Šta je novo?

Thermaltake Volcano 7+

Vince Carter je napisao(la):
Pogledajte kako ovo izgleda na http://www.thermaltake.com/
Zwer. :)

Eno ga na dnu strane Dragon orb 3 koji 'ladi mog Athlona... Ako je ovaj Vulcano ''tih'' ko i Dragon orb daleko mu lepa kuca...
Komsije mi lupaju sa svih strana u zidove i plafone kad ukljucim kompjuter...
 
Re: Re: Thermaltake Volcano 7+

vladojko je napisao(la):
Eno ga na dnu strane Dragon orb 3 koji 'ladi mog Athlona... Ako je ovaj Vulcano ''tih'' ko i Dragon orb daleko mu lepa kuca...
Komsije mi lupaju sa svih strana u zidove i plafone kad ukljucim kompjuter...

Pa lepo ti pise koliko je "tih"; posto ima prekidac za tri moda rada (brzina fana): low, mid i high, jacina zvuka je 24, 36 i 47 decibela respektivno. Znajuci koliko je 36 db, ovo od 47 ne bih voleo da probam.
 
Ma glupo ljudi, pa zar treba da zavlacim ruku u kuciste i stalno pomeram broj obrtaja... Svasta, i taj TT je poceo da pravi gluposti...
 
A ti ne budi lenj, nego sprovedi taj prekidac na prednju masku kucista ;)

Ako imas jos vise vremena, sprovedi ga i montiraj na tastaturu umesto ScrollLock tastera koji ionako vise niko ne koristi :D
 
byMaX je napisao(la):
Ma glupo ljudi, pa zar treba da zavlacim ruku u kuciste i stalno pomeram broj obrtaja... Svasta, i taj TT je poceo da pravi gluposti...

Uopštre nije loša ideja sa prekidačem! Zamisli samo kako će leti da se kreće temp overenog Athlona.....Ubaciš u veći broj obrtaja i miran si....Sa druge strane zimi ne moraš da trpiš buku...
 
Ma dajte, samo poslusajte sebe: "sprovedi u tastaturu..." , "taster za kontrolu obrtaja.... da ne slusas buku zimi...."

U sta smo se pretvorili?
 
Ma sta se zanosite sa tim prekidacem, po svim testovima razlika izmedju najslabijeg i najsnaznijeg moda iznosi oko 1-2C u temperaturi procesora na max opterecenju. Ko ce da se davi zbog 1C ...
 
byMaX je napisao(la):
Ma dajte, samo poslusajte sebe: "sprovedi u tastaturu..." , "taster za kontrolu obrtaja.... da ne slusas buku zimi...."

U sta smo se pretvorili?

Smajli, Max, SMAJLI !!! :)
(je l' da pisem izmedju redova da je ono bila zaj*bancija ?!?!)

Mnogo si mi nesto ozbiljan za svoje godine ;)
 
byMaX je napisao(la):
Ma dajte, samo poslusajte sebe: "sprovedi u tastaturu..." , "taster za kontrolu obrtaja.... da ne slusas buku zimi...."

U sta smo se pretvorili?

Okorele overklokere? :D
Frikove kojima je komp sve u zivotu? :D
Ljude koji bi sve dali za samo jedan MHz vise? :D

Ma opusteno druze, to je samo mala sala... Mada ne bi me cudilo da neko od onih frikova premo bare i uradi ovako nesto :D
 
Lepo to izgleda (7+), ali mnogo jednostavniji i sigurno jeftiniji Titan odlicno odradjuje posao. :cool:
 
silverglider je napisao(la):
A ti ne budi lenj, nego sprovedi taj prekidac na prednju masku kucista ;)

Ako imas jos vise vremena, sprovedi ga i montiraj na tastaturu umesto ScrollLock tastera koji ionako vise niko ne koristi :D

Nemoj tako, izgubio bi RadLight na svojoj funkcionalnosti! :D
 
Video sam kako radi Obicna sedmica... i to zaista hladi a nije bucan......
 
regulacija ...

Za podesavanje nivoa buke/jacine hladjenja ili bolje receno
za optimizaciju ta dva parametra jednostavno rjesenje u vidu
LM317T(sasvim dovoljan) ...
dakle napravite mali stabilizator napona, s'tim sto za kontrolu
napona ugradite trimer potenciometar(uh da, malo nezgodno za regulaciju ukoliko imate zatvoreno kuciste.. kod mene je otvoreno..) .. Da bi bio siguran da se Lm nece pregrijavati ugradio sam mu mali hladnjak( ~1cmx3cm bakar) i povrh toga
redno diodu(ne mislim ga koristiti na 7000rpm) .. dioda spusti
napon do 1V pa manje posla ostaje za LM i manje discipacije..
Da napomenem sa kvalitetnim LM-om nebi trebale ove peripetije
,ali posto danas ima raznih firmi onda ..predostroznost..

Kod mene je max brzina ~6000rpm .. trenutno (4000-5000).
Naravno nema potrebe za vise jer otvoreno kuciste doprinosi mnogo hladjenju .. e da i napajanje mi je izvuceno :) .. sve u svemu ima da se 'ladi sasvim fino :)

toliko za sad .. imao sam jos nekih intervencjija za rashladjivanje ali nebi vise o tome...

pozdrav!
 
eee....
ako je neko propatio zbog hladjenja i buke.....

pazi ovako...

1. veliko masivno telo kupis sa bilo kog sto jeftinijeg kulera
2.silikonska pasta, nikako zvaka
3.kupis titanov case fan od 80 koji radi na 2800 i ima pokazivac broja obrtaja
4.namontiras ga na vec postavljeno masivno telo
5.otvoris napajanje(skines mu lim odozdo i ostavis ga otvoreno PS! ovo vazi samo ako ti je napajanje vodoravno iznad cpu-a a ne vertikalno da se lepi sa njim) i tako iskoristis fan od napajanja kao dodatni fan na kucistu
6.ukljucis komp i udjes u bios i vidis da duron u idle 750@840 radi na 33-34c(pre je ista ploca (msi k7t turbo lim.edition koja ima jezicak za merenje temperature) pokazivala 38-39 idle
7.podignes xp i vidis da posle sata maltretiranja duronce cvokoce na 37c a u sobi samo malo nesto susti iz kompa i milina ziva...

titan case fan 12dm
kuler sa velikim telom 15-20dm

probajte !
 
dodatak1.
37c posle quakea i kad u sobi odvrnem termoakumulacionu ....

ovako 35c najvise!!
 
Re: regulacija ...

Ha je napisao(la):
Za podesavanje nivoa buke/jacine hladjenja ili bolje receno
za optimizaciju ta dva parametra jednostavno rjesenje u vidu
LM317T(sasvim dovoljan) ...
dakle napravite mali stabilizator napona, s'tim sto za kontrolu
napona ugradite trimer potenciometar
toliko za sad .. imao sam jos nekih intervencjija za rashladjivanje ali nebi vise o tome...

E cekaj sad malo. Ja imam 6CU+, i kad mu stavim trimer-potenciometar on nece da krene pocevsi od nekih 8V pa na dole. Cim se u kolo ubaci otpornik, ogranicava se jacina struje, a posto motor trosi vise kad se startuje, dolazi do pada napona u kolu i on nece da krene. Ako ga zavrtim rukom ili na vecem naponu onda je ok, ali nema snage za kretanje. To naravno nije problem za napajanje, jer moze da izgura sigurno 20A...
 
TEP3A je napisao(la):
4.namontiras ga na vec postavljeno masivno telo

Sve je to lepo i tacno, ali postoje 2 problema:

1) Kako si ga montirao, leba ti? Bas me interesuje.
2) 12 maraka razlike je dosta, mnogo je bolje kupiti veci i bolji cooler pa ga spustiti na 5V
 
Re: Re: regulacija ...

Geek_master je napisao(la):
E cekaj sad malo. Ja imam 6CU+, i kad mu stavim trimer-potenciometar on nece da krene pocevsi od nekih 8V pa na dole. Cim se u kolo ubaci otpornik, ogranicava se jacina struje, a posto motor trosi vise kad se startuje, dolazi do pada napona u kolu i on nece da krene. Ako ga zavrtim rukom ili na vecem naponu onda je ok, ali nema snage za kretanje. To naravno nije problem za napajanje, jer moze da izgura sigurno 20A...

dobro dobro ja sam kriv :) evo detaljijeg objasnjenja...
Dakle, da napomenem, za regulaciju broja obrtaja CPU ventilatora(bar ovo sto sam ja uradio) potrebno je izvrsiti sledece intervencije:
1. presjeci crvenu zicu, malo izblankirati crnu(potreban je samo spoj, ne i presjecanje), zutu ne diraj(signal broja ortaja)
2. napraviti mali stabilizator sa LM317T, sema veze je jako jednostavna. dakle kraj crvene koja ide sa ploce, tj. konektora, se spaja na "in" ulaz LM-a(gledano sa lica .. lijeva nozica je ulaz za regulaciju, srednja "out", desna "in"... treba provjeriti!), "out" Lm-a(srednja) ide na drugi kraj crvene.
Izmedju lijevog pin LM-a i mase(crna) spajas otpornik, u ovom slucaju da bi mogli izvrsiti regulaciju stavljamo potenciometar(~250k) koji vezujemo kao rezistor(klizac ili srednja nozica na vecini njih, kratko se spoji sa jednim od preostala dva pina. Ovo kratko spajanje nije obavezno), i mozemo staviti na red i jedan otpornik tipa 10k(ni ovo nije obavezno, regulise minimalni napon),
dakle rezistor i otpornik na red ...
3. Ako neces koristiti ventilator na 7000rpm savjetujem ti da redno vezes diodu(1N4007) .. dakle onaj kraj diode sa obrucem je katoda i njega vezes na ulaz LM-a(in) a onu crvenu sa konektora(ploce) vezes na anodu. Dioda ce smanjiti napon za oko
0.7V sto ce olaksati rad LM-u .. da ne ponavljam)
4. Pozeljno da ugradis mali hladnjak na LM ako ces ga koristiti kao ja na 4500rpm, sigurnosti radi. M3 sraf i matica+1cmx3cm Al ili Cu lim >0.5mm debljine, stavi i malo silikonske paste. Ako ti je sve ovo problem izostavi hladnjak LM-u nece nista biti za jednu probu dok ne vidis kako se grije.

vezano za izradu stabilizatora...
Ovih nekoliko dijelova mozes polemiti i bez stamane plocice, ali ako nadjes mali komadic perforirane stamp. plocice, dobro ce ti doci. Lemilicu i tinol zicu u ruke, pa regulisi do mile volje :)

... samo pazi da ne bude ;) a nemoj ni da bude :( jer ces ti onda biti boom :)

valjda sam sve napisao ... ako sam stogodj' propustio pitajte

pozdrav!
 
Jos da napomenem ....

Vulcano 6Cu+, Duron 600@800 ,Fan- ~4500rpm temparatura 38C :p (CPU cool) trenutno( sondu za temparaturu sam propisno priljubio tjelu procesora i jos stavio slikonske paste
radi boljeg kontakta. Pretpostavljam da je sad ocitavaje
temparature negdje izmedju MS-ovog integrisanog rijesenja)
i rijesenja sa sondom ali sa slabijim spojem). Inace imam vertikalno napajanje, koje i sad stoji vertikalno, ali van kucista :)
Obe stranice su mi skinute ... e da napon 1.68V(CPU cool)...

Cisto eksperimenta radi pojacao sam brzinu vrtnje na 6000rpm
pa je temparatura pala na oko 35C ...:(

sad sam smanjio na 2600rpm a temparatura je sad oko ..
ukljucih i 3Dmark+ 10x Ie + konekcija na internet+download+...
i temparatura ode na ~45C :cool: s'obzirom na full load

Na 4000rpm mi je ventilator za hladjenje napajanja bucniji od ovoga na CPU-u... (~39C)

Sve ovo govori da je dobro tijelo kulera mnogo bitno, cak i ako
ventilator zataji kuler spasava.

Sto se tice minimalne vrijednosti rpm-a predlazem 3500-4000
iz tog razloga sto je za start ventilatora potrebno ipak malo impulsa. U slucaju da Vam se desi da se prilikom bootovanja
ventilator ne okrece trebalo bi da radi automatski shut down,
tri puta pi pi pi :) i to je to ... ako se to desi pojacajte malo dozu
i sve ce biti u redu.

eto valjda ce nekom biti od koristi ...

samo pazljivo sa svim operacijama koje radite ... nemojte raditi neke stavari nestrucno a po svaku cijenu!

pozdrav!
 
Sta da vam kazem - moja AHYJAR serija Tbird-a ide na 1400 sa naponom 1.5 i u full load-u dostize "cak" 29 stepeni... Da se smrznes :)! Sada mogu da uzmem i neki od onih kulera sa Pentium keca...
 
Geek_master je napisao(la):
Sve je to lepo i tacno, ali postoje 2 problema:

1) Kako si ga montirao, leba ti? Bas me interesuje.
2) 12 maraka razlike je dosta, mnogo je bolje kupiti veci i bolji cooler pa ga spustiti na 5V

hehe..
vrlo lako...
na dva kraja sa obicnim crnim srafovima od predhodnog kulera koji se usrafljuju izmedju rebara a posle sam svaki kontakt fana i hladnjaka samo pipnuo super lepkom...
drzi odlicno!
jos je jaca fora da se napajanje zarotira za 180 stepeni(da gleda otvoreno na dole) ili ga otvori i izbaci iz kucista bez ventilatora...
(preporucljivo samo u hladnijim mesecima ali i kod mene tako radi i leti ponekad , bez problema... :)

pod win2k mi je duronce islo 29 ponekad (PC ALert 3) a kad ga maltretiram 33najvise

duron je 750@840 rezultti i nisu nesto spektakularno ali kod mene je na prvom mestu mentalno zdravlje pa onda zdravlje mog procesora :)
 
E bas ste mi dali dobru ideju :)
Stavio sam dve Zener diode, jedan prekidac sa 3 polozaja 0 I i II,
probusio rupu na poklopcu od praznog 5.25 mesta u kucistu i fiksirao prekidac :)

Sada mogu da biram otprilike 3000, 5000 i 7000 rpm i proporcionalno tome nivo buke :) A temperatura skace svega 2 odnosno 4 stepena u odnosu na 7000 rotacija, tako da je 3000 sasvim fino

Zamalo nisam bacio Dragon orba u djubre, a sad mi je ventilator od napajanja daleko bucniji od procerskog :))
 
Nazad
Vrh Dno