Šta je novo?

The Last of Us Part I

Govorimo o 1080p, takodje govorimo o tome da je ovo port, tj. itekako su znali na sta portuju igru i morali su ocekivati i poraditi na tome da 8GB bude dovoljno za 1080p. Te price da nije moglo, ovo ono to nekom drugom moze da se prica, meni ne.
 
^ mislim da će to morati raditi ubrzo sa nekim patchom ili će im prodaja sto se tiče PC biti jako loša
 
Ja uopste ne pravdam ovaj port vec samo diskutujem sta moze da se ocekuje od ovakvih portova gde PC uopste nije ni bio u planu u toku razvoja, sto sam vec spomenuo na ovoj temi.
Takodje, po prvi put cak i dolazimo u situaciju da je PC mainstream target render (ako je to 1080p sa 8GB) ispod trenutne generacije konzola, sto znaci da to zahteva jos i dodatnu optimizaciju i vreme developera, kao sto je ocigledno u ovom portu falilo. Tako da je vrlo verovatno i ocekivano da ce se ovaj trend i nastaviti kod slicnih portova, 8GB i 10GB VRAM-a ce nazalost biti potencijalni problem.

Inace sam iz radoznalosti probao igru na starom 1080ti i 6700k na 4k FSR2.0 balanced (interni render oko 2.2k i smanjen sharpness), sve na high uz character i environment texture na ultra i neke postprocess stvari optimizovane/smanjene i fps se vrti od 30 do 50 bez ikakvog stucanja i bilo kakvih glitcheva jer ima jos par stotina MB do zauzetih 11GB VRAM-a. Igra lepo izgleda ali je u poredjenju sa igrom na PS5 daleko losija sa performansama (ne samo VRAM).
 
Poslednja izmena:
Ja odigrao nešto preko pola igre.
Grafika mi je dobra.
Inače sam u srednjim tridesetima i u onoj sam fazi kada sam maltene prestao igrati igrice a bio sam teški gejmer pod mladje dane. Samo poneka novija igra me zadrži, onaj fazon kada izgubim život više mi se ne igra ili ako napravim pauzu od par dana više mi se ne da ni ući ponovo....
Ova mi je baš sjela, igra kao igra je vrh.

Imam povremene napade štucanja kada se intenzivnije rotira u stranu. Ako baš zareda onda gašenje i paljenje igre odmah pomogne. Ovo se desi u 1 od 5 ulaženja u igru. Imao sam jedno teško zaštekavanje kada je sav računar zamrznuo, moralo je ići gašenje računara na dugme a ne sjećam se da mi se to desilo godinama. One neke artefakte i čudnu grafiku nisam imao nikako.
U suštiti u 95% vremena radi dobro, tečno.
 
Govorimo o 1080p, takodje govorimo o tome da je ovo port, tj. itekako su znali na sta portuju igru i morali su ocekivati i poraditi na tome da 8GB bude dovoljno za 1080p. Te price da nije moglo, ovo ono to nekom drugom moze da se prica, meni ne.
Ali čekaj, radi 1080p ako staviš medium. Zašto mora da high bude ispod 8GB?
 
Opa...13h u igri, iskreno brzo proslo... Ne znam koliko jos ima :cool:
 
Ali čekaj, radi 1080p ako staviš medium. Zašto mora da high bude ispod 8GB?
Zato sto na medium texturama imas sve texture izuzetno niske rezolucije, deluju totalno isprano, kao da je materijal svuda "istopljena masa" i "crtan vodenim bojama".
Kao da su texture iz 2008-2009, a ne 2023. Ako texture kojim slucajem stavis jos nize na low, ozbiljno se moze zapitati da li texture u Quake 3 iz 1999 izgledaju bolje od toga, a veruj da izgledaju. Ako ovo nije problem i cisto NEZNANJE programera i bol u k*rcu ja ne znam sta je drugo u pitanju. 8GB memorije, hej 8GB!. S3TC jos 1998 doneo resenja po tom pitanju na kartama sa 8MB, u ostalom sta ja pricam bilo kome sta, dosle neke nove generacije, novi klinci, sve misle da znaju... samo "cepajte" nek vas lazu da vam treba 12+ GB za texture.

THE LAST OF US 2023:

1680536517759.png

Quake 3 1999
https://images.gamewatcherstatic.com/image/file/2/af/72152/q1.jpg



1999. Karte od 4-8MB ja ne bi dalje polemisao.

1680536260879.png
 
Poslednja izmena:
Oni koju su kupili igru preko Steam sada mogu da zatraze povracaj novca cak i ako ste igrali duze od 2 sata. Svi koju su zatrazili su dobili ali oni koji su presli igru njima valda nece refundirati novac.
 
Totalni fijasko. 44% ljudi ima pozitivno misljenje. Igra je sto se tica gameplaya ODLICNA, ima pricu sve, ali tehnicki problemi toliko obaraju opsti utisak da je ova igra potpuno u rangu Batmana od pre par godina sto se tice faila.

1680536960614.png
 
. Ako ovo nije problem i cisto NEZNANJE programera i bol u k*rcu ja ne znam sta je drugo u pitanju. 8GB memorije, hej 8GB!. S3TC jos 1998 doneo resenja po tom pitanju na kartama sa 8MB, u ostalom sta ja pricam bilo kome sta, dosle neke nove generacije, novi klinci, sve misle da znaju... samo "cepajte" nek vas lazu da vam treba 12+ GB za texture.
A ko uopste na ovom threadu tvrdi da je port sjajan i slicno a ne na brzinu odradjen i neoptimizovan za razne konfiguracije, ukljucujuci i nedetaljne medium i low texture?

Cela prica o teksturama i kako i zasto igra stuca i koliko vrama trazi je posledica PS5 arhitekture i ovog verovatno na brzinu nametnutog porta, koji cak i sam po sebi nije ni bio potreban posle 2 izdanja iste igre ali je ocigledno da je Soniju od starta ove generacije profit i na drugim platformama u interesu pa makar napravili jos po koji rimejk, a vec postoje glasine i o HZD, a vrlo verovatno i o TLOU2.
 
Hardverski totalno ne optimizovana igra, na mojoj konfiguraciji radi bez problema. Dok kod kolege sa posla na 3060ti ima da osedi. Koristimo istu narodnu verziju, u slučaju da to ne srede u nekom kraćem roku biće sigurno kod velikog broja korisnika povlacenje para nazad.
 
Hardverski totalno ne optimizovana igra, na mojoj konfiguraciji radi bez problema. Dok kod kolege sa posla na 3060ti ima da osedi. Koristimo istu narodnu verziju, u slučaju da to ne srede u nekom kraćem roku biće sigurno kod velikog broja korisnika povlacenje para nazad.
Poptuno se slazem, recimo rezultati za neke AAA igre cisto kao poredjenje:

1. Resident Evil 4 - 97% user review na Steam
2. God of War - 96% user review na Steam
3. A Plague Tale: Requiem -91% user review na Steam
4. Forspoken - 59% user review na Steam, a ovu smo igru svi slozno uvaljali u blatu jer niti je igra kao igra Ok + svi tehnicki nedostaci.

E sada:
5. The Last of US Part1 - 44% user review na Steam, odlicna igra i totalni fail sa tehnicke strane. Zamislite da jos igra kao igra nije dobra, da je u rangu Forspokena, pa ne bi 30% imala :)
 
"Update drivers" :D Strasno :D
Sto nema neki AI za optimizaciju ::D
 
Poptuno se slazem, recimo rezultati za neke AAA igre cisto kao poredjenje:

1. Resident Evil 4 - 97% user review na Steam
2. God of War - 96% user review na Steam
3. A Plague Tale: Requiem -91% user review na Steam
4. Forspoken - 59% user review na Steam, a ovu smo igru svi slozno uvaljali u blatu jer niti je igra kao igra Ok + svi tehnicki nedostaci.

E sada:
5. The Last of US Part1 - 44% user review na Steam, odlicna igra i totalni fail sa tehnicke strane. Zamislite da jos igra kao igra nije dobra, da je u rangu Forspokena, pa ne bi 30% imala :)
Novog Jedi najavljuju da će moći samo nove generacija konzola i PC. Da ne prođe kao last of us
 
Ja zavrsih, vrhunska igra, vrhunska prica, grafika top...dva puta mi je igra pukla...i to je jedini minus...ovo zaljenje je u stvari, jer igra ne radi na na srednjih masinama kako se ocekivalo...u sustini sve ide napred i bilo je pitanje vremena...kad ce igre zahtevati vise rama...vrama...itd...a vec ih ima sve vise...
 
ovo zaljenje je u stvari, jer igra ne radi na na srednjih masinama kako se ocekivalo...u sustini sve ide napred i bilo je pitanje vremena...kad ce igre zahtevati vise rama...vrama...itd...a vec ih ima sve vise...
Brate, shvatili smo...
Elem...Ja sam verovatno pri kraju i igram opusteno sa 4GB na grafickoj...FSR odradio stvar, stelovala se grafika 30min. i igra se bez problema... Vecina stvari je na HIGH i graficki mi prikazuje da zauzima 7GB memorije.. :rolleyes::coffee:
 
Ja zavrsih, vrhunska igra, vrhunska prica, grafika top...dva puta mi je igra pukla...i to je jedini minus...ovo zaljenje je u stvari, jer igra ne radi na na srednjih masinama kako se ocekivalo...u sustini sve ide napred i bilo je pitanje vremena...kad ce igre zahtevati vise rama...vrama...itd...a vec ih ima sve vise...
Screenshot (157).png

Po ovome morala bi igra da leti na preporucenim detaljima a to sto su oni nesto debelo zasrali je njihov problem i treba ih napljuvati gdegod se stigne. Za 60 evra koliko traze ovo mora da radi savrseno.
 
Ja uopste ne pravdam ovaj port vec samo diskutujem sta moze da se ocekuje od ovakvih portova gde PC uopste nije ni bio u planu u toku razvoja, sto sam vec spomenuo na ovoj temi.
Takodje, po prvi put cak i dolazimo u situaciju da je PC mainstream target render (ako je to 1080p sa 8GB) ispod trenutne generacije konzola, sto znaci da to zahteva jos i dodatnu optimizaciju i vreme developera, kao sto je ocigledno u ovom portu falilo. Tako da je vrlo verovatno i ocekivano da ce se ovaj trend i nastaviti kod slicnih portova, 8GB i 10GB VRAM-a ce nazalost biti potencijalni problem.
Čemu ovo lupetanje? 8GB za 1080p nije dovoljno samo kad se programira nogama.
Pogledaj zauzeće i RAM i VRAM i uporedi sa onim što je dostupno na konzoli.
Šta tu ima PC da se planira kad su trenutne konzole zalemljen PC? Jedini posao je da se API prevede na DX12 i tu su očigledno usrali.
Uncharted: Legacy of Thieves je isti engine na konzoli i reklo bi se malo bolje prebačen na DX12, dakle ista kombinacija.
Da se portuje sa ubogog PS3 pa da kažeš to je posao ali ovako pored dobro urađenih portova ovde se vidi zbrzan posao da bi igra izašla dok se još priča o seriji, a ne nekakav trend...
 

Prilozi

  • vram.png
    vram.png
    25.5 KB · Pregleda: 70
Upravo tako, kako je to Richard sa Digital Foundry-a lepo rekao "texture compression/reduction process is kind of art, to get good results". Dakle treba malo poraditi na tome da smanjis texture a da na oko pad kvaliteta bude minimalan. Sve to je poznato developerima ali ako neko ne zeli da trosi vreme on samo propusti sve texture kroz genericki alat/filter da skine zauzece memorije i onda dobije sto dobije, mrljave texture svuda.

 
@Kimins
Pre nego sto moderator nazove post "lupetanjem" treba da procita sta je napisano. Napisano je da ce kod ovakvih slicnih (losih) portova sa konzola gde je primary target bio sa svojih unified 13, 13-5GB RAMa karte sa dosta manje biti potencijalni problem. To ne znaci da je generalni problem za sve igre ali je vrlo moguce da ce biti jos ovakvih primera i sa drugim igrama. Sta tu nije jasno?
 
Tvoja tvrdnja nema osnova to je problem, ako ćeš da diskutuješ onda se malo pripremi za diskusiju. Napisao sam da taj isti engine u drugom portu radi normalno, šta tu nije jasno?
Ne mora da bude u pitanju port pa da radi užasno loše, to bi takođe trebalo da bude jasno.
 
@Kimins
Problem je sto opet nisi procitao sta sam napisao ili nisi razumeo. Prvo, pisemo o istoj stvari da je los port, drugo diskutuje se o potencijalnom razlogu sta je problem tolikog zauzeca tolike gpu memorije, dakle tehnicka i konstruktivna diskusija i apsurdno je to nazvati bilo kakvim "lupetanjem", pogotovo od strane moderatora.

Sto se tice poredjenja sa Uncharted 4 i LL portom to male veze ima sa ovom igrom, to je port PS4 igre koja je prebacena u PS5 native app a skoro pa nista nije poboljsano (mozda rezolucija nekih efekata i to mizerno) a cak su neki efekti i downgraded (kosa kod Nadine i slicno) i nije ni cudo sto VRAM usage nece biti veliki, PS4 je imao oko 5.5GB RAM dostupno.
Ova igra je radjena od starta za PS5 sa sve njegovim mogucnostima za memory managment, dekompresorima i celom I/O pajplajnu koji PS5 poseduje. Ocigledno je da se tim koji je ovo portovao nije snasao ili su imali kratak deadline da isprate seriju i slicno i dobili smo rezultat koji smo dobili. Port manje vise radi dobro na jakim konfiguracijama ali su PC igraci sa slabijim konfiguracijama ostali uskraceni da se kod i teksture optimizuju i za njih.

I na kraju sto se tice VRAM price, da cinjenica je da ce slicni zbrzani portovi praviti problema u buducnosti, pre svega oni sto su raskinuli veze sa PS4 i prethodnom generacijom konzola. Oni drugi koji budu od starta radjeni za PC bi trebalo da imaju ovih problema a to su interesantno i ND i Sony rekli u drugom kontekstu malo pre izdavanja ove igre, vrlo verovatno su potencijalno i znali kakav ce biti feedback po izlasku ove igre.
 
Izvinjavam se za lupetanje, nije na mestu.
I dalje se ne slažem da je 8GB malo za 1080p i da je potreban ogroman trud da to radi normalno, PS5 ima više memorije ali i renderuje u 4k.
Za ovakve bljuvotine uvek vidim krivca u marketing odeljenju jer im je zinulo da proizvod izađe baš sad, a realno bolje bi se prodao da je izašao za par meseci upeglan do kraja.
 
Izvinjenje prihvaceno. ;)

Sto se tice 1080p, niko nigde nije pisao da je 8GB VRAM malo niti da je to ikakav veliki trud, samo je napomenuto da se po prvi put od svih konzolnih generacija do sada neki PC mainstream bude nizi nego konzolni i da za to mora dodatna optimizacija (koja je ovde ocigledno propustena uz texture fail).

Inace, markting ce im i doci glave/profita sa ovim PC portom jer su malo i degradirali celu fransizu, pogotovo sad kad je jedina prica o TLOU memes i razocaravajuci PC port.
 
Ja se lepo izigrah sa par izletanja za 16h u igri... Nasao sam oca i sina, ne znam koliko ce jos da traje uzivanje ;)
 
Nazad
Vrh Dno