Šta je novo?

Televizija, codeci i rezanje PROBLEM

CheXy

Slavan
Učlanjen(a)
19.10.2005
Poruke
149
Poena
319
Moze li mi neko reci koji je najprakticniji FORMAT da se renda sirov AVI sa kamera, u programima Edius5 i PremiereCS4 i da se dobijeni lako reze tj da ga Nero7 lepo spakuje u dvd.

Imamo problema pri finaliziranju projekata, tj kada se narezu finalni diskovi, ili padne kvalitet, pocne da secka ili dobije crte. npr, iz Ediusa5 se prerenda u mpeg 50i, sirov materijal 24gb AVI, ispadne nesto vise od 6gb extra kvaliteta, snimak posle ubacen u NeroVision da bi se materijal narezao na DVD. Dobijeni snimak secka opasno.

Ili je problem na relaciji sirovo - edius i premiere ili renderovan - Nero. Znaci format koji ce moci svaki prosecan komp da procita bez instaliranih milionskih kodeka i da moze lepo da se arhivira na dvd-u.

Hvala unapred
 
Poslednja izmena:
Stara tema ali mpeg 2 , bitrate 6000 constant . Pozdrav !
 
I bas danas sam imao slucaj sto nemora da bude pravilo drugar je imao problem sa finalnim DVD -em pojavile mu se crtice ( kao iskrzano ) rekao sam mu da stavi konstantan bitrate kada renda i javio mi se da je sada dobro , mada mu je isto bio dobar snimak kada je uradio deinterlace . Kada renderujes uvek stavi konstantan bitrate . Pozdrav !
 
Probaj da posle naprevljenog snimka prebacis u MKV format... mislim da ce kvalitet ostati isti a velicina ce se smanjiti drasticno...
 
Koji god format da odaberete (MPEG2, AVI, H.264) pozeljno je koristiti varijabilni bitrate i 2-pass kompresiju za maksimalan kvalitet pri zadatom prosecnom bitrate-u.
Deinterlace ili ne? Zavisi na cemu cete pustati dobijeni video. CRT/TFT monitori, LCD i plazma televizori su progressive pa treba uraditi deinterlace. Obican TV koristi interlace signal pa nije neophodno.
Ako kompresujete interlaced video kao progressive svuda ce izgledati iskrzano.
 
Na osnovu cega tvrdis da je pozeljno koristiti varijabilni bitrate ? Za neka podesenja sam svojevremeno dobio instrukcije od osobe koja se namotirala snimaka sto za tv-stanice sto za razne projekte i nisam ulazio u problematiku zbog cega konstantan bitrate ali sam izneo primer gde je covek imao problem sa varijabilnim . Mozda treba probati i jedan i drugi pa dati poredjenje . Zbog toga i pitanje zasto varijabilni ? Pozdrav !
 
Odakle mi ideja da je varjabilni bitrejt (VBR) bolji od konstantnog bitrejta (CBR)? Pa, iz teorije i prakse. Naime, nisu svi delovi video fajla podjednako zahtevni za kompresiju. Neki delovi su manje kompleksni i zahtevaju manji bitrejt. S druge strane, neki delovi su veoma kompleksni (pokreti, detalji) te zahtevaju veci bitrejt.
Ako koristis VBR kompresiju, enkoder ce analizirati video i na manje zahtevnim delovima ce koristiti nizi bitrejt od onog koji si zadao, cime ce ostvariti ustedu i iskoristiti to da bi na kompleksnijim delovima utrosio vise bitova. Ovo ce pruziti isti vizuelni kvalitet kroz citav video a odrzace zadati prosecan bitrejt.
Ako koristis CBR kompresiju, enkoder ce koristiti isti broj bitova za svaku sekundu video fajla (kilobits per second). Na jednostavnim delovima ovo ce biti overkill jer bi isti vizuelni kvalitet dobio i sa daleko nizim bitrejtom. S druge strane, kod kompleksnih delova enkoder nece imati dovoljno bitova da bi ocuvao vizuelni kvalitet sto ce dovesti do pojave makroblokova, zamucenja i sl.
CBR moze dati dobar kvalitet samo ako je zadati bitrejt dovoljno veliki u odnosu na najkompleksnije delove video materijala koji se kompresuje. Problem je u tome sto video sa tako visokim bitrejtom zauzima dosta prostora, i to potpuno nepotrebno, jer se taj isti visoki bitrejt, koji je potreban za kompresiju kompleksnih delova, koristi i za kompresiju relativno jednostavnih delova video materijala koji bi dali isti vizuelni kvalitet sa, recimo, 4x manjim bitrejtom.
Zakljucak, VBR je daleko efikasniji od CBR metode pri istom vizuelnom kvalitetu izlaznog fajla, tj. VBR daje daleko bolji kvalitet od CBR metode pri istoj velicini izlaznog fajla (istom prosecnom bitrejtu).
Sto se tice varijacije bitrejta u okviru jednog video fajla pri VBR kompresiji, pogledaj deo log-a koji je kreirao HCEnc pri kompresiji trejlera za Diablo 3.

nr. of gops: 218
nr. of frames: 3019
nr. of I-frames: 218
nr. of P-frames: 878
nr. of B-frames: 1923
average bitrate: 4002
minimum bitrate: 148
maximum bitrate: 8999


A evo i screenshot-a gde se vidi razlika izmedju 4000kbs CBR i 4000kbs VBR moda.

attachment.php


Primetices sitne blokove na levoj slici nastale kao posledica nedovoljnog bitrejta.
 

Prilozi

  • CBRvsVBR.jpg
    CBRvsVBR.jpg
    72 KB · Pregleda: 302
Na osnovu cega tvrdis da je pozeljno koristiti varijabilni bitrate ? Za neka podesenja sam svojevremeno dobio instrukcije od osobe koja se namotirala snimaka sto za tv-stanice sto za razne projekte i nisam ulazio u problematiku zbog cega konstantan bitrate ali sam izneo primer gde je covek imao problem sa varijabilnim . Mozda treba probati i jedan i drugi pa dati poredjenje . Zbog toga i pitanje zasto varijabilni ? Pozdrav !
Mogu da se kaldim da je to rekao zato sto je bilo u pitanju neko streamovanje ograniceno određenim bandwidth-om i onda naravno da je CBR jedino pravo resenje. Ne moze VBR koji ce malo malo pa da preskoci limit u bandwidhtu....

Kad nema takvih ogranicenja kao sto iz tvoje price vidim da kod tebe nema - jedini pravi izbor je VBR ... koji je mnoogo efikasniji od CBR-a
Mislim i logicno je :)
Moze i sa CBRom poptuno isti kvalitet ali ce onda avarage bitrate = max potrebnom bitrateom a to ume da bude mnooogo :D i bice par puta veci od istog kvaliteta sa VBRom :)

Zamisli da treba da napunis epruvetu(0.1l) solju(0.2l) i bure(6k) sa vodom....
Ako uzmes CBR i das tipa 3l epruvata i solja ce biti pune i izlice se , dok ce bure ostati poluprazno a prosuce se 5.7;
Ako uzmes CBR i das 6l vode sve ce biti puno ali potrosices 11.7 litra vode
Ako uzmes VBR sve ce biti puno a potrosices samo 6.3l :)
 
Poslednja izmena:
I bas danas sam imao slucaj sto nemora da bude pravilo drugar je imao problem sa finalnim DVD -em pojavile mu se crtice ( kao iskrzano ) rekao sam mu da stavi konstantan bitrate kada renda i javio mi se da je sada dobro , mada mu je isto bio dobar snimak kada je uradio deinterlace . Kada renderujes uvek stavi konstantan bitrate . Pozdrav !

Samo sam zbog ovog mislio da sam mozda u pravu jer postojaop je problem i kada je render uradio sa CBR sve je bilo OK . Pozdrav !
 
Koliko sam ja razumeo post koji si citirao, tvoj drug je, pored CBR, odradio i deinterlace. Verovatno je napravio gresku sto je interlaced video kompresovao kao progressive i zbog toga imao horizontalne linije. Ili je gledao video na progressive ekranu a plejer mu nije odradio naknadni deinterlace. Sve to, naravno, nema veze sa CBR i VBR.
P.S. Hvala weasel da dodatnom pojasnjenju u vezi TV stanica.
 
Rendo je sa VBR i tek kada je ponovo rendo sa CBR finalni snimak je bio dobar . E sad jel ima ili nema veze ja neznam . Hvala na pojasnjenjima sto se ovoga tice . Pozdrav !
 
da ne otvaram novu temu, mislim da moze u okviru ove....;)
nekih 5-6 godina slabo pratim montazu videa, kodeke i sl, sad se vracam u pricu, pa da pitam kakva je sada situacija...
source - sirov materijal je sa DV kamere....
sto se tice montaze, ne treba nista zahtevno, seckanje materijala, malo prelaza i po koji fade in/out...
izbor je, naravno, Vegas / Premiere...
opet vezano sa tim je izbor codec-a za export na DVD...kako izvuci maksimalan kvalitet / nemojte reci export to tape...:d/
tada kad sam radio zakon je bio CCE...kakve je sad situacija?
u vegasu sam totalni pocetnik, u Premieru se solidno snalazim, da li da idem na oprobanu varijantu Premiere 2.0+CCE SP2, posto ne nameravam da se ozbiljno i puno da se bavim montazom, pogotovu sto poznajem Premiere?
sta ima CS5 od kodeka i kakva je zahtevnost?
najbitnije mi je, znaci, izvuci maksimum kvaliteta...
i naravno da bi se sacuvao kvalitet, sta predlazete u toj kombinaciji za dvd authoring, nije neophodno da su neki vrhunski meniji, bitno je da je prosto za rad, mozda da ima i neki wizard, i da ne kompresuje ponovo materijal...TMPGenc Authoring Works v4, mozda?

poz...
 
Nazad
Vrh Dno