Šta je novo?

Uništavanje IT sektora

Joomla, Drupal, Moodle, PHP-Nuke, WordPress na faksu, kada je trebalo poloziti ispit, napraviti sajt, povezati bazu, pomagati asistentu oko Moodle-a itd. Moj brat i neki drugi ljudi se bave tim web stvarima, mene zanima razvoj aplikacija za Android. Time se bakcem (da ne kazem bavim jer nisam profi mobile dev ni u kom slucaju, ne radim u stranoj firmi za platu u evrima itd). Iako sam polu-amater, ne mogu sebi da dozvolim da okacim na Google Play program koji se moze raspasti svakom drugom korisniku. Jer od toga nema nikakve koristi. A telefona i tableta je jako puno, nesto od toga testiram licno, nesto drugi ljudi. Zato mi je neverovatno da neko moze da uzima pare na ruke za gotov program koji je jedva skrpio da radi kada ja moram da se cimam da testiram za nesto sto je fakticki dzabe i od cega cu videti pare samo ukoliko gomila ljudi skine to i vide reklame a pozeljno je da su iz zemalja razvijenog zapada.

Kako sam ja iz mog skromnog iskustva shvatio, u januaru sledece god. biće kako 4 godine radim kao back-end web development, u BG a verovatno i ostatku Srbije postoje generalno 2 vrste IT firimi.
1. One gde se sve radi uz pomoć štapa i kanapa, daj šta daš od posla, 1 zaposlen radi 3-4 posla, nemaju jasan cilja razvoja proizvoda a ni zaposlenih, zaposleni su uglavnom juniori, ili te ograniče sa napredkom i dođe do zamora u svakom smislu.
Radio sam u jednoj i dobra je samo kao odskočna daska, išao sam do kraja i kad više nisam mogao rekao sam lepo da idem.
I ovo su uglavnom domaće firme, po meni bežati glavom bez obzira.

2. Firme koje razvijaju svoj proizvod, imaju razvijenu kulturu šta, kako i ko radi, tu imaš neku perspektivu za neki napredak bez obzira da li si junior ili senior.

Naravno između postoje nijanse, ali generalno sve mogu da se smeste u ove 2 kategorije (domaće ili strane firme).