Freelancer je krdža u odnosu na dotadašnje svemirske simulacije, koja je napravila otklon od fokusa na borbu i unapređenje tog segmenta, i akcenat stavila na beskonačno budženje lovca i izvršavanje 5 tipova generičkih side-misija, što je naravno pogodovalo svima koji vole da beskonačno budže karaktere u drugim igrama, samo što im je ovo bilo novo okruženje. Zašto bismo se cimali da pokušamo da odigramo dobro, kada možemo da nabudžimo lovca ponavljajući istu side misiju 12 puta i nabudžimo krdo štitova, topova i sl. To je označilo smrt za kompletan podžanr akcionih svemirskih simulacija. Džojistik nije trebao ni za ranije igre (npr. Freespace), pa opet nikom ništa. Posle su svi pokušavali da imitiraju Freelancera, koji je naravno uspeo zbog mešavine odličnog marketinga, pristojnog nivoa zabave i tog budženja od koga su mnogi zavisni pa ih vuče da igraju. Šteta što ona srž gejmpleja, borbe sa kapitalnim i ostalim brodovima, izvršavanje misija sa različitim letelicama i adrenalin borbe u svemiru ne samo da nije unapređena, već je unazađena prisustvom obrtnih topova, što je uništilo svaku potrebu za skillom i manipulacijom štitovima i sl.
edit: i naravno, najbitnije je da se sve uprosti do te mere da se bez ikakvih posledica može upravljati mišem i tastaturom i da to bude onako, baš lagano po mogućstvu. Čak i u Freespaceu, koji je imao odličnu podršku za miša, odmah se videla razlika kada se prikači džojistik. Naravno, zašto bismo koristili bolji kontroler kad možemo gori, a posle ćemo da kukamo kako ne možemo džojpedom da igramo fps, jer je miš mnogo bolji.
edit2: da me Dušan i ostali ne shvate pogrešno, u ovakvom tipu igara je prilagođavanje mišu i tastaturi uprošćavanje jednako onom koje vi pljujete kada izlaze limunada RPGovi. Gejmplej je jednostavno takav. Kontrole su ovde sve. Lično, jedva čekam da ponovo uposlim StrikeForce 3D
