Šta je novo?

UltimatePPC

e jos da je umesto tog lemljenog 68040 socket za 68040/68060 :D

Majsta, daj malo komentara....

uppc_reva_devboard_g2_20120507_small.jpg

Da li je vezao 128MB DDR3 na 68040 preko FPGA (ovaj Samsung cip gore od FPGA)? I sta tu jos ima.... SIlicon Image SATA, microSD slot? Kroz cega je realizovao grafiku, isto FPGA?
 
Poslednja izmena:
Ja ovde samo teoretski mogu da predpostavim sta je radjeno gledajuci sliku. Ono sto ovde mora da se razumije sve ovo sto vidite na toj slici u principu nije ni bitno i meni licno ne bi bio problem da se nesto ovako napravi, ono sto je problem jeste FPGA i ono sto se u njemu nalazi. Nije problem uraditi ni repliku Phase5 dizajna ili nekog grugog ali sta se nalazi u FPGA/GAL cipovima to je problem i kako to sve uskladiti. Uglavnom ovakav projekat moze da izgura samo tim ljudi koji je u Amiga hard&soft vodama proveo bar 20 godina, a u posljednje vrijeme radio na dizajnu novih sistema procesora i slicno. Samo takve osobe mogu da usklade ovako nesto. Mislim, izradjeno je jako puno prototipa i ni jedan nije usao u prodaju. Ostaje da se vidi... Sto se tice memorije ima 128 mega za mc68040 i maksimalno 2 giga za PPC, grafika je nesto sto se koristi sa ARM procesorima uglavnom opensource, a vec neko vrijeme ARM je moguce smjestiti u FPGA pa sad da li to daje mogucnost da postoje cak 3 procesora. Daje ideju koliko je ovo sve komplikovano i ja trenutno ne vidim da postoji ijedna osoba na Amiga sceni koja moze ovo da zavrsi. Hardverski dio je moguce razviti ali sve uvezati, pa onda softverski tesko...
 
I meni se cini da je HW laksi deo nego napisati drajvere za to na karti.
 
Dakle po informacijama koje ja imam. Za rad u UltimatePPC se prijavilo dosta strucnih ljudi koji su odbijeni za rad na drajverima jer su rekli da njihov rad mora biti opensource. Dakle prica se ponavlja, medjutim tako frustrirani ljudi zapocinju svoje projekte koji vuku ka ARM-u :) Ja ucestvujem u minimalnom savjetovanju ali nista jos nije objavljeno. Dakle moja filozofija rada ostavlja utisak na mnoge dakle odaberi toliko tezak projekt koji uopste ne razumijes i guraj. Dakle nova ekipa izlazi na scenu ali ovo nista jos nije zvanicno.
Citiram:
As I mentioned before, seeing your progress was one of the reasons I decided to start on hardware myself. I'm a software developer who is teaching himself hardware with much too hard a goal. It seems that we're both just stubborn enough to make these things work eventually! Luckily, I work with some VERY experienced Amiga hardware developers at NewTek, so I do have people to ask questions.
 
U pravu si Majsta, ovo sa Amigom vise nema smisla, otimaju se za smesno trziste.

Steta je sto ne postoji neki Amiga Foundation koji bi se bavio open source projektima za Amige. Bojim se samo da bi zastita prava ugusila svaki projekat :(
 
Verovatno postoji jos nesto oko amiga platforme pa se nei proizvodjaci ,brendovi, osecaju ugrozeno. Ne vidim koji bi drugi interes bio u pitanju da se blokira bilo sta vezano za amigu. Realno koliko mi hteli to da priznamo ili ne amiga je istorija i samo je malo vise zilava ,nego sto su neki navikli , da bi se tek tako predala.
 
Citava prica iza kulisa je sljedeca da se programi u assembler-u pisu vec 30 godina za MC68K arhitekturu i pokusaji da se predje na x86 arhitekturu nisu se bas pokazali kao uspjesni. Posljednji clanak o mojim projektima koji je izasao u Spaniji govori o tome i mogucnostima unapredjenja sistema koji se i dalje koriste u svemirskoj industriji. Dakle, sta je logicno, ako ste lansirali satelit prije 25 godina koji je procesor koristio. Taj isti satelit i danas salje podatke, a emulacija nikad nije kompletna po pitanju X86 serije :) A poznato je da NASA jos nije odustala od Amige :) Dakle ima tu nesto, mozda neki tajni ugovori i slicno. Zatim industrijske masine. I sam sam bio svjedok kada je na jednoj CNC masini otkazalo pola hardvera, starog kao Grcka. Sta su uradili kupili novu masinu ili narucili 286 procesor razmislite sami. Cijena obuke radnika + uhodavanje u novi sistem, a proizvodnja ne moze da ceka pola godine. Siguran sam da postoji jos nesto u vezi Amiga sto ce izaci u javnost.
 
Verovatno postoji jos nesto oko amiga platforme pa se nei proizvodjaci ,brendovi, osecaju ugrozeno. Ne vidim koji bi drugi interes bio u pitanju da se blokira bilo sta vezano za amigu. Realno koliko mi hteli to da priznamo ili ne amiga je istorija i samo je malo vise zilava ,nego sto su neki navikli , da bi se tek tako predala.

Pratim majstin projekat i ove diskusije sa velikim uzivanjem, nazalost nemam mnogo vremena (a ni tehnickog znanja) da bi se ukljucio podrobnije.
Malo me zaintrigiralo ovo oko otpora prema novim amiga resenjima, akceleratorima, softveru; naime danas je sve u it-u poprilicno definisano, pc na jednoj strani, mac na drugoj, konzole na trecoj, smart telefoni sa svojim taborima (ios i android), windows kao mainstream i linux koji je ipak na margini.
Naime ovo sve ima malo veze sa elementarnom fizikom, telo tezi da zadrzi stanje u kom se nalazi dok ga delovanje okoline ne natera da promeni to stanje, u sustini svi su relativno zadovoljni svojim pozicijama intel, amd, nvidia, samsung, apple, microsoft, sony, bore se za prevlast u svom taboru ali tek stidljivo gledaju ka drugima, npr apple ne pokusava da udje u trziste konzola a microsoft da proizvodi hardver telefona, u sustini danasnja it industrija je staticna u granicama koje joj samoj odgovaraju i mislim da joj netreba neka revolucionarna struja koja bi mogla da poremeti mainstream tokove, amiga je zadirala u mnogo toga svojevremeno i pc-je trebalo puno muke truda i para da ju izbaci iz svega toga, revolucija (i evolucija) tog tipa jos jednom u vremenu kada hardver i masovna proizvodnja nikada nisu bili jeftiniji ne odgovara nikome danas.....
 
Pazi ja sam u vise tema i vise puta potencirao pitanje pc hardvera. Pitanje da li je on po svom kvalitetu,dizajnu komunikacije procesor ,cipset data i adresna magistrala.Ukratko dizajnirano je isto kao i prvi osmobitni racunari cpu je tata mata i on se pita za sve,i gazda i fizicki radnik. S druge strane imamo "napredni " dizajn kod osmobitnih racunara opremljenih "gomilom" custom cipova. C64 i derivati ,atari xl/xe + jos neki a tu su i nama najpoznatiji 16-bit prvenci atarist i amiga. CPU koristi data i adresnu magistralu ali tu istu maguistralu moze za sebe,svoj posao,da preuzme bilo koje specijalno kolo za grafiku ,zvuk nesto levo sasvim nevazno dalje. Grafika moze da zauzme od 2kb do 128 kb ili danas jos vise nebitno. Recice neki pa graficke karte danas imaju 1 i 2 gb rama ali se taj ram puni podacima kroz neki "prozor" koji je ostavljen za komunikaciju grafike i ostatka ploce i obicno cpu fizikalise kod PC-a. Bottleneck kada cpu gusi graficku kartu je problem slabog procesora ili los dizajn hardwera? Ima primera i previse ali mi je ovo prvo palo napamet..
Ne kazem da je kod amige i atarije sve bilo idealno ,ali je dizajn noviji ,pruza vise mogucnosti. PC je krs doguran do krajnjih granica i oterna preko gde su samo sve vece brzine procesora omogucavale napredak u performansam svake vrste. Sada se polako dolazi do zida koji ce biti sve teze preci. Treba hrabrosti da se izbaci nesto radikalno novo, mozda bi novi dizajn doneo poboljsanje performansi sa skoro istim komponentama. Softver ionako odavno ne prati hardwer vec je situacija skoro pa obrnuta.
Moze Pc ovako jos 20-30 godina mozda i 100 . Sto se kasnije bude preslo na neku drugu arhitekturu i softvera i hardvera samo ce vise i jace boleti. Ako se sada pogleda trziste hardvera i softvera deluje kao da PC nema alternativu bar sto se tice sirovih performansi.Tu je android, aple, linux ali svi na kraju dana zavrse na pc-u.
 
Treba hrabrosti da se izbaci nesto radikalno novo, mozda bi novi dizajn doneo poboljsanje performansi sa skoro istim komponentama. Softver ionako odavno ne prati hardwer vec je situacija skoro pa obrnuta.
o tome pricam vec neko vreme:

x86 CPU moze da ide dalje, pogotovo sa SSE i ostatkom koji nema veze sa x86.

ALI

GPU daleko brze napreduje OD CPUa (i ima daleko vise prostora za napredak).

i mislim da na to AMD* i Apple* ciljaju: da se mainstream aplikacije prebacuju na GPU!

- PhotoShop optimizovan za GPU ce biti 10x brzi od PhotoShopa za x86 CPU.

AMD igra na kartu da ima dovoljno brz (ne najbrzi) x86 CPU, dovoljan za Office, i ultra brz GPU za prave stvari kojima nikad nije dosta brzine (Graficki programi: video, 3D...)

*Apple: kako bi mogao da predje na ARM a da ne zrtvuje performanse "pro" (PhotoShop, Aperture, Logic, FinalCut...) aplikacija.
*AMD: kako bi mogao da parira intelu, tj da ga navuce na svoj teren (intel je pokusao da napravi GPU-oliki procesor ali nije uspeo (Larabee)).


proci ce jos dosta vremena dok se ovo ne desi, ali smo svedoci da se u poslednjih par godina mnoge stvari prebacuju sa CPUa na GPU.

---

Vezano za Atari i Amiga: nema poterbe da hvataju korak sa Mac/PCjem. Niko nece napisati PhotoShop za Amiga OS. Najbitnije je da za stari software imamo sto je moguce "lepse", modernije i funkcionalnije okruzenje.
 
Na tržištu postoje i 3 velika proizvođača konzola.Zar bi bio problem odlučiti se na jednu od njih (ili2) za novu platformu Amige ili Atarija?
Konzolaški hardver je jeftin i lako dostupan u odnosu na sve alternative (sem x86).
Ne bi bilo problema sa šarenilom hardvera.
 
Ne treba nam Photoshop za Amigu, imamo Photogenics :D


A i cemu nova platforma? Dovoljno je napraviti nove maticne ploce oplemenjene sa LAN/SATA/USB portovima i mozemo jos 10 godina da budemo mirni.
 
Poslednja izmena:
A i cemu nova platforma? Dovoljno je napraviti nove maticne ploce oplemenjene sa LAN/SATA/USB portovima i mozemo jos 10 godina da budemo mirni.

Usb već odavno nije problem! :d
original.jpg


Bojim se da bi projekat tih novih oplemenjenih ploča završio sa par preskupih prototipova.
 

Prilozi

  • original.jpg
    original.jpg
    76 KB · Pregleda: 33
Razvodnismo svaku temu al sta bi sad. kovacm i dejan_osipaonic su jako lijepo sve opisali ja tu nemam sta da dodam slazem se sa svim u potpunosti. E sad ovo oko maticne ploce, ja bi bio presrecan sa nekom kombinacijom MC68060 sa emuliranim chipsetom ali cijena toga bi bila ogromna jer je MC68060 i dalje na visokoj cijeni. Sa druge strane nakon ovog mog projekta ja se mozda odlucim da dizajniram standalone verziju baziranu na minimig uz implementaciju wireless-a i jos nekih dodataka. Dakle postoji mogucnost da se odlucim za to medjutim, po pitanju finansija ne bi mogao sam da to izguram ipak je to samostalan racunar i ja bi jedino mogao da napravim prototip. Ono sto bi moglo da se desi tu ako bi to sve radilo jeste da bi serijska proizvodnja mogla da dovede do znacajnog smanjenja cijene kao sto je i logicno ali to nikako ne bi bio proizvod konkurentan PC ili Mac platformi ali po meni to nije ni potrebno. Jer onda covjek treba da koristi PC ili MAC...
 
o tome pricam vec neko vreme:

x86 CPU moze da ide dalje, pogotovo sa SSE i ostatkom koji nema veze sa x86.

ALI

GPU daleko brze napreduje OD CPUa (i ima daleko vise prostora za napredak).

i mislim da na to AMD* i Apple* ciljaju: da se mainstream aplikacije prebacuju na GPU!

- PhotoShop optimizovan za GPU ce biti 10x brzi od PhotoShopa za x86 CPU.

AMD igra na kartu da ima dovoljno brz (ne najbrzi) x86 CPU, dovoljan za Office, i ultra brz GPU za prave stvari kojima nikad nije dosta brzine (Graficki programi: video, 3D...)

*Apple: kako bi mogao da predje na ARM a da ne zrtvuje performanse "pro" (PhotoShop, Aperture, Logic, FinalCut...) aplikacija.
*AMD: kako bi mogao da parira intelu, tj da ga navuce na svoj teren (intel je pokusao da napravi GPU-oliki procesor ali nije uspeo (Larabee)).


proci ce jos dosta vremena dok se ovo ne desi, ali smo svedoci da se u poslednjih par godina mnoge stvari prebacuju sa CPUa na GPU.

---

Vezano za Atari i Amiga: nema poterbe da hvataju korak sa Mac/PCjem. Niko nece napisati PhotoShop za Amiga OS. Najbitnije je da za stari software imamo sto je moguce "lepse", modernije i funkcionalnije okruzenje.

Pa sve i ide u tom smeru , strpati sve u jedan chip :) ... i dinamicko deljenje memorije izmedju procesora i grafike je dosta slicno onome sto je dejan_osipaonic vec primetio :)
Pa se onda na to doda HSA itd ... stvari se menjaju, dosta sporo ali ide :)
 
Poslednja izmena:
Na tržištu postoje i 3 velika proizvođača konzola.Zar bi bio problem odlučiti se na jednu od njih (ili2) za novu platformu Amige ili Atarija?
Konzolaški hardver je jeftin i lako dostupan u odnosu na sve alternative (sem x86).
Ne bi bilo problema sa šarenilom hardvera.

Konzola je napravljena da bude konzola, da vrti igre i to je to. Najverovatnije sledeca generacija ne mora da obezbedi ni minimum kompatibilnost s proslom. U toj situaciji si opet nigde ,zavisis od tudjeg hardvera.
Neki zamisljeni model racunara treba da bude kompatibilan sam sa sobom par generacija ali ne kompatibilan po svaku cenu unatrag 100godina. Mislim sta ko vrti neki softver iz vremena 1986-1990 na svom novom pc-u? Niko jer obicno ni ne moze da instalira os pod kojim bi program radio . Nevazno ali bitno da je masina kompatibilna. I tako dolazimo do zakljucka da je masina 100% kompatibilna al to moz okaciti macku o rep ako ti stvarno treba tako star softver.
Moramo da se dogovorimo da uletimo na temu nove tehnologije i da sve razbucamo cinjenicama da je to ustvari retro tehnologija kojoj tek sada dozvoljavaju da se polako ponovo pojavi :)
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno