/frka,u vasem je interesu.
Na kraju,nemojte zvati shopove,Telenor i servise kad ce biti gotov fon,nista ne ubrzavate sa tim.
Shop ce vas zvati kada se telefon vrati sa servisa i zato je jako bitno da date neki "normalan" kontakt telefon,cesti su slucajevi da su kontakt telefoni nedostupni,niko se ne javlja danima ili nije u funkciji i posle mesec dana uzaludnog pokusavanja uspstavljanja kontakta bane covek vicuci gde je moj telefon...
Prosek resavanja reklamacija fona je uglavnom oko 2 nedelje,cesce je to dosta krace.
U nekim extra slucajevima naravno da Telenor ima "jacu" rec,tako da se servisi nece mnogo igrati sa vama tj nije im u interesu nikako.
Ako smatrate da ste osteceni od strane servisa ili radnika Telenora uvek mozete pisati Telenor reklamacijama,naravno sa nekim normalnim argumentima.
Verovali ili ne Telenor na to jako obraca paznju i vise puta sam nazvan od strane direkcije da vidimo sta se desava,gde skripi ako nesto ne valja i bogami stisnu servisere i nas ako treba,na kraju krajeva,svi smo mi ljudi ali toleranciju greske treba svesti na minimum.
Onako objektivno,ako uzmemo u obzir okolnosti i slucajeve koje sam cuo/video od strane ostalih provajdera,Telenor je tu nekako najjaci po pitanju zastite korisnika ako su ispunjeni svi uslovi koje sam gore naveo.
Uzdravlje
Poslednja izmena: