Šta je novo?

Unlimited Detail Technology

Pa objašnjeno je kako radi.

Unlimited Detail is basically a point cloud search algorithm. We can build enormous worlds with huge numbers of points, then compress them down to be very small. The Unlimited Detail engine works out which direction the camera is facing and then searches the data to find only the points it needs to put on the screen it doesn’t touch any unneeded points, all it wants is 1024*768 (if that is our resolution) points, one for each pixel of the screen.

Jeste da se ne ide toliko u detalje ali zvuči zanimljivo. Još jedna jako čudna stvar su one slike. Sve imaju nekako isprane boje. Geometrija je savršena. Samo bacite pogled na ovo:

ttt-junglepuppy22.JPG
Svaka njima čast na optimizmu ali nekako ne verujem da će ovo zaživeti.
 
Mozda ce da prave outcast 2 :p...
 
Колико сам ја сконтао они све то изгенерисано држе на диску сервера и онда само приказују одређене делове, отуда та брзина...
 
Колико сам ја сконтао они све то изгенерисано држе на диску сервера и онда само приказују одређене делове, отуда та брзина...

Zapravo, scena se sastoji od gomile tacaka (a ne gomile poligona/trouglova). I oni ne rade klasican rendering sa iscrtavanjem poligona, vec pretrazuju one tacke na sceni koje se vide na ekranu.

E sad, ono sto se primecuje u youtube demo-ima je da su im sve scene staticne. Nema pomeranja objekata ili pomeranja izvora svetlosti (bar ja nisam primetio) samo se kamera pomera. Pitanje je koliko je lako u realnom vremenu manipulisati sa scenom koja je u tom cloud voxel formatu. Takodje mi nije bash jasno kako bi pretrazivanje moglo da radi efikasno kad imas transparentne objekte (maglu, staklo i sl), tj. situaciju da se vise tacaka iz scene slika u jednu tacku na ekranu.
 
Pa to i mene zbunjuje. Lik je sam hvalio novu tehnologiju, a nije objasnio niti jedan delic kako to radi.
Ja predpostavljam da je to neki oct-tree i svaki cvor ima jedan pixel koji predstavlja njegovu prosecnu boju. Cvor se dalje deli na 8 manjih itd.. kada se renderuje scena, prolazi se kroz cvorove oct-tree i posmatra se velicina cvora u ekranskim koordinatama. Ako je manji od 1 pixela prestaje se sa daljim obilazenjem te grane. Glavni problem je kako obici oct-tree za svaki pixel na ekranu u realnom vremenu? Ili mozda se oct-tree obilazi samo jednom i kada se dodje do cvora koji je manji od jedog pixela on se baca na ekran gde god se nalazio.
Koordinate cvora se mogu dobiti iz pozicije cvora u oct-tree stablu, velicina se moze dobiti na osnovu dubine u stablu. Znaci po cvoru je potrebno cuvati RGBA i 8 pointera na druge cvorove sto bi znacilo 36 bajta po cvoru na 32bit sistemima, odnosno 68 na 64bit sistemima.
Obilazak kroz oct-tree bi mogao biti raspodeljen po procesorima. Verovatno je moguce i delove stabla cuvati na disku.
Za svaki pixel se cuva lista rezultata koja bi se mogla u finalnom prolazu filtrirati i na taj nacin se odradi sortiranje transparentnih objekata.
 
De se seti toga! Bravo! Otucast ... kakva igra za to vreme.

Stvarno, Outcast je bio krš. Nemam pojma kakva je igra osim što se sećam da je radila sa 15 fps na mojoj mašini, a uvek sam imao najbržu mašinu od svih ljudi koje znam :)

Kad već pominjete voxele, pomenite i poslednju valjanu igru urađenu na toj tehnologiji - Commanche 3. Kakva je to zabava bila, dani, noći...! Uh!
 
Da oživimo ovu temu. Lik je pre šest meseci "odgovorio" na prozivke novim videom. Ja ne znam šta da mislim, deluje kao prevarant,



Btw. ovih dana ću kačiti u ovoj temi neke slične projekte (jedan od njih pomenut u X-Plane temi).
 
Ma naravno da je prevarant. Cisto lupetanje, perpetummobile.... kad je tako siguran u uspeh sto ne "proda" tehnologiju nekome!
 
I ja sam malo skeptik. Jeste super sve to "atoms" modeliranje (kada bih tako lako poverovao) ali nista nije pomenuto o bojenju tih atoma (namerno nisam rekao shade-ovanju i texturisanju , zato sto se oni koriste za poligonalna modeliranja). Realisticnost interaktivne multimedije nije samo u detaljnosti modela :p
 
Notch (kreator Minecrafta) je ih je baš napljuvao na svom blogu nedugo po postavljanju drugog klipa: http://notch.tumblr.com/post/8386977075/its-a-scam

U pravu ali je malo preoštar. Unlimited Detail Technology jeste za sada najozbiljnija implementacija sparse voxel octree. Naravno uz to idu sve mane pomenute tehnologije kao što je žešće zeznuta animacija objekata, kao i to što si ti pomenuo (shading i lightning). Zato i sve u demou izgleda tako bledujnjavo. Druga stvar koju je prećutao a koja se takođe vidi iz demoa jeste to da to njegovo ostrvo sa milijardama atoma nije baš unique. Mnogo toga se tu ponavlja. Kada bi svaki atom bio unique, količina podataka koju treba obraditi bi bila enormna (što je Notch izračunao).

Bottom line is, dobra je ovo tehnologija ali nije lek za sve. Treba naći neki middle ground i napisati endžin koji će kombinovati sparse voxel octree tech za statične elemente kao što je teren sa poligonima za pokretne objekte i modele. Naravno ostaje problem deformabilnosti tog terena pošto ova tehnologija ima poteškoća sa tim ali verujem da je to uz malo mućkanja glave moguće rešiti. Samo kako učiti da grafika koju daje taj endžin bude uniformna tj. da se ne vidi prelaz sa sparse voxel octree terena na poligonalne elemente. Kako učiniti da je sve jednako ostvetljeno, jednake boje, da je sve jedna celina? Verovatno je to razlog zašto se na tome još ne radi. Drugi su konzole jer ova tehnologija zahteva puno memorije što konzole baš i nemaju (za sada).
 
lik kaze da je dobio 2 miliona $ od australijske vlade :D

http://www.euclideon.com/

EDIT:

lepo kaze Notch:

"They’re hyping this as something new and revolutionary because they want funding. It’s a scam. Don’t get excited.

Or, more correctly, get excited about voxels, but not about the snake oil salesmen."



i super thread na www.pouet.net na temu Unlimited Detail Technology: http://www.pouet.net/topic.php?which=7208&page=1&x=31&y=6 :D


screenshot20100311at120.png

now that picture answers the question, if you had unlimited graphics power... what would you do with it?

...unlimited ugliness.
 
Poslednja izmena:
Javio se Bruce Dell ponovo, zajedno sa svojim Euclideonom. Ali vise nisu igrice u fokusu.

 
fascinantno
 
^^
posle onoliko pljuvanja... svaka cast!


sad ostaje samo pitanje sta sa Google Street View?
- potrosili su toliko vremena i energije na tehnologiju iz 1978: http://www.youtube.com/watch?v=Hf6LkqgXPMU *

i sta sa C3 mapama?

ovo je toliko ispred jednog i drugog (vise prvog, nego drugog :D)! pitanje je samo koliko je vremena potrebno za digitalizaciju u odnosu na C3 tehnologiju (steta sto je skinut video sa youtuba gde je detaljno objasnjen ceo proces rada C3 mapa...).


---
* moram malo Google bashinga jer Google polako pocinje da lici na Microsoft kad su u pitanju protraceni ili besmisleni projekati; samo za razliku od Microsofta, njihovi nisu stetni po ostale (M$ je konstantno pravio duplikate postojecih standarda samo da bi ih zakljucao: DirectX, WMA, SurePlay... ili kvario postojece: Java) ali u svakom slucaju su mogli da uloze u ovako nesto umesto u auto sa kamerom :S:
 
Ovo stvarno deluje zanimljivo i uverljivo. Ali mi je i dalje neverovatno da to toliko malo resursa troši. Svaka im čast.
 
^^
sad ostaje samo pitanje sta sa Google Street View?

Kako sta? Pa zar ne vidis da Bruce Dell pokusava ovo da "uvali" nekome a zna se i kome je to potrebno. Pod uslovom da je istina ovo sto prica a covek tako malo pokaze a mnogo voli da uporedjuje sa drugima da mu ja licno jos uvek ne verujem.

Takodje svo vreme prica o tome kako je ovo tehnologija svojstvena samo njegovoj kompaniji, kako je izmislio toplu vodu i slicno a siguran sam da nije tako. Ovo ako i radi kako on kaze je implementacija necega sto je poznato (barem je poznato matematicarima ako nista drugo).

Takodje, ta njegova kompanija je mala i mizerna a ovakve projekte rade kompanije sa ozbiljnom zaledjinom tipa Astriuma (TerraSAR-X i sateliti koji snimaju najdetaljniji DEM Zemlje). Kolko li tek treba snimanja i kakva rezolucija da bi se mapirali svi objekti u gradovima. Kapiram da to nije posao Eucledeona vec da njihov softver koristi te podatke ali daleko je to od prakticne primene.
 
Kako sta? Pa zar ne vidis da Bruce Dell pokusava ovo da "uvali" nekome a zna se i kome je to potrebno. Pod uslovom da je istina ovo sto prica a covek tako malo pokaze a mnogo voli da uporedjuje sa drugima da mu ja licno jos uvek ne verujem.
ja sam video: voxele koji mogu da se prikazu ultra brzinom i ultra preciznoscu sa minimalno resursa! sta tu sad vise ima da se ne veruje ili ne?

Takodje svo vreme prica o tome kako je ovo tehnologija svojstvena samo njegovoj kompaniji, kako je izmislio toplu vodu i slicno a siguran sam da nije tako.
ODLICNO pitanje i mali offtopic: da bi pokazao/dokazao ovu tvrdnju, treba nam Xanadu Space.
posto ga nemamo, moraces da potrosis neko vreme da dokazes suprotno.

Takodje, ta njegova kompanija je mala i mizerna a ovakve projekte rade kompanije sa ozbiljnom zaledjinom tipa Astriuma (TerraSAR-X i sateliti koji snimaju najdetaljniji DEM Zemlje)
naravno da snimaju = prave raw podatke. ali koliko brzo i kvalitetno mogu da ih prikazu?
tu na scenu stupa "Euclideon" :)

Kolko li tek treba snimanja i kakva rezolucija da bi se mapirali svi objekti u gradovima.
to pitanje sam i ja postavio: koliko vremena treba za snimanje? ... i koliko su rezultati bolji od C3 mapa.

u svakom slucaju, razlika u odnosu na Google Streets View (aka "1978. i Aspen Movie Laser Disk") je enormna!

Kapiram da to nije posao Eucledeona vec da njihov softver koristi te podatke ali daleko je to od prakticne primene.

njihov software daje prakticnu primenu svim tim podacima koji, ocigledno, vec postoje!
 
Poslednja izmena:
Njemu treba 3d sken prostora da bi izvukao potrebne podatke ili snimci sa stereo kamere montirane na vozilo.
Uz malo krckanja podataka cak bi se mogle iskoristiti slike sa googleovih vozila.
Najverovatnije koristi octree za pakovanje podataka. Nemam ideju kako ih indeksira, ali predpostavljam da je u pitanju neka zavrzlama sa bitovima.
 
Evo ih opet, tehnologija se zove Euclideon SOLIDSCAN i nema puno veze sa originalnom pricom jer je u pitanju skeniranje okoline i prenosenje u 3D svet. Nesto sto Google i slicni sanjaju, jos kad bi moglo da snima i ljude 24/7, ma bombona...





Dobro izgleda, nema sta. Iako deluje da je bilo kakva interaktivnost ogranicena na setanje izmedju kulisa. Oni kazu da je ovo moguce animirati, ja ne verujem. Na primer, slicna tehnologija skeniranja okoline je koriscena u igri Vanishing of Ethan Carter, samo sto oni nisu koristili skupe uredjaje za skeniranje vec su snimali foto kamerama i to dalje obradjivali i na kraju uneli u igru kao modele i teksture.
 
Poslednja izmena:
Impresivno, nema sta.
 
 
Kakav bump
 
Nazad
Vrh Dno