Šta je novo?

Uber app

Pa troškova nemam, izuzev papira. Jedino mozak više trošim. Slobodno vreme jeste problem.
 
Nije ni to problem ako imaš dobre kolege u koje možeš da se pouzdaš. Kad ne možeš da stigneš proslediš njemu, isto tako i on.
 
A nema 50% zarade?

U NS koji je jeftiniji je km dnevne vožne, jeftinije, 52 dinara. Znaci 100 km - 5200, start da ne racunamo. Da auto troši 10l/100 (a ne trosi) i da voze na benzin najbolji a ne gas (a ne voze) to je 1400 din za gorivo. Ok, amortizacija neka je JOS toliko, to je 2800 na 100 km. bez onih 170 za start...

I ovo je racunica za NS i jeftiniju tarifu. Nema teorije da prosecan u bg ne zavrsi dan za 1500-2000 cistog profita, minimum.
 
A i ne mora da prihvati ako nema računicu ili mu ne odgovara...
 
Taksiranje je usluga kao i bilo koja druga.. programiranje, šišanje, molerski radovi, .. Sve te usluge imaju slobodnu cenu, koju je pružilac usluge formirao na neki način. Osim taksija u Beogradu. I programeri paušalci i moler i frizeri plaćaju poreze isto kao i taksista. Programeri ne mogu da pravdaju kompjuter kao osnovno sredstvo za rad. I opet se vracamo na početak.. Poreski sistem u Srbiji nije normalan. Pogrešan je.

Da se opet vratim na taksi... zbog čega taksisti misle da taj posao treba da rade ceo život? Ja taj posao doživljavam kao neko prelazno rešenje dok se ne ukaže prilika za nešto profitabilnije. Normalno je da čovek, za života, promeni nekoliko poslova. To može da radi svako ko ima B vozačku dozvolu.

Neko je pomenuo da država treba da reguliše kvalitet usluge, a ne broj taksista. Tu se slažem. Treba da znaju bar jedan strani jezik, da nemaju istoriju saobraćajnih prekršaja (pogotovu vožnja pod dejstvom alkohola), kao što postoji pravilnik za đačke ekskurzije. Čak i u zakonu stoji da profesionalni vozači ne smeju da piju alkohol čak i kada ne rade.
 
yoyoo, nema potrebe u svakoj poruci da prezentuješ svoje poreske utopije. I država ne reguliše ni kvalitet usluge, ni broj taksista. To se radi na nivou grada. A taksi služba u Beogradu je uređena koliko i ostale stvari u gradu.
 
U ovoj situaciji ne pita se samo taxista šta hoće već i potrošač tj. mušterija.
Pa vi nemate predstavu koliko su ljudi navučeni na te aplikacije koje nude usluge tj. posreduju.
Iz ličnog primera vam mogu navesti da npr DONESI.COM koji služi za on line naručivanje hrane, kad je počeo uzimao je 7% za pružene usluge da bi prošle godine došli na 15-20% u zavisnosti od klijenta i prometa.I verujem da će doći i do 30% u skorije vreme.

I da, taj isti portal pravi i do 20% zarade pojedinim restoranima.

A zašto? Zato što su uvideli da oni koji su raskinuli saradnju sa njima izgubili dobar deo mušterija jer su ti isti korisnici lenji da okrenu broj svog omiljenog restorana već su se samo preorjentisali na drugi.
Lakše im da klikću i imaju sve na gotovo na svojim kućnim/mobilnim uređajima nego da se smaraju sa nekim tamo radnicama!
Jednostavno sve ide u tom smeru.Gubi se svaki smisao verbalne komunikacije.A zbog toga treba da stavimo prst na čelo!
E ista situacija i sa Uberom.
Od tog Ubera imaju korist programeri, potencijalne mušterije i po najviše vlasnik. A taxisti? E pa oni će morati da promene stare navike.Takvo doba dolazi.
 
Možda će sada sa tim parama i znanjem da naprave opet isto i da profitiraju.
 
Imaju oni konkurenciju, ali ovi jedni su zadovoljni svojim delom kolača a drugi se tek pojavili, ali su trenutno suviše mali pa igraju na kartu manjeg procenta.
 
A nema 50% zarade?

U NS koji je jeftiniji je km dnevne vožne, jeftinije, 52 dinara. Znaci 100 km - 5200, start da ne racunamo. Da auto troši 10l/100 (a ne trosi) i da voze na benzin najbolji a ne gas (a ne voze) to je 1400 din za gorivo. Ok, amortizacija neka je JOS toliko, to je 2800 na 100 km. bez onih 170 za start...

I ovo je racunica za NS i jeftiniju tarifu. Nema teorije da prosecan u bg ne zavrsi dan za 1500-2000 cistog profita, minimum.
A prazne kilometre nisi računao? Ja sam na 100 km pravio pazare od oko 3000 rsd u Novom Sadu, tako da i nije baš sve sjajno kako što ti se čini.
 
A monopol privilegovanih taksista je sveta krava koja ne sme da se menja :)
Pa Uber automatski znaci brisanje licenci i fiksnog broja taksista tako da nema placanja istih uslova nikada, oni postaju slicniji uslovima na pijaci - puno ponudjaca i puno kupaca = zdrava konkurencija

Ovo za cenu sisanja sam pitao zbog Balasa Semjulsenovog efekta koji kaze da nerazmenljiva dobra (kao taksi) u bogatijim zemljama su skuplja nego u nerazvijenim (+ astronomski porezi u Norveskoj jos vise dizu cene).
šišanje u norveškoj košta od 200 do 400 nok, a tim što teži više ka 400 nok. Trenutni kurs je 8.8 nok za €. Taxi je 60 nok start, 16 nok/km noćna tarifa dok je dnevna oko 10 nok, na poziv je start 90 nok. Porez na dobra i usluge u Norveškoj je 25% dok je za prevoz 8% tako da ne stoji da su porezi u norveškoj astronomski. Porez na plate je progresivan i što je veća plata veći je i porez. Na iznose od preko 800000 nok godišnje plate porez je 50% dok je na neku prosečnu platu od oko 360000 nok godišnje porez oko 30% ±1,5% u zavisnosti da li i koliko dece imaš, da li je partner sa kojim živiš zaposlen ili nije itd.
 
Poslednja izmena:
Ау, 45€ шишање?? Мене овде шишају за ... 10 нок. :)
 
A nema 50% zarade?

U NS koji je jeftiniji je km dnevne vožne, jeftinije, 52 dinara. Znaci 100 km - 5200, start da ne racunamo. Da auto troši 10l/100 (a ne trosi) i da voze na benzin najbolji a ne gas (a ne voze) to je 1400 din za gorivo. Ok, amortizacija neka je JOS toliko, to je 2800 na 100 km. bez onih 170 za start...

I ovo je racunica za NS i jeftiniju tarifu. Nema teorije da prosecan u bg ne zavrsi dan za 1500-2000 cistog profita, minimum.

Ne znam kakva je računica danas, ali drug je pre dve-tri godine digao ruke od taksiranja u NS jer nije mogao da izdržava porodicu od toga, tada se prebacio na rad u auto školi i tu mu je išlo sasvim fino do ovih poslednjih zakonskih promena koje su uvele "teorijsku" nastavu u klupama ili šta već, te se njegov procenat smanjio i opet je dospeo na nivo da ne može da izdržava decu, pa se prešaltao na vožnju kamiona.

Nije baš sve tako bajno i sjajno.
 
Pa ja ne znam odakle ideja da taksista moze da izdrzava celu porodicu od toga? Pa profesor na drzavnom fakultetu ima platu od oko 1000 evra sto jedva pokriva potrosacku korpu.

Retko koja porodica danas moze da zivi od jedne plate.
 
Od taksista priznajem samo one sto znaju ulice napamet i ne koriste GPS za to, ovi sto se bune zbog Ubera a pritom misle da je velika nauka voziti automobil i pratiti strelicu na GPS-u nemaju prava da kukaju.
 
Ovo da zoveš ljude gamadima neću da komentarišem. Pretpostavljam da ćeš popiti ban, pa ćeš imati više vremena za taksiranje.

Šta sve neću danas pročitati. Tvoj rečnik je, pretpostavljam, odraz tvog obrazovanja, vaspitanja i moralnih normi. Nadam se da ćutiš dok voziš stranke jer ćeš sa takvim rečnikom baš daleko dogurati.

Nista tacnije i realnije nisam procitao na benchu covek je stvarno...
Lepo si sve rekao, nadam se iskreno da ce neko u administraciji uvideti sve i dati mu ban, truje svojm razmisljanjima i neobrazovanjem sve okolo koji nazalost citaju.
Jos vi ne znate njegov recnjik ja ni ne smem da napisem to sta je sve pisao a on dobro zna.
Moralna i intelektualna gromada, sva sreca pa nemam tu "cast" da doticnog poznajem licno, a ni likove slicne njemu...
Izvinite za off procitao sam nesto sa cim se duboko slazem i morao sam na trenutak da skrenem sa teme...
 
EDIT: ...moj IQ, IQ genija kakav pored mene ima jos dvocifren broj ljudi u Srbiji ...

Pera kojot super genije...
Placem sta sve citam od ovog Engelsa...
Meni se cini da ti je IQ kao ph koze(oko 5 malo ispod).
Ti ili si stvarno sa tim IQ-om ili si bezobrazan ili namerno provociras ljude.
To je neverovatno znam najmanje 10 ljudi koji to misle o tebi ukljucujuci i mene na svakoj temi ratujes sa nekim i svi te teraju iz tema ali ti ko matori pit bul kad uhvatis ne pustas.
Kamo srece da tako svojevremeno knjigu nisi ispustao iz ruku mozda bi bio malko obrazovaniji i kulturniji.
Ali avaj....
 
We shouldn’t hail Uber as a model of innovative entrepreneurship. WalMart should be a warning to us all

There are quite a few politicians and economists who are in favour of total entrepreneurial freedom for businesses, investors and speculators. Eager to point out the pros, any harmful long-term cons this might have for a majority of citizens are overlooked. Advocates are outnumbering objectors, that much is clear from the current trend towards low wages, the scrapping of rules and regulations, the paring down of redundancy rights, the side-lining of unions and the holes that are appearing in the social safety net for the unemployed, the sick and others who, for some reason or another, depend on benefits. All this is primarily in aid of allowing these companies, and their exceedingly rich owners, to pay fewer taxes.
Cheap taxis ‘Businesses’ like Uber fit this bill perfectly. Uber uses cheap fare prices to tempt the public into using their taxis. Bona fide taxi drivers are the first to suffer but ultimately the great majority of people will be seriously affected by the consequences of such a development too. Low cost companies such as Lidl, cheap mail order companies and Uber will have the same effect on Dutch society as supermarket chain WalMart in the United States.
The disastrous effects of this commercial giant’s success not only on the economy but society as a whole have been eloquently painted by Clinton’s Labour minister Robert B. Reich in his bestselling Supercapitalism. The company, exploiting unemployment and the powerlessness of workers to the full, pays absurdly low wages. It forces suppliers into selling at such low prices that they, too, lower wages or move production to low wage countries. Competing supermarkets are left with no other choice than to follow suit. Inner cities are depleted because one by one traditional shops are forced to close their doors. WalMart is now the single biggest cause of the outrageous inequality between rich and poor in the United States. The Walton family, who own WalMart, are worth 152 billion dollars and the richest in the world by far. Businesses like WalMart and Uber are seducing people as consumers but screwing them as workers, self-employed people and citizens.
Uber is portraying itself as hip and innovative but look closer and you’ll see a handful of American investors making bucket loads of money on one side and a lot of desperate would-be taxi drivers struggling to make a few euros on the other. It’s the sort of shabby set-up you might expect in Albania or Bulgaria, but not here. Is this the kind of innovation we need in the Netherlands? Self-proclaimed experts can spout nonsense about ‘the new economy’ and ‘the dynamic internet society’ as much as they like, but the fact is that Uber and its like will pull down society and make paupers of most of us. Daan Brouwer is author of ‘Waarom de mensen balen van de politiek’ (Why people are fed up with politics). This article appeared earlier in the Volkskrant.

...
 
Poslednja izmena:
Upravo na ovo smo nekolicina nas i ukazivali ovde.
 
Doci ce trenutak u buducnosti kada ce tehnologija potpuno zameniti coveka...otvorio sam ja takvu temu gde se pisalo o tome...kakav ce ekonomski model tada biti na snazi ostaje da docekamo :D
 
LOOL :D
 
"fascinating and challenging problems include: building and optimizing Uber’s dynamic pricing engine; identifying and predicting city specific traffic, travel, and demand patterns; optimizing the assignment process of dispatching/assigning driver partners to riders; assigning multiple riders to a driver partner for the UberPool product"

"Not only will you will be modeling localized demand, hourly & weekly temporal demand patterns, and driving behaviors, but also the effects of other external factors such as weather, sporting events, and even other transportation schedules"
Oglas za posao u Uberu

Taj Uber nije obicna aplikacija, citav sistem optimizacije i predvidjanja su izgradili i cini mi se da oni resavaju prazan hod taksista ili ga makar minimiziraju, te sistem postaje efikasniji i jeftiniji.
Ono gde gresi Uber su kola roboti - dokle god covek ucestvuje u saobracaju robot, bez vestacke inteligencije, ne moze da se takmici.
Moje resenje je da izgrade automobile na daljinsko upravljanje i onda na primer nase privilegovane taksiste lencuge zamenimo indijcima koji ce da nas voze na daljinu za par dolara :)
 
Ma sve za par dolara. Potrčko ekonomija, srpski dreamland. Da svako za par dolara ima potrčko-robota koji će da mu donosi pljuge i pljeskavice dok ponosni gazda u lokalnom kafiću mazi mošnice i najnoviji ajfon. Samo što u realnosti ne ide baš tako. Kakve su posledice snižavanja cene sa najniže na još niže sam imao dovoljno puta priliku da vidim u "lenjoj" i besposlenoj Srbiji. "Ko će da radi za manje para" - biznis sistem. Izgleda treba Kinezi da prave mostove, Indijci da taksiraju, a lokalci će možda od Merkelove, ili neke druge dobre duše sa debelim novčanikom da dobiju po bananu dnevno, čisto da vide čemu su težili.

Pročitaj i probaj da shvatiš tekst koji je ironclast okačio par poruka iznad.
 
Zašto nisi ostao ovde da se boriš za prava radnika? Otrčao si po istu tu bananu u Norvešku, da obaraš njihovim ljudima cenu rada, a ovde na forumu borba za radnička prava u Srbiji.
 
image.jpg
 
pa najbolje da će se neko boriti za vaše slobode!

u srbiji su ionako ostali nesposobni, oni spremni da rade za 300 eur u nekom call centru ili koji nemaju kud!
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno