Šta je novo?

'usviravanje' i ostalo

nožice koje su fabrički urađene na woofer-u su par cm i nisam obratio pažnju od čega su. Onaj ko ih je dizajnirao nije išao na standardnu Hi fi priču sa zašiljavanjem (doduše, i ovaj woofer i zvučnike je dizajnirao Mark Levinson

http://www.effedisolution.com/ebay/articoli/lg-ht462-01.jpg

http://hiperdef.com/wp-content/uploads/2007/11/lg-ht462dz.jpg

ali su nožice obične, tupe sa parčetom tvrđe gume)

Što se tiče šiljaka-viskova, oni su sami po sebi mnogo teški i imaju deo koji može da se odšrafi-zašrafi, tako da ako bi imao neki "navoj" na samoj kutiji, mogao bih da ih sasvim lepo zašrafim. Dobro si mi dao ideju da vidim da li mogu ove fabričke nožice da se odvrnu pa da eventualno na to mesto zavrnem viskove, mada ne verujem da je promer navoja isti..)

Viskove možeš da nađeš u gvožđari preko puta Kalenića.


Ниси рекако да је Левинсон. Дај неку слику, да видимо шта је. Можда је примењен принцип изолације вибрација?

Код Каленића - У Његошевој или Максима Горког?
 
e, jeste u Maxima Gorkog, to je u stvari neka tehnohemija, ima sve neke zezalice za moleraje, sitne kućne majstorije i ostalo..

visak3.jpg


evo i jedne sličke viskova, onako na brz, telefonom..mrzelo me da odvezujem kablove :d
 
e, jeste u Maxima Gorkog, to je u stvari neka tehnohemija, ima sve neke zezalice za moleraje, sitne kućne majstorije i ostalo..

visak3.jpg


evo i jedne sličke viskova, onako na brz, telefonom..mrzelo me da odvezujem kablove :d

Тако си сликао да се не види са које је стране кутије сликано.
Монтирање на 3 шиљка јесте лакше него на 4 (није потребно штеловање висине), али ти је кутија нестабилна. Ако се случајно наслониш или имаш кућног љубимца као што је мачка и попне ти се на кутију, кутија може да падне.
Ако већ падне, боље је да падне унатраг или на бок, него на звучнике...
Стога два шиљка треба да буду испод предњег панела.
Иначе, купасти облик је много бољи од класичних шиљака јер (донекле) спречава латерално померање кутије под дејством енергије вибрација које излазе из кућишта звучника (односно смањује еластицитет шиљака по њиховим боковима).

Чиме си их причврстио?
 
Poslednja izmena:
čime sam ih pričvrstio?

vidi Daragane, woofer sam stavio na 3 viska i to bez pričvršćivanja, nadajući se da će težina zvućnika da obezbedi stabilnost (što se i dešava). Ako bih ipak odlučio da sada to i pričvrstim, mislim da bih radije izabrao neki dobar lepak, ili možda onu dvostrano lepljivu traku, ili tako nešto (jer pošteno rečeno, ne bih da bušim novu kutiju)

Woofer sam ima priično visoke nožice, ali sami viskovi imaju 5 cm i prilično su teški i "gusti" ;)

Dragane, čitaš li ti ? ;)

inače napred su mi dva, a pozadi jedan šiljak.
 
Dragane, čitaš li ti ? ;)

inače napred su mi dva, a pozadi jedan šiljak.

Ako bih ipak odlučio da sada to i pričvrstim, mislim da bih radije izabrao neki dobar lepak, ili možda onu dvostrano lepljivu traku, ili tako nešto (jer pošteno rečeno, ne bih da bušim novu kutiju).

Читам, као што видиш. Мислио сам да си можда урадио нешто од горњег.
 
Иначе, постоје ту још неке дилеме:

Основно питање: Да ли је дејство пода увек негативно?

1. Да ли (кутију треба изоловати, и тиме пустити да се сва сувишна енергија слободно креће по њој или) искористити под као одвод?
2. Да ли редуковати вертикално и латерално кретање кутије чврстом везом са подом?
3. Да ли искористити под за додатно укрућење кутије?
4. Да ли искористити под за демпирање кретања (горњег и) доњег панела и спречавања приступа слободног ваздуха тим панелима?

Шиљкови не омогућавају ни једно од 1-4.
Демпинг изолатори не омогућавају ни једно од 1-4, а уносе комплијансу, што додатно олакшава негативна дејства под 1 и 2.
Оптерећивање кутије омогућава 1, 2, 3 и 4.
Што је веће оптерећење, ефекат је већи.
Што је под крући и акустички мртвији, негативно дејство (акумулација вибрација и њихово враћање на кутију са закашњењем) је мање, као и "свирање" самог пода.
Што је оптерећење веће, утицај својстава пода је мањи, јер му се повећава крутост у контактној зони.
Око контактне зоне, под треба да буде прекривен материјалима који упијају звук (додатни мали теписи).

+ повећањем масе кутије снижава се њена резонантна фреквенција.
+ повећањем масе кутије снижава се осетљивост кутије /не звучника/ на енергетске побуде из појачала.
 
Poslednja izmena:
bogami, kod mene pod "svira" samo tako..al sam ja na njega bačio tepika tri prsta debeloga.. sa bar tri ovce vune u njemu :d
 
bogami, kod mene pod "svira" samo tako..al sam ja na njega bačio tepika tri prsta debeloga.. sa bar tri ovce vune u njemu :d

Можеш да пробаш и да испод шиљкова ставиш подне керамичке плочице, или још боље једну велику гранитну или мермерну плоч(иц)у за купатило, пошто имају много већу крутост од паркета.
Једна таква гранитна плочица је око 1.000 дин.
О томе сам читао на Hydrogen audio, али нисам пробао.

И не зна се шта је боље да "свира", зидови кутије и кућиште звучника, или паркет?
 
Poslednja izmena:
Иначе, постоје ту још неке дилеме:

Основно питање: Да ли је дејство пода увек негативно?
.....

Da l' je neko proveravo dejstvo dobrog parketa od dobrog drveta, i kvalitetno ugradjen, kakvo povratno dejstvo ima na zvucnu kutiju i zvuk uopste? Da li je moguce da rezonanca poda bude u tom slucaju dobra?
 
e kad pomenu pločice..
da čudo bude veće, uz ove viskove koje sam kupio u pomenutoj gvožđari, idu i metalne pločice recimo 5x5cm koje u sredini imaju malu rupu za vrh viska

Ne znam čemu to služi, ali oni kao da su baš pravili šiljkove za zvučnike a ne visak ;)
 
Da l' je neko proveravo dejstvo dobrog parketa od dobrog drveta, i kvalitetno ugradjen, kakvo povratno dejstvo ima na zvucnu kutiju i zvuk uopste? Da li je moguce da rezonanca poda bude u tom slucaju dobra?


У пракси је заиста тешко проверити различите паркете.

У начелу:

I. Дејство пода иде у два смера који су увек негативни:

1. Он је носач звучне кутије, па са њим вибрира и цела кутија. Вибрације доспевају до пода:
а. преношењем вибрација са зидова кутије директно на под (крутом везом),
б. преузимањем звучних вибрација из ваздуха.

2. Под "свира", односно вибрације које се на њега пренесу на горња два начина се делимично претварају у звук (у вибрације ваздуха).

II. Дејство пода може да буде позитивно:

1. Ако се може искористити за одвод и расипање вибрација (типа I 1. а.) са кутије у топлоту.
2. Ако се може искористити за додатно укрућивање звучне кутије (где служи индиректно, као носач притиска који се добија додатним оптерећивањем звучне кутије масом /као што сам раније описао/, произвођењем јаких напонских сила у бочним панелима.
3. Ако може непосредно да демпира вибрације неке од плоча звучне кутије (што је случај када је доња плоча чврсто приљубљена уз под + горња плоча је при том такође демпирана теретом који стоји на њој).
4. Ако се може искористити за смањење осетљивости кутије као целине у односу на ангажовану снагу излазног појачала /пораст здружене масе кутије у односу на снагу појачала/
5. Ако се може искористити за снижавање резонантне фреквенције кутије.

Питање је да ли изоловати кутије од пода крутом везом (шиљкови, изолација се постиже веома малом додирном површином) или изолационим материјалом (разни апсорпциони материјали примењени на дну ножица, где се нужно увећава комплијанса)

или направити веома чврсту везу која омогућава користи наведене под II 1-5, а при том избећи негативна дејства пода изнета под I.

Да би решење II добро функционисало треба ставити довољно велики терет (15-20 кг или више по кутији), који уз то треба и да лепо изгледа, под треба да буде прекривен дебелим теписима (осим на месту контакта са кутијама), и да буде од акустички што мртвијег материјала /ту је дрвени најгори/, веома чврст (најбољи терацо бетон, бетон, мермерне или гранитне плочице, керамичке плочице, крупан/раван/густо пакован храстов паркет лепљен на бетон).
Бродски под, под /било који/ постављен на летвицама или песку, “пливајући” под, подови од синтетичких материјала (ламинат, виназ, итд.), паркет постављен на бродском поду, итд, нису погодни, као ни подови који су неравни (таласасти).

Ниуком случају звучне кутије не стављати директно на тепих (велика комплијанса), односно на било какву мекану подлогу.
Тиме их делимично одвајате од пода али их истовремено пуштате да "дивљају" у сопственим вибрацијама, што је још много горе од дејства пода.
 
Poslednja izmena:
Pozdrav&imam_pitanje:

Recimo da se radi o jeftinijim sistemima kucnih bioskopa ili sl. Imate male zvucnike od par do 10ak W i subwoofer.

Da li bi bilo korisno da se ovo o cemu pricate (siljci i/ili opterecivanje?) primeni na subwoofer. Npr. kod kuce imam genius sw-hf 5000, kazu da njegov subw. ima 75 W.
Pa, da l` da mu malo "ulepsam" sviranje sa viskovima i granitom:d

U sustini, primarno pitanje je da li je efekat "poboljsanja" veci ili manji na subwooferima.
 
Poslednja izmena:
Pozdrav&imam_pitanje:

Recimo da se radi o jeftinijim sistemima kucnih bioskopa ili sl. Imate male zvucnike od par do 10ak W i subwoofer.

Da li bi bilo korisno da se ovo o cemu pricate (siljci i/ili opterecivanje?) primeni na subwoofer. Npr. kod kuce imam genius sw-hf 5000, kazu da njegov subw. ima 75 W.
Pa, da l` da mu malo "ulepsam" sviranje sa viskovima i granitom:d

U sustini, primarno pitanje je da li je efekat "poboljsanja" veci ili manji na subwooferima.

Што је мања маса кутије (а сада су све јефтиније верзије направљене од пластике) постављање оптерећења има већи ефекат. Он постоји и код subwoofera.
Треба се определити или за шиљке или за додавање масе. По мени додавање масе има вишеструки ефекат, док шиљци имају само један, па препоручујем масу.
(Мали савет, да не бисте улазили у инвестиције, узмите неки стари аутомобилски акумулатор и ставите га на кутију /она треба да има потребну носивост/. Ако вам се не учини да има довољно побољшања у звуку, немојте да даље улазите у тај пројекат).
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno