Šta je novo?

Vb+dx...igra !

MichaelZ

Čuven
Učlanjen(a)
15.02.2002
Poruke
444
Poena
620
Zainteresovani za tematiku nek' se jave .
Za one sa sitnim slovima u pitanju je kombinacija Visual Basic-a i DirectX-a u cilju pravljenja igara ;)
Bilo da vas interesuje pravljenje igara samostalno (ali vam nedostaje ona f...ing rutina za DirectInput npr.) ili imate zelju za razmenjivanjem kreativnih ideja , mozda cak sami nesto da dodate...
Ako ste mislili da vam treba Visual C++ ili C# ili Net ... think again !
Za pocetak , ako sam zagolicao vasu mastu a mislite da imate ono sto je potrebno , rado cu podeliti svoje znanje sa vama , mozda cak u obliku nekog uputstva u nastavcima ;)
U svakom slucaju , nije za nestrpljive .

Pozdrav , Misa...:boom:

P.S. za 300.ti post nisam mogao nista bolje da smislim :beat:
 
Ajde mene zanima........imas li neko uputstvo ili nesto slicno.......

pozdrav..
 
Ne ide to bas tako lako i brzo :mrgreen:
Da li ista znas o VB-u i DX- u ?
Zaboravih da dodam vrlo bitnu cinjenicu , u pitanju je DX5 , znaci bez pixel i vertex shader-a , svejedno moze se napraviti svasta i bez tih fancy pomagala ;)
Treba ti DX SDK , MSDN pomaze , VB wrapper (tj. shell koji sadrzi u sebi sve neophodne funkcije , dodajes svoju logiku) ...
Ako ti ovo sve ne deluje previse a bas imas zelju da se posvetis...javi se na PM .

Pozdrav , Misa...:boom:
 
Postoje i jednostavnija resenja, npr. Dark Basic

http://darkbasic.thegamecreators.com/
 
Za lamere uvek postoji jednostavnije resenje :beat:
Mozes i da platis nekog da ti to uradi da se ne zamaras da kuckas putanje do tekstura i neprijatelja , a mozes i da kupis gotovo !
Rekao sam odmah da nije za nestrpljive vec za one koji imaju ono sto je potrebno ali ne znaju kako .

Pozdrav , Misa...:boom:

P.S. ToxiC , imas PM
 
ja vam iskreno preporuchujem kombinaciju Delphi + OpenGL. zashto? iz sledecih razloga:

1. delphi je mnogo mocniji i funkcionalniji od VB-a a nije nishta tezhi
2. directx je prilichno zayeban (to su rekli mnogi programeri, izmedju ostalog john carmack, autor svih doom i quake engina, i neki baja iz microsofta shto je portovao GLQuake u Direct3D)
3. opengl ne pravi razliku izmedju 2D i 3D grafike tako da vam je isti qrac shta god da pravite... a opengl tutorijala i knjiga u .pdf formatu na netu ima na kilo...
 
Ne znam, sama ideja da se igrice prave u Visual Basicu zvuci u najmanju ruku interesantno... Ali po cenu da zazvucim ko utopista, napisacu sledece - C/C++ i teraj... Nemam ja bas mnogo poverenja prema tim instant programskim jezicima, bar kad je u pitanju optimizacija koda i mogucnost da to radi "kako bog zapoveda", al ajde, Michael napisi nesto vise pa da se vidi
 
Alo ljudi , pa mislim da sam bio kristalno jasan :eye:
Diskusija o tome sta je bolje i kako je lakse izvan ovog thread-a ...
Nisam nameravao da pisem tutorijal u nastavcima niti da dokazujem da li je nesto bolje ili brze .
Danas , sa aktuelnim grafickim karticama mislim da je svejedno da li vasa nova igra radi sa 280 ili 230 fps .
Ako nameravate da pravite HL2 , onda vam ionako nisam potreban !
Samo bih hteo da istaknem da je za iole ozbiljniji posao potreban tim ljudi koji znaju sta rade ;)
Kao prvo , ljudi treba da se slazu i poshtuju , da ne misle da sve znaju i da su bolji od svih ostalih .
Zato valjda , samo mi nemamo softverski tim koji je izbacio igru za PC .
Naglasak je na "tim" i na "PC" .

Oni koji su ozbiljno zainteresovani za ono sto pricam , ali stvarno "ozbiljno zainteresovani" neka se jave .
Koga ne mrzi , moze i licno da se uveri u ono sto pricam .

Pozdrav , Misa...:boom:
 
ma ok je sve to, ali bi u Visual Basicu proveo vishe vremena prevodeci DirectX API u basic nego shto bi ishta korisno napravio...

stick to delphi... eno, onaj nash lik je radio Galactic Federations, full qualified Direct3D 8 igru u Delphiju, i shta joj fali...
 
xvoodoo je napisao(la):
ma ok je sve to, ali bi u Visual Basicu proveo vishe vremena prevodeci DirectX API u basic nego shto bi ishta korisno napravio...

stick to delphi... eno, onaj nash lik je radio Galactic Federations, full qualified Direct3D 8 igru u Delphiju, i shta joj fali...

Molio bih te bez komentara vise ...
Vidi se da nemas pojma o cemu pricas , prevodjenje DX API-ja u VB ???
Onaj nash lik se zove Radivoj Radivojevic i odavno sam sa njim u kontaktu .
Inace , bas sam na njega mislio kada sam rekao da je za nesto iole ozbiljno potreban tim ljudi .
On je stvarno izuzetan talenat , ali sam mu jos pre godinu dana rekao da sam nece nista uraditi , ostace na demou zauvek .
Ne moze niko , koliko god je extra da sam radi scenario,3d-modele , animaciju,programiranje,dizajn,muziku,zvukove,...

Jos jednom molba za sve da se uzdrze od komentara ma koliko tesko bilo .
Zelja mi je da pomognem onima koji su "do pola" u ovim vodama ili tek "ozbiljno" razmisljaju o ulasku ;)

Pozdrav , Misa...:boom:
 
MichaelZ je napisao(la):
Vidi se da nemas pojma o cemu pricas , prevodjenje DX API-ja u VB ???

a vidim i ti znash do mojega...
shta, ako hocesh da pozovesh ShellExecute, ti u visual basicu samo otkucash ShellExecute kao da je to njegova funkcija i to radi, a?
morash bre prvo sve strukture, tipove i funkcije da prepishesh u basic...
 
Nema razloga da se raspravljate , u VB-u moze da se koristi DirectX , postoje reference koje se registruju i mozes da koristis bilo koji DirectX koji imas na racunaru.
Ja sam napravio MP3 player na DirectX8 i to radi odlicno , a sto se tice grafike video sam da je lik napravio divix player i perfektno radi!
prema tome igrice je moguce najnormalnije napraviti u VB-u.
 
ma znam ja da je moguce, nego kod nas je situacija sledeca:

- ko zna da radi sa directx-om, taj ne koristi vb jer zna da ga isti ogranichava u mnogim stvarima
- ko zna samo vb i odluchi se da radi u njemu, taj (verovatno) ne zna puno o programiranju za windows i pred njim je dug i muchan put...
 
:wave; Evo mene, autora Galactic Federation, vidim da me pominjete. Necu se mesati u raspravu o VB-u jer nisam upucen u njega. Gde si Miso, sta ima novo jel napreduje tvoja igra? Evo ja radim ovih dana, zavrsavam Geo-Mod funkcije i trebalo bi za koji dan da bude spremno za demonstraciju. Objavicu ovde kad bude spreman nov demo. I dalje si skeptican da nemogu zavrsiti celu igru 8)
Inace okupio sam tim balkan development pre jedno mesec dana i sada smo u pocetnoj fazi smisljanja i pravljenja jedne revolucionarne zemaljske strategije. Ko je zainteresovan da se pridruzi timu a moze da doprinese na bilo koji nacin neka mi se javi. Inace radicemo directx delphi.

Pozdrav
 
Pa gde si Rade druze :happy:
Saljem uskoro jedno opsirnije pismo ... ;)

@xvoodoo : molio bih te da se upristojis i da ne postujes vise ovde inace cu biti primoran da te prijavim moderatorima .
Thread ce biti zakljucan , a neko ko bi eventualno profitirao od onoga sto ja znam ce zbog tebe mozda izgubiti priliku .
Ne budi sebican i prosetaj .....

Pozdrav , Misa...:boom:
 
MichaelZ je napisao(la):
Thread ce biti zakljucan , a neko ko bi eventualno profitirao od onoga sto ja znam ce zbog tebe mozda izgubiti priliku .
Miso, imao si 6 postova u ovome threadu u kojima nisi rekao nista. Ako imas nesto korisno da napises onda to uradi. Ako ne, onda oglasi da ti je potreban programer entuzijasta, pa ce se vec neko javiti...

Pozdrav

Edit. Pozdrav za autora Galactic Federations :wave;
 
Momci, necemo tako da se igramo.

Ako imate neko znanje (bez obzira na jezik) da podelite sa drugima, ucinite to. Ako ne, nikom nista...
 
silverglider je napisao(la):
Momci, necemo tako da se igramo.

Ako imate neko znanje (bez obzira na jezik) da podelite sa drugima, ucinite to. Ako ne, nikom nista...

O.K. Silver , samo mi pojasni molim te da li si mislio konkretno da kazem sta imam ili da od...em ?
Ne znam da li sam ja nenormalan ili ne znam ni sam sta pisem .
Govorim o pravljenju IGRE , ne igara ili igrica .
To nije nesto sto moze da se objasni u par recenica ili da se postuje u obliku uputstva : kako napraviti igru !
Ovde sam imao prvenstveno u vidu da vidim da li ima zainteresovanih pa da "transfer znanja" obavimo preko PM ili cak uzivo .
Nisam ocekivao postove tipa "Delphi je bolji" ili "ti ne znas DX , kako bi otkucao ShellExecute..." - za koji inace , nisam ni cuo a radim DX 5 godina (pretpostavljam da je iz Win32 API-ja) .
Ocekivao sam da ce da se javi neko ko je gladan znanja , a znam kako je sve to tesko iskopati , godinama sam skupljao to sto znam iz raznih izvora .
Definitivno nisam spreman da "bacam bisere pred svinje" da se figurativno izrazim ;)
Ako ti , od svih ovde , ne shvatas o cemu pricam ... stvarno sam spreman da se ovde vise nikada ne pojavljujem .
Nisam nabedjeni programer i nikada nisam precenjivao svoje mogucnosti , nije mi stalo da se nekom dokazujem niti imam potrebe .
Hteo sam da pomognem , da upoznam srodne duse kao sto je Radivoj , da sa nekim eventualno nesto uradim pametno...

Izvinjavam se ako zvucim ljuto i uvredjeno ali je tako .

Pozdrav , Misa...:boom:

P.S. molim te da ne brise ovaj post , ako treba zakljucaj
 
Sta sam ja to napisao toliko uvredljivo? I to bas tebi?

Poslednja dva posta sam bio obrisao, jer su krenula kuda ne treba. Opaska je bila uopstena (koristio sam mnozinu, moze lako da se proveri gore) u smislu da forum sluzi kao mesto za razmenu znanja, ne za prepucavanje. I ne vidim nikakvog razloga da se zbog toga zestis?


Ako vec trazis moje misljenje, kao korisnika foruma, a ne administratora (koji mora da bude neutralan), rado cu ga napisati i koristicu se uglavnom citatima iz ovog topika. Pritom te molim da se ne ljutis, nego da procitas sta cu napisati i pokusas da shvatis utisak koji su drugi stekli.

1. u poslednjem postu pises "Govorim o pravljenju IGRE , ne igara ili igrica", dok u prvom kazes sledece: "u pitanju je kombinacija Visual Basic-a i DirectX-a u cilju pravljenja igara
Bilo da vas interesuje pravljenje igara samostalno (ali vam nedostaje ona f...ing rutina za DirectInput npr.) ili imate zelju za razmenjivanjem kreativnih ideja , mozda cak sami nesto da dodate...
".
Dakle, uopste se ne vidi da si otvarajuci topik mislio na konkretni projekat, igru, nego o nekim uopstenim tehnikama u programiranju igara koristeci VB+DX.

2. u prvom postu kazes "rado cu podeliti svoje znanje sa vama , mozda cak u obliku nekog uputstva u nastavcima", a u poslednjem: "To nije nesto sto moze da se objasni u par recenica ili da se postuje u obliku uputstva"

3. u prvom postu kazes "rado cu podeliti svoje znanje sa vama, a u poslednjem zakljucujes "godinama sam skupljao to sto znam iz raznih izvora. Definitivno nisam spreman da "bacam bisere pred svinje" da se figurativno izrazim". What shell it be?

4. posto si u prvom postu nagovestio da bi pricao o tehnikama programiranja igara (a ne izradi neke konkretne igre), dotakao si se i alata: "Ako ste mislili da vam treba Visual C++ ili C# ili Net ... think again !". Pojavio se Legend sa uopstenim pitanjem sta treba za to programiranje igara i nije ni cudo da su nakon tog pitanja drugi ljudi ponudili svoje misljenje (ne ulazim uopste u to da li je tacno ili ne - na svoje misljenje svako ima pravo). Tek pri kraju si poceo ljude da pozivas na komunikaciju PM-om (iako i dalje nije bilo jasno da hoces da okupis neki tim za izradu neke konkretne igre), a u medjuvremenu ste i xvoodoo i ti odigrali svoje kratke fitilje, pa sam morao da uskocim da spustim loptu (i posto je vise ljudi bilo pocelo da pali motore, zato sam i bio upotrebio mnozinu u opasci). Ako je to tebi dovoljan razlog da se toliko naljutis da pretis da neces da dolazis na forum, onda ne znam, veruj mi, sta je pravi odgovor koji bi trebao da ti kazem.

Imam neki osecaj da ti je ceo topik (i namera) sazrevao u glavi kako je odmicao (pogledaj svoj PS u prvom postu) i da nema razloga da se ljudis. Ako hoces da nastavis topik, razjasni napokon koncizno sta si hteo. Ako neces, ostavi topik da propadne. Niko te nece terati ni na jedno, ni na drugo resenje, a jos manje brisati.
 
Da , potpuno si u pravu od pocetka do kraja ...
Nisam znao u pocetku da pravilno formulisem to sto nudim , ali svakako nisam ocekivao ovakav feedback .
Tvoja prva reakcija je bila prekratka i vise je naginjala na packu meni nego ista drugo , ali dobro .
U startu sam ocekivao ono sto si napisao u 2 postu , pa cak i neko ostrije reagovanje na flamere .
Ocigledno da sam ostavio pogresan utisak , ali ljudi moraju da razumeju kako to izgleda sa moje strane kao sto i ja sad razumem ...
U pitanju je nesto sto daleko prevazilazi sadrzaj konkretnog dela foruma koji je po meni poprilicno uspavan (bez loseg konteksta) .
Vise volim temeljnu i konstruktivnu kritiku nego brzo polivanje :mrgreen:

Evo , da spustimo loptu , ako svi koji su ucestvovali u diskusiji se sloze ... ali samo ako se SVI sloze , kacicu redom skelet VB sa podrskom za D3D,DDraw, Dsound,DInput ,...tlb (type library) da moze da radi DirectX u VB-u , DX SDK koji je neophodan saljem na CD, MSDN koji je bitan ide na 2 CD-a, programcic koji prevodi .3ds fajlove u .x ...itd.

Pozdrav , Misa...:boom:

P.S. Ne znam zasto se npr. Legend ne javi , koliko sam shvatio i on je sa B.B. pa mu nije problem sigurno ni da svrati i vidi o cemu se radi :)
ToxiC ?
 
ni ja nisam nabedjeni programer, izvinjavam se ako tako zvuchim, ali na nashe predloge i preporuke ti odgovarash u stilu "ne meshajte se u moj topic"...
ako neshto napravite, bice mi drago da to pogledam, ali ako se negde zaglavite, znajte da je tu delphi u kome mozhete sve...
 
postoji teorema (ili je mozda hipoteza, nisam siguran da je dokazana) koja tvrdi da je uz pomoc svakog programskog jezika moguce napraviti sve... Naravno postoje restrikcije, ali generalno to je to. Muka je citati postove tipa ".... ako se negde zaglavite, znajte da je tu delphi u kome mozhete sve".
 
Slazem se sa joxom. Jezik je samo alat, ostalo radi glava programera.

Da opet ne bi otisli na pogresan kolosek, opet cu umesati prste sledecim predlogom: umesto da biramo jedan od jezika i resenja u diskusiji, hajde da pogledamo oba. Dakle, da podelimo to 3D programiranje u neke smislene celine (recimo: inicijalizacija 3D endzina, kao se radi sa svetlima, kako se prave transparentni meniji, itd) prema zelji ili pitanjima ostalih ucesnika i neka se prikaze lepo resenje VB+DX sa jedne strane i Delphi+GL sa druge strane. I svi na kraju zadovoljni. Svako je stigao da pokaze svoje znanje, dosle su nove teme, svi smo zajedno nesto novo naucili...
 
silverglider je napisao(la):
Slazem se sa joxom. Jezik je samo alat, ostalo radi glava programera.
Amen to that :beat:
Da ne dubim , meni je basic najlaksi jezik na svetu od ... jezika .
Nekom je Pascal , a neko pichi C# :eye:
Za one koji misle isto , nece da "gube" vreme uceci C++ i da se izgube u samom jeziku masheci sushtinu , spremicu vrlo brzo na sajtu fajlove za download .
Javicu cim bude gotovo .

Pozdrav , Misa...:boom:

P.S. Oni koji vole Pascal nek cimaju Radivoja cheers (sorry Rade)
 
Dakle , sve je spremno ...

Svi koji su do sada makar pomenuti u diskusiji , dobili su nalog za pristup potrebnim fajlovima .
User je vas nick (case sensitive) a Pass "benchmark" .
Svi "novozainteresovani" treba da se jave ovde i automatski dobijaju User kao i prethodnici .
Mislim , znam ja da mozete koristiti tudji User ali racunam da je lakse pamtiti svoj ;)

Postupak je sledeci :

1. http://www.AM-Games.com
2. klik na Goodies!
3. kucate User&Pass
4. klik na directX&VisualBasic
5. skidate redom SystemPack(330Kb),MaxTool(176Kb),Skeleton(1.252Kb)

Malo objasnjenje :

SystemPack se sastoji iz 2 fajla , DX5.TLB i WIN32.TLB koji se bace u system folder a referenciraju iz VB-a .
Proizvod su momka koji se zove Patrice Scribe , za sta sam mu vecno zahvalan .

MaxTool sadrzi par utilitija od kojih je bitan 3DSCONV .
To je nesto sto je valjda islo sa verzijom 3SDMax2.5 i sluzi za konverziju .3ds fajla u .x koji "cita" DX .
Procitajte pazljivo dokument koji je u paketu u vezi parametara za export .

Skeleton je vec nesto sa cim ja uglavnom mogu da se pohvalim .
Sadrzi osakacen "kostur" necega na cemu radim vec duze vreme sa velikim prekidima .
3D-objekti su iz raznih verzija Max-a i sluze samo da nesto promice na ekranu .
napomena : DInput je modul preuzet od Patrice-a , DSound takodje "nadjen" na mrezi i prilagodjen ostatku .
Kao sto pise u glavnom modulu zabranjeno je uraditi sa ovim bilo sta iz oblasti komercijale , osim da se
napravi igra - kada ste u obavezi da me spomenete na vidnom mestu .
Takodje se smatra zabranjenim ponuda ovog materijala bilo gde na mrezi .
Raspakovan zip bi trebao da stvori 5 foldera i gomilu u root-u .
U Sounds folderu imate uputstvo na koje obratite paznju ako zelite da proradi iz prve .
Nedostaju dva .wav fajla koja zbog velicine nisam pakovao , jednostavno neka 2 svoja omiljena preimenujte
u potrebna imena i ...

Radjeno u Visual Studio 6 i 3DSMax(2.5,4,5) .

Sva pitanja i utiske ovde .


Pozdrav , Misa...:boom:

P.S. Kad jednom startujete program , kurzori i (+),(-) sluze za kretanje po sceni , End za resetovanje
na pocetnu poziciju , Esc dovodi meni gde je moguce birati rezoluciju , F-tasteri za on/off raznih
svetala , postoji i skriveni meni ...javite se ako zapnete :)
 
Care slazem se sa tobom u vezi VB-a. Radim u njemu jako dugo. Ali uglavnom baze podataka sto znaci da DX bas i ne znam mnogo. O timskom radu te u potpunosti podrzavam, jer samostalno ne ide bas lako, mozda cak i nikako. Ne kaze se za dzabe "tri glave su pametnije od jedne" !!!

Ali da ne tupim dalje, zainteresovan sam za DX programiranje ali ne znam ni odakle da pocnem. Posto vidim da ovde i nema nesto mnogo zainteresovanih, nego onih koji vole da se nadmecu mogao bih ti poslati moj mail pa da radimo...

Pozdrav
 
Vazi , homesoft dobija svoj user za skidanje DX-drangulija :)
user: homesoft
pass: benchmark

sledi uputstva u ovom thread-u i salji mail .

Koliko vidim , prvi posetioci su Aladin i legend .
Molim za utiske , a ostali da vas vidim kako skidate fajlove :beat:

Pozdrav , Misa...:boom:
 
Na spisku br. 3 i 4 su homesoft i telegram_sam respektivno ...
Ajmo utiske , nestrpljiv sam da cujem da li je neko startovao , problemi ?

Pozdrav , Misa...:boom:
 
Br. 5 ... ssteva .
I dalje cekam komentare , da li je neko startovao ?
Imam ako nekog interesuje dx6SDK , dx8SDK i dx9SDK .

Pozdrav , Misa...:boom:
 
Nazad
Vrh Dno