Šta je novo?

Uber app

Neko bese spominjao lov?
Da je to tako kao sto si zamislio, ne bi Krcun zavrsio udarom o topolu na ravnom putu ili Dzemal udarom u planinu. Drage volje u lov, bilo koje doba godina i bilo koje vreme, dan ili noc...
"Nesreca" u lovu je uzasno tesko dokaziva ;) sem u slucaju da ima svedoka koji nisu zecevi, jeleni, fazani ili divlje svinje ;) Dugo je u opticaju bio "vic", nemoj da me nerviras pozvacu te u lov ;)
Za sudare si doduse apsolutno u pravu... od vajkada je to omiljena kos/udba/db metoda sklanjanja "nesitomisljenika" ;)
 
Nasi nisu to ni izmislili ni patentirali. Po tom pitanju, razne sluzbe najdemokratskije drzave na svetu su mnogo surovije i mnogo inventivnije, ali ne i uvek efikasne.

Nesreca u lovu uvek povlaci za sobom ubistvo iz nehata. Predumisljaj se dokazuje. Za vic ne znam, a iza moje 3... trebalo je da sledi, pozovi me u lov, da vidim kako si ti to zamislio da sprovedes u delo. Ne ide se u lov tek tako... Nikad nisi bio?
 
@marxista

Zavrsavam studije sto znaci da sam znatno mladji od tebe, ali nekoliko stvari ne razumem i zeleo bih na njih tvoje misljenje/odgovor. Imaj na umu da ja taksiste prvo posmatram kao ljude, i cinjenicu da je dobrom delu ljudi to jedini nacin zarade novca.

1. Koliko taksija u Beogradu pruza uslugu koja je stvarno komparativna sa Evropskim metropolama, pod tim mislim kvalitetan automobil, taksista ljubazan, u odelu, prica strani jezik itd. Ja sam zapravo samo jednom video takvu uslugu, ali ona nije dosla od strane taksista, vec od strane hotela koji je poslao svoj automobil i svog coveka da doceka stranog gosta. Ja iskreno takvu uslugu u Srbiji jedino vidim od strane Uber-a.

U ovom gore primeru za Staru Kapetaniju, taj taksista treba da izuzetno smireno i primerno kaze da kafana pod tim imenom ne postoji, ali zato postoji ta i ta, ili objasnite (ne objasni mi, nego objasnite mi) gde se nalazi ta kafana itd. Sam si rekao da su Beogradski taksisti bolji od svih drugih, ali za ovakav stav srpskog taksiste ka musteriji ja do sada nisam cuo. Stav prema svakoj musteriji od strane taksiste mora biti isti, ali ukoliko ta osoba prekoraci neku normalnu granicu onda taj odnos treba promeniti u skladu sa situacijom.

I da jedinog taksistu u odelu sam do sada video u Podgorici, i moram ti reci da sam bio odusevljen profesionalizmom.


2. Generalno ovde na forumu i mom okruzenju (nije neki ekstra uzorak) postoji izuzetno izuzetno negativan stav o BG taksistima. Takav stav u drustvu ne dolazi sam od sebe, a za takvu situaciju je jedino objasnjenje statistika, odnosno znatno je veci broj "neprijatnih"/divljih taksista od vas dobrih. Takav stav naroda je vas problem, i vi odgovorni/legalni taksisti se morate izboriti sa tim ako niko drugi ne moze. Isto tako morate sebi izgraditi bolji imidz jer niko drugi to nece uraditi umesto vas.

Sada sam izvrsio pretragu u google "beogradski taksisti", i prvo sto mi je izletelo je: bahati taksisti, strajk taksista itd. Uzevsi u obzir ove naslove i cinjenicu da je u ovoj temi ~90% clanova imalo vise negativnih nego pozitivnih iskustava sa legalnim taksistima, mislim da negativan stav ima itekako dobru potporu, i ti bi generalno takav stav morao u vecini slucajeva uzeti za default i malo se staviti u situaciju ovih ~90% clanova.

Inace cela ova prica o bahatosti me vodi na zakljucak da vecina taksista misli da su oni hijerarhijski iznad putnika, a situacija je zapravo obrnuta.


3. Stavimo na stranu (ne)legalnost UberPop-a, ali generalno tebi smeta UberPop jer on dovodi do: 1. nize zarade, 2. svako moze da se bavi tim poslom. Kakav bi bio stav taksista u slucaju kada ce realno gledano za 10-15 godina vecina vozila postati autonomna i nece uopste zahtevati vozaca, jer ce ona smanjiti vasu zaradu na 0. Sta ce biti kada npr. tvoj sad gazda kao privatnik otpusti 90% taksista, hoce li tih 90% juriti tog privatnika ili ne, jer on gleda svoj interes?


4. O servisu o kojem vecina ovde prica je UberPop i on je banovan u vecini drzava EU, ali drugi servisi kao sto su Uber Taxi i Uber Black su savrseno legalni u EU sto znaci da rade u skladu sa propisima. Ukoliko ti servisi ponude jeftiniju i kvalitetniju ulogu, daj mi razlog zasto bih ja pozvao neki random taxi umesto Ubera? Molim te da mi das direktan odgovor sa aspekta kupca (zaobidji price oko poreza i slicnih stvari).


5. Tvoj odbojan stav ka tehnologiji je sasvim jasan, ali ogroman broj radnih mesta koja ne zahtevaju preterano znanje postaju sve nepotrebnija i situacija ce biti sve gora, ali problem je sto ti na situaciju gledas previse subjektivno i izostavljas neke izuzetno bitne cinjenice. Yooyo je npr. potrosio ~5 godina svog zivota da zavrsi fakultet, ako je iz unutrasnjosti, morao je i mesecno da placa stan koji ga izadje ~150 evra. Kada je zavrsio fakultet morao je i dalje da se unapredjuje i da uci. Sa druge strane imamo taksistu, pekara, kasira itd. koji nije ulozio dana u fakultet i nije imao nijedan trosak koji je yooyo imao. Hajde da prebacimo to u realan novac:

Plata taksiste: 400 evra
Zarada taksiste za 5 godina: 60x400=24000 evra
Stan za 5 godina: 60x150=9000 evra

Znaci on kada je zavrsio fakultet, obican taksista je u plusu 36000 evra.

Ako Yooyo ima 200 evra visu startnu platu od taksiste, njemu ce trebati ravno 180 meseci (15 godina) da bude po zaradi izjednacen sa taksistom. Imaj na umu da je mnogo ljudi sa fakultetom i poslom u struci i bilo srecno da imaju platu od 600 evra. Pre nego sto se zaletis da kazes nesto lose o tehnokratama i kako oni iskoriscavaju nestrucnu radnu snagu, uradi ovu racunicu pa ce ti onda biti jasno sto oni hoce njihov rad da debelo naplate, a ne da rade za sicu.

Razvoj tehnologije je neumitan, i istorija je pokazala je da je bolje gledati realno situaciju i prilagodjavati joj se nego se svim snagama odupirati. Iako se taksi sektor do sada odupire tehnoloskom napretku, to ne znaci da se on ne vidi u prakticno svim ostlaim granama industrije, a ukoliko se vi danas oduprete, za 10 godina ce se pojaviti nesto cemu necete jednostavno moci da se oduprete. Jedna firma je za nepunih 5 godina uspela da broj radnika smanji za 2/3 pri tome proizvodivsi vise nego u pocetku, zahvaljujuci automatizaciji. Preko 50 ljudi je otpusteno jer oni jednostavno vise nisu potrebni, zaposljeno je 3-4 coveka sa znanjem koje je potrebno za odrzavanje te opreme. To je okruzenje gde ne postoji odupiranje ustedi novca/tehnoloskom napretku, ne moze niko da blokira bilo sta itd.

Hteo ti ili ne, ali buducnost nam je takva da posla nece biti bez nekog tehnikcog znanja.

Dodatak: Mislim da ti izuzetno odgovorno radis svoj posao, uprkos ovom malo slobodnijem nacinu izrazavanja jer bi se verovatno svako na forumu tako ponasao da neko hoce da mu uzme "leba iz usta".
 
Raspravljate se sa covekom ciji je zivotni poziv taksiranje u Srbiji? Da li tu samo ja vidim neku nelogicnost ili ... ?
 
Promasio si poentu mog posta kao sto masis i sve zivo. Konkretno sam mislio na to da je on jedini odavde koji predstavlja taksiranje a ne nesto na licnom nivou posto coveka ni ne poznajem. A inace ti si kompentan da pricas o velicinama ljudi a ni pravila foruma nisi jos uvek savladao ccc.
 
ima nekoliko libertarijanaca na topiku izgleda.

anarho-kapitalista tačnije.

taj bi niže cene, bolju uslugu i "sve će to tržišna ekonomija pozlatiti" i to tako sve dok ta ekonomija i njega ne pregazi i on isto tako ne ostane bez posla, asfaltiranog puta, a deca bez pristojnog osnovnog obrazovanja. i onda kuku-lele šta nam napraviše od države.

ko te hebe. kad si juče otimao od trudnica sendviče, od penzosa mleko, a od taksista licence, onda i ti treba da propadneš i dostojanstveno ostaneš dosledan svojoj filozofiji.
 
Poslednja izmena:
Ja znam ko nece propasti.
 
anarho-kapitalista tačnije.

taj bi niže cene, bolju uslugu i "sve će to tržišna ekonomija pozlatiti" i to tako sve dok ta ekonomija i njega ne pregazi i on isto tako ne ostane bez posla, asfaltiranog puta, a deca bez pristojnog osnovnog obrazovanja. i onda kuku-lele šta nam napraviše od države.

ko te hebe. kad si juče otimao od trudnica sendviče, od penzosa mleko, a od taksista licence, onda i ti treba da propadneš i dostojanstveno ostaneš dosledan svojoj filozofiji.

Naravno da bismo svi nize cene i svi drugi bi od mene...i odlozeno..i da me ne plate i da bude dodjem ti pa nikad...Zasto ja ne bih hteo samo nize cene, tj trzisne cene?
Ja mislim da smo bez svega navedenog ostali...
1) Sve novosadske skole (samo nastavnici) idu danas na sajam knjiga pa zato deca ne idu u skolu. Znaci zbog 20-tak nastavnika, ne ide u skolu 1000 djaka... (primer jedne skole)
2) A moju ulicu koja je trebala da bude gotova 1.9. sa renoviranjem bih rado slikao ...za ljude iz NS ulica je Antona Cehova.
 
Stalno se spominje poštovanje zakonskih odredbi, pošto je i plaćanje poreza zakonski regulisano ja bi predložio npr. trajno oduzimanje taxi licence za poreski dug veći od 2 x mesečni paušal. Šta mislite koliko bi bilo slobodnih licenci?
Čak mislim da je i tako nešto predloženo e sad da li se sprovodi ....
Ako ne možeš da zaradiš i platiš svoje obaveze onda zatvoriš radnju ili radiš nešto drugo gde možeš svoje obaveze da ispuniš.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovn...ml:555728-Beograd-Taksisti-traze-otpis-dugova
 
Poslednja izmena:
Nasi nisu to ni izmislili ni patentirali. Po tom pitanju, razne sluzbe najdemokratskije drzave na svetu su mnogo surovije i mnogo inventivnije, ali ne i uvek efikasne.

Nesreca u lovu uvek povlaci za sobom ubistvo iz nehata. Predumisljaj se dokazuje. Za vic ne znam, a iza moje 3... trebalo je da sledi, pozovi me u lov, da vidim kako si ti to zamislio da sprovedes u delo. Ne ide se u lov tek tako... Nikad nisi bio?
Ta drzava nikako nije najdemokratskija na svetu ;) cak sta vise, tipican "police state" sa $$$ u apsolutnoj vecini na vlasti :) Za zivot doduse (obrazovanje, napredak, podizanje dece) je par svetlosnih godina ispred Srbije ali boze moj...
U lovu bejahu bas davno (kao klinja) i tada mi je sve to izgledalo super (ucili me stariji da pucam pa otuda valjda i radost :)) kada su samo 2 coveka u istom mislim da ima dosta prostora za rasciscavanje racuna/razmirica medju "prijateljima" ;)
 
Stalno se spominje poštovanje zakonskih odredbi, pošto je i plaćanje poreza zakonski regulisano ja bi predložio npr. trajno oduzimanje taxi licence za poreski dug veći od 2 x mesečni paušal. Šta mislite koliko bi bilo slobodnih licenci?
Čak mislim da je i tako nešto predloženo e sad da li se sprovodi ....
Ako ne možeš da zaradiš i platiš svoje obaveze onda zatvoriš radnju ili radiš nešto drugo gde možeš svoje obaveze da ispuniš.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovn...ml:555728-Beograd-Taksisti-traze-otpis-dugova

Moze. Od trenutka u kome drzava odnosno grad ispune zakonske odredbe koje se ticu njihovih obaveza na ukidanju bezakonja i stvaranju zdrave poslovne klime, imaju punu podrsku da oduzimaju licence za kasnjenje u placanju poreza.

@gile23 izuzetno si korektan oponent ali ces na moj odgovor morati malo da pricekas jer mi je potrebna koncentracija kako bih sto kvalitetnije mogao da ti odgovorim na tako kvalitetan post.
 
Poslednja izmena:
Samo dvojica u lov ne mogu, propisana obaveza je da grupu cine bar 3. 2 coveka koja imaju nesredjene odnose u bilo kom obliku i bilo kakve vrste ne idu u lov ni zajedno i odvojeno. Da bi nesreca u lovu pila vodu, mora bar 3-5 osoba da bude prisutno. Kazna je ubistvo iz nehata kako god okrenes, ako je rec o " nesreci ".

Ta najdemokratskija drzava na svetu sebe takvom smatra i naziva cesto. Obozava druge da uci sta je demokratija, bas kao nasi zuti. Pritom ima samo 2 partije. Trudi se da sve druge najblaze receno sebi prilagodi, nekad vrlo otvoreno, od 1905. Iz te drzave dolazi ubber.
 
pa sta ako ima 2 partije?

i stara jugoslavija je imala samo 1, pa je unutar te jedne sve vrvelo od razlicitih politika. danas u srbiji imas 50 partija, a sve drve istu pricu.

molim bez vulgarnog antiamerikanizma.
 
Poslednja izmena:
Moze. Od trenutka u kome drzava odnosno grad ispune zakonske odredbe koje se ticu njihovih obaveza na ukidanju bezakonja i stvaranju zdrave poslovne klime, imaju punu podrsku da oduzimaju licence za kasnjenje u placanju poreza.
Na to mogu svi da se vade, npr. prodavci tehnike, pogledaj KP pun je robe iz mađarske, znači ni oni ne bi trebali da ispunjavaju svoje obaveze prema državi dok država to ne reši?
 
Moze. Od trenutka u kome drzava odnosno grad ispune zakonske odredbe koje se ticu njihovih obaveza na ukidanju bezakonja i stvaranju zdrave poslovne klime, imaju punu podrsku da oduzimaju licence za kasnjenje u placanju poreza.

Ma daj.. opet dvostruki arsini. Jako je smesno.. u stvari zalosno sto imas ovakav stav. Ajde sada svi da ne placamo porez dok drzava ne uradi ovo-ono? A kada se nakupi poreski dug onda svi na ulice i da trazimo otpis. A majmuni koji su placali taj porez na vreme... su postali magarci!?
To mogu samo tajkuni, obicnom narodu uzimaju stanove, blokiraju penzije i plate.
 
Pa naravno. Drzava treba da bude placena. Ali za rad a ne za nerad.

Ni ja ne dobijam novac od onih koje nisam vozio.

Drugim recima, cim resi probleme koji su u njenoj nadleznosti a koji su skrivili moju nesolventnost, drzava ima pravo da prema meni bude restriktivna.
...ili, dokle god bude ijednog korisnika car:go aplikacije ili slicnih koje krseci zakon meni oduzimaju mogucnost da zakonito zaradim, drzava nema osnov za moje kaznjavanje ...znaci, prvo nek kazni kriminalce koji nezakonito ucestvuju u ovom poslu pa tek onda nas zakonite (ako tada uopste bude bilo razloga za kaznjavanje).

...tek kada bi se svi privredni subjekti ponasali onako kako se ponasaju taksisti i advokati, tek tada bi drustvo i ekonomija poceli da ozdravljuju i jacaju.
 
Cinjenica je da ima samo 2 partije. "Drvi" o demokratiji. A sve drugo navedeno? Sta je tu vulgarni antiamerikanizam?

Stara Jugoslavija nije socijalisticka Jugoslavija, u kojoj je bila samo 1 partija.
 
Drugim recima, cim resi probleme koji su u njenoj nadleznosti a koji su skrivili moju nesolventnost, drzava ima pravo da prema meni bude restriktivna.
...ili, dokle god bude ijednog korisnika car:go aplikacije ili slicnih koje krseci zakon meni oduzimaju mogucnost da zakonito zaradim, drzava nema osnov za moje kaznjavanje

Drzava, to sam ja :)

Posle nije cudno sto su BG taksisti drzava u drzavi. Vreme je da se tome stane na put!

P.S. Ne bih da se hvalim ali moja malenkost, ukljucujuci cini mi se Ninoslava, je medju prvima primetila dvostruke arsine kapitaliste, oprostite, marksiste :p
 
@marxista
Takav sam odgovor i očekivao. Ti si se bunio što uber ne bi plaćao obaveze prema državi a kada je o taxistima reč onda treba naći razlog zašto ne plaćati i kada se nakupi duga onda tražiti otpis dugova.
Inače najefikasnija metoda za borbu protiv divljih taxista je ukidanje ograničenja broja taxista. Zašto bi neko bio divljak ako može legalno da radi (a svakako ne plaća porez :d). U subotici nije ograničen broj taxista i ima možda 2-3 divljaka koji voze linijiske ture do okolnih mesta.
 
Covek zeli monopol, a ima ga 70%, al dok ga nema 100% nece da placa porez.
On zove uber i car:go vozace kriminalcima, a sta je on ako ne placa porez?
Tako bi mogli i vozaci uver i car:go da kazu, mi bismo rado da budemo legalni taxisti, ali ne mozemo zbog 4500 privilegovanih i eto moramo ovako.
 
ali uber koristi infrastrukturu koju je izgradila država srbija: puteve, net, itd. i za to nije dao ni dinara, ali ubira profit od toga samo za sebe.

taksista plaća licencu i porez. i naravno da zbog toga ima prava da kaže - e, pa ne može to tako. ako ti dozvoljavaš takvu nelojalnu konkurenciju neću ni ja tebi više plaćam išta.
 
Poslednja izmena:
Pa vidiš da ne plaća porez kao što ni uber ne bi plaćao po prvoj varijanti, sada kad dođe poslovaće legalno i plaćati porez iako ga velika većina taxista ne plaća.
 
Ali sta da radim ja koji zelim da budem taksista u BG? Gde je tu pravo na rad? Trziste? Konkurentnost?
 
Ja ne razumem Beograd.
Hipoteticki nek izdaje za 1000e licencu/godinu. Pa svake godine nek uzme ko hoce. Zar nije cilj Beogradu da proda sto vise?
Uslov za licencu:
-vozac bez bodova (ili do nekog broja bodova)
-vozac sa polozenim nekim testom bga (nesto sto za 100e moze se uradi)
-vozilo b+ klase ne starije od 5 godina
 
Edit:

@marxista
Takav sam odgovor i očekivao. Ti si se bunio što uber ne bi plaćao obaveze prema državi a kada je o taxistima reč onda treba naći razlog zašto ne plaćati i kada se nakupi duga onda tražiti otpis dugova.
Inače najefikasnija metoda za borbu protiv divljih taxista je ukidanje ograničenja broja taxista. Zašto bi neko bio divljak ako može legalno da radi (a svakako ne plaća porez :d). U subotici nije ograničen broj taxista i ima možda 2-3 divljaka koji voze linijiske ture do okolnih mesta.

Taxisti u stvarnosti izmiruju fiskalne obaveze u vecem procentu nego sto to radi neka druga bransa. Ja sam tebi iznosio argumente zbog kojih drzava nema nikakvo pravo da bude REPRESIVNA prema taksistima a to je sasvim drugi par opanaka. Dakle ona MORA biti represivna prema prekrsiteljima zakona (raditi ono za sta je placena) kako ne bi bila u situaciji da bude represivna i prema legalnim privrednim subjektima jer u suprotnom nece biti placena.

Drzava mora postovati svoje zakone i uz kaznjavanje ukloniti car:go i sve druge kriminalce iz ovog posla jer je to jedini nacin da stekne pravo na REPRESIJU prema poreskim duznicima. Nikada nisam rekao da porez ne treba da bude placen ali jesam rekao da ce taksisti pogresiti ako neplacanjem poreza ne budu uslovili drzavu da postuje svoje zakone.

Isto sam rekao i vama stafferima ovog foruma - moralno pravo da me banujete imate tek onda kada i vi budete postovali svoj pravilnik i zakone drzave Srbije. Dokaz da ste se uskladili sa svojim pravilnikom i zakonima republike Srbije ce biti gasenje ove teme i/ili kaznjavanje svih koji zagovaraju bezakonje u Srbiji. Dakle pocnite od yooyo-a.
 
Poslednja izmena:
@isnogood
Preskočio si najvažniji uslov:
- srednja saobraćajna škola zanimanje vozač kao što je nekada bio uslov za taxistu.
 
Poslednja izmena:
ne znam o kakvim varijantama pričaš, niti me to zanima. ali marxista je svakako na ovaj ili onaj način dao svoj doprinos kroz poreze, inflaciju, akcize za gorivo, i šta ti ja znam kako sve, da se ti putevi i mreža i izgrade.

a uber će doći i reći: e pa super što ste mi to obezbedili, hajde ja sad da napravim pare od svega toga, i da ljudima obezvredim godine i godine radnoga staža, i to za šta su krv ispišali.

pa taj film već gledamo godinama sa preduzećima i fabrikama koja su rasprodata i pokradena, i radnicima sa 40 godina staža bez penzija ili primanjima od 20k.

hajde sad da privatizujemo i infrastrukturu i da vidimo šta će da se desi. haha!
 
Čini mi se da je tebi mnogo toga nejasno. Znači svi ovi što su otišli u inostranstvo i bave se prevozom robe ili putnika u npr. nemačkoj nemaju prava na to pošto nisu učestvovali u radnim akcijama izgradnje auto puta :d
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno