Šta je novo?

Sve o putu na more autom

Ima svoje minute to stoji. Ali da ne pricamo sto stalno apeluje i prica o zelenom kartonu npr. I takvim stvarima. I nekoliko puta je napao drzavu sa nekim stvarima.

Sto kaze ok, mora. Ali zasto placas obican papir koji potvrdjuje da imas osiguranje.
 
To moraju Makedonci da reše, nije do naših. E sad što se plaća to jeste do naših, otimaju se pare gde god se stigne.
Videh najavu za SAT emisiju sutra, kome je prestao da radi TAG može da bude do baterije:
1000004080.jpg

Deluje kao CR2032 na matičnim pločama, ima izolaciju kao u laptopovima (ovo žuto). Ovo možete i sami da zamenite, izolir trakom zalepite ove delove koji se punktuju na bateriju i to radi provereno.
 
Zeleni karton je totalna debilnost ako govorimo o zemljama Evrope. S obzirom da Makedonija nije član udruženja registarske oznake, tj. potpisnik multilateralnog sporazuma, Srbija je trebala da potpiše bilateralni sporazum sa Makedonijom i reši ovaj problem. Ali nije.
 
Ovo možete i sami da zamenite, izolir trakom zalepite ove delove koji se punktuju na bateriju i to radi provereno.

Nisam baš razumeo ovu proceduru a znam da ne sme da ostane bez struje jer se resetuje pa onda mora kod njih na konfiguraciju.
 
Pa ne naplacuje Makedonija zeleni karton, vec nasi.

Sto kaze Mladen ok mora da ima zbog njih, al ne mora da bude 2000 parce papira koji je samo potvrda.
 
Nešto forsiraju priču da moraš obavezno imati PP aparat za Grcku. Kao proveravaju. Imam aparat, testiran i ispravan.
Nego, nije mi jasno da to proveravaju.
 
PP aparat Grci ne poveravaju, zapravo jako retko zaustavljaju turiste, ali ako dodje do nekog incidenta, mogu da traže. Za automobil je zvanično potreban od 2kg.
 
Što se zelenog kartona tiče, može da priča ko koliko hoće, kad ne slušamo, ja ušao u raspravu sa Makedonkom na granici da to treba za Bosnu, a ne treba za Makedoniju 🤭
Stvarno sam tog trenutka bio ubeđen da je tako. I ako znam da nije.

Pre 6 ujutru, nije radila kućica za kupovinu osiguranja (2020, tek otvorili granice), kaže stani tu i čekaj, otvara u 8h. Sednem u kola, stavim pozdrav u pasoš, vratim se nazad, dam kolegi u kućicu i puste me. E u povratku, osiguranje radi, plati 50eur, koga briga što si glup.
 
Pa ne naplacuje Makedonija zeleni karton, vec nasi.

Sto kaze Mladen ok mora da ima zbog njih, al ne mora da bude 2000 parce papira koji je samo potvrda.

Makedonska osiguranja naplaćuju za vozila sa MK tablama, ali je zahtev za ulazak u MK posedovanje zelenog kartona (kao i za Albaniju, Tursku...). Bez zelenog kartona nema ulaska u MK. Da bi ušli bez zelenog kartona, Makedonci bi morali da pristupe udruženju međunarodne oznake ili da sklope bilateralni sporazum sa Srbijom. Dakle, problem inicijalno nije u nama već u Makedoncima koji iz nekog razloga ne žele da budu deo međunarodnog udruženja, pa verovatno zbog toga i ne žele da sklope bilateralni sporazum sa Srbijom. Naravno da ne mora da bude parče papira 2000 dinara, već bi bio red da nam daju za dž pri kupovini osiguranja od odgovornosti, ali bi najbolje rešenje bilo da ga nema, jer zašto komplikovati proceduru i vući po autu gomilu papira.

Do pre nekoliko godina ista je situacija bila i sa BiH, pa su oni potpisali multilateralni sporazum i pristupili udruženju.

Koliko je nivo nezainteresovanosti na ovom geografskom području govori i priča sa toll4all gde to jako kilavo ide, a u interesu svih je da se smanje troškovi i ubrza protočnost na naplatnim rampama. Ali čekanje u redovima je izgleda u genima na Balkanu.
 
Trebalo bi da može da se kupi putno osiguranje i kad prođeš granicu (makedonsko) al sigurno nije tih 2000 din nego više.
 
Putno osiguranje i osiguranje od autoodgovornosti su dve različite stvari.
Zeleni karton izdaje isključivo osiguravajuća kuća kod koje je kupljena polisa osiguranja od autoodgovornosti.
 
podsecanje :) da vidimo kako si prošao danas. Ja ću sutra, ali ovaj desktop ne ide sa mnom pa neću javljati utiske :)
Treba sutra opet da putujem preko Bosne i Trebinja do HN, jel neko prošao tim putem ovih dana, sve OK, nema radova i sl...? Kontam da su oko Nikšića i dalje radovi pa taj pravac otpada.
 
50e za 2 nedelje, a ne za trajanje registracije kao što važi zeleni karton.
 
Pa to će svakako morati kod njih jer je ostao bez baterije (otud i zamena jelte).

Odosmo u off ali još ovo, ima tutorijala na YT kako zameniti bateriju sa dodatnom koja će održati napon da se ne bi resetovao. Ima tu lemljenja pa nije baš najprostije...
 
Meni je istekao atest za PP aparat, ali ne pada mi na pamet da se cimam da ga opet radim, nije neka cifra 500 din, ali, lik pogleda aparat, kaze okej, i nalepi drugi...
Prvo sam mislio da stvarno nesto kao mere, kad ono...

Ako bas naletim, i ako mi bas pisu za atest kaznu, neka ih. :)
 
Putno osiguranje i osiguranje od autoodgovornosti su dve različite stvari.
Zeleni karton izdaje isključivo osiguravajuća kuća kod koje je kupljena polisa osiguranja od autoodgovornosti.
Da, mislio sam na AO polisu (zeleni karton) a ne putno. Na ovom linku ima više informacija o tome :
Da napomenem da sam iz Cg pa ne znam sve detalje ali radim za osiguranje (štete, ne polise) pa znam da moze da se kupi zeleni karton i kad se uđe u zemlju (puno albanaca tako radi kad dođe kod nas) al je puno skuplje I kraće važi
 
Skuplje je zato što zeleni karton nije osiguranje, već kao potvrda o osiguranju, a kada se kupi nakon ulaska u zemlju, tada se zapravo plaća osiguranje za te dane.
 
Nisam znao da može da se kupi kada se uđe u zemlju, tj. u Makedoniji.
 
Tehnički, pre nego što uđeš u zemlju, neće da te puste da uđeš ako nemaš zk. Ostaviš auto na granici i odeš do kućice koja je tu nekih par desetina metara iza prelaza, i onda se vratiš nazad da ti overe dokumenta.
 
To moraju Makedonci da reše, nije do naših. E sad što se plaća to jeste do naših, otimaju se pare gde god se stigne.
Videh najavu za SAT emisiju sutra, kome je prestao da radi TAG može da bude do baterije:
Pogledajte prilog 445531

Deluje kao CR2032 na matičnim pločama, ima izolaciju kao u laptopovima (ovo žuto). Ovo možete i sami da zamenite, izolir trakom zalepite ove delove koji se punktuju na bateriju i to radi provereno.
Imaš ovde detaljnije.

Kako zamijeniti bateriju u ENC uređaju ?
 
Nisam baš razumeo ovu proceduru a znam da ne sme da ostane bez struje jer se resetuje pa onda mora kod njih na konfiguraciju.

Ako ostane bez struje tag se nepopravljivo ošteti, nema rekonfiguracije.
Dovoljno je da padne napon ispod neke granice - oko 2.7-2.8v i ćao. Da, baterija je CR2032. Kada istekne iz garancije prepušteni ste sami sebi. Možete ga otvoriti i preventivno kontrolisati napon baterije, a ako je neko vičniji lemljnju ili još bolje punktovanju može i da zameni. Bypass je obavezan! Evo kako to rusi rade:

 
Ovo sam i ja gledao, ko nije vican da radi sam ovo, mislim da se ne isplati.

Dok se kupi baterija i dok se plati covek da odradi zamenu, izadje koliko i nov tag.
 
U Srbiji uvek neko ima nekog ko se razume za toliko. Par piva i baterija, to je to
Nameće se pitanje : "Kako da znamo da je operacija uspela?"
Ne bih voleo da se iznenadim na rampi
 
Jasno, onda kad istekne garancija da se otvori i proveri napon i zameni sa nekom kvalitetnom Duracell.

Edit:
Izem ti muško ako nema žicu i neku lemilicu 😁
Renata baterije cr 2032 glase za dobre, njih stavljam u daljince za kola i za alarm.
 
Renata, Maxell, Panasonic (najbolji)
 
Dobra vest, pocela je da se pojavljuje Hrvatska u Toll4All aktiviranim tagovima ( ide postepen rollout nece svi u isto vreme videti) tako da bi trebalo da bude ok, kao sto sam i najavio, do kraja juna...
 
Nazad
Vrh Dno