Šta je novo?

Telekom na vodi

dkdnt

Slavan
Učlanjen(a)
07.09.2008
Poruke
426
Poena
320
Naziv ove teme bi mogao biti i Proces i Kako sam sistematski uništen od strane *****a ili tako nešto.

Naime, radi se o čuvenom Telekomu, Duga verzija je ispod. Poenta je samo u tome da je Telekom celom Obrenovcu poslao račune za jun, iako svi znate da je Obrenovac tad bio poplavljen i da centrala nije radila, niti su kablovi bili ok, niti je telekom ikako mogao da ostvari uslugu pa da naplati pretplatu.

Ljudi koji su im se žalili u Obrenvcu automatski su dobijali otpis, ali to nije bio slučaj sa mnom, pošto su mi tražili uverenje od komisije za nadoknadu štete (kojoj se nisam prijavio, jer mi stan nije oštećen u poplavi). Posle duže peripetije, ja sam na kraju ipak platio račun i dva dana pred isključenje telekomu nisam dugovao ništa, pa ni tih nepravednih 700 i kusur dinara za jun i maj.

I pored toga su mi danas ugasili liniju, zbog čega sam ih prijavio agenciji za zaštitu potrošača (donji tekst), ali me pored saveta šta da radim dalje zanima i ovo.

Naime, meni telefon uopšte ne treba i jedini razlog što ga nisam odjavio je ADSL koji ide preko SBBovog Total MIX paketa. E sad, tu sam zbunjen, pošto iako mi telefon više ne radi (više ne mogu ni da primam pozive na fiksni) internet mi i dalje radi????

Da li to znači da su mi samo privremeno onemogućili liniju za telefon, ali su zadržali ostale neke stvari koje idu sa tim? Ili to znači da mogu da imam ADSL bez fiksnog broja, ali sa portom u centrali???? Ako je ovo drugo, ja mislim da ću i u telekom otići i odneti im bombonjeru, samo da ih više u životu ne vidim nikad.


Hvala unapred.





Poštovani,

Obraćam vam se sa molbom da me posavetujete šta da radim povodom situacije nastale zbog neispunjavanja ugovorenih obaveza kompanije Telekom Srbije prema meni, tačnije mojoj porodici.

Naime, o čemu se radi:
Kao što svi znaju, Obrenovac je bio poplavljen maja ove godine. U periodu od 15. maja (dana poplave) do polovine jula većina redovnih računa nam je obustavljena iz prostog razloga što usluge nisu isporučene (komunalije, struja, internet...). Jedino je Telekom poslao račun za jun ove godine svim građanima Obrenovca, iako do jula niko u Obrenovcu (gradu, ne opštini) nije imao telefon zato što je telefonska centrala bila poplavljena, a kablovi na mnogo mesta presečeni. Samim tim Telekom nije mogao da ispuni svoju obavezu kako bi naplatio pretplatu. Plaćena pretplata od Telekoma zahteva da omogući tehničke uslove da se telefonski saobraćaj obavlja.
Međutim, Telekom to nije sprečilo da uredno napiše i prosledi račune svim građanima Obrenovca, iako je poznato da niko u Obrenovcu nije koristio telefon tada. Njihovo obrazloženje jeste da su neki građani koristili telefonske uređaje sa bežičnom tehnologijom (WCDMA), koje im je Telekom tokom poplave prosledio. Zbog toga su oni morali da pošalju račune svima, a ne da ih jednostavno otpišu, pošto je evidentno da nikakvog saobraćaja nije bilo u Obrenovcu i par okolnih sela koja su poplavljena.
U slučaju dela grada u kom ja živim, Topolicama, Telekom je telefone uključio tek 16. jula. Već u avgustu stigla nam je opomena da nismo izmirili račune u prethodnom periodu i Telekom nam je zbog toga isključio mogućnost poziva, već smo mogli samo da primamo pozive. U tom momentu neplaćeni računi su:
· aprilski (koji nismo ni dobili i telekom je to i priznao, tek su mi naknadno odštampali račun),
· majski (5 dinara, na kontu toga što su celom obrenovcu stornirali račune za maj - uključujući i pretplatu i ostvaren saobraćaj)
· junski (za koji su obračunali samo pretplatu od nekih 700rsd, pošto saobraćaja u celom Obrenovcu nije bilo).

Zbog toga sam u avgustu u poslovnici Telekoma na Terazijama pokušao da uputim žalbu i da dobijem račun za april (kako bih ga platio). Račun sam dobio ali žalbu Telekom nije usvojio. Telekom mi je tad tražio uverenje od komisije za nadoknadu štete, kako bi mogao da primi žalbu. Kako moj stan nije bio poplavljen niti oštećen u poplavi i kako se nisam prijavljivao komisiji za nadoknadu štete, taj dokument nisam mogao da dostavim, što sam objasnio službenici. Tu sam ostao bez odgovora.
Smatrajući da mi telefon ne mogu isključiti zbog jednog neplaćenog računa, platio sam ostale račune i smatrao da je stvar završena, te da će mi Telekom otpisati račun, pošto su to učinile druge firme, ali i sam Telekom svim građanima Obrenovca.
Međutim, Telekom uz septembarski račun dostavlja i opomenu pred isključenje. Svi računi za telefon sem junskog i majskog (koji sam prevideo) su tada bili plaćeni, te sam smatrao da im je uplata kasnije proknjižena, te da me dalje neće uznemiravati. Ta pretpostavka je bila loša, pošto me neimenovana službenica Telekoma zove u utorak 05. novembra u 19 časova i obaveštava da će mi telefon biti ugašen 6. novembra zbog neplaćenog junskog i majskog računa (tada sam prvi put čuo da za maj ima nešto da se plati, pošto mi je službenica Telekoma rekla da je majski račun otpisan zbog poplava).
Tada me je službenica obavestila da svejedno ja ne mogu da podnesem žalbu pošto nisam vlasnik linije, već je to moj pokojni otac i da je trebalo da prenesemo liniju na majku onda kada je tata umro. Na moju primedbu da je bar degutantno tako nešto pominjati, službenica je odustala od daljeg pominjanja ove okolnosti. Ono što je učinila je da je konačno moja reklamacija na taj junski račun usvojena, uz obećanje da će kada ga platim, to biti iskorišćeno kao akontacija za neki budući račun i da će to zaustaviti isključenje zakazano za 6. novembar.
Sledećeg dana sam platio račune i za jun i za maj, pošto više nisam želeo da se nerviram iako je Telekom očigledno prekršio svako pravilo poslovanja. Prosto nisam hteo da imam dalji kontakt sa njima.
Nažalost, to je potrajalo do danas kada me je opet neimenovana službenica nazvala i saopštila (oko podne) da će ipak da mi ugase liniju i da mi oni, prijateljski, savetuju da samo prijavim novu liniju sa starim brojem na svoje ime. Na moju primedbu da sam sve račune platio i da nemaju nikakav osnov da to urade, službenica je nevešto pokušala da mi dokaže kako je takva procedura. Na kraju je ipak pristala da uputi tehničkoj službi zahtev da se isključenje otkaže.
Međutim, sada kada sam došao kući sam proverio i ustanovio da je telefon ugašen.

Ukratko, Telekom mi je ugasio telefon zbog neplaćanja računa za period kada ceo grad nije imao telefon, iako sam ja taj račun na kraju platio i dva dana pred isključenje Telekomu nisam dugovao ništa.
Šta treba dalje da radim? I koje su mi mogućnosti pred ovim očigledno bahatim poslovanjem ove monopolske kompanije?

...
 
Znaci idem da pravim kokice,ne mogu da pomognem ali me zivo zanima nastavak price tj kako ces da se izboris sa vetrenjacama! Puno srece zelim u svakom slucaju druze. I like za naslov teme
 
Hvala druže. Mene nekako teši činjenica da mi net radi, te mislim da postoje dve mogućnosti: 1. da su mi sada samo privrmeno ugasili telefon i da će ga uključiti kada proknjiže uplate od pre dva dana (ako već nisu). 2. da mi fiksni broj ne treba da bih imao adsl. Ako je ovo pod 2. ja ću napraviti veselje, očiju mi, ali sve mi se čini da nije :(

To me sada najviše i zanima. Inače uputio sam i žalbu preko RATEL-a, pa me zanima baš šta će oni da mi kažu.

A onog dana kada nađem alternativu za net, telekom će od mene dobiti jedno srceparajuće pismo :)
 
Jednom da i ja nabodem prvu epizodu, pa da gledam od početka!
Želim ti sve najbolje u isterivanju pravde!
/Tebi je telefonska linija ostala "živa", samo je isključeno pozivanje i primanje poziva, ali je linija aktivna, i zato ti radi net/
 
Poslednja izmena:
A koliko to može da traje? Zauvek? Znam da je malo naivno da se nadam da je tako.
 
Тешко да може АДСЛ без фиксног, кроз то се плаћају трошкови одржавања свега, трошкови радова у централи, дслама и осталог. Замисли да можеш да користиш СББ АДСЛ и њима плаћаш а каблове, централу, дслам, шта све још иде, одржава Телеком без кинте зараде. Сви пређу код других провајдера и њима плаћају а Телеком свима одржава фрај инфраструктуру.
Да ли је Тотал интернет био без прекида?
 
Pretpostavljam da je tako, ali mislim da provajderi adsla plaćaju nadoknadu za infratrukturu ionako.

Verovatno su mi sad privremeno ugasili liniju, a nisu je demontirali (kao što su meni rekli). No, videćemo. Zanima me i šta će ratel da kaže na ovo. Takođe, pisao sam agenciji za zaštitu potrošača, ali njima mail ne može sa dođe zato što su prekoračili mailbox size (to mi mail deamon vrati kad im pošaljem mail).

Zabava.
 
P.s. od 16 jula total adsl radi normalno. Ne znam da li je danas prekinuo u momentu kad su ugasili telefon, ali kad sam došao sa posla oko 17:45h radio je net, a telefon je bio ugašen
 
Telekom je u pravu. Non stop mu govore da obavi prenos vlasništva telefonske linije/broja da bi uopšte mogao neka svoja prava da ostvari.
 
Pre tri dana su to prvi put pomenuli. A da to obavim morao bih da platim račun na koji se žalim. Tako da je to bilo vrzino kolo. (Na stranu što sam ja i platio račun kad si mi to rekli) . Uostalom reklamaciju su prosledili i bez toga.
 
Mislim, ja da imam neku alternativu za net, terao bih ovo do kraja. Ovako sam platio da me ne smaraju, a oni su i dalje ugasili.

Takođe, ako mi neko objasni logiku da ti šalješ račune celom gradu koji nije imao uslugu i ti to znaš ja ću radi platiti bar sedam jagnjećih brigada bilo kom menadžeru u telekomu.
 
U tekstu prijave pominješ da si se žalio i da su te odbili, daj pokaži tekst rešenja o odbijanju žalbe
 
To nisam dobio. Odbijanje je bilo usmeno uz obrazloženje da mi treba uverenje od komisije za nadoknadu štete. Koje nisam imao jer mi sem kola i podruma ništa nije poplavljeno, pa nisam i prijavio ništa. To je bilo u avgustu ili početkom septembra (nije još bio račun za avgust stigao).
 
Kako su prošli drugi koji žive u gradu Obrenovcu a koji nisu bili poplavljeni kao i ti - šta je bilo sa njihovim računima za sporni mesec jun ?
 
Svima su otpisali, a mnogi se nisu ni žalili. Zapravo ja znam samo za dve osobe da si uputile žalbu (koje su usvojene - obe su bile poplavljene) i za moj slučaj. Sve komšije u zgradi (još devet stanova) nisu pisali ni žalbu niti su im gasili telefon. Imam utisak da si meni ugasili samo zato što sam ih u avgustu pitao koja im je to logika da uopšte šalju račune. Tipa, lupili su mi neku flag da se mnogo raspitujem.

Kapiram da preterujem i da mi se samo zalomilo :/
 
Svima su otpisali, a mnogi se nisu ni žalili. Zapravo ja znam samo za dve osobe da si uputile žalbu (koje su usvojene - obe su bile poplavljene) i za moj slučaj.
Pretpostavljam da takvih, kako kažeš, slučajeva Obrenovac nema puno. Ovde na forumu svraća dvoje koji rade u ratel-u valjda će biti voljni da pomognu i da daju dijagnozu, zabororavio sam nick-ove ali i počnu i završe pisanje sa pozdrav - malo polupano al ajde, bitno je da daju dobru dijagnozu a posle ide tretman..
Tipa, lupili su mi neku flag da se mnogo raspitujem.
Kapiram da preterujem i da mi se samo zalomilo :/
Pa boje se da ne počneš i da se raspituješ i za aprilski račun pa skreću temu..
 
Poslednja izmena:
Ne razumem šta za aprilski? Taj račun nam nisu dostavili i rekli su da si oni imali tehničkih problema sa dostavom. To nije problem, pošto sam odmah u avgustu, kad mi je došao račun, otišao da platim i da tražim aprilski račun.
 
Pridružujem se željama da isteraš pravdu na svoju vodenicu.
Takođe mogu date uputim na člana ZIU koji je aktivan u temi o prevari u Nišu.

Tema je : http://forum.benchmark.rs/showthrea...revara-Krađa-kao-ni-jedna-do-sada-(još-traje)

konkretno posto koji je član ostavio http://forum.benchmark.rs/showthrea...-(još-traje)&p=3942075&viewfull=1#post3942075

Ako ništa ne uspeš, čini mi se da on ima vezu u emisiji Potrošački savetnik što ide na TV, pa vidi da li može nešto da se izgura.

Sve najbolje.
 
Pridružujem se željama da isteraš pravdu na svoju vodenicu.
Takođe mogu date uputim na člana ZIU koji je aktivan u temi o prevari u Nišu.

Tema je : http://forum.benchmark.rs/showthrea...revara-Krađa-kao-ni-jedna-do-sada-(još-traje)

konkretno posto koji je član ostavio http://forum.benchmark.rs/showthrea...-(još-traje)&p=3942075&viewfull=1#post3942075

Ako ništa ne uspeš, čini mi se da on ima vezu u emisiji Potrošački savetnik što ide na TV, pa vidi da li može nešto da se izgura.

Sve najbolje.


Tesko da ce oni ( mislim na clana ZIU i tu emisiju ) smeti i da pisnu nesto protiv Telekoma. Jedno je TehnoMS, mala firma, a drugo je Telekom, monopolista, koji hrani stranke i drzavu.

@dkdnt
Zelim ti da uspes u nameri i dobijes ih, ali iskreno mislim da je to skoro pa nemoguce u ovoj drzavi. Da smo negde u nekoj sredjenoj drzavi pa 'ajde, ali ovde.... Ovde je to borba protiv vetrenjaca.

E, da, i svaka cast za naslov teme.
 
Poslednja izmena:
Gledao sam ja tu emisiju, cepali su oni i po ozbiljnim kompanijama.
 
Zvala je i neka žena Studio B i plakala povodom tih računa. Ne 5 pitanja nego onu radio emisiju, što vodi Veljko (koji se bajdvej zgrozio kad je čuo). Nisam baš optimista što se tiče Studia B, naročito od kad je glavna Vučić evićka, ali možda da ih pozoveš (sa mobilnog :) ) u jutarnjem programu ...
 
Update.

Otišao sam juče do Telekomove poslovnice na Terazijama, kako bih video šta je dalje problem i što mi ne uključuju liniju, kada je sve plaćeno. Imao sam šta i da čujem - Telekom ima evidentirano sve uplate i sve je to ok, ali ne uključuju liniju, već ona mora ponovo da se aktivira. Ja i pristanem na to, pri tom sasvim nevoljno, da potpišem ugovor na dve godine, kako ne bih plaćao 6000 uvođenje (već uvedene) linije. Službenica krene da sačinjava nalog za uključenje i onda VOILA!

Telekom maestralno otkriva da ja nisam platio ADSL račun za NOVEMBAR DVE HILJADE DVANAESTE!!! Što je jedna najobičnija laž. U decembru 2012 sam od telekoma uzeo migracioni kod kako bih prešao na sbb adsl, a da bih to dobio morao sam da platim sve račune - u tom trenutku je novembarski bio prvi i jedini neplaćen. To im i kažem i službenica i nađe da sam stvarno u decembru uzeo migracioni kod i konstatuje da je kolega prevideo neplaćen račun - PRVI OBRAČUNSKI MESEC I ON ČOVEK PREVIDEO. A ona odmah uspela to da pronađe dve godine kasnije. Pri tom evo dve godine ni jedan jedini račun niti upozorenje o neplaćenom računu nisu poslali.

Ja odmah podnesem žalbu, al me službenica obaveštava da je to "čisto reda radi" i da ukoliko ne donesem uplatnicu, od toga nema ništa i da moram to da platim. A tu uplatnicu ne mogu da nađem zato što je 99% bila sa starim računima u kutiji koja je bila u podrumu koji je 15 maja ove *****ske godine poplavljen kao i ceo Obrenovac i koji smo u junu raščistili i pobacali ali baš sve iz njega - 5 tona fekalija i 5 tona neidentifikovanog đubreta.

Tako da sada telekom traži da platim 2200 rsd za nešto što je već plaćeno pre dve godine.

Maj (1-15 radio telefon) 5 rsd
Jun (nije radio telefon ceo mesec) ~ 700 rsd
Jul (od 17jula proradio telefon) ~ 800rsd
Avgust (samo dolazni pozivi) ~ 800rsd
Septembar (samo dolazni pozivi) ~ 800rsd
Oktobar (nisu poslali, nego sam juče uzeo) ~ 800rsd

Svi računi su plaćeni, za uslugu koja nije postojala i koju više ne želim (niti sam je ikad želeo u ovom obliku). Srećno ću da ugasim fiksni i da telekom više u životu ne sretnem, a sledeći put kad čujem da se neko žali na SBB nalupaću mu šamare.

Inače iz savetovališta potrošača Beograda (što bi trebalo da je državna ili gradska agencija, ali nisam siguran) su mi juče poslali mejl:
Poštovani,

Pošaljite nam broj ugovora, broj telefona, i ime potpisnika.
Poslaćemo dopis trgovcu povodom Vaših navoda i sačekati njihov odgovor.
Treba da znate da tgovac nije u zakonskoj obavezi da odgovara na naše dopise ali da sa većinom trgovaca postoji saradnja u pogledu toga.
Samu sadržinu odgovora ne možemo unapred znati, jer trgovci nisu u zakonskoj obavezi da čine po našim predlozima, s obzirom da su naša ovlašćenja ograničena na savetovanje i mirno posredovanje, te nemamo mogućnost sankcionisanja.

Kada budemo imali više informacija, obavestićemo Vas.

Srdačan pozdrav,
Centar potrošača Srbije


Ne znam ni šta je taj broj ugovora, niti ugovor mogu da pronađem pošto je telefon uveden pre 10-15 godina. Ali ok. Nek me posavetuju.

RATEL naravno ništa nije odgovorio. Kad sam prijavio SBB odmah su mi se javili slepci.
 
Pa zar kod nas ne postoji zastarelost potraživanja posle jedne godine? Na taj nacin ni RTS nije mogao da tuži i traži pretplatu stariju od godinu dana (na kraju su oni koji pošteno plate
ispali magarci). Telekom najvise nervira kada se traži promena ADSL provajdera a u poslednje vreme ih jos zešće nervira promena provajdera u fiksnoj telefoniji. Ovo je posao za advokata ili bar za najavu tužbe posle koje Telekom menja svoju priču. Pre par meseci je u Svetu Kompjutera pisano o promeni provajdera i preprekama u kome su opisani uslovi pod kojima je moguće promeniti fiksnog provajdera ali i o "preprekama" kada je na istom broju i "vezana usluga" čime je cela priča obesmislena.
 
Na šta su se odnosile te preporuke? Ja sam bio u Orionu da pitam za fiksni broj, ali on nema veze sa telefonskim linijama, nego se koristi bežična tehnologija, tako da mi adsl ne bi bio opcija tada. Ukoliko postoji opcija da mi ostane adsl priključak kod sbba, bar dok mi ugovor ne istekne, to bi bilo sjajno, ali ne znam da li je to moguće.

Juče je nestao net kod mene, ali su mi u telekomu rekli da oni juče nisu ništa preduzimali po pitanju moje linije - i dalje je deaktivirana. A sbb korisnička podrška me odmah obavestila da je došlo do prekida SBB usluge na teritoriji Beograda, tako da sam pomislio da je do njih, što ću danas proveriti kod njih u poslovnici. Tek sa sbbom moram da napravim dogovor oko ovog adsla, jer ako mi telekom skroz ugasi liniju, ne znam da li ću morati da plaćam i adsl dok ne istekne ugovor ili ćemo moći da napravimo neki dogovor, pošto nije moja krivica što se telekom ponaša kako se ponaša.

Telekom, svaki put prevara.
 
I kako ide to zastarelosti potraživanja? Do sada nisam imao iskustva sa tim. Ako je tako, taman da obavestim komšiju da može da se opusti pošto ga radijus vektor ganja za 20.000 od pre 10 godina :)
 
Potrazivanja za struju, vodu, grejanje, fiksni, mobilni, kablovsku i internet zastareva posle godinu dana. Ako vas neku tuzi potrebno je da se na sudu pozovete na prigovor zastarelosti. I najbitnija stvar kada posle toga odete da platite racune za poslednjih godinu dana potrebno je da izricito navedete broj racuna i datum jer bez toga taj novac odlazi na isplatu zastarelih potrazivanja.
 
Da li su siguran da je za net isto godinu dana? Čitah neki sajt o zakonima malo pre i neki post od pre dve godine kaže da je godinu dana rok za dve sem neta, pošto net nije bio pokriven tim starim zakonom, već valjda opštom odredbom o zastarevanju nakon tri godine. Ali post je star i pišu i oni da nova verzija zakona i net stavlja u rok od godinu dana. E sad, da li je ta nova verzija stupila na snagu?
 
Ne mogu da citam sve, ali jedno je sigurno. Ako hoces da koristis ADSL na teritoriji Srbije - kod bilo kog provajdera, moras da placas fiksni telefon Telekomu.
 
Nazad
Vrh Dno