Šta je novo?

vegas 4.0 vs. premiere 6.5...

  • Začetnik teme deki30
  • Datum pokretanja
D

deki30

Guest
....profesionalci - kazite sta je bolje /kvalitetnije/?

Takodje sta koristite od ostalih programa za postprodukciju?
/After effects, Photoshop,..../

Pozdrav

deki30
 
Vegas je tako udario po Adobe-u da se jos uvek okrecu.

Sa druge strane, Vegas Video je od skora u Sony-jevom vlasnistvu, pa ce biti veselo....
Na zalost, mnogo su para ulozili u cetvorku i morali su da je prodaju.

Sa druge strane Sony je No. 1 u svetu sto se videa tice, pa ce valjda ocuvati integritet programa i nastaviti da ga unapredjuju.

Ja preporucujem svima koji pocinju Vegas.
Jer se i ovako sve kasnije radi u After Effectsu ili nekom drugom compositing programu, mada moze i Vegas da uradi dosta zanimljivih stvari.

A ako je slucajno neka lokalna TV u pitanju ili slicno, Mini dv + 1394 kartica od 25eura + Veags 4 sa XP2000 masinom su dobitna kombinacija, kako po ceni, tako po kvalitetu...

Premiere nije los, ali samo ako je potrebna zesca After Effects integracija i ko je bas navikao.

Ja sumnjam da cu u skorije vreme da kliknem na tu ikonicu, iako sam zesci poklonik premiere-a bio i zesce pare na njemu uzeo.

Mada se mora uzeti u obzir da je glavni covek za premiere otisao u Apple ad radi Final Cut Pro, pa ih je to prilicno dotuklo.

Jedan covek ume da znaci vise nego ceo tim... Samo da to i ovde ljudi shvate...
.................

Toliko od mene....
 
Da, Adobe je izbacio Premiere Pro, da malo zamaze oci, ali videcemo....
 
Tja, najbitnije je da se covek u nekom programu dobro snalazi i da mu prija tzv. workflow. Pretpostavljam da treba cacnuti od svega po malo pa videti sta je najprijatnije za rad. Kombinacije kao sto su Premiere/AE ili Max/Combustion vrede, ali moze se i drugacije, naravno...
 
@mica
hvala na prvim informacijama....
U pitanju nije lokalna televizija, trenutno ucenje, a mozda usoro /nadam se / komercijalna obrada videa /spotovi, reportaze,..../
E sad, sto se tice osnovnog hardvera to nije lose/za pocetak/ - PIV 2,66GHz, i845PE, Kingston 512Mb 333....U svakom slucaju planiram jos jedan modul memorije...
Zanima me grafika...Trenutno imam Ati Radeon 9000Pro, kao i Pinnacle StudioDV fire-wire karticu...

Da li umesto Atija da razmisljam o Matrox-u /gledajuci sa stanovista polu-profesiionalnog rada/? koliko vidim na nasem trzistu se uglavnom pojavljuje G550, vidim da su se pojavili i modeli P650 i P750, bar na sajtu Matroxa...Da li uzimati G550, i koliko to utice/video-kartica/ na krajnji kvalitet snimka?

Negde sam procitao da je StudioDV kvalitetniji od jevtinih fire-wire kartica, jer oslobadja procesor problema obrade signala...Matrox-i RTX serije, koliko vidim po nemackim sajtovima, uglavnom su oko 1000 Evrica. Da li neko uvozi tu opremu, posto je ovde i koji je, po licnoj proceni, trenutak/nivo rada/ za kupovinu?

Pozdrav

deki30

P.S. Od kog materijala/vrsta, kvalitet, oznaka/ se pravi zeleno platno za pozadinu?
 
deki30 je napisao(la):
@mica
hvala na prvim informacijama....
--------------
--------------

Negde sam procitao da je StudioDV kvalitetniji od jevtinih fire-wire kartica, jer oslobadja procesor problema obrade signala...Matrox-i RTX serije, koliko vidim po nemackim sajtovima, uglavnom su oko 1000 Evrica. Da li neko uvozi tu opremu, posto je ovde i koji je, po licnoj proceni, trenutak/nivo rada/ za kupovinu?

Pozdrav

deki30

P.S. Od kog materijala/vrsta, kvalitet, oznaka/ se pravi zeleno platno za pozadinu?

To zeleno ili plavo platno se zove Chroma key i malo se teze pravi. Obicno se kupuje i kosta oko 300 - 400 Eura 2.5 x ~10m, mada ide i do 2000 E. Ili mozes da kupis Chroma key farbu pa da ofarbas neki zid, ali prethodno treba da se uradi difuzna podloga, gips kartonom ili tako necim (Rigips)

Naravno, za key moras da imas i savrsenu rasvetu, kao i dobru kameru, prevashodno nesto analogno ili Digi Betu, jer je DV suvise kompresovan za C.key.

Nego vidi, cim ti pitas te stvari koje pitas, neces se uskoro najesti leba od komercijalnog videa. A do sada, ako si radio na tejpovima na nekoj televiziji, davno si morao da imas NLE u malom prstu.

Sve u svemu, moja ti je preporuka da ako bas hoces time da se bavis, odes u neku skolu, ili negde na TV, ako te prime.

Nije profi rad samo znati premiere ili vegas .... O kraativno - umetnickom aspektu da i ne govorim.

Zatim, potrebno je znati i ponesto o TV tehnici, da ti emisija ne izgleda kao sto je to recimo bio Outer Space, koji je i pored mnogo ulozenog truda imao mnogo tehnickih gresaka koje nikada ne bi prosle na nekoj normalnoj TV.

A tek kad se pogleda neka druga "nezavisna" emisija.

Jos su oni verovatno imali Pinnacle Bug 500 karicu, a ti sa software only editingom moras i da brines o frame/field order itd...

Studio DV zaboravi, ona ima problem sa OHCI kompatibilnim aplikacijama, koliko se secam i naravno da ne oslobadja procesor nicega. To su gluposti.

I ne kapiram, kakve veze G550 ima sa kvalitetom signala videa i sl. !?!? Potpuno je nebitno kakavu AGP kartu imas u kompjuteru, sve dok nije neki krs koji daje losu i mutnu sliku. Hardware overlay vec odavno imaju sve karte.

Matrox uvozi Meridian, www.meridian.co.yu....

I na kraju da bi ti napravio nesto komercijalno, a da to nije spot za juve komerc, ili juzni vetar, moras mnoooogo leba da se najedes, jedno 3- 5 godina da sljakas, u zavisnosti koliko si talentovan, pa da uradis nesto na cemu mozes da uzmes pare koje ce ti znaciti nesto.

I naravno, moras da imas ekipu ljudi koja ce da radi sa tobom :)
 
Slušaj šta ti Mica priča. Ipak je on za nemački časopis slikao ribu kakvu mi smrtnici možemo samo na TV-u i filmovima da vidimo :happy:
 
A pecnulo te za Outer a? :) Pa si pretrazivao moje postove :)

Brate, lepo si ti radio, ustvari cak odlicno, ali vam je slika stucala na svakih par minuta, a o tonu da ne govorim. Mada se i spiker stalno spoticao, i smejao se sebi u bradu dok je citao textove. Takodje o PAL kolornom prostoru i IRE vrednostima i sl. da ne pricamo.

To ni na jednoj normalnoj TV ne bi islo... Bez ljutnje ali to je poenta mog posta, ne da tebe uvredim, jer jos jednom, tvoj deo posla (3D + kompoziting, ako sam dobro shvatio) je bio veoma dobar, ali kao sto sam rekao, mora i "zanat" negde da se ispece....

A to za svabiju, nisam lagao, nego mi je bilo glupo da me, verovatno klinci, uce o fotoaparatima i sl., a pitaj boga da li su, i kada ista u zivotu ozbiljno slikali...

Pozdrav.
 
Pa malo da zagadim forum i vratim loptu ;)
Naravno da je bilo milion grešaka, što naših, što od strane "nenormalne" televizije, kao što je pomenuto štucanje, gde možeš samo da sediš i da plačeš. Da ne patetišem mnogo, pod kakvim okolnostima se radilo, dobro je da je išlo to što je išlo. Da su sve televizije normalne i da se strogo poštuju standardi, program bi nam bio daleko siromašniji, a pitanje je da li bi ostatak valjao, osim u tehničkom smislu.
Evo da se narod zabavi, key u Outer (Cyber) Space-u je bilo platno kupljeno na kilo, kilovat u plafon, par reflektora od 500W za korekcije i uprkos DV-u, moglo je solidno da se ukija, sredi spil, itd.
Ma, ko baš ne mora, bolje da se ne zamajava sa televizijom 8)
 
Stucanje je obicno bio problem sa DV 500 i RT 2000 dok nisu izbacili RT Pro one i RT 2500.

Sada, ako ste Art-u davali hard, i oni pustali sa svog kompa, izvinjavam se.

Mada kao sto rekoh, meni to najvise lici na problem kod pustanja na DV traku sa timeline-a sa neke od pomenutih karata iz Premiere-a.


A zaboravih da kazem za Overscan/Safezone, kako hoces. Pa cesto vam se pola natpisa nije ni videlo. To je bas pocetnicka greska.

To sve nema veze sa artom nego samo sa vama.

Probaj u Vegasu da pustis nesto i da ti stucne. Malo teze. Normalno, podrazumeva se da imas odvojen AV disk.

Nego sto se tice key-a, lako je to bilo kad se u toku najava nisu kretali ni covek ni kamera.

Video bih kako bi izgledalo da se covek kretao, pa da si morao da radis key pokretne slike.

I na kraju, koliko se secam, imali ste sponzora, bila je to verovatno najbolja gaming emisija kod nas (ili barem najoriginalnija)

Ne znam kako ste pukli, bas toliko, da vam se nije isplatilo. Ili ste ocekivali milionsku zaradu...
 
Puštano je sa harda, mada je na artu svašta moglo da se očekuje bez obzira na to odakle je išlo. DV500 je na kraju ostao samo zbog analognih ulaza/izlaza, puštati program s njega je ravno samoubistvu.
Potpisi su uvek dizajnirani sa safe frameom na umu, viđao sam krš televizore koji pojedu pola slike, ali to već nije bio moj problem. Stavljanjem potpisa u centar slike i njegovim ekstremnim smanjivanjem ne postiže se ništa, nek kupi bolji tv ko ne vidi ;)
Ma svestan sam ja šta se sa čim može, zato se nemoguće stvari nisu ni radile. Ja sam samo probao da iz raspoloživog izvučem maksimum, a ne sa krpom i mini dv-om da pravim rat zvezda. Pravljenje dve emisije tog tipa, sa ne baš optimalnom tehnikom, svake nedelje, ekipu primorava da pravi kompromise.
Razloga za prestanak rada emisije ima nekoliko, ali nisu za forum u svakom slučaju. Miliona nije bilo, niti je bilo ko očekivao da će ih dobiti.
 
da se niste malo idaljili od teme :) ?

ko sto rece ivanho bitno je u kome se programu najbolje snalazis, tako da moras da probash oba da bi video, ako se odluish za premiere ima gomilu knjiga (sto pisanih sto u pdf-u) pa mogu ti pomoci!!!!

sto se tice chrome ........ morash da imash bolesnu rasvetu ako nezelish da bacah silne pare na kameru (nekog malo jaceg sonya koji sam radi key-ing) i sa obicnom VHS kamero mozes da to uradish
Mica se lepo nadovezao na Outer Space .......... na statucnu kameru pa ako ti netreba neki svenk, ili neplanirash da snimash film mozes to da uradish i na taj nacin .......... veruj moze!!!
ali to ti je najneprofesionalnije resenje i verovatno najgore ........... camericu mozes i da iznajmish danas ako ti treba (mnogi ih imaju)
Matrox ti netreba sem ako ne zelish da pravish lokalnu TV ili sl. ali ja imam na poslu Dual head preko koda radimo Oglase
 
Ne bih baš rekao da je potrebna bolesna, možda pre dobro odmerena rasveta. U kakvim krš uslovima se sve radi key na našim televizijama, pa opet ispadne solidno. Problem je u DV-u, koji jednostavno ima neadekvatnu kompresiju za kijanje. Zeleni ki malo popravlja stvar, ali je zato spil grozan, što me uvek podseti na Pink i zelene voditelje ;)
Nešto sam skeptičan kad je u pitanju kijanje iz kamere, ko god da je pravi...
 
Key iz kamere je besmislen u 2003 godini, a za zeleni key je najbolji lek Chroma Supression....
 
Spill Suppressor?
Pretpostavljam da se u Pinkovom tyrbo virtuelnom sistemu tako nešto ne može raditi u (kao) realnom vremenu, što u kombinaciji sa belim pozadinama stvarno bode oči. Valjda ne smeta svakom, a i ko će da renda najave ;)
 
@ivanhoe & mica

Dajte predlog programa za pravljenje 3d pozadina /poluprofesionalnog i osnovnog profesionalnog kvaliteta, ne treba visoko profesionalni/...

Da li Photoshop, da li 3ds MAX, da li ima neki prostiji program koji to moze kvalitetno/i relativno prosto/ da odradi?

Pozdrav

deki30
 
Rendaju oni najave, pogledaj sinhronizaciju, svake dve tri emisije debelo omanu da to bude smesno...

Mislim, znam pricu sta imaju i kako rade samo je to mnogo nesrecno reseno. Ona Trinity varijanta na kosavi je bila fino resenje, samo sto je imala nekih drugih problema, vise kreativne prirode.
 
Nazad
Vrh Dno