Šta je novo?

Unreal 3 Engine -GDC09 "new features"

E nije, nego je 99% experata(kad si ih vec pomenuo) razlicitih developera zakljucilo, da je bas ovakav engine najbolji za koriscenje... Uostalom, po cemu si ti vise kompetentniji za bilo kakvu pricu o ovome od nas?....

Jel sam ja to nesto propustio? Koji developeri, sta :)

A o kompetentnosti ne bih.

U cemu je tacno problem napraviti nesto kao Oblivion u CE2?

Nije uopce problem napraviti, ako prilagodis engine. No to onda vise nije CE2.
 
Poslednja izmena:
^^Pa sta treba da se prilagodi?
 
E super. Onda znas o cemu pricam.
 
Ne znam o cemu pricas.
 
^^Pa ne znam o cemu prica? Mozda misli na craptastic animacije likova, ili nesto deseto...

A sto se tice toga da li je zamisljen da radi sa tolikim prostorom i selektivno ucitava objekte, to je diskutabilna stvar...Moze se izvesti, lepo se snalazi sa velikim prostorom i strimovanjem, mozes to u editoru da isprobas.

starac je napisao(la):
Pazi, moguce da si zaboravio kako igra izgleda? Mozda nebi bilo lose da bacis opet koji kvest?

Cisto da se podsjetis :)

Vidim da si se malko pogubio.
Ili objasni sta ti je na pameti ili se vrati u anomaliju:)
 
Poslednja izmena:
A sto se tice toga da li je zamisljen da radi sa tolikim prostorom i selektivno ucitava objekte, to je diskutabilna stvar...Moze se izvesti, lepo se snalazi sa velikim prostorom i strimovanjem, mozes to u editoru da isprobas.



Vidim da si se malko pogubio.
Ili objasni sta ti je na pameti ili se vrati u anomaliju:)

Nex, ja tebe smatram ozbiljnom osobom. Ali ponekad me stvarno iznenadis :)

U pitanju je ovo sto MUzzY napisa.

CE2 u Krizi ucitava objekte i na tim malim mapama, i to je cak vidljivo. Ali te mape nisu niti blizu onome sto smo vidjeli u Oblivionu.
 
Amin. Posle sat i kusur.
I to malo uspeha na polju licenciranja Cryengine / Cryengine 2, Crytek je imao uglavnom sa MMORPG igrama (Aion, Enthropia Universe, Lightspire, ASTA), koje imaju veci svet nego sto je to ostrvo u Crysis-u (a pogotovo u odnosu na delice gde se odvija igra).
Streaming tekstura / objekata se moze podesavati kao i u svakom drugom endzinu. Sam svet te velicine nije tesko generisati na samom pocetku u editoru, i to se jako brzo moze odraditi, a popuniti ga sadrzajem - sa loadingom u gradovima, a bez loadinga napolju - moguce je.

Sad, ako se kvalitet modela i tekstura odrzi na nivou Crysisa, verovatno da ce da bude "problema", lol ... Ali zato se moze lepo sve svesti na nivo iz Obliviona, nekoliko gradova sa loading-om na kapiji, a sve ostalo izvan njih su objekti koji se ponavljaju do besvesti.

Edit:
Cisto da ne drvim u prazno;

unitedstates1dy3.png


Prosecna velicina terena u Crysis-u

SinglePlayer 4096x4096 x2meters per unit = 8192x8192
MultiPlayer 2048x2048 x2meters per unit = 4096x4096

a moze i overkill

4096x4096 x 32meters per unit= (131072x131072m) sto pojede 4GB rama instant

U zavisnosti od hardvera, tj RAM-a na raspolaganju, moze i puno vise...pa dokle nas buducnost dovede.
 
Poslednja izmena:
Pa koja je poenta imati craptastic animaciju iz Obliviona ili one uzasne modele u 2011. godini? Ja sam recimo totalno protiv toliko otvorenih svetova ali mi je jasno zasto Starac to spominje :)
 
Gamebryo - stuttering, stuttering, stuttering, neoptimizovan za moderne PC komponente, za današnje uslove očajno izgled

Kompanija koja ga pravi se izgleda zatvorila.

Emergent Game Technologies has fallen. Their attempt to resurrect themselves in September with the Krome Studio partnership was short-lived. Days after the Emergent/Krome announcement came word that Krome was shuttering its studio, leaving little doubt that Emergent's days were numbered as well.

Emergent was able to secure over $30 million in funding over the years and secured a number of key accounts in China including Tencent. It obviously wasn't enough. We hope the assets find a good home.
 
^^Nisi razumeo sarkazam.
No, sad znamo da je velicina sveta taj problem, ili pak nije...
 
Problem je, jer se igra razvija i za konzole, a ne za 2% PC gejmera :). Gde ti vidiš 4GB na konzoli? :D
 
Meni se dopada fear2, lithtech engine :)
Taj nije spomenut ^_^
 
^^Ma nemoj, a ti bi svet velicine 131072x131072m na konzoli? Mozda 2030-te:D

Velicina Cyrodill-a: 41km2
Velicina tipicne SP Mape iz Crysisa: ~68km2

:)

Tamriel? No sweat.
 
Da se ne lažemo, EGO je njesra. Kada vidim bar nagoveštaj dobre igre koja nije žuta a da je rađena u EGO endžinu onda ćemo reći da je dobar endžin.

Cry Engine 2.0 je najbolji endžin od svih ali mu je mana što nije optimizovan za konzole i samim tim nepopularan. Verzija 3.0 će taj problem rešiti.

Dunia iako u Far Cry 2 izgleda super žuto izvlači jako puno detalja na otvorenom prostoru koji je baš otvoren plus FC2 ima odrađene neke fine detalje.

Chrome se dobro pokazao u CoJ2.

MT Framework je standardno dobar endžin, ništa specijalno ali igre rađene u MT bolje izgledaju od UE3 igara i dobro su optimizovane.

Avalanche 2.0 je odličan Sandbox endžin koji izgleda super, renderuje puno detalja i ogromna prostranstva bez vidljivog učitavanja mape. S obzirom na ono što prikazuje optimizacija je na nivou.

Illusion Engine korišćen u Mafia 2 je još jedan odličan endžin koji prikazuje puno detalja i vrhunski je optimizovan.

Frostbite je takođe odličan endžin i dobro je optimizovan.

Za kraj bi pomenuo endžin korišćen u Two Worlds 2, Grace koji uprkos forsiranju motion blura i blooma u TWII izgleda odlično, prikazuje veliki broj detalja uz minimalna učitavanja (u igri ne postoji učitavanje koje traje duže od sekundu, dve, sve se učitava gotovo momentalno). Optimizacija je vrhunska. Ono što valja napomenuti jeste da endžin podržava i Dx11 i Dx9 i OpenGL iako je u TWII prisutan samo Dx9 (za sada).

Moja lista popularnih smećarskih endžina na koje mi se povraća kad ih vidim u igrama:

1) Gamebryo - stuttering, stuttering, stuttering, neoptimizovan za moderne PC komponente, za današnje uslove očajno izgleda

2) Unreal Engine 3.0 - dobar endžin ali u većini igara isto izgleda, problem sa strimingom tekstura

3) EGO Engine - zahvaljujući Codemastersu ovaj endžin je u svakoj iteraciji žut

Sta mislis o X-Ray endzinu ?
 
Sva sreca pa se video moze jos negde ubosti, makar u ovom sklj kvalitetu, ako je neko skinuo hi-res dok se mogao naci, nek javi

Muzikica fenomenalna, taman za laku noc:)

[YOUTUBE]CEdQg1y3H3M[/YOUTUBE]
 
^^Ma nemoj, a ti bi svet velicine 131072x131072m na konzoli? Mozda 2030-te:D

Velicina Cyrodill-a: 41km2
Velicina tipicne SP Mape iz Crysisa: ~68km2

:)

Tamriel? No sweat.

Da bi dosao s jednog kraja mape na drugi u Krizi ti trebaju 2 minute, dok u Oblivionu ti treba minimalno pola sata.

A velike mape mozes raditi sa bilo kojim enginom, pogotovo komercijalnim.
 
Pa?
Kriza nije open-world, niti RPG. Ascension kad se prelazi peske umesto VTOL-om, u editoru, malko vise oduzima od 2 minuta;)
U svakom slucaju, to sto je "uredjeni deo kreiranog sveta" zapravo ograniceni nivo za Crysis singleplay, ne znaci da ne postoji. Uvek mogu da se skinu barijere, novi prostor popuni nekim drugim sadrzajem, doradi i to je to...open world u zavisnosti koliki treba uopste...sto bi bio rad u kontra-smeru, jer se te stvari resavaju pre kreiranja nivoa, a ne editovanjem postojeceg.

starac je napisao(la):
A velike mape mozes raditi sa bilo kojim enginom, pogotovo komercijalnim.

Izvoli:

Every asset has a cost. This must be weighed against the target gaming hardware platform.

Attempting to create any map with more than a 512x512 terrain and a decent amount of other assets (static meshes etc.) may have issues depending on your target hardware.
UE3 will usually fail with a single 2048x2048 terrain even on high-end hardware (3GHz C2Q or i5 with x64 and 8GB RAM). A single 1024x1024 terrain is pushing the limits of most hardware running UE3. Using a 4x4 grid of 512x512 terrains will actually require more memory than a single 2048x2048 terrain, plus it will have visible seams between them.
To give you a basic idea just on memory use, a ballpark footprint for a 2048x2048 terrain is:
- 2048x2048 terrain = 4 million quads = 8 million triangles
- 2048x2048 has an 8MB Heightmap texture, plus a 3*float vertex buffer of ~50MB, plus an int32 index buffer of ~16MB, plus 3*float normal buffer of ~50MB, plus mapping coordinates, plus patch visibility array, plus collision, plus another 4MB for EACH Weightmap, plus material textures, etc. So you can easily get into 200MB or more just in the terrain alone when trying to use larger sizes. Push this onto a GPU with 512MB of VRAM and there is a lot used just for one scene object, and not a lot remaining for everything else.

Bottom line is, if you must have larger than 512x512 terrain:
- 768x768 or 1024x1024 would be an absolute maximum size and would require high-end hardware to run it on (i5/i7 and 1GB Video). It is also painfully slow to work with in the editor, even on a 3GHz C2Q x64.
- Scale everything else to 1/2 size instead. So instead of using the engine default of 1 Unreal Unit = 2cm, use 1 Unreal Unit = 4cm. This increases the world size from 10sqd km to 20sqd km.
- Use a different engine. CryEngine 2 commonly uses 2048x2048 terrains in Crysis/CrysisWars, because that engine was designed specifically for that purpose.

http://forums.epicgames.com/showthread.php?t=709469&page=7
 
Poslednja izmena:
Pa?
Kriza nije open-world, niti RPG. Ascension kad se prelazi peske umesto VTOL-om, u editoru, malko vise oduzima od 2 minuta;)
U svakom slucaju, to sto je "uredjeni deo kreiranog sveta" zapravo ograniceni nivo za Crysis singleplay, ne znaci da ne postoji. Uvek mogu da se skinu barijere, novi prostor popuni nekim drugim sadrzajem, doradi i to je to...open world u zavisnosti koliki treba uopste...sto bi bio rad u kontra-smeru, jer se te stvari resavaju pre kreiranja nivoa, a ne editovanjem postojeceg.



Izvoli:



http://forums.epicgames.com/showthread.php?t=709469&page=7

Lijepo rekoh da to nije problem, promijeniti i prilagoditi engine ;)

I gdje nadje UE3, dizajniran prvenstveno za konzole. Evo X-Ray bez problema radi sa 2048x2048 terrain mapama, a nije uopce komercijalni engine.
 
Poslednja izmena:
Da bi dosao s jednog kraja mape na drugi u Krizi ti trebaju 2 minute, dok u Oblivionu ti treba minimalno pola sata.

Ne preteruj. Nateraćeš me da merim štopericom. Pola sata treba možda da obiđeš VVanderfell, Cyrodiil nikako. Morrowind je sigurno duplo veći do Obliviona, čak i kada se i Oblivion portali uračunaju.

Koliko je Oblivion C/P dobro pokazuje i video koji je moderator okačio. Bar su Imperial City kao jako bitnu lokaciju u igri mogli uraditi da bude koliko toliko unikatna. Pogled odozgo jasno pokazuje da se blokovi sa zgradama ponavljaju što bi imalo smisla da se radi o modernom gradu a nema nikakvog kada je fantasy okruženje u pitanju.

Način na koji Gamebryo učitava mapu tj. blokovi ili polja koja se učitavaju uz očajan prikaz onih udaljenih je primitivniji od načina na koji endžin korišćen u ESIII funkcioniše. Kada god upalim Olbivion imam osećaj da je neko uzeo mapu iz CivIV, po njoj nabacao objekte C/P tehnikom i zumirao je. Osećaj visine nije dobar, guste šume ne postoje, sve jedne te iste livade sa uvalama i brdašcima i po kojim šumarkom tu i tamo.

Ali dobro to su kompromisi koji su morali biti napravljeni da bi to radilo na Xbox360 u to vreme. Tako je ceo Oblivion dizajniran, kompromisi na sve strane.

Problem sa balansom? Nema problema, rešićemo to sistemom auto lvlovanja. Problem sa veličinom sveta i resursima potrebnim da se takav svet kreira? Nema problema, koristićemo tehnologiju koja nasumično generiše pejzaž i C/P ćemo objekte poput portala i shrine-ova.
 
Poslednja izmena od urednika:
Sta mislis o X-Ray endzinu ?

Mislim da je zastareo i da bi bilo dobro da naprave novi endžin dizajniran sa modernim tehnologijama na umu a ne kao što je slučaj sa X-ray-om, nove tehnologije budžene i krpljene na zastareo endžin.
 
Ne preteruj. Nateraćeš me da merim štopericom. Pola sata treba možda da obiđeš VVanderfell, Cyrodiil nikako. Morrowind je sigurno duplo veći do Obliviona, čak i kada se i Oblivion portali uračunaju.

Koliko je Oblivion C/P dobro pokazuje i video koji je zaslužni moderator okačio. Bar su Imperial City kao jako bitnu lokaciju u igri mogli uraditi da bude koliko toliko unikatna. Pogled odozgo jasno pokazuje da se blokovi sa zgradama ponavljaju što bi imalo smisla da se radi o modernom gradu a nema nikakvog kada je fantasy okruženje u pitanju.

Način na koji Gamebryo učitava mapu tj. blokovi ili polja koja se učitavaju uz očajan prikaz onih udaljenih je primitivniji od načina na koji endžin korišćen u ESIII funkcioniše. Kada god upalim Olbivion imam osećaj da je neko uzeo mapu iz CivIV, po njoj nabacao objekte C/P tehnikom i zumirao je. Osećaj visine nije dobar, guste šume ne postoje, sve jedne te iste livade sa uvalama i brdašcima i po kojim šumarkom tu i tamo.

Ali dobro to su kompromisi koji su morali biti napravljeni da bi to radilo na Xbox360 u to vreme. Tako je ceo Oblivion dizajniran, kompromisi na sve strane.

Problem sa balansom? Nema problema, rešićemo to sistemom auto lvlovanja. Problem sa veličinom sveta i resursima potrebnim da se takav svet kreira? Nema problema, koristićemo tehnologiju koja nasumično generiše pejzaž i C/P ćemo objekte poput portala i shrine-ova.

Slobodno mjeri stopericom, ali od Sjevera prema Jugu :)

I taj princip ucitavanja je takav zbog velicine svijeta i kolicine detalja, i naravno hardvera u to vrijeme. Drugacije nebi islo.
 
Hardver je isti i danas, samo što je tada dizajniranje igara za Xbox360 bilo nepoznanica pa je ESIV rađen tako da izgleda isto na max i na PCju i na konzoli. Two Worlds II na svu sreću izgleda bolje na PCju jer su setovanja za konzolu low/medium.

Tačno je da je wireframe model Obliviona izuzetno detaljan ali rekao bih da je tolika detaljnost nepotrebna, pogotovo za to vreme.

Ono što ja tebi pokušavam da objasnim jeste da ne možeš gledati jednako na Bethsoft sa 16 godina iskustva u stvaranju tog tipa igara i na neki manji tim. Ovde je situacija tragična po Bethsoft jer je ih neiskusniji i manji tim debelo prešišao u tehničkoj kategoriji (moje subjektivno mišljenje da su prešišani u skoro svakoj kategoriji). Ako sledeći ES bude urađen u dobro poznatom endžinu to je sramota za Bethsoft.

Nisam siguran da nisu mogli drugačije.

Što se tiče detalja, dovoljno je uporediti postupak dobavljanja kuće u ESIII i ESIV da bi se videlo koliko koja igra ima detalja. Oblivion je u svakom, osim čisto tehničkom pogledu iza Morrowinda. Mada i tehnički je pod znakom pitanja kada se pogleda MGE. Pitam se šta bi bilo da je ESIII endžin unapređen, šta bi bolje izgledalo. Naravno to ne bi radilo dobro na XB360 i eto glavnog razloga da se radi na podešavanju Gamebryo krša.
 
Lijepo rekoh da to nije problem, promijeniti i prilagoditi engine ;)

Ovo o cemu pricam nije menjanje i prilagodjavanje endzina vec kreiranje nivoa. Rad u sandbox editoru, modelovanje, kapish? ;)

I gdje nadje UE3, dizajniran prvenstveno za konzole. Evo X-Ray bez problema radi sa 2048x2048 terrain mapama, a nije uopce komercijalni engine.

Odlicno. Moze neki konkretan primer, screenshot, da vidim toliku mapu, hvala.
 
Poslednja izmena:
kada se vec diskutuje o grafickim engine-ima, imam jedno pitanje koje me muci od kada igram igre. da li su ti kreatori tih enginea shvatili da bi bilo vec vreme da naprave engine koje ce biti liseno "kockastosti". evo jedan screen shot iz black opsa, pogledajte samo cipelu na sta lici pa ce vam biti jasno :) misljenja sam da bi revolucija bila kad bi napravli neku igru koja ne bi imala spiceve tamo gde treba da bude zaobljeno
 
Vrh Dno