Šta je novo?

Valve VR headset

http://www.tomshardware.com/news/htc-vive-pre-first-look,30894.html

Oculus ce sigurno da se bolje proda jer je vise ljudi culo za njihov VR headset, ali HTC Vive je bio ispred kada je prvi put predstavljen a sada je apsolutno nedostizan za Oculus. Ostaje pitanje cene, ali s obzirom da se ovde radi o dve razlicite generacije VR uredjaja, duplo veca cena za HTC Vive ne bi bila preterivanje.

Odlična unapređenja koja u potpunosti opravdavaju odlaganje.
Kamerica je pun pogodak ali grešiš u vezi njenog korišćenja, kada se ona aktivira igra nestaje i ostaje vidljiv samo Tron mod.

Inače svi gikovi su čuli za oba sistema i ime neće biti presudno na uspeh u prodaji. Cena će biti udarna i ne sme biti prevelika razlika kako bi se i skuplja opcija prodavala.

Jel to večeras u 19h Rift kreće u predprodaju?
 
U poslednje vreme mi se malo pomerio fokus ispred nosa (ulazak u 5. deceniju zivota hehe), naime sada mi je potrebno da udaljim telefon (5") na 30cm od ociju da bih mogao ostro da vidim. Naocare nisam nikada nosio, a i ovo sad mi ne predstavlja neki problem da bih isao kod ocnog..

Znaci, nista od VR kaciga za mene?
 
Odlična unapređenja koja u potpunosti opravdavaju odlaganje.
Kamerica je pun pogodak ali grešiš u vezi njenog korišćenja, kada se ona aktivira igra nestaje i ostaje vidljiv samo Tron mod.

Mislio sam da moze da kombinuje snimak iz igre sa Tron modom okoline. Mozda neko od developera to uspe da omoguci kroz SDK za koju godinu?

Edit: Jel ima nekog od nasih u Las Vegasu? Peca, Gizmo?
 
Poslednja izmena:
Odlična unapređenja koja u potpunosti opravdavaju odlaganje.
Kamerica je pun pogodak ali grešiš u vezi njenog korišćenja, kada se ona aktivira igra nestaje i ostaje vidljiv samo Tron mod.

Pa da, to sam procitao u tom linkovanom textu, jos treba da se dvaput pritisne dugme da se aktivira kamera i ne vidi se sve sjajno, vec cisto obrisi i shape, ali dovoljno da se razazna, kao sto rekoh ok stvarcica kad oces da sednes ili uzmes nesto u ruke, a da ne skidas VR sa glave, ali niko nista ne prica za te opcije koje je g@w naveo, meni to zvuci sjajno i nadao sam se da je to zvanicno i da je procitao negde, ali kolko vidim to su samo nagadjanja za sad.

Znaci, nista od VR kaciga za mene?

Sigurno ces ovde imati priliku u nekoj radnji koja ih bude prodavala, da ih probas, pa da vidis dal mozes da fokusiras kako treba, nije lako i ja sam imao malo problema sa time kad sam probao DK1 ili 2, ne secam se.
Mozes ih uvek koristiti i sa naocarima, ako pocnes da ih nosis.
Ne znam doduse zasto ih zoves kacigama, kad nemaju veze sa tim, samo strapon pozadi.
 
Poslednja izmena:
Mislio sam da moze da kombinuje snimak iz igre sa Tron modom okoline. Mozda neko od developera to uspe da omoguci kroz SDK za koju godinu?

Edit: Jel ima nekog od nasih u Las Vegasu? Peca, Gizmo?

Mene ne računaš? :(

Elem, odgovor je - ne. Niko nije otišao tamo.
 
599$ za Rift, može li Vive biti mnogo skuplji?
 
Nas naravno nema ali 700€ za nemačku, vala stvarno je preko 350$ :d
 
Mene ne računaš? :(

Elem, odgovor je - ne. Niko nije otišao tamo.

Nisam znao da i tebe salju po sajmovima tehnike.

599$ za Rift, može li Vive biti mnogo skuplji?

Auuu, sta bi sa onih 350$? Za Vive su pitali HTC inzenjere da li ga mogu priustiti od mesecne plate a da ih ne boli puno, dali su potvrdan odgovor. Nesto ne bih rekao da su plate na Tajvanu bog zna kako visoke.

Kako god, Facebook se jos jednom pokazao kao lopovska firma.
 
800 evra, previse je to za ono sto dobijas...
 
Haha znaci kod nas 800e min

Ako je 600 dolara u inostranstvu, kod nas bi trebao biti 600 evra, tako je bilo do sad, ne racunajuci neke lopovske firmi koje roknu cenu.
Treba malo sacekati da se rasprostrani i videti, ali je svakako ne nameravam da dam ni 600 evra, i 400 mi je previse.
Realna cena za ovako nesto je 300e max.
 
screen-shot-2016-01-06-at-8-07-55-am.png



Toliko što se tiče VR-a. Da ne ulazim u besne hardverske zahteve za ultra-jakim mašinama. Hvala i doviđenja.
 
Znaci, nista od VR kaciga za mene?

Ono malo sto sam probao u Delti Oculus, mogu se podesavati sociva, nemas brige.

Cena je ipak malo nenormalna, iako me je onaj lik u Delta City-ju vec smorio i pripremio da nece biti ni blizu 300e, koliko sam ja ocekivao. Plus, moja masina iz potpisa ne zadovoljava hardverske zahteve po zvanicnom compatibility checku, tako da, PSVR it is.

Koliko vidim na GAF-u svi su frapirani cenom. Pokazalo se da ovo realno cudo tehnike, svi dozivljavaju ipak kao "obicnu" periferiju, iako im nije nikakav problem da iskesiraju toliki iznos za novi iphone (pa i dosta vise od toga).
 
Poslednja izmena:
Ono malo sto sam probao u Delti Oculus, mogu se podesavati sociva, nemas brige.

Cena je ipak malo nenormalna, iako me je onaj lik u Delta City-ju vec smorio i pripremio da nece biti ni blizu 300e, koliko sam ja ocekivao. Plus, moja masina iz potpisa ne zadovoljava hardverske zahteve po zvanicnom compatibility checku, tako da, PSVR it is.

Koliko vidim na GAF-u svi su frapirani cenom. Pokazalo se da ovo realno cudo tehnike, svi dozivljavaju ipak kao "obicnu" periferiju, iako im nije nikakav problem da iskesiraju toliki iznos za novi iphone (pa i dosta vise od toga).

PSVR, as in Playstation VR? Tek to nema poente, kada PS4 nema hardverske snage da pokreće VR igre, pa će ekosistemi biti razdvajani. Zapravo, uvek će na konzolama biti tog problema - snaga potrebna za igru u difolt režimu vs snaga za VR režim. Na PC-ju će se oformiti elitna grupa ljudi koji će furati VR i imati ultra-snažne mašine, na konzolama je to drugačije.

Što se tiče "tolikog iznosa za novi iPhone", reč je o potpuno drugačijim stvarima. Em iPhone želi mnogo više ljudi, em ne keširaju odjednom tu sumu već idu preko nekog dataplana, em što služi da se pokaže, dočim ovo služi da unleashuješ gika u sebi u tmini doma svog.

Cena je gigantska, ali još gore je što to nije uređaj po principu "kupio sam i rešio", nego moraš non-stop da ozbiljno ulažeš u hardver.
 
Koji se ne koristi za rendering. Psvr ima tajni sos - igre se renderuju u 60fps, pa se koristi neki algoritam da to izgleda tecnije. Ako ne bude preskupo i bude nešto vredno igranja, sto da ne.
 
Svi znaju da se ne koristi za rendering, osim po obicaju neupucenih AMD fanboja...

Vezano za Rift, ko je uzeo DK1 tokom Kickstarter kampanje (bese 275 dolara early bird) ce dobiti specijalno izdanje finalnog proizvoda for free. Ostali moraju da plate 700 dolara...

Edit: Najbolji su likovi sa interneta koji se bune zasto baterije za motion kontrole na HTC Vive Pre traju samo 4 sata igranja. Kao da ce neko igrati 4 sata u kontinuitetu sa kacigom na glavi... mozda ce i biti takvih slucajeva, ali kad oslepe posle pola godine neko drugi ce im biti kriv.

Ovo su zezalice kao Nintendo Wii, ne nesto sto ce zameniti ekrane i ispred cega ce se provoditi ogromno vreme. Bas zato Vive ima poentu, jer bas je fora da se kreces tih sat vremena maksimalno sto ces igrati sa kacigom na glavi u toku jednog dana. Taman ces da se izmoris a pomaze i pri sprecavanju mucnine jer nisi fiksiran. BBC novinarka je probala sve naprave na CES i jedino je osetila mucninu dok je igrala Adr1ft na Oculusu. Developer se uvredio, kao nikome se ne desava. Ma vazi :)
 
Poslednja izmena:
Svaka im cast sto su ispostovali bekere sa KS.
To nisu kacige, kaciga je nesto sto ide celom duzinom preko i oko glave.
Taj Adr1ft da je probala i na HTC-u, opet bi joj bila muka, nije do uredjaja, vec do igre.
 
 
Ovo su zezalice kao Nintendo Wii, ne nesto sto ce zameniti ekrane i ispred cega ce se provoditi ogromno vreme. Bas zato Vive ima poentu, jer bas je fora da se kreces tih sat vremena maksimalno sto ces igrati sa kacigom na glavi u toku jednog dana. Taman ces da se izmoris a pomaze i pri sprecavanju mucnine jer nisi fiksiran. BBC novinarka je probala sve naprave na CES i jedino je osetila mucninu dok je igrala Adr1ft na Oculusu. Developer se uvredio, kao nikome se ne desava. Ma vazi :)

U tome i jeste problem - ko želi da se kreće i luduje sat vremena, može to i bez kacige. Kada se Peca oduševljavao prošle godine HTC Vive-om, uporno sam tvrdio a i dalje sam tog mišljenja da šanse na uspeh ima samo onaj proizvod koji se za početak maltene neprimetno integriše u postojeći igrački setap i onda polako "iznutra" navikava igrača na nov pristup. Te fore gde moraš da setuješ senzore, odvojiš posebnu sobu za igranje, imaš posebne kontrolere za koje će igre biti manje ili više optimizovane, to je super za 200 youtubera, ali za igrače nije.

Ništa što radikalno menja shvatanje i doživljaj igranja nema šanse na uspeh. Zato sam se i nadao da će Occulus uspeti, jer je bio taj tih i nenametljiv uređaj koji kupiš i koji ti otvara prozor u jedan novi svet, pa polako, možda vremenom poželiš i nešto više od toga. Sve to u kombinaciji sa najavljivanom povoljnom cenom. Ovako...
 
Sve to u kombinaciji sa najavljivanom povoljnom cenom. Ovako...

Sta ovako? pricas ko da ce uredjaj propasti...
Jeste, preskupa je cena, i jeste kupice ga i dalje dosta ljudi, a jos vise kad se cena spusti.
2016-te, ulazi u narod, 2017-te dozivljava svoj procvat.
 
VR nije običan uređaj, izdvojen od svega ostalog, pa da se od njega očekuje da se vremenom unapređuje/pojeftinjuje dok jednom ne dođe do masovne upotrebe. Postoji određeni vremenski okvir (naravno, nije precizno definisan) u okviru koga on mora uspeti da postane mejnstrim i napravi veliku korisničku bazu. Ukoliko se propusti taj okvir, kreatori sadržaja se jednostavno neće više njime baviti. Da, uvek će biti neki mod za vožnju ili neka specifična igra koju će igrač moći da odigra poput neke inače ne naročito interesantne svemirske simulacije, ali ukoliko kreatori najboljih i najprodavanijih igara ne budu smatrali da ima smisla uložiti u prilagođavanje igre VR-u i finu optimizaciju, to je onda smrt. Spora, ali dostižna. Isto kao i 3D, recimo.

Plus što boljka zvana performanse neće nikako biti prevaziđena. Možda će mašine za 2-3 godine pokretati današnje igre u 1080p+ rezolucijama pri 90 fps, ali sigurno neće biti u stanju da to rade sa u tom trenutku aktuelnim igrama.

Naravno, može biti da sam u krivu, ali nisam, šta ću kad sam uvek u pravu, osim kada to nije slučaj.
 
Ako ćemo o ceni najveći problem je što su pre dva meseca rekli da će ona biti iznad 350$ da bi sad ispala 600$.
Meni je ovo van svake pameti uraditi sam sebi jer oni su i pre dva meseca znali koja će cena biti. Iskreno i dalje sam u čudu što je cena ovako visoka.
Možda im je zarada minimalna i sve komponente su skupe ali čemu ona priča od ranije o ceni?!? Kr€tenizam u izvornom obliku...

Sa druge strane što se same cene tiče oni koji su kupovali tri monitora za svoj igrački sistem ili neki od G-sync modela od 27 ili više inča sa Riftom dobijaju više za iste pare.
Tako da ovo nije propast ali svakako da su napravili sebi medveđu uslugu obmanjujući ljude pričom o mnogo nižoj cifri.

Sa ovom cenom HTC Vive je dobio veliku šansu, nadam se da mogu za sličnu cifru da ponude i one kontrolere u paketu.
 
Sa druge strane što se same cene tiče oni koji su kupovali tri monitora za svoj igrački sistem ili neki od G-sync modela od 27 ili više inča sa Riftom dobijaju više za iste pare.
Tako da ovo nije propast ali svakako da su napravili sebi medveđu uslugu obmanjujući ljude pričom o mnogo nižoj cifri.

Ovo je prilična zabluda. Ko kupuje Gsync monitor od 27+ inča taj kupuje uređaj koji je, u odnosu na VR, multifunkcionalan. Ergo, koristi se uvek kada si za kompom, koristan je na mnogo načina, ne samo za igre. Nasuprot tome, VR je koristan samo pod određenim uslovima, u ograničenom spektru igara/žanrova, usko je specifičan i, što je najgore, uporno će zahtevati drastične investicije u hardver. Možda bi logika i bila primenjiva kada bi VR bio "OK, dao sam 600 ili koliko već čega, i prebrinuo sam" - ne, tada samo kreće igranka bez prestanka, stalno će trebati ultra-snažan hardver koji može da isporuči 90+ fpsa u 2K i većim rezolucijama. I taman kada kroz 2-3-4 godine izađe novi hardver koji će super da tera ovo što danas imamo, pojaviće se neke naredne igre sa još jačom grafikom, koju te nove karte u tom trenutku neće moći da teraju dovoljno brzo i tako u krug.


Sa ovom cenom HTC Vive je dobio veliku šansu, nadam se da mogu za sličnu cifru da ponude i one kontrolere u paketu.

Ovo je prilična zabluda #2. Kao neko ko je video oba sistema u akciji, ne mogu nikako da zamislim situaciju u kojoj HTC Vive izlazi na tržište po ceni koja nije barem 30-40% veća od Occulusa. Zapravo, svo vreme sam očekivao da će možda Facebook da subsidira Occulus kako bi se priča što pre zalaufala. Koliko li sam samo bio u zabludi - priličnoj zabludi #3.
 
Какве последице може човек имати ако претера? Постоје ли неки симптоми који могу да предвиде будућа психофизичка оштећења? Ко не би смео уопште ни да проба? Има ли информација о томе?

https://www.youtube.com/watch?v=INDKNA7kXoo
 
Mislim da nema, obzirom da ova ekipa koja je razvijala Oculus Rift, radila je na njemu godinama po ceo dan, pa nisu imali nikakvih nepozeljnih efekata.
Naravno, nije dobro preterivati ni u cemu.
 
@filipenko
Ja baš mislim suprotno od toga - ne vidim gde Gsync/Freesync monitori imaju svrhu osim u igrama, dok s druge strane VR može imati i značajno širu upotrebu


Ne govorim o Gsync/Freesync tehnologijama zasebno. Hteo sam reći da kada kupuju takve monitore, igrači prelaze sa 22/23/24 inča, Full HD rezolucije, 60 Hz osvežavanja na 27/28 inča, 1440p/4k rezoluciju, 144 Hz osvežavanje, plus kvalitetniji panel (pre nekoliko nedelja sam imao priliku da probam novi 28" 4K IPS i to ubija koliko je bolje od mog 24" FHD IPS-a u smislu kvaliteta panela i prikaza), a pride je onda tu i Freesync/Gsync.

Dakle, takav monitor je unapređenje na svim poljima, dobiješ kvalitetniji prikaz, veću površinu, udobniji svakodnevni rad u desktopu, plus još lepše i udobnije igranje i to u svim igrama koje postoje, bez razlike u žanrovima. Sve i da ga kupuješ zbog jedne ili dve karakteristike, dobićeš još nekoliko unapređenja. Stoga je daleko lakše odlučiti se na takvu investiciju nego na VR, koji mi ništa ne znači za Dotu, Xcom, Metal Gear, Darkest Dungeon itd. Plus, nije toliki skok (dobro, 4K jeste) da ti smesta traži X puta jaču mašinu koja može da renderuje svaku igru barem u 1080p/90fps.
 
Nazad
Vrh Dno