Koristite zastareli preglednik. Možda se neće pravilno prikazivati ova ili druge veb stranice. Trebalo bi da nadogradite ili koristite alternativni preglednik.
Hbao, na prethodnim stranama sam okacio Duranteov clanak na PCgameru koji detaljno objasnjava sta treba da se iskljuci a sta da se ostavi da bi se nasla ravnoteza izmedju performansi i image quality.
koliko sam razumeo HBAO daje mekse senke i bolje odradi osvetljenje sitnijih detalja koji se ponavljaju (stepenice, tarabe). Takodje realnije docara refleksije svetla tipa jedan zid osvetljen baca svetlo na drugi koji je u senci. U battlefield se primeti razlika. U witcheru mi je sve nesto cudno. Na ovom screen-u i meni lepse deluje trava kad je SSAO u pitanju.
koliko sam razumeo HBAO daje mekse senke i bolje odradi osvetljenje sitnijih detalja koji se ponavljaju (stepenice, tarabe). Takodje realnije docara refleksije svetla tipa jedan zid osvetljen baca svetlo na drugi koji je u senci. U battlefield se primeti razlika. U witcheru mi je sve nesto cudno. Na ovom screen-u i meni lepse deluje trava kad je SSAO u pitanju.
U TW3 trava bolje izgleda sa SSAO, dok drvece i zbunje bolje izgleda sa HBAO. E sad posto je drvece samo po sebi vec mracnije zbog subsurface scattering-a, tu i SSAO dobro odradjuje posao.
Ali bas zbog trave preferiram SSAO.
HBAO definitivno ne izgleda bolje u svakoj igri, kao npr u Stalker CoP. To je marketing, Nvidia i AMD.
Dok sam testirao ono što ću vam napisati dole naišao sam na čudan problem da igra neće da sačuva podešavanja i posle svakog restarta se vraća na neki svoj interni default koji ne može da se promeni. (Moguće da sam ja nekl fajl zatvorio read only pa zato). Takođe, igra neće da u fajl user.settings(C:\Users\[user name]\Documents\The Witcher 3\ultra setttings) upiše nova podešavanja ako nije neki save file loadovan i igrano. Ako se samo promene podešavanja u meniju i izađe iz igre, podešavanja u tom fajlu ostaju ista kao kada je poslednji put igrano.
Ono što je glavni deo mog posta je sledeće, razlog zašto ultra i low izgledaju vrlo slično osim par razlika.
Evo linije koda koje se pojavljuju u low settings a nema ih u ultra:
UseDynamicWaterSimulation=false
MaxCascadeCount=3
MaxTextureSize=1024
AtlasTextureDownscale=2
MaxCubeShadowSize=256
DetailTextureDownscale=2
TextureDownscale=2
(ima još par ali sve što označavaju je da je nešto off npr. Blur)
U ultra što nema u low:
Čitav subsection od jedne opcije:
[Gameplay/EntityPool]
SpawnedLimit=150
A sada opcije koje se menjaju ili ostaju isti low ili ultra:
u [LevelOfDetail]
SwarmHideDistance=200 ostaje na 200
DecalsHideDistance=15 prelazi na 80
DimmerHideDistance=60 ostaje na 60
DynamicDecalsHideDistance=20 ostaje na 20
StripeHideDistance=60 ostaje na 60
U [Rendering]
GrassDensity=1400 na 2400
DecalsSpawnDistanceCutoff=10 ostaje 10
TextureStreamingHeadsDistanceLimit=10 ostaje 10
GlobalOceanTesselationFactor=8 ide na 64
TextureStreamingCharacterDistanceLimit=50 ostaje 50
CascadeShadowFadeTreshold=2 ide na 1
CascadeShadowDistanceScale2=1 ide na 1.5
MaxTextureAnizotropy=8 ostaje na 8
TextureStreamingDistanceLimit=40000 ostaje 40000
MaxCascadeCount=3 se briše
UseDynamicWaterSimulation=false se briše
TextureMemoryBudget=200 na 800
CascadeShadowDistanceScale3=1 na 1.5
MeshLODDistanceScale=1 ostaje 1
MaxSpotShadowSize=256 se briše
ScaleformTextureUnstreamDelay=2.5 ostaje 2.5
TerrainReadAheadDistance=200 ostaje 200
MaxTextureSize=1024
AtlasTextureDownscale=2
HairWorksLevel=0 ide na ono što je postavljeno u rendering fajlu
MaxTextureAnisotropy=1 ide na 16
TerrainScreenSpaceErrorThreshold=4 ide na 1.6
MaxTerrainShadowAtlasCount=2 ide na 4
MaxCubeShadowSize=256 briše se
DetailTextureDownscale=2 briše se
TextureDownscale=2 briše se
TextureInFlightCountBudget=12 ostaje 12
TerrainErrorMetricMultiplier=30 ide na 6
CascadeShadowDistanceScale0=1 ostaje 1
MeshRenderingDistanceScale=1 ostaje 1
CascadeShadowDistanceScale1=1 ostaje 1
pojavljuju se:
TextureMipBias=-1
CascadeShadowmapSize=3072
CascadeShadowQuality=1
u [Rendering/SpeedTree]
GrassGenerationEfficiency=0.075 ostaje 0.075
GrassDistanceScale=0.5 ide na 1.5
FoliageDistanceScale=0.8 ide na 1.8
FoliageShadowDistanceScale=8 ide na 54
GrassRingSize=4194304 ide na 16777216(povećava se 4 puta)
u [Foliage]
MaxVisibilityDepth=4 ide na 24
Sad vi vidite koliko je tu još bilo mesta za poboljšanja...
Dok sam testirao ono što ću vam napisati dole naišao sam na čudan problem da igra neće da sačuva podešavanja i posle svakog restarta se vraća na neki svoj interni default koji ne može da se promeni. (Moguće da sam ja nekl fajl zatvorio read only pa zato). Takođe, igra neće da u fajl user.settings(C:\Users\[user name]\Documents\The Witcher 3\ultra setttings) upiše nova podešavanja ako nije neki save file loadovan i igrano. Ako se samo promene podešavanja u meniju i izađe iz igre, podešavanja u tom fajlu ostaju ista kao kada je poslednji put igrano.
Ono što je glavni deo mog posta je sledeće, razlog zašto ultra i low izgledaju vrlo slično osim par razlika.
Evo linije koda koje se pojavljuju u low settings a nema ih u ultra:
UseDynamicWaterSimulation=false
MaxCascadeCount=3
MaxTextureSize=1024
AtlasTextureDownscale=2
MaxCubeShadowSize=256
DetailTextureDownscale=2
TextureDownscale=2
(ima još par ali sve što označavaju je da je nešto off npr. Blur)
U ultra što nema u low:
Čitav subsection od jedne opcije:
[Gameplay/EntityPool]
SpawnedLimit=150
A sada opcije koje se menjaju ili ostaju isti low ili ultra:
u [LevelOfDetail]
SwarmHideDistance=200 ostaje na 200
DecalsHideDistance=15 prelazi na 80
DimmerHideDistance=60 ostaje na 60
DynamicDecalsHideDistance=20 ostaje na 20
StripeHideDistance=60 ostaje na 60
U [Rendering]
GrassDensity=1400 na 2400
DecalsSpawnDistanceCutoff=10 ostaje 10
TextureStreamingHeadsDistanceLimit=10 ostaje 10
GlobalOceanTesselationFactor=8 ide na 64
TextureStreamingCharacterDistanceLimit=50 ostaje 50
CascadeShadowFadeTreshold=2 ide na 1
CascadeShadowDistanceScale2=1 ide na 1.5
MaxTextureAnizotropy=8 ostaje na 8
TextureStreamingDistanceLimit=40000 ostaje 40000
MaxCascadeCount=3 se briše
UseDynamicWaterSimulation=false se briše
TextureMemoryBudget=200 na 800
CascadeShadowDistanceScale3=1 na 1.5
MeshLODDistanceScale=1 ostaje 1
MaxSpotShadowSize=256 se briše
ScaleformTextureUnstreamDelay=2.5 ostaje 2.5
TerrainReadAheadDistance=200 ostaje 200
MaxTextureSize=1024
AtlasTextureDownscale=2
HairWorksLevel=0 ide na ono što je postavljeno u rendering fajlu
MaxTextureAnisotropy=1 ide na 16
TerrainScreenSpaceErrorThreshold=4 ide na 1.6
MaxTerrainShadowAtlasCount=2 ide na 4
MaxCubeShadowSize=256 briše se
DetailTextureDownscale=2 briše se
TextureDownscale=2 briše se
TextureInFlightCountBudget=12 ostaje 12
TerrainErrorMetricMultiplier=30 ide na 6
CascadeShadowDistanceScale0=1 ostaje 1
MeshRenderingDistanceScale=1 ostaje 1
CascadeShadowDistanceScale1=1 ostaje 1
pojavljuju se:
TextureMipBias=-1
CascadeShadowmapSize=3072
CascadeShadowQuality=1
u [Rendering/SpeedTree]
GrassGenerationEfficiency=0.075 ostaje 0.075
GrassDistanceScale=0.5 ide na 1.5
FoliageDistanceScale=0.8 ide na 1.8
FoliageShadowDistanceScale=8 ide na 54
GrassRingSize=4194304 ide na 16777216(povećava se 4 puta)
u [Foliage]
MaxVisibilityDepth=4 ide na 24
Sad vi vidite koliko je tu još bilo mesta za poboljšanja...
Ma kakva prica, skipujem svaki razgovor samo pritiskam nasumicno odgovore na pitanja i slicno. Ali kada padne noc pa pocne negde vatra da gori pa gledas one silne particle effecte kako se lelujaju... E to je ono pravo!
Pa šta da vam kažem isplati se čeprkati po podešavanjima, nVidija control panelu, registeriju i fajlovima. I naravno, čitati tuđe ideje.
Sada mi na mojoj konfiguraciji radi na 45-50fps sa podešavanjima koja su viša od ultra(negde 50%,100%,200%) na 1080p sa AA i hairworks na level 2 od (0,2,4,8).
Naravno, nisam zadovoljan sa izgledom još uvek, ali sam mnogo zadovoljniji sa fps na trenutnom izgledu igre.
Još samo da vidim hoce li nVidija stvarno da poboljša performanse na Kepler karticama.