Šta je novo?

Steam for Linux i zvanično dostupan!

Videćemo kako će se primiti GPU Open i ROCm strategija. Ako HIP, ArrayFire i sl... zažive, biće lako preći sa CUDA na openCL, implementirati Fortran, C/C++..., tj. sa nVIdia na AMD i Intel hardver. Već sad su Autodesk, Dassault, McNeel... ubacili podršku za Radeon ProRender (koji podržava sve platfrome), iako je sve to još uvek u nekoj beta fazi. Naravno da je npr. nVidia CUDA renderer za 3DS max bolji izbor od konkurencije, ali nije nedostižan. Najavljen je i ProRender plugin za Blender, pa ćemo videti kako će to izgledati. Niko ne voli da bude vezan za jednog proizvođača, i da nema alternativu. Samo što je potrebno mnogo vremena i novca da se napravi alternativa nečemu što koristi 90% korisnika. SteamOS je jedan od tih primera :)

Doom na Winueu sa Vulkanom je skoro jednak Winu sto se performansi tice.
To je sa vlasničkim nVidia drajverom, mada i AMD ne zaostaje mnogo (bilo RADV ili vulkan-amdgpu-pro). U svakom slučaju, ne volim Wine, a koristim i Win. Ali kada biram između dve igre koju da kupim, uvek se odlučim za onu koja je portovana na linux :)
 
Idealno bi bilo da CUDA postane otvoreni standard... posto otvoreni standardi i projekti koje "komitet" dizajnira od nule cesto ne ispadnu kako se ocekuje. Imamo primer Vulkan API-ja, koji je nastao tako sto je AMD donirao in-house projekat. Najlosija stvar tog API-ja je ono sto su dodali naknadno na Mantle tj. sistem sejdera. Tu je Vulkan najtanji jer koristi isti sistem koji koristi OpenCL. A za video igre to je maltene najbitnija stvar posto se igre zapravo razlikuju u sejderima, kada je graficki prikaz u pitanju.

Kada pogledas, sve sto valja a da je open source je provelo neko vreme kao licni projekat ili closed source. Od GNU alata koje je prvo napisao RMS pre nego sto je pokrenuo celu pricu, preko Linuxa i mnogih drugih projekata. Ono kada sednu za sto grupica "strucnjaka" pa nesto vecaju onako demokratski kako ce to da izgleda, e od takve price retko kad ispadne nesto pametno.
 
Poslednja izmena:
Videćemo šta će biti. Kao što rekoh, bitno je da postoji alternativa. Gomila opensource i indie linux igara i dalje ne koristi sve mogućnosti openGL-a, a kamoli low-level API-a

Inače, instalirao sam Shadwen i radi lepo, iako se Valve ogradio i naveo da možda neće raditi sa opensource drajverima. Sad skidam Shadow tactics sa GOG-a, mada nisam siguran da ću uspeti da pokrenem na openSUSE-u, pošto GOG zvanično podržava samo Ubuntu LTS
 
Da odgovorim za GOG - radi i na Tumbleweed-u sa opensource drajverom. Bar kad je Shadow tactics u pitanju. Jedini nedostatak je što za linux još uvek nema Galaxy klijent, pa kad dođe update/patch mora ručno da se instalira. Kad nađem vremena, probaću i Witcher 2. Uglavnom, od sada i linux igre jurim na GOG-u, ako ih ima :)
 
anketa :)

Juče instalirao Manjaro na laptop, pokrenuo Steam i bam :):

Screenshot_2017-01-05_16-13-12.jpg

Onda sam shvatio da ne rade interent stranice u klijentu, pročitao KB članak i ispostavilo
se da ne postoji podrška za 32-bitne sisteme... Ajd instaliraj x64 verziju.
 
Poslednja izmena:
Zasto si instalirao 32bit verziju in in the first place ?
 
2 GB RAM-a na laptopu :).
 
Kako igras te igrice sa 2GB RAM, koliko znam to sve trazi RAM-a i jaku graficku.
Gomila igara što imam su 2D grafika plus starije 3D igre rade bez problema na nižim podešavanjima.
I još nešto - Steam In-Home Streaming :smoke:.

Kolika je razlika u zauzeću memorije između 32-bit i 64-bit verzije? Pri tom, mislim da veću razliku pravi radno okruženje (KDE) nego OS verzija
To i ja mislim. Zato samo XFCE :d.
 
Ваљда је лакше да се купи још 2, 4 или 8 гига него да се користе ове мазохистичке варијанте ДЕ. ;)
 
XFCE i GNOME 2 master rasa :d.
 
Kako nema? Koja je korist od x64 na manje od 4 GB RAM-a?
Ili meni nešto promiče?
 
Kako nema? Koja je korist od x64 na manje od 4 GB RAM-a?
Ili meni nešto promiče?

Ta, sto sada moras da instaliras x64 verziju koju si inace mogao odmah da instaliras. Dok god imas 64bit capable CPU, nemas razloga da ne instaliras 64bit verziju. Bez obzira koliko RAM-a imao.
 
To da. Mada zbog Steama i igara generalno treba x64 zato što određeni razvojni timovi ne podržavaju x86.
 
Konačno su se smilovali i stigao update gde close to tray radi kao i idle status (away/snooze)
 
Konačno su se smilovali i stigao update gde close to tray radi kao i idle status (away/snooze)

To je od uvek radilo u steam-u. Samo treba precicu prepraviti da izgleda ovako:

Kod:
sh -c 'STEAM_FRAME_FORCE_CLOSE=1 steam'
 
Znam, ali trebalo je to oni da srede a ne da korisnik to radi.
Isto kao i za runtime recimo, gde je nakon svakog updatea moralo da se kuca par komandi koje brišu biblioteke u steam runtime-u jer u suprotnom klijent nije mogao da se pokrene sa open source drajverima. To je isto sada sredjeno ali nisam probao jer odavno već startujem Steam sa native bibliotekama.
 
Zašto svaki put kada se OS unapredi (u mom trenutnom slučaju Manjaro, pre toga Xubuntu) se Steam kompletno s.ebe :crash:?!

Na Manjaru mi samo pomaže da ga obrišem i onda instaliram ponovo. Koliko sam čitao da je to u vezi nekog 32-bitnog runtime
vezanog za Ubuntu i da je to sređeno, ali očigledno nije :S:.
 
Zato što je Steam zvanično podržan samo na SteamOS-u i možda nekoj verziji Ubuntu-a. I zato što Valve nema nameru da se *****ava sa rolling distribucijama koji svake nedelje updejtuju kernel, Xorg, Mesa, drajvere i sl.
 
Bilo bi sve to jednostavnije da poput AMD-a, razdele klijent na open source i drm blob. Lakse bilo za podrzati. Mada, ko zna kakav je Steam iznutra. Verovatno totalni kupus koji nije lako srediti.

Edit: Opet, sa druge strane taj Manjaro i Arch generalno su divlja zona. Ko to koristi treba biti spreman da ce morati sve probleme sam da resava. Ako ima problem za closed source aplikacijom onda bolje da je zaobidje.
 
Poslednja izmena:
Problem je u gomili distroa, nije tu Steam ništa kriv, da ima jedan distro (standard) ne bi ni bilo potrebe za runtime-om, tj. da uopšte oni uz klijent i plasiraju razne bibilioteke koje se onda kolju sa sistemskim drajverima jer neki distroi ne rade update tih drajvera godinama dok neki updejtuju čim se pojavi update.
U ovakvim okolnostima pravo čudo je da uopšte radi Steam za linuks.
 
Ne mora jedan distro ali neka standardizacija bi bila pozeljna. Ovako imamo, van komplikovanih projekata, situaciju gde svako izmislja toplu vodu sam za sebe. Zasto ne izmisljaju Wayland/Xorg/systemd/kernel za svaki distro posebno. Zato sto nije izvodljivo. Ali ono sto moze jedan ili grupa polu ozbiljnih developera da zbudzi, tu svako radi za sebe. To ima svojih prednosti ali i mana. Prednost je sto forkovanje dovodi do novih ideja, mana je sto od 100 audio/video plejera na Linuxu nijedan nije na nivou potplayer-a i foobar-a.

Neka bude 100 distroa, ali uz ogranicenje sta i koliko moze da se razlikuje uz odrzavanje kompatibilnosti izmedju projekata.
 
Ja koristim Manjaro OpenRC i nemam nikakvih problema sa Steam-om, sve radi ok :)
 
Nemam ni ja u Gentoo, bilo je nekada ranije ali se to rešavalo jednostavnim pokretanjem komande nakon steam update-a.
Doduše pokrećem ga bez steam runtime već prilično dugo, mada mislim da je to onaj prethodni update što je skoro bio trebao to da reši i kada se koristi njihov runtime, mada nisam probao.
 
Poslednja izmena:
Mnoge igre već rade na Mesa. Valve ljudi učestvuju u razvoju Mesa već par godina.

Edit: Naravno performanse nisu ni blizu nVidia karticama sa proprietary driverima ;)
 
Poslednja izmena:
Kako kad i kako gde :)
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=radeon-rx-560&num=1

Veći problem je što su i jedni i drugi i otvoreni i zatvoreni dosta sporiji od windoze. Ali ako open source završava posao, uvek je bolje osloniti se na njega, posebno ako se koristi neka manje poznata distribucija ili rolling distro, ili svaka (non-LTS) ubuntu-based verzija...
 
Iskreno, mene baš briga. Eventualno ako Star Citizen izađe, za sve ostalo ako mi se bude igralo onih 300-400 evra što bi spucao na GPU koji mi za posao ne treba prebacim u konzolni fond i dobijem najbolju optimizaciju :)

Veći je problem što su igre krš...
 
Nazad
Vrh Dno