Šta je novo?

[Telekom] Omnifon - Niste vidjeli, sad ga plaćajte

nadrealista

Slavan
Učlanjen(a)
24.12.2007
Poruke
319
Poena
319
Danas, na poleđini računa obavještenje da...

...
U promotivnom periodu do 1. avgusta, Telekom Srbija Vam omogućava da potpuno besplatno koristite Omnifon - paket usluga koji objedinjuje četiri usluge: indetifikacija poziva, poziv na čekanju, preusmeravanje poziva i konferencijsku vezu.
...
Nakon isteka promotivnog perioda, ukoliko ne otkažete Omnifon, automatski ćete moći dalje da ga koristite uz dodatnu mesečnu pretplatu od 119 dinara bez PDV-a, koju ćete plaćati putem TF računa. Omnifon možete otkazati pozivom na 9813 ili 064/789 ili u našoj najbližoj poslovnici.
...


Nečuveno! :mad:
Nisi tražio, dobio si, a ako ne gledaš poleđinu računa - sad ćeš i da platiš...

Po iskustvu drugih, odjava traje dugo /dok se dobije veza, ubjedi operater da nećeš tu uslugu, izdiktiraš podatake.../. Još ako priključak nije na tvom imenu...
Uostalom, zašto bi trošili i 10 minuta svog vremena da otkažemo nešto što nismo tražili?

Znam da ovo nema veze sa Provajderi mobilne telefonije i servisi ali molim da ostane da ljudi vide... Ipak svi imaju fixni telefon...
 
Ja sam razumeo da moras da trazis da ti to ukljuce u promotivnom periodu. Ne mogu oni to bas tako... ili mogu?
 
Pa nisam gledao sta pise na racunu, ali mi se cini da ti nisi to dobro shvatio. Predpostavljam da treba da se prijavis za tu uslugu a nakon isteka promocije da odlucis da li ces da nastavis da je koristis.
 
Poslednja izmena:
Drugar kaze da je dobio identifikaciju, a cini mi se da se nije prijavio ni za sta...
 
Ja isto dobio a naravno nisam ni trazio i sad moram da se cimam sa operaterima da otkazujem.
 
Pa ako je tako oni stvarno nisu normalni. Imam indetifikaciju vec duze vreme pa ne mogu da provalim da li je nesto od ovoga ukljuceno.
Ma samo da mi istekne ugovor za adsl ima da otkazem i net i telefon.
Kakav bezobrazluk.
 
Poslednja izmena:
Ovi linkovi koje si dao su linkovi ka Omnifon usluzi, znači ko želi može da je aktivira i dobije to što je ponuđeno, kao što piše.

I meni i burazeru su npr. aktivirali od 01.06. ovu Omnifon uslugu, bez ikakvog zahteva ili obaveštenja, osim ovog na računu. A na računu stoji ono što je nadrelaista napisao u prvom postu. Koliko je sada ovo pravno legalno ne znam, ali da im se može, može im se.

Koliko sam provalio uglavnom su aktivirali ljudima koji nisu imali identifikaciju ili poziv na čekanju ili tako nešto.

Najviše će ovde da profitiraju na babama i dedama, koji i nemaju telefone na kojima mogu da se koriste ove usluge, a koji i ne gledaju poleđinu računa.
 
Poslednja izmena:
Uključili su oni ovu uslugu početkom mjeseca. 100% nije nesporazum. Mislio sam da daju CallID džabe. Sa računom je postalo jasnije šta u stvari "daju".

Ovo je situacija kao da ti u samoposluzi promoteri ubacuju proizvode u korpu/kolica. Ako ne vidiš - platiš na kasi. 90% bi nas platilo da ne čeka kasirku da stornira ili ne bi ni primjetilo jer je lista kupljenog podugačka...
Na ovo računaju 100%. Ne znam koliko ima pretplatnika, ali neka ima 250k. To je skoro 30M RSD dodatnog prihoda za opciju koju većina novih TF centrala po defaultu nudi. Nisko, nisko...

Btw. Izgleda da nisu svi dobili ovu "sjajnu" promociju. Možda su rasparčali...
 
Moji roditelji su dobili Caller ID na bezicnim telefonima U Vrscu, nisu nista aktivirali, niti poslali ikakve zahteve. Cale kaze da ce platiti tih 120 dinara mesecno, jer nije mu puno. Kontam da Caller ID spada u 'servis' i 'ekstra opciju' trenutno, sve dok se ne odluci u nasoj raspaloj vladi da Caller ID bude obavezan za sve provajdere fiksne telefonije..
 
Evo pored callerID-a koji sam imam od ranije sada je aktiviran i poziv na cekanju, usluga koja ne znam cemu moze da sluzi osim nekome kome je telefon bitan za poslove.
Nista zovem sutra da porazgovaram malo sa ljubaznim osobljem (ukoliko se uopste sete da treba da rade) pa javljam.
 
Isti slučaj...aktivirano potpuno iznenada i ničim izazvano :D
 
Imam od ranije aktiviranu uslugu CallerID. Poziv na čekanju mi nije aktiviran, i očekujem da bude.
Tekst na računu (drugi pasus) je dosta jasniji, od onog koji je citiran u prvom postu:
Ukoliko, do isteka promotivnog perioda, ne otkažete dodatne tri usluge, automatski će Vam biti isključene sve pojedinačne dodatne usluge i uključen Omnifon - paket koji objedinjuje četiri usluge: identifikacija poziva, poziv na čekanju, preusmeravanje poziva i konferencijsku vezu. Dodatna mesečna pretplata za paket Omnifon iznosi 119 dinara bez PDV-a i biće prikazana na Vašem telefonskom računu. Tri usluge na koje trenutno niste preplaćeni možete otkazati pozivom na 9813 ili 064/789 ili u našoj najbližoj poslovnici.
Više o paketu usluga Omnifon možete saznati na našem sajtu www.telekom.rs
A kako se (de)aktivira preusmeravanje?

EDIT: Evo, ovako

EDIT2: pokušaj preusmeravanja dolaznih poziva neuspešan - automat mi javlja da preusmeravanje ne mogu koristiti jer nisam pretplaćen. Dakle, kod mene još uvek sve po starom :)
 
Poslednja izmena:
Da vam pojasnim malo situaciju, Telekom je virtuelno jednom nogom u grobu u stvari nije ali jeste. Trenutno je rukovodstvo u najvecem mogucem sukobu sa zaposlenima u stvari zaposleni su u ratu sa DS-om.
Imaju nezapamcen pad profita u fiksnoj telefoniji.
Drzava je odlucila da se dobit profita ne podeli sa zaposlenima, zaposleni ne zele ni da cuju o krizi i hoce pare.

Opis situacije ce ici u dva sledeca posta posto je tekst dosta obiman.
 
Prvi deo pocetka okrsaja

Извештај са 45. седнице
Управног одбора „Телекома Србија“ А.Д.


Седница је одржана дана 26.02.2009. у Београду Таковској 2. са почетком у 10.30 часова. Седници су присуствовали сви чланови Управног одбора.



Централна тачка седнице била је расправа о финансијским извештајима о пословању предузећа у 2008. години, као и реализација Буџета за 2008. годину.



Изражена у једној реченици, општа оцена пословања у 2008. години је ДОБАР.



Постигнути су бољи пословни резултати него у 2007. години, чиме је остварен циљ који је Управни одбор поставио менаџменту Предузећа после разматрања пословних резултата из 2007. године.



Укупан приход је био 84,9 милијарди динара (пораст од 13,8% у односу на 2007. годину), трошкови пословања 67,3 милијарде (већи за 8,2% него 2007.) и оперативна добит 17,6 милијарди. Посебно треба истаћи чињеницу да су приходи расли брже него трошкови и да је оперативна добит за 26% већа него у 2007. години. То су све знаци домаћинског пословања! Међутим, због огромног негативног утицаја курсних разлика, нето добит је свега 5,57 милијарди динара (пад за 52%). Приход Предузеће остварује у динарима, а дугови су највећим делом у еврима. Предузеће дугује око милијарду евра, утрошених што за куповину 65% деоница „Телекома Српске“, што за куповину телекомуникационе опреме.



Природно, основно питање које се поставило јесте утицај светске економске кризе на „Телеком Србија“, као и доспелих дугова које у овој години треба отплатити. Општа оцена светских економских експерата је да сектор телекомуникација неће бити међу највише погођеним секторима, иако спада у услужне делатности. Што се самог Предузећа тиче, менаџмент је предузео и предузима све потребне мере да измиримо све наше финансијске обавезе и ову годину завршимо позитивно. Кад је реч о кредитима, треба рећи да је Телеком још у децембру 2008. превремено отплатио 110 милиона евра дуга према Citybank, како би што више растеретио обавезе из 2009. године. У јуну ове године доспева рата од 190 милиона евра, а до краја године још 70 милиона. Дирекција за економске послове процењује да ће Предузеће успети да одговори овим обавезама, а да се при том не угрози текуће пословање.



Изузетак би се догодио ако се оствари „црни“ сценарио да динар у кратком временском интервалу ослаби према евру за неки велики проценат. У том случају Предузеће би морало прећи на кризни режим рада, што би значило да се сваки зарађени динар усмерава на отплату кредита. Биле би заустављене инвестиције и скресани сви други трошкови.Надајмо се да се ово неће догодити –> на потезу је Влада Републике Србије, чији ће главни задатак ове године бити да спречи такав суноврат српске привреде.



Нарочито треба истаћи као успех Предузећа да већ другу годину за редом овлашћени ревизор нема квалификација (примедбе, резерве, сумње на презентоване финансијске извештаје).



Ако се посматра успешност пословања по сегментима, постоје разлози за бригу. Од 4 постојећа сегмента, само је мобилна телефонија пословала профитабилно. Сегмнет интернета је значајно порастао у односу на 2007 (за 211%), али у укупном приходу Предузећа још увек учествује са малим делом, и пословао је негативно. Сегмент мултимедија је тек почео да ради пре пар месеци па његове пословне резулате не вреди ни оцењивати, али оно што забрињава јесу резултати фиксне телефоније.



Фиксна телефонија већ другу годину за редом бележи пад саобраћаја, у 2007 за око 7%, а у 2008. за додатних 10%, и то упркос чињеници да је у 2007. години укључено преко 104 хиљаде нових претплатника, а 2008. преко 97. хиљада, и да је у ове две године извршено пребацивање још већег броја претплатника са аналогних на дигиталне централе. Гледајући само оперативне приходе и расходе, фиксна телефонија је и прошле године пословала позитивно. Међутим, када се у рачуницу укључе и финансијски приходи и расходи, фиксна телефонија је 2008. годину завршила са губитком од преко 2 милијарде динара. Ово је први пут после 2000. године (када је цело Предузеће имало губитке у износу 200 милиона евра) да је фиксна телефонија пословала негативно. Менаџмент Предузећа ће морати да уложи додатне напоре да би овај резултат поправио, нарочито имајући у виду Стратешке иницијативе које се односе управо на овај проблем.



Додатни проблем наметнула је и држава, у виду свог независног регулаторног тела. Наиме, РАТЕЛ је повећао накнаде за лиценце за НЕКОЛИКО СТОТИНА ПРОЦЕНАТА, чиме је фиксна телефонија гурнута још дубље у амбис. На седници УО чуо се податак, изнесен у крајњој резигнацији, да ће фиксна телефонија прва 4 месеца ове године радити само за РАТЕЛ !!?



Иначе, на дан 31.12.2008. фиксна телефонија је имала 2.995.223 корисника, 3.258.901 инсталисани прикључак, 198.070 километара бакарне приступне мреже, 3.340 км коаксијалних и 11.385 км оптичких каблова у транспортној мрежи. Учешће фиксне телефоније у укупном приходу Предузећа је 49%.



Мобилна телефонија је, у условима жестоке тржишне конкуренције, пословала одлично. На тржишту мобилне телефоније у Србији удео МТ:С-а, кад је реч о броју корисника, је 63%, а кад је реч о приходима, 55%. Исте цифре су биле и прошле године, што значи да се Мобилна телефонија Србије врло успешно одупрла нападима конкуренције.



На крају 2008. МТ:С је имала 5.867.026 клијената и остварила је нето пораст од 510.946 клијената. Пораст саобраћаја је 62% у односу на прошлу годину. Просечни месечни саобраћај по кориснику (ATPU - Average Traffic Per User) је порастао за 38%. Просечни приход по кориснику (ARPU - Аverage Revenue Per User) је порастао за 5%. Учешће мобилне телефоније у укупном приходу Предузећа је 46.3% и скоро се изједначило са учешћем фиксне телефоније. Нето добит мобилне телефоније је 8.7 милијарди динара.



Гледајући расходну страну, највећи појединачни трошак је амортизација, која је порасла за 11.8% у односу на претходну годину, затим зараде и остали трошкови запсолених (пораст 8.5%), трошкови међународног обрачуна и роуминга (пораст 20,2% због пада курса динара), трошкови интерконекције (пораст 5.6%). На набројане трошкове Предузеће углавном није могло да утиче. Зато су смањени трошкови који јесу под контролом менаџмента и то трошкови материјала и одржавања за 11.4% и трошкови маркетинга за 25.3%.



Инвестиције у износу од 20,9 милијарди динара утрошене су на:
• Инсталацију 127.672 дигитална прикључка
• Демонтажу 60.026 еквивалентних линија у аналогним централама
• Инсталацију 35 базних станица у CDMA технологији
• Инсталацију 125.279 АДСЛ портова
• Повећање приступне мреже за око 8.000 км кабла
• Степен дигитализације мреже фиксне телефоније од 96%
• Повећање броја РБС мобилне телефоније за 662



У структури инвестиција фиксна телефонија је учествовала са 55%, мобилна са 35% и интернет са 8%. Ако се то упореди са оствареним профитом, види се да „Телеком Србија“ највећи део новца инвестира у НЕПРОФИТАБИЛНУ делатност (фиксну телефонију) и да ће држава Србија, као већниски власник, морати већједном да преломи – да ли жели да „Телеком“ буде профитабилна фирма или да изиграва Црвени Крст. У том смислу су сасвим разумљиве изјаве генералног директора медијима, да он тражи да држава што пре изда другу, трећу итд. лиценцу за фиксну телефонију. Тада би и ти нови оператери морали да учествују у изградњи фиксне телефонске мреже у Србији (нарочито у руралним срединама, што је посао који доноси само губитке) и на тај начин растеретили „Телеком“.



Овај проблем се директно рефлектује и на положај запослених. Наиме, због нереално ниских цена у фиксној телефонији, приход „Телекома“ по запосленом је најнижи у Европи. Овај параметар је генерални директор оценио као „неефикасност“. Са тиме не можемо да се сложимо, јер да су цене услуга у фиксној телефонији упоредиве са ценама у окружењу, сигурно не бисмо били најлошији по овом питању. Међутим, чак и ако анализа персонала (за коју је г. Радујко рекао да ће је урадити неко стручан изван „Телекома“) буде показала да у појединим целинама Предузећа има вишка запослених, синдикати траже да се изврши прерасподела радника између појединих целина.



Уколико се некоме баш никако не може наћи други посао унутар „Телекома“, синдикати траже да се направи најбољи могући социјални програм за те запослене, и да буду активни учесници када се тај програм буде правио. У сваком случају, пошто је укупан трошак за запослене у 2009. години мањи од 10% укупног прихода предузећа, смањењем броја запослених не могу се остварити велике уштеде за Предузеће. Примера ради, рачуница показује да ако би „Телеком“ напустило 1000 радника, уштеда би била само 1% од укупног прихода Предузећа, али би био велики трошак за отпремнине.



На седници УО дата је и информација о пословању зависних предузећа, мада ће се о њима детаљно расправљати на седници у априлу, када ће бити разматран консолидовани финансијски извештај за целу „Телеком Србија“ групу.



„Телеком Српске“ има још боље пословне резултате од „Телекома Србија“, чиме се показује да је куповина 65% деоница ове компаније био добар пословни потез. Истина, плаћена је превисока цена, али је купљено добро, ренатбилно и перспективно предузеће. „Телеком Српске“ остварио је у 2008. години укупан приход од (прерачунато) 19,7 милијарди динара (пораст од 23.9% у односу на 2007.), трошкове у износу 14 милијарди (пораст 13.7%), нето добит од скоро 5 милијарди динара (пораст од 68.7%) са стопом нето добити од 25%.



Колико је ово добар резултат види се кад се упореди са резултатом „Телекома Србија“, који је имао само 10% већу нето добит уз 6 пута већи укупан приход. Највише радује чињеница да се „Телеком Српске“ врло успешно шири и на територији Федерације (мобилна телефонија) и да је у Сарајеву отворио највећу и најмодернију пословницу у БиХ. Мобилна телефонија је забележила пораст броја корисника од 26% у односу на прошлу годину.



М:ТЕЛ у Црној Гори је остварио приходе од (прерачунато) 940 милиона динара (пораст 331% у односу на 2007), трошкове од 2 милијарде динара (пораст од 87%) и негативан финансијски резултат, али је успео да се избори за чак 27% тржишта на коме се појавио као последњи учесник. Негативан резултат је нормалан и очекиван јер су у почетку неопходне велике инвестиције у изградњу мреже. Уз бољу контролу трошкова процењује се да ће М:ТЕЛ ове године пословати позитивно. Дакле, још једна успела инвестиција „Телекома Србија“.



„Телус“ је, на жалост, сасвим супротна прича. Иако је у 2008. години имао (једва) позитиван резултат - приходи 1,66 милијарди динара, трошкови 1.59 милијарди, нето добит 64,4 милиона динара, предузеће је већ сада у великим проблемима. Пошто је „Телусу“ била посвећена посебна тачка дневног реда, наставак приче ће следити тамо.



„FiberNet“ је предузеће које је крајем прошле године основао „Телеком Србија“ за једно са „Железницом Црне Горе“ ради заједничке изградње и експлоатације стратешки важног оптичког кабла дуж пруге Бар – Врбница. Резултати пословања овог предузећа биће видљиви тек у овој години.



У свом резимеу на крају вишесатне расправе, генерални директор је истакао следеће обавезе као своје приоритете :

*

Доносити само рационалне одлуке (читај : избећи утицај политике на „Телеком“)
*

Храброст менаџмента као главна карактеристика потребна да се „прегурају“ ова тешка времена
*

Искреност и менаџерско поштење – особине којих није било довољно у блиској прошлости, што је главни разлог због којег је цео свет данас у невиђеној кризи
*

Кресање инвестиција, коначно решавање проблема залиха, оптимизација планова набавки као трајни свакодневни задаци
*

Захтев према држави за економским ценама у фиксној телефонији
*

Инсистирање према Влади да се не иде у приватизацију „Телекома“ ове године, али и да се никада не иде у приватизацију путем Иницијалне јавне понуде (IPO – Initial Public Offer)
*

Ангажовање спољашњег саветника за анализу и процену људских ресурса у компанији. После ове анализе, менаџмент ће у сарадњи са репрезентативним синдикатима донети потребне мере и поступке за оптимизацију људских ресурса у Предузећу

Одлука којом се констатује да је УО разматрао финансијске извештаје Предузећа за 2008. годину и да предлаже Скупштини акционара да их усвоји донета је једногласно.



Следећа тачка дненог реда односила се на цене интерконекције. Пошто је РАТЕЛ издао лиценце новим телекомуникационим оператерима, а у складу са Законом о телекомуникацијама „Телеком“ има обавезу да им омогући повезивање на своју мрежу, донети су потребни ценовници. Одлуке су усвојене једногласно.



Последња тачка дневног реда (коју је генерални директор предложио на самој седници) тицала се стања у „Телусу“. Констатовано је да је највећи проблем „Телуса“ што није успео, у протекле 4 године, да изађе на тржиште и стекне нове кориснике, поред Телекома и ПТТ-а. Генерални директор „Телекома“ је изнео и своје незадовољство квалитетом услуга које пружа „Телус“. Највећи проблем „Телуса“ је неконкурентост на тржишту и то се под хитно мора решити.



„Трошкови „Телуса“ расту брже од прихода, а стално расте и број запослених. Ако бих следеће године потписао нови уговор са „Телусом“, то би значило свесно потписивање штетног уговора за „Телеком“ и ја то нећу да урадим. „Телеком“ више неће „шлепати“ „Телус“ за собом, већ ће „Телус“ морати на тржишту да избори свој опстанак“ рекао је г. Радујко



Реаговали смо и председник синдиката Телекома „Србија“ г. Јоксимовић и ја. Рекли смо пословодству и члановима УО да је „Телус“ оформљен уз учешће синдиката, да запослени нису криви за ситуацију у којој се предузеће сада налази и да не треба да испаштају због грешака менаџмента „Телуса“, и да међу њима има и наших чланова. Председник СТС је такође нагласио крајње некоректан потез директора ПТТ-а који је практично суспендовао уговор са „Телусом“, а његов претходник је „Телус“ искористио да се реши неколико стотина старих и болесних радника, који више не могу да дају свој пуни радни допринос.



Представници синдиката Телекома „Србија“ су инсистирали да се за њих обезбеди квалитетан социјални програм. Такође смо захтевали да менаџмент „Телекома“ инсистира у ПТТ-у да се поштује потписани уговор о пружању услуга „Телуса“ ПТТ-у, јер сматрамо да г. Ћирић нема право да једнострано раскине важећи уговор и тако остави 2000 радника на улици. Синдикат Телекома „Србија“ предузима и предузимаће и друге мере да не остави на цедилу своју чланове, како у „Телусу“ данас, тако у „Телекому“ сутра.



Генерални директор „Телекома“ г. Радујко је прихватио обавезу да се хитно позабави стањем у „Телусу“ и доношењем потребних мера како 2000 запослених не би испаштало због грешака менаџмента. Такође је нагласио да ће они запослени у „Телусу“ који су дошли из „Телекома“ имати другачији третман од осталих.



Седница је завршена у 15 часова.



Представник СТС у Управном одбору „Телекома Србија“

Љубомир Ковачев
 
Drugi deo, napad zaposlenih na drzavu

Број: 275/2

Датум: 04.05.2009.година

Београд





ПРЕДСЕДНИК РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

-г-дин Борис Тадић-



ПРЕДСЕДНИК ВЛАДЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

- г-дин Мирко Цветковић-



МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА

-др Диана Драгутиновић, министар-



МИНИСТАРСВО ЕКОНОМИЈЕ И РЕГИОНАЛНОГ РАЗВОЈА

-г-дин Млађан Динкић, министар-



МИНИСТАРСВО РАДА И СОЦИЈАЛНЕ ПОЛИТИКЕ

-г-дин Расим Љајић, министар-



МИНИСТАРСТВО ЗА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈЕ И ИНФОРМАТИЧКО ДРУШТВО

- г-ђа Јасна Матић, министар -



Н/З ГЕНЕРАЛНОМ СЕКРЕТАРУ ВЛАДЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

-г-ђа Тамара Стојчевић-



ЈП ПТТ саобраћаја „Србија“

Н/З -г-дин Драгослав Шумарац, председник Управног одбора-



Н/З ГЕНЕРАЛНИ ДИРЕКТОР

- г-дин Горан Ћирић-



ПРЕДУЗЕЋЕ ЗА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈЕ „ТЕЛЕКОМ СРБИЈА“а.д.

Н/З -г-дин Драгор Хибер, председник Управног одбора-



Н/З ГЕНЕРАЛНИ ДИРЕКТОР

- г-дин Бранко Радујко-



Поштовани/а,



С обзиром да смо Вам 01.04.2009. године упутили допис у вези најновијих одлука Владе Републике Србије везаних за материјални положај запослених у јавном сектору, као и да на исти нисмо добили одговор, овим путем Вам се поново обраћамо.



Наиме, добит коју је Предузеће за телекомуникације ,,Телеком Србија“ а.д. остварило у 2008. години и коју остварује из године у годину је заслуга свих запослених у Телекому и менаџера који воде компанију, при том је чињеница да Телеком са својом добити битно пуни буџет Републике Србије, тако да држава од ове добити имала велику корист.



Напомињемо да послујемо у условима тржишне конкуренције, где за конкуренте имамо норвешки „Теленор“ и аустријски „ВИП“, а као што је познато „Теленор“ је једна од две водеће европске компаније у мобилној телефонији, тако да смо већ изложени озбиљној конкуренцији. У овој години добићемо јаку конкуренцију и у фиксној телефонији, с обзиром да је донета одлука о либерализацији тржишта и да ће фиксни оператери добити лиценце за рад, иако су многи од њих већ били нелојална конкуренција, јер су радили и пружали услуге у области интернета без дозвола, лиценци, пројеката и без било какве документације потребне за пружање ове врсте услуга, а посебно што су њихови оптички каблови проведени без дозволе кроз нашу ТТ канализацију, коју смо годинама градили. Добијањем лиценци они ће сада узети велики део прихода у фиксној телефонији која у овом тренутку и у току 2008. године није профитабилна.



При том смо у погледу повећања зарада ограничени Уредбом о зарадама и другим примањима у јавним предузећима, иако смо акционарско друштво од свог оснивања 1997. године, тако да су нам либерализацијом у мобилној и фиксној телефонији везане руке, јер конкуренција нема ограничења зарада и не бави се куповином социјалног мира као ми, који добит дајемо држави, а трошкови зарада чине само 9,72 % укупног прихода Телекома. Истичемо, да ни у једној телекомуникационој компанији у Европској унији трошкови зарада нису мањи од 22% укупног прихода компаније, а за пример можемо узети грчки ОТЕ, који је власник 20% Телекома, у коме зараде чине 24% прихода. Посебно наглашавамо да су ткз. монополисти, запослени Телекома, само инструмент државе и никада нису осетили благодети ткз. монополистичког положаја, од кога је само држава имала користи узимајући нашу добит, запослени никад, напротив имали су само штету због непостојања тржишта рада у области телекомуникација. Увек смо делили судбину народа у Србији и за време највеће кризе када су сви имали зараде у висини 3-4 немачке марке, имали смо и ми и при том смо радили, али зато с друге стране када је за време Анте Марковића просечна зарада била 2.000,00-3.000,00 немачких марака, наша просечна зарада је била 1.000,00.



Из разлога што имамо доста високо стручног кадра, око 70% запослених има зараду нижу од просечне зараде у Телекому, при том напомињемо да немамо неквалификоване и полуквалификоване запослене. Истичемо, да смо прихватили и рационализацију која траје од 2002. године и смањили број запослених за више од 4.000. Обећавано нам је да ће запослени који остају имати неку корист од тога што смо подржали да одређени број запослених добровољно оде из Телекома, али се то није догодило. Напротив, учешће трошкова зарада у укупним приходима и расходима опада, тако да држава има највећу корист од прихода који остварујемо, односно запослени од добити којој су сами допринели својим радом имају све мање. Из ових разлога све више запослених, незадовољних материјалним положајем у Телекому и односом државе према Телекому, у тренутку либерализације, имаће жељу да оде у конкурентне компаније, а како су то најстручнији запослени у пословима које обављају, тиме се слаби положај Телекома, који ће остати без најспособнијих извршилаца које је годинама обучавао и усавршавао за послове које обављају.



Уколико се као критеријум узме број прикључака по запосленом, у овом тренутку са 9.600 запослених ми смо у погледу броја запослених у оквиру просека европских телекомуникационих компанија. Аргумент да смо по приходу по запосленом на доњој лествици европског просека је неоснован, јер када би се урачунала економска цена импулса и претплате ми бисмо били изнад европског просека, чак на горњој граници. Међутим, наравно нама је за свако повећање цена потребно одобрење Владе Републике Србије, па када се узме цена импулса и претплате и прате њихова повећања, јасно је да је преко нас држава куповала социјални мир, а још је јасније да најновијим мерама то и даље чини.



Конкуренција која долази нема намеру да умрежи целу територију Републике Србије, као ми, нити да, као ми, гради мрежу на свакој чуки, где су већи трошкови радова и улагања, него 10 година прихода са тог броја. Конкуренција жели да узме бизнис кориснике по далеко већим ценама од наших, а мали корисници и рурална подручја их не занимају, чиме ми директно остајемо без великог дела прихода у фиксној телефонији са наравно истим обавезама у погледу изградње мреже равномерно на целој територији Републике Србије.



Таксе које је РАТЕЛ прописао и које важе само за Телеком, а не и за конкуренцију, доводе нас у још тежи положај, јер годишње дајемо четворомесечни приход само да би платили таксе, да не помињемо да се овим Телеком директно ставља у неравноправан положај у односу на конкуренцију, што је против интереса државе.



Држава је наметнула Телекому обавезу да се шири у региону, тиме што је Влада Републике Србије једногласно донела одлуку да купимо Телеком Републике Српске по знатно већој цени од понуђене од стране других понуђача и да се ширимо у Црној Гори, са чиме су се хвалили представници Владе себи приписујући заслуге. Гаранције за кредите које смо узели за реализацију ових послова од „City Bank“а.д. није дала Влада, већ Телеком, па рате за ове кредите, које су огромне (300 милиона евра), са осталим обавезама које имамо укупно чине 530 милиона евра дуга који доспева у току 2009. године, без икакве обавезе државе према дугу, што доводи до тога да ће Телеком једва преживети ову годину. Дакле, држава не да нам не помаже да пребродимо ову ситуацију, него одмаже, захтевајући да јој дамо сву добит, остављајући нас без средстава за инвестиције, награде запосленима и др. Напред смо навели да зараде нису адекватне оствареном приходу и добити, па уз све јачу конкуренцију у мобилној телефонији и области интернета, са доласком конкуренције у фиксној телефонији, већ у току ове године наћи ћемо се безизлазној ситуацији, јер нећемо имати средства за инвестиције и повећање зарада и исплате награда запосленима који ће одлазити код конкуренције, као што смо већ навели.



Тражимо да нас држава не третира као јавно предузеће, јер то нисмо, и подсећамо да нас је држава до сада по потреби у једном случају третирала као акционарско друштво, а у другом као јавно предузеће, у зависности како јој у конкретном случају одговара.



Узимањем целокупне добити препушта нас нелојалној конкуренцији, доводи до тога да још више уђемо у кризу и оставља нас као жртвено јагње Дојче Телекому, који је купио све телекомуникационе компаније у југоисточној Европи, осим нас и Словеначког Телекома.



Наиме, Влада Републике Србије непосредно даје сагласност на буџет Телекома и на именовање чланова Управног одбора и чланова Скупштине, али смо сада у ситуацији да већ одобрени и усвојени Буџет за 2009. годину не можемо да спроведемо, због посредног управљања Телекомом. Због наведеног се налазимо у ситуацији да не знамо са киме треба да преговарамо и коме да се обратимо у вези положаја запослених у ,,Телеком Србија“ а.д., узимајући у обзир чињеницу да је Влада одобрила Буџет за 2009. годину, чија је реализација онемогућена.



Истичемо, да су једина предузећа у јавном сектору која су у 2008. години остварила добит ЈП ПТТ и Телеком, па се на овај начин демотивишу запослени, јер се помаже привреда и приватни сектор, а ми који смо дали добит у висини од 3,6 милијарди, а поред тога и велики број спонзорстава и донација, које су нам наметнуте, немамо новац за награђивање запослених. Такође, не могуће је ретроактивно у 2009. године узети запосленима зараду из остварене добити у 2008. години, која је предвиђена Буџетом за 2009. годину на који је Влада дала сагласност, јер је то противно свим правним принципима. Овим се крши одлука да се мере Владе односе само на предузећа која су 100% у власништву државе.



Фактички Ви овим говорите нашим стручњацима и запосленима да не раде много и да не праве профит, јер у сваком случају неће добити никакву награду за свој рад, па ни речи хвале за испољени патриотизам.



Наша конкуренција, Теленор, ВИП и интернет провајдери сада трља руке, јер није спречена да награђује своје стручњаке и запослене за оно што су остварили, па ће се сви који одлазе из Телекома удомити код конкурентних компанија, а Телеком ће постепено доћи на нулту тачку, па чак и испод тога.



Дакле, и за оне који раде и остварују профит и за оне који не раде и послују са губитком, важе иста правила, ни једни ни други неће добити ништа, односно принцип је „радио не радио, свира ти радио“. Овако се не подстиче развој привреде, а посебно развој телекомуникација.



После одобравања у јануару месецу 2009. године, наступа спречавање да се исплати зарада из добити, која је једини вид награђивања запослених у Телекому, тако да Синдикат Телекома „Србија“ неће успети да спречи огромно оправдано незадовољство запослених који су се знатно заложили да издрже јаку конкуренцију и победе у тржишној утакмици, како би Телеком остварио рекордну добит (оперативна добит – ЕБИТДА 26,5 %) у условима економске кризе, где је добит смањена скоком курса евра, отплатом кредита и погоршањем услова кредитирања, тако да запослени нису криви због пада добити.



Напомињемо да Телеком даје 2/3 од укупне добити коју сва предузећа дају Републици Србији, а при том није узето у обзир да у фиксној телефонији немамо профит, јер чувамо социјални мир у држави тако да нам је цена импулса и претплате три пута мања него у земљама бивше Југославије.



Плашимо се да ће се због финансијске кризе, поново покренути питање продаје дела Телекома, посебно што Дојче Телеком може постати већински власник куповином 30% плус једна акција Телекома, из разлога што већ управља са 20% који су у власништву ОТЕ. С друге стране, Дојче Телеком, као најјачи оператер, може купити само 3-4% државног власништва и уз куповину акција од грађана (15%) и запослених и бивших запослених (12%) може постати већински власник. При том на основу искуства из земаља где је Дојче Телеком постао већински власник, можемо видети да је одмах по приватизацији долазило до масовних отпуштања запослених уз бедне отпремнине, на пример у Хрватској је отпуштено 5.600 уз отпремнину од 6 зарада, у Словачкој је отпуштено 8.000 уз отпремнину од 2 зараде итд.



Истичемо да је, уколико Влада Републике Србије планира приватизацију Телекома путем ИПО, тендера или продаје директном понудом, неопходно да представници Владе претходно разговарају са репрезентативним синдикатима и договоре социјални програм, заштиту за мањинске акционаре, заштиту и тржишне услове рада за оне запослене који остају у Телекому, а истовремено је неопходно постићи сагласност о цени државног пакета, која не може бити већа од цене коју ће након приватизације моћи да добију власници акција организовани у Удружење власника акција „Телеком Србија“а.д., јединог легитимног представника власника акција „Телеком Србија“а.д..



Захтевамо од свих надлежних у Републици Србији, а посебно од председника Републике Србије, премијера, министарства економије и регионалног развоја, министарства рада и социјалне политике, министарства за телекомуникације и информатичко друштво, министарства финансија да размисле о дугорочним последицама, које би могле да наступе уколико Телеком наставе да третирају као јавно предузеће, а посебно уколико Телеком не буде у већинском државном власништву, захваљујући чему је увек имао значајну улогу у финансирању државних трошкова, а коју и данас има.



Захтевамо да нам не дирате средства која су нам потребна за функционисање система, за отплату кредита, које нам је држава наметнула и за запослене који морају бити награђени да би наставили да раде и као и до сада праве профит и добит, захваљујући којој ће држава изаћи из кризе.



Економско-политички пројекат државе Србије, који се зове Телеком Републике Српске, а за који држава не улаже ни евро и не даје никакву гаранцију, а при том има политичке и економске користи, не сме да се обије о главу Телекому, који је у име државе и финансијер пројекта и гарант, а од тога, као што видимо, имаће само штете. Држава мора олакшати позицију Телекома, јер ако све ово сами плаћамо не можете очекивати и целу добит.



Јасно нам је да у условима економске кризе, када се сваки дан губи посао и када су многе фирме неликвидне, није популарно ово што ми тражимо и да то можете искористити да јавно мњење окренете против наших оправданих захтева. Ипак, верујемо у Владу Републике Србије, премијера и председника Републике Србије и надамо се да ћете ово писмо разумети на прави начин, тј. да се испуњењем наших захтева штити и јача држава Србија, јер ако се Влада буде понашала у стилу „нема ни за кога ништа“ уопште не можемо очекивати излазак из кризе. Телеком је једно од предузећа које својим примером показује на који начин треба да се крећу и остала предузећа, па и држава Србија, ако жели напредак и улазак у Европску уније, што нам је, надамо се, свима циљ. Не можемо да одустанемо од наших захтева ни због запослених ни због државе, а на вама је да одличите да ли заслужујете поверење које смо до сада у вас имали.



С поштовањем,



Председник

Синдиката Телекома ,,Србијa“

Мирослав Јоксимовић, с.п.
 
...Напомињемо да послујемо у условима тржишне конкуренције...
Pa sad, da li je u potpunosti tako... sto se tice fiksne telefonije nije.
 
sad sam pogledao poslednji racun i na poledjini nemam taj tekst. u specifikaciji samo stoji da je pretplata za posebne usluge 74.75, sto je valjda ok jer je ukljucena identifiakcija poziva (ranije su bili ukljuceni i poziv na cekanju i konferencijska veza, ali je iskljuceno zato sto je konferencijska veza nepotrebna, a poziv na cekanju suvise komplikovan za moje. treba se snaci sa svim onim tarabama, zvezdicama i brojevima, pa se obicno desavalo da u toku razgovora keva cuje da zvoni ali ne zna da aktivira drugu vezu pa taj neko ko zove misli kako nema nikoga kod kuce, a identifikacije za to, koliko se secam, nema. inace, koliko se secam najskuplja pratplata je bila za identifikaciju, dok je za ovo drugo dvoje bila osetno niza).

na drugom racunu jedini tekst na poledjini je inocall plus usluzi. cudno mi je da je na drugom racunu specifikacija saobracaja drugacija, detaljnija u odnosu na prvi racun (ostvareni saobracaj je rasclanjen na mesni, medjumesni, sa mob etc, dok kod prvog racuna to nije slucaj. jos kad se uzme u obzir da na mobu opet/jos uvek ne radi provera stanja, covek jedino moze da dodje do zakljucka da su u telekomu svi komplet ludi i bezobrazni).
 
evo upravo sam razgovrao sa operaterom mts-a, omnifon se moze otkazati krajem meseca "kada ce oni kreirati formular za otkazivanje usluga". promotivni paket traje do 31.12.
 
Kako mrzim ovo "rad i profit firme je zasluga svih zaposlenih".... mozda neke nove firme na zapadu. U Srbiji su svi ulagali (hteli ne hteli) u sve drzavne firme! Treba cela Srbija da dobije profit od njih...
Fuj....
 
• Степен дигитализације мреже фиксне телефоније од 96%

Hahahahaha...koga ove budale lažu??? :laugh::laugh:
 
Dok sam uspeo da procitam sta si napisao cirilicom, pobenavio sam :D
 
A, bre, Vuče, šta si utrpao celu knjigu direktno u postove? Bezveze! Linkuj to negde, ne da pravimo topik od 2 metra...
 
Taman sam hteo da napravim temu sa istom sadržinom kad vidim da već postoji i to kao prva na listi! :) Sasvim slučajno sam pre neki dan provalio da mi je aktivirana usluga poziv na čekanju. Prvo što sam pomislio je da je neka greška i odmah nazovem Telekom da mi deaktivira tu uslugu koja mi ničemu ne služi.

Nazovem 9813, čekam jedno desetak minuta da se javi operater i na moje pitanje koje su mi usluge aktivirane službenica kaže da je aktivna identifikacija i Omnifon promotivni paket. Na moje pitanje šta je taj Omnifon ona mi objasni šta sadrži i kao ta usluga je besplatna do prvog avgusta. Na moje pitanje šta se dešava posle prvog avgusta kaže da ukoliko ne odjavim uslugu da će mi se ona tarifirati po zvaničnom cenovniku!?!?

Odmah sam pitao da deaktiviram ono što mi ne treba i da mi i dalje ostave samo da imam identifikaciju koja mi je jedina potrebna i ona kaže da je sve u redu samo joj treba matični broj vlasnika priključka, tj. moje majke. Naravno da ga nisam znao na pamet i rekoh joj da sačeka malo ako može. Ona kao OK. Odem ja na pola minuta do druge sobe da uzmem ličnu kartu od majke, vraćam se nazad kad ono spustila žena slušalicu jer nije mogla da čeka. :mad:

Nazovem ja ponovo i srećom ovaj put do operatera dođem samo za minut, dva. Odmah rekoh da mi deaktiviraju Omnifon uslugu i ostave samo identifikaciju. Ostavim ja tamo sve potrebne podatke i sad mi ta druga operaterka reče da je kao sve u redu i da je prosleđen zahtev za deaktivikaciju. Sad ćemo videti koliko su ažurni. Taman da se nerviram još neko vreme kad mi pišti telefon dok pričam sa nekim i da zbunjujem ljude koji me zovu tako što će pomisliti da nema niko kući...

Izvinjavam se na možda malo konfuznom tekstu ali ovo pišem poprilično iznerviran. Odakle nekom pravo da mi tako bez pitanja uvaljuje "trojanskog konja" i da sam dužan da odjavljujem nešto što nisam ni hteo nikada da aktiviram, a ukoliko ne odjavim onda ću snositi posledice u vidu povećanog telefonskog računa??? :mad: A povrh svega toga, ubacili su mi nešto što moji ne znaju ni da koriste i što samo zbunjuje ljude koji me zovu... :wall: Ovo ima samo u Srbiji, za ovako nešto u normalnim državama bi neko već "visio" kao primer!
 
Ovi su definitivno prsli sa mozgom. Vise ne znaju na koji novi nacin da kradu, pa su presli na najjadnije moguce.
Posle neka se niko ne cudi kad obrazovani ljudi jedva cekaju da pobegnu iz ove lopovske zemlje.
 
Ali kakvi nestručni paceri, imam ISDN već nekih 10-ak godina, pa mi je između ostalog i identifikacija uključena po defaultu. Kada razgovaram sa nekim i dobijem drugi poziv, identifikacija tog drugog poziva se pojavljuje i na telefonu onog prvog sagovornika!?! Zvao ih 164 puta da reklamiram i naravno, imbecil sa kojim sam razgovarao (tzv. operater), nije imao pojma o čemu pričam, prijaviće tehničarima kada dođu (???) i slična debilna lupetanja.
Ako mi i na ISDN liniju još dodaju i taj O(b)m(a)niFon, eto ludila...
 
Nazad
Vrh Dno