Šta je novo?

Syberia The World Before

Radiohead

Poštovan
Učlanjen(a)
14.01.2021
Poruke
529
Poena
75
Zvanicno najavljena da izlazi ove godine.
Sto je veoma realisticno, jer vec postoji Demo/Prologue koji sam upravo zavrsio, sa sve sinematicima (kojih nema puno), trajelo je oko sat vremena otprilike.
Za one koji nisu culi za Syberia point & click avanturu, chibe napolje :D

Prolog se moze skinuti i igrati preko Steam-a:

Kreator svih crteza u serijalu je cuveni Benoit Sokal, francuski crtac stripova i pisac.

Elem, ukratko o serijalu...
Syberia 1, mogu reci da je ovo najkvalitetnija avantura koju sam igrao, a presao sam ih na desetine u poslednjih par decenija :) , od 1997. do... still counting :)
Advokate Kate Walker dolazi u mali francuski grad da potpise ugovor sa malom fabrikom igracaka (kako je prvo mislila) od strane americke firme.
I krece u nezaboravno putovanje... Lepa grafika za 2002. godinu (igrao sam je pre 2 godine, i dalje je grafika veoma dopadljiva), fantasticni likovi, zagonetke...
2D grafika (pozadina) sa 3D likovima (standard za 99% avantura ovog tipa). Ocena 10/10.
Syberia 2
, u sustini isto kao prvi deo sa malo boljom animacijom, izdata 2004. godine. Ovde fale izvanredno odradjeni sporedni likovi iz prvog dela, jer je prica morala da krene dalje. Zagonetke su ponekad manje logicne nego prvi deo. 2D grafika (pozadina) sa 3D likovima. Ocena 8/10.
Syberia 3
, veliko razocarenje, za mene kao obozavatelja serijala, prckali su nesto sa kontrolama, tako da da bude igrivo i za PC i za konzole (2017. godine izasla) i tako samo (barem za PC) dobili ocajne kontrole, ja bukvalno vise od 5 minuta nisam spojio, nisam zeleo da pokvarim secanje na prva dva dela. A bio sam bukvalno presao ponovo (tad pod 2. put) prvi i drugi deo, spremajuci se da se bacim na 3. deo, al avaj.

Za razumevanje ovog 4. dela, ne bi bilo lose odigrati prva dva dela, a sto se tice treceg dela, dovoljan je ovaj citat opisa radnje :)

After abandoning the island of Syberia, Kate Walker finds herself adrift on a makeshift boat, rescued by the Youkol people. Determined to escape their common enemies, she decides to help the nomads fulfill their odd ancestral tradition, as they accompany their snow ostriches on their seasonal migration.[1] The game takes the player through the charming town of Valsembor, the voyage on a ship named Krystal, through an abandoned theme park in Baranour, which was tragically destroyed by nuclear fallout and radiation still blocks off parts of the park. Eventually, Kate helps the Youkols find their lost temple and grants them access to the snow ostrich breeding grounds across a bridge. Kate is captured by Olga Efimova and taken back to the clinic, leaving her fate unknown.

Prologa 4. dela, ja mogu reci da sam ocaran grafikom, u potpunosti 3D igra adekvatna danasnjim standradima, mada bih mogao lako prihvatiti da je kao u prva dva dela. Ipak su P&C avanture stare skoro kao i sami kompjuteri :). Kontrole su odlicne, detalji likova na visokom nivou, graficka iz potpisa skoro konstantno na 100% fullload.
Igra prati proslost (izmisljeni francuski grad 1937. godine) sa veoma jasnom tematikom, neki cika sa brkovima dolazi na vlast, jedan narod pocinje da trpi ugnjetavanje. Ono sto je cudno da se ne pominju nacisti nego Brown Shadow fasisti, takodje se ne pominju ni Jevreji nego Vagherans, ne znam zasto je to tako uradjeno, nema logike. Mozda ce to ispraviti u finalnoj verziji igre.
Tadkoje prati i sadasnjost, Kate Walker u rudniku soli, procitajte kraj citata iz treceg dela. I vec vidim kako ce to lepo uraditi to preklapanje vremena pred II svetski rat i sadasnjost. U igri Kate nalazi slike koje igrac moze da pogleda dok igra karaktera iz proslosti, Dana Roze se zove.

Toliko od mene... :)
 
Dakle, priča se nastavlja na treći deo?
Zar ne bi trebalo onda preći sva tri dela da bi se imao kompletan doživalja za 4ti deo?
 
Da, ali je treci deo veoma los, procitaj review-ove po internetu, neces naci nigde vise od 5/10 ocenu.
A i sama radnja treceg ne donosi nista krucijalno.

Generalno, igra je mogla ostati na samo prvom delu, imao je lep kraj.
Onda su, sigurno radi para, napravili drugi deo, lepo su ga ipak nakacili na prvi, pa se moze reci kao da se igra ista igra u dve epizode.
I drugi deo je imao bas lep kraj.
A treci deo je uradjen 13 godina kasnije i ne lici ni na sta.
Jeste, prica se nastavlja na kraj drugog dela, veoma uslovno se to moze reci.
Svi koji su igrali ili pokusali da je igraju su napisali da je nekako sve to vestacki odradjeno, da nije to taj osecaj, da igranje ove igre ubija nostalgiju i secanja da igranje prva dva dela.

Tako da, po meni je sasvim dovoljno, da se procita radnja treceg dela i to je to.

A ti za pocetak da odigras prvi deo :D, pa cemo da pricamo dalje :)

edit:
Pogledaj na wikipedia-i duzinu opisa radnje u sve tri igre pa ce ti biti jasno koliko je nesadrzajan treci deo.
 
Poslednja izmena:
A ti za pocetak da odigras prvi deo :D, pa cemo da pricamo dalje :)

edit:
Pogledaj na wikipedia-i duzinu opisa radnje u sve tri igre pa ce ti biti jasno koliko je nesadrzajan treci deo.
Jesam prvi u to 2x, a drugi samo jednom. Treći nisam jer je bila bagovita verzija bar u početku, posle su je sredili.
Inače četvorka izgleda pun pogodak, drago mi je da je Sokal još uključen.
 
Pa tako kazi :)
Zbog veliku ljubavi ka Sokalu i celoj prici, evo i ja se sve nesto mislim da odigram i treci deo, ali sam siguran da ce mi upropastiti ceo serijal.
A pogotovo kad sam probao sad ovaj Prologue, na veoma visokom nivou odradjen, ok, nije bilo mnogo zagonetaka (videcemo jos za taj 4.deo), treci deo ne dolazi u obzir nikako :)
 
Lepo iznenađenje, nekako sam skroz propustio najavu (ako je i bilo uopšte).

Prvi deo ostaje zacementiran među najboljim igračkim iskustvima (i drugi je ok, al ipak prvi je prvi; slično kao KOTOR - prvi je možda i slabiji realno, al ipak mi je omiljena igra i dalje).

Treću deo nisam završio, mada sam dosta odmakao. Bug mi je pojeo save, a nisam imao volje da krenem još jedared. Ne pamtim ga nešto mnogo, ali bio je igriv (naravno, nije za porediti sa prva dva (i kad zanemarimo njanjav "konzolaški" gameplay), naročito priča).

Ovo degustiram prvom prilikom.
 
Pa to, prosto trecem delu mnogo toga manjka, da je ne povezes sa prva dva dela :)
Kad bi neko napravio film sa sinematicima uz malo gejmpleja treceg dela, dakle neka kompilacija prelaska igre, ja bih to pogledao, cisto eto radi price.
Al kazem, mislim da se nista ne gubi na konto sire pozadinske price neigrajuci treci deo.
 
Ne znam, meni nekako ne ide ova fasisticka prica uz serijal(doduse igrao sam samo prva dva dela).
 
Al fasisticka prica je vezana za proslost.
I vidis Kate, od romantizirane devojke orgazmicnog lica (citat iz nekadasnjeg The Gamer casopisa :D ) postala je sasvim druga licnost (lgbt cak mozda).
Promenila se glavna junakinja, promenio se ton igre :)

Svakako cemo se u proslosti druziti sa automaton-ima dosta, jedva cekam kako ce to sve povezati :)
Al ako radnja bude kakvu naslucujem, ovo ce definitivno biti poslednji deo serijala.
Post automatically merged:

Ne znam, meni nekako ne ide ova fasisticka prica uz serijal(doduse igrao sam samo prva dva dela).
Odigrao si 99% serijala :)
 
Po meni nema bolje point and click avanture. Bukvalno mi je izazivala provalu emocija. Tada devojka, a sadašnja supruga, je sedela pored i pratila igru kao film. Mislim na prva dva dela. Treći nisam igrao.
Lepa vest za 4. deo.
 
The Longest Journey ima najbolju pricu u svetu avantura, bez sumnje.
Samo sto su i tu razvukli serijal, pa menjali junakinju, pa menjali nacin igranja.
Nikako da se nakanim da odigram Dreamfall Chapters 1-5.
 
Eh, meni su Syberia i The Longest Journey fini, ali nisu u istoj klasi kao Monkey Island, Leisure Suit Larry serijala(mada u Leisure Suit Larry kvalitet daleko vise varira), Sam & Max(originalni) i Full Throttle. Ako bih morao da biram najbolju p&c igru, def bi bila jedna od navedenih. Ja takodje Grim Fandango ne mogu da gledam kao igru u istom zanru zbog izvodjenja.
Probajte Keepsake ako vam se bas svidja Syberia. Ima slican vajb sa pre-rendered 3D pozadinama i settingom kome su prosli slavni dani, samo sto je u ovom slucaju fantasy setting, a ne "steam punk" ili kako bi vec nazvali ovo.
 
Ljubitelj sam ovog serijala, obozavao sam prve dve igre, bas je umela da izazove emocije i atmosfera je bila fantasticna, kao i prica, likovi, grafika.
Treci deo je jako los, morao sam da odustanem posle par sati, nadam se da ce ovaj nastavak doneti kvalitet koji su imali kec i dvojka.
 
^ Niko da pomene Broken Sword, prva dva su bila majka mara p&c avantura...
Naravno i Syberia 1 je bila sjajna.

Mada meni lično najdraža i neponovljiva Sanitarium jedna od najbolesnijih ikada (https://store.steampowered.com/app/284050/Sanitarium/)...

Nisam odigrao jedan od "kraljeva" žanra Gabriel Knight - Sins of his father, mada mi onaj 20th years remastered čuči na disku već dve godine, nikako da ga odigiram...

Dok mi npr. Grim Fandango nikad nije legao (remaster nisam probao)...
 
Prva dva dela su vrhunska i za mene se tu ta priča završava. Ne znam čemu nastavci kada je to jednostavno igra koja je poput knjige zaokružena više nego adekvatno i na način na koji je zbilja besmisleno i razmišljati o bilo kakvom nastavku. Utoliko je besmislenije to raditi u ovom slučaju jer ovde imamo gotovo maestralno pripovedanje i razvoj priče sve zajedno sa jako kreativnim i dirljivim završnicama. Prosto rečeno, neke igre jednostavno ne treba nastavljati. Bolje uraditi nešto novo, nego li raditi nekakve besmislene nastavke.

Da je ovakva logika u okviru meinstrim game developmenta, danas bi smo imali daleko bolju situaciju, jer ovo što dobijamo u pogledu ideja i realizacije se ne može porediti recimo sa počecima kada se igre nisu toliko nastavljale i kada je gotovo svako mogao da iznenadi u svakom smislu. Što se mene tiče bolje da su napravili remaster verzije za prva dva dela, nego li što će ovo raditi. To mi ima više smisla...
 
Remaster prva dva dela niposto :), to je tek svetogrdje.
Pa grafika je i dalje lepa u tim igrama.

Btw, PROBAJ PROLOGUE / DEMO :)

Ja sam se uzeleo Kate, i moram reci da mi je bilo lepo igrati ga.
Iako je drugaciji tip igre (sve je 3D jelte), prosto imam osecaj da to jeste prava Syberia.
 
Remaster prva dva dela niposto :), to je tek svetogrdje.
Pa grafika je i dalje lepa u tim igrama.

Btw, PROBAJ PROLOGUE / DEMO :)

Ja sam se uzeleo Kate, i moram reci da mi je bilo lepo igrati ga.
Iako je drugaciji tip igre (sve je 3D jelte), prosto imam osecaj da to jeste prava Syberia.
Pa razumem tvoj rezon, ali endžini su napredovali značajno i nekako mi se čini da bi to imalo smisla. Recimo Resident Evil 2 je reklo bi se odličan remaster. Što se tiče ove igre ne bih imao ništa protiv kada bi napravili prva dela u recimo UE5-ci komplet sve u 3D. Cenim da bi to bio dobar potez! ;)

Što se tiče tog demoa, to mi je promaklo. Čini mi se da sam video video ali pogledaću baš i to za svaki slučaj...
 
Bas lepa vest, tek sad ladno videh.

Kad smo kod pominjanja ovog tipa igara, Myst nista jel? :D
 
Meni Myst nije legao, serijal bez pozadinske price, bez likova :)
Samo zagonetke koje su opet malo problematicne...
 
Meni je Myst extra sto se tice grafike i atmosfere, dozivljaja, ali ima preteske zagonetke, bar za mene, jer nisam hard core fan avantura.
 
Ja jesam hard core fan Point & Click avantura, pa je i meni Myst bio pretezak, jednostavno mi nije legao.
 
Završio i ja demo, ima već par dana. Mislim da će biti dobro.
Jedino, ovo čudo ždere resurse. Mislim da je potrebno još optimizacije.
 
Ja jesam hard core fan Point & Click avantura, pa je i meni Myst bio pretezak, jednostavno mi nije legao.

Myst je više zbunjujuć nego li što je pretežak, prevashodno zato što su zagonetke audio-vizuelnog karaktera i dosta podsećaju na neke mensine testove, što je nešto s čime većina igrača nije upoznata. Svi smo navikli na zagonetke tipa, idi tamo i uzmi određeni objekat, zatim ga odnesi i postavi na neko mesto i otvoriće ti se prolaz, što je prilično jednostavan koncept. Suštinski gledano ni Myst se po ovom pitanju previše ne razlikuje, u osnovi to je to, ali same zagonetke jednostano ne funkcionišu na tom principu jer su predstavljeni elementi unutar igre neretko na prvu loptu potpuno apstraktni! Tu ne barataš objaktima u ovom najbanalnijem obliku, već su oni u službi dobijanja određenih informacija koje su obično grafičkog i zvučnog tipa. Drugo od igrača se zahteva da prvo dokuči o čemu se tu radi, a zatim kad to uradi i da pronađe ono što tu nedostaje (jer uvek nešto nedostaje) i povrh svega sve još i propisno složi. Dakle reč je o nešto slojevitijem postupku u rešavanju i zbog toga se mnogi pogube. Međutim jednom kada ukapiraš kako su stvari postavljene, vrlo brzo počneš da sastvaljaš sve u celinu bez previše problema ili je barem tako to kod mene funkcionisalo...

Recimo Riven kada sam igrao nisam mogao da se pokupim jer je to bila prva igra tog tipa koju sam tada igrao. Jednostano nisam odmah ukapirao šta ja tu treba da uradim, pa sam je prešao uz pomoć rešenja jer sam bio oduševljen pre svega idejom i izgledom same igre. Ali onda kada sam video o čemu se tu tačno radi, tek tada sam se oduševio jer je onda postalo jasno da je to pre svega i genijalno osmišeljna igra. Kada je izašao konačno Myst 3 znao sam šta mogu da očekujem i nisam se prevario. Dakle ovoga puta mi je bio poznat princip po kome će zagonetke biti koncpirane i u suštini rešio sam ga bez previše muke. 4. deo takođe, dok recimo 5. nisam hteo da igram pre svega zato što je bio full 3D, što mislim da je bio u načelu loš potez za ovaj tip igre u ono vreme i korak unazad iz više razloga od kojih stoje možda ponajviše oni koje sam gore u svom pređašnjem komentaru već naveo. Real Myst i URU su mi bili ok, premda sam to više odigrao čisto reda radi. Myst 3 je mislim i jedina igra koju su čak i moji roditelji u ono vreme ispratili jer im je sve skupa to izgledalo interesantno. :cool:

Šta reći... Myst je jednostavno igra koja zahteva određeni mentalni setup! Pa i to je takođe igra koju bih voleo da dobijem kao remaster pod UE5com, naročito Riven za koji mi se čini da je najbolje koncipiran od svih u nizu. Baš nedavno sam petljao sa Iridescence šejderima i setio sam se Rivena jer su me neki primeri iz ove oblasti podsetili na zlatne kupole iz igre. Instalirao sam ponovo Riven da se podsetim kako je to zbilja tamo izgledalo i sad tek vidim sa koliko pažnje je zapravo ta igra bila napravljna u ono vreme. Ne znam ko je radio na 3D modelima i teksturama, ali ko god da je maestralno je to odradio za ono vreme. (y):p
 
Ma znam ja sve to, igrao sam prvi deo i dosta sam presao.
Ali vise volim avanture koje imaju dobru pricu, likove...
Naravno da su zagonetke isto kljucna stvar, ali eto Myst-olika mehanika me je odbila.
Previse lokacija sa previse andrmolja, tipa povuci rucku ovde da bi se nesto na petnaestoj lokaciji pormenilo.
 
Nazad
Vrh Dno