Šta je novo?

The Last of Us Part I

Razmisljam se da kupim igru samo me interesuje koliko je igra strasna/horor? Ne gotivim bas strecalice i iskakanje kojekakvih cudesa.
 
Ne preterano, tj. gotovo uopste nije takva da ima iskakanja i jump scare-ova.
 
Ne znam...nisam oduševljen igrom, naprotiv.

Izgleda zaista fenomenalno (mogu misliti kako izgleda u većoj rezoluciji sa ozbiljnijim hardverom), ali samo igranje mi je poprilično monotono. Bez neke prevelike slobode, mogućnosti izbora, suviše jednosmerno i bez dinamike. Pomeri se od tačke A do tačke B, smakni nekog frika usput, onda pokupi dasku ili pomeri kontenjer da može da se popne, skoči/preskoči negde nešto i tako u krug. Bar za sada.
Individualno je, ofc. Možda je uticalo i to što sam odgledao seriju - ne znam. Tek, za moj lični ugođaj - RE4 rimejk, Days Gone, Daying Light su neuporedivo zanimljiviji za igranje.

Odigraću do kraja, ali sumnjam da će se nešto drastično promeniti.
 
Ova igra nikad nije ni pokušavala da briljira na gejmplej planu, ima sasvim jednostavnu formulu.
ALI, čak i tu mnoogo volim neke elemente po čemu se razdvaja od ostalih modernih naslova: nema bespotrebnog gomilanja oružja i apgrejda, svaki apgrejd je smislen i treba pažljivo birati u zavisnosti od stila igranja. Dosta novijih igara, pa čak i neke franšize kojima to ne treba (tipa God of war) ubacuju kvazi-RPG elemente sa loot-om i nivoom kvaliteta, što potpuno gubi draž posle nekog vremena, sve postane igra brojki. Ovde se vidi očigledna progresija od početka do kraja po pitanju arsenala, apgrejdovanja istog i osećaja snage.
Dvojka je još bolja na tom planu, a i pored toga je unapredila osnove napucavanja i šunjanja, tako da prednjači u odnosu na većinu naslova. A i AI je sjajan, i u dvojci, i sad u ovom rimejku, što je glavna mana većine modernih naslova koje toliko matori FEAR i dalje može da pojede.
 
Taman je tako. Ai je zaista prilično dobro rešen naročito od momenta kada si primećen. U situacijama dok nisi otkriven možda je malo previše predvidljiv. Doduše nisam probao na reslistic mod da pustim igru. Sve u svemu, ova igra je striktno linearno iskustvo sa naglašenim akcentom na priču. Reč je o praktično potpunom filmskom konceptu koji je ovde realizovan u formi video igre. I s obzirom da je to tako i da su putanje kojima se igrač kreće striktno definisane, autori su imali tu mogućnost da do najsitnijih detalja razrađuju okoliš i enterijer. Zbog čega uostalom i ima dosta pasivnih deonica koje su više istraživačkog karaktera, dok akcije zapravo i nema previše, već reklo bi se taman koliko treba. Ako je neko očekivao Resident Evil koncept verovatno će se razočarati delimično.

Ono što je meni smetalo je recimo činjenica da se Joel naprosto vuče. Isti problem sam imao i sa glavnim protagonistom u Uncharted. Barem da postoji mogućnost da sprint ide na toggle, nego nema. Prst sam odvalio zbog toga. I da, malo je previše tog pentranja u deljaka u obe igre. Utisak koji ja imam je da su to mogli malo i da razbiju nekim drugim manevrima, ali ok.

Osim ovoga jedna od ključnih zamerki je i to što CAPS LOCK dugme nije mapirano. Imao sam dosta problema tokom igranja zbog toga, s obzirom da ja ne koristim standardne WASD, dugmiće za kretanje već obrnutu varijantu WQES u kombinaciji sa pomenutim CAPS LOCK, za sprint i SHIFT ispod za čučanj. CAPS LOCK dugme je praktično pod prstom a nažalost neupotrebljivo je. Ne znam kolko puta sam premeštao to trčanje dok mu nisam našao odgovarajuće mesto.
 
Poslednja izmena:
New Game, custom težina, sve na Grounded ili Survivor sem resursa na Hard. Ovo je screenshot nakon borbe sa dva bloatera i gomilom drugih protivnika, municije imam za izvoz :) Dakle i hard za resurse mi je prelako... za dodatni hendikep igrao sam na PS5 u fidelity, dakle 30 fps
 

Prilozi

  • 1879e0101c568-screenshotUrl.png
    1879e0101c568-screenshotUrl.png
    3 MB · Pregleda: 156
Nikad sa većim zadovoljstvom nisam uklonio igru sa svog kompjutera.
Na pola sam video da nema smisla nadati se nekom spektaklu, al ajde, u fazonu "da odgledam film"
Finiširao, i trijumfalno shift-deletovao sve što se tiče ovog šita.

Pretenciozna americana woke bljuvotina, bez ičega originalnog.
linearnija od prvog dela Gears of War (i jedno stoput manje zabavna)
kriminalno dugi loading time... building shaders 10x duži nego kod RPCS3 emulacije iste igre...
kvalitet porta za kolektivno izgnanstvo celog Iron Galaxy teama u Sibir.

Moja ocena igre (ne samo porta) : ŽALI BOŽE MEGABAJTA !!!
 
^ znaci igrao si narodnu verziju cim se zališ na potrošene megabajte, sutra ujutro da se prijaviš u najbližu policijsku stanicu🤣
 
to su neproverene i netačne glasine.
na igru sam utrošio isto koliko i svi kojima je novac refundiran sa steama.

Ali lajk za vigilance u našoj zajedničkoj borbi protiv pornografije i nelegalnog softvera!
 
da li moze nekako da se zaobidje greska koju izbacuje prilikom pokretanja u vidu da je potrebna dx12 kartica...ako je neko uspeo?
probao sam instalacijom dx12 ali i dalje izbacuje istu gresku
graficka je NVIDIA Quadro K3100M ima 4GB...pokusao bi igru pa i na najnizim podesavanjima
 
Da nema chapter selection, ne bih imao volje da sakupljam sve artifakte i ostalo :D
 

Prilozi

  • 1683617937375.png
    1683617937375.png
    142.4 KB · Pregleda: 88
Мало да освежим тему.
Управо завршила игру и ја сам одушевљена. Баш ми је легла прича и ликови, иако сам одгледала серију, потпуно је другачији доживљав одиграти је. По питању проблема, багова и слично, само једном ми је пукла игра, и то на самом почетку када сам имала поотваране још неке апликације, тако да препорука да се прво све затвори и онда може да се игра.
 
Interesantno je videti kako ljudi skroz drugačije doživljavaju stvari sad kad je prošlo 10 godina od izlaska, pogotovo oni koji prvi put igraju.

Onda su se gledala druga dostignuća igre u odnosu na ostatak industrije i to je bolo oči koliko je bilo drugačije, a sad je fokus uglavnom na priči, da li je woke ili ne i slično.

Tačno se vidi kako vreme i trendovi učine svoje i sa jedne i sa druge strane.

Čak me podsetilo na vreme kad su se svi žalili na linearne igre, a onda smo dobili deceniju open wolrd štancovanja bukvalno u svemu.
 
To vazi za sve žanrove. Ne znam kako je bilo sa TLOU 2013 ali koji god žanr dominira, vremenom dosadi. Isto sto su dugo dominirale WW2 tematske igre pa se prebacili na moderno ratovanje. Pa i to dosadilo pa je nova generacija trazila WW2 itd itd. Jedan period je nemoguce bilo pratiti gaming scenu da ne smaraju na sve strane sa zombijima.

Linearne igre i open world igre nece nestati. Ima izbora za svakoga samo je dosta teze uraditi open world pa je 90% takvih igara krš. Imas studija koji naprave jednu open world igru 10/10 i narednu totalni shit show.

Sad nesto kontam, TLOU se prozivala "ladder simulator" a deset godina nakon izlaska je meni TLOU jedna od najboljih igara koej sam odigrao, ako ne i najbolja. Vjerovatno to vise govori o gaming sceni danas nego o TLOU.
 
Pisao sam ja nedavno i imao slična zapažanja kada sam odigrao ceo Halo serijal.
Ukratko, zapažanje na temu kako se industrija menaj spram nekih istraživanja želja igrača i njihovih preferencija, pa neke straije igre koje su imali kultni status, sa današnjeg aspekta imaju neke ozbiljne propuste u gameplay-u, radnji, karakterizaciji likova i dr. (koje zapažaš jer te je moderna industrija navikla da od modernih igara to dobijaš kao deo standardnog paketa)...

Sa druge strane i moderne igre imaju gomilu propusta (pre svega u nedostatku orginalnosti, pa se radi remake svega i svačega, a neke "rupe" se ne popunjavajuvećina isto u radnji, karakterima, repetitivnosti, hintovima i objective markerima koji iskaču na sve strane iako ih igrač ne želi i td)...
 
To vazi za sve žanrove. Ne znam kako je bilo sa TLOU 2013 ali koji god žanr dominira, vremenom dosadi. Isto sto su dugo dominirale WW2 tematske igre pa se prebacili na moderno ratovanje. Pa i to dosadilo pa je nova generacija trazila WW2 itd itd. Jedan period je nemoguce bilo pratiti gaming scenu da ne smaraju na sve strane sa zombijima.

Linearne igre i open world igre nece nestati. Ima izbora za svakoga samo je dosta teze uraditi open world pa je 90% takvih igara krš. Imas studija koji naprave jednu open world igru 10/10 i narednu totalni shit show.

Sad nesto kontam, TLOU se prozivala "ladder simulator" a deset godina nakon izlaska je meni TLOU jedna od najboljih igara koej sam odigrao, ako ne i najbolja. Vjerovatno to vise govori o gaming sceni danas nego o TLOU.
Problem sa TLOU je što je dosta hajpovan.
Da ne bude zabune, meni je igra bila vrh, uživao sam kad sam igrao remaster na PS4. Svideo mi se drugi deo. Odličan je, samo to ću reći.
Nego, radi se o tome da zbog hajpa, ljudi imaju nerealna očekivanja. I kad sednu da igraju, čekaju da ih igra obori s nogu, a objektivno gledano, TLOU je malo kuburio s gejmplejom, vrv je to najslabiji deo keca. Što dovodi do toga da taj neko sedi i razmišlja, hajde igrom oduvaj me sa stolice, obori me s nogu, ostavi bez daha, a to se ne desi. Jer em igra ima deset godina, em je slična tema u tom periodu dovoljno puta prežvakana, gejmplej je malo outdated (ponavljam,pričam o PS4 remaster, taj sam igrao) i onda malo splasne kompletan ugođaj. Zato i imaš oprečne reakcije.
Meni je kec odlična igra, dobri likovi, fenomenalna priča, prezadovoljan sam i svima bih preporučio da odigraju obe igre ili makar prvu, ako su toliko zadrhti, bar dok ne izađe i drugi deo za PC. :)
 
Pa mislim, hajp dolazi iz snažne emocije. Ljudi koji se vežu za priču naravno da će ishajpovati igru kao drugi Hristov dolazak jer je na njih ostavila takav utisak. Nažalost, kec ima poprilično prosečan gejmplej čak i za ondašnje standarde. Rimejk je malo ispeglao stvari ali ne previše. Dvojka već briljira na tom planu, pogotovo sa AI-jem koji je kilometrima ispred konkurencije. Doduše, to samo zato što izgleda da smo otišli unatraške kad je AI neprijatelja u pitanju, kad se setim kako je FEAR kidao i tad sam se pitao šta li će biti tek u budućnosti, da bismo došli do degradacije već tad ponuđenog. Ali avaj.
 
Slažem se sa kolegama @Matches Malone i @Ainur meni lično je dvojka bila podosta bolja igra od keca, na stranu woke gluposti, mene to ovde i nije toliko smaralo...

Scena kad, dok igraš kao Eli, ubiješ nekog "random" psa u opservatoriji, za kojeg s kasnije ispostavi da je Alice super drugar od psa, je baš knedla u grlu na više nivoa...
 
Kec nikada nije bio hvaljen zbog svog gameplaya,baš naprotiv...
Ali zato celo priča ispričana kroz odlično "road trip" iskustvo post-apokaliptične Amerike, kao i odnos izmedju dva glavna lika su sigurno medju najboljim u industriji... Igra je više naginje kab"cinematično iskustvo" nego što igra i to ne leži svakome.
Sigurno da je utisak tada sa igrom bio i "malo hajpovan" jer su zombie apocalypse serije bilo u jeku ali igra nije nezasluženo pokupila silne nagrade.

Btw kraj je po meni odličan i savršen bio, nastavak igre sa istim likovima uopšte nije bio potreban. Mislim da ni Druckman nije bio spreman za isti , ali Sony sigurno ne bi ispustio IP-a koji bi doneo brdo love.

Nadam se samo, u kakvom je stanju ND, da neće uticati na kvalitet sledeće Uncharted igre...
 
Meni gameplay u kecu nikada nije predstavljao problem, ali to je verovatno do toga da me je igra uvukla u ceo taj svet i pricu.

Mozda kada bih sada opet uzeo da odigram, mozda bih nasao zamerke. Ali tada prilikom prvog igranja i opet igranje remaster-a pre izlaska dvojke, uzivao sam isto kao i prvi put.

Dvojka se tu samo nastavila, gameplay je napredovao zbog nekih novih novina, prica mi se isto svidela osim naravno tih woke delova ali dobro, nije mi toliko uticalo na iskustvo sve ukupno.

Skoro sam procitao neki tvit, koji je glasina naravno, da su krenuli sa motion capturing-om za Part 3... sto mi je malo nelogicno, ali sve je moguce.

Pre bih pomislio da se radi o MP standalone delu, ali za to su valjda vec odavno obavili sve te delove oko snimanja pokreta glumaca, glasa, itd...

EDIT: Tj da ce krenuti do kraja godine sa motion capturing-om.
 
Da, isto sam naleteo na neku glasnu za Tlou3, pretpoatvljam da već rade na igri.

Isto je bila i glasina za nov Uncharted igru ali da na njoj radi drugi studio.
Verovatno isti onaj koji je radio i Lost Legacy.
 
Ali zato celo priča ispričana kroz odlično "road trip" iskustvo post-apokaliptične Amerike, kao i odnos izmedju dva glavna lika su sigurno medju najboljim u industriji... Igra je više naginje kab"cinematično iskustvo" nego što igra i to ne leži svakome.
Takav im je i Uncharted. Interaktivni animirani filmovi, a ne prave igre.
Taj šablon prolazi kod dovoljnog broja da im se isplati nastaviti.
 
I treba da nastave, ja najvise uzivam u takvim igrama... linearne, story driven, cutscenes... dosta mi je open world igara sa masom dosadnih side quest-ova i slicno.

Metal Gear Solid je prednjacio u tome nekada a nadam se da ce ubuduce imati takvih igara.
 
Same here...
Zbog Uncharteda sam najviše i uzeo svojevremeno konzolu... Takav Indy/Tomb Raider fazon mogu uvek da igram.
Uopšte se ne bih bunio da izbace 2 Uncharted igre u toku jedne generacije. (poput U4 i TLL "ekspanzije")
 
Ja sam obe zaredom odigrao u jednom dahu prije pola godine, PT I i PR II, ali mi i dalje nije jasno sta je woke u PT II ?

Jor koliko znam, woke dolazi od netacnih informacija o cemu je PT II pa se pocelo pljuvati prije nego sto ce igra izaci.

Ako se misli na lez bez, to je iz prve igre.
 
Nije samo to, ne znam dal si primetio… imao si onog malog koji je valjda zapravo žensko, ali hoće da bude muško…

Ili je obrnuto, više se ne sećam. :)
 
Na kojeg malog misliš?
 
Nazad
Vrh Dno