Šta je novo?

SGi vs PC - prednosti i mane, teorije i praksa

MAD_MUzzY

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
09.10.2000
Poruke
6,052
Poena
800
pravo_u_raj je napisao(la):
komp mi je najmanje za igranje, mislim igram se po nekad, ali ono nije sada da ludim da furam sa AA i AF ono... to mi je totalno ne bitno da li jedna kartica ima 5 frejmova vise u 1600x1200...
Bitno mi je generalno sta je bolje, sta ce bolje da me sluzi...
5950u ima bolje specifikacije, koliko sam video

@URGH! taj leadtek 5950u ima za oko 270 neki euro gore dole... ali tako nesto, zato mi mi se svideo...
@Optimus Prime zasto je 9800pro bolja od 5950u?
a nije mi jasno jedno, 5950ultra je u rangu 9800XT zar ne ili gresim?
a 9800XT je bolja od 9800pro? zar ne?
pa onda mi je nekako logicno za je i 5950U bolji od 9800Pro... znaci ala *****m :)

i da... nemojte samo da kazete da uzmem 9800pro i da ga kolujem...

i da... maximalno koliko bi dao je nekih 270... e sada nemojte da mi govorite da dodam 30-40 i uzmem x800 ili 6800, posto ja sada imam 180 :) tako da ako krenem tako da dodajem komontno mogu da uzmem neki sgi( www.sgi.com ) i da ne razmisljam...



ako imate neki predlog za neku karticu recite :) najbolje bi bilo kada bi bila ViVo i sa 256 rama (po mogucstvu ddr 2 ili 3 :D :D :D )

Em... sa SGIem nista ne bi uradio osim ako ne koristis intezivno 3d aplikacije ili programe pisane za UNIX.

Ako si vec spreman da das 270e, strpi se jos neko vreme za 6800GT, veruj mi isplatice ti se 3x vise od bilo kakve 5950u iili 9800pro/XT. Karta je zvercina i doci ce na tu cifru za mesec-dva. Apsolutno se isplati sacekati je.
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
Em... sa SGIem nista ne bi uradio osim ako ne koristis intezivno 3d aplikacije ili programe pisane za UNIX.

Ako si vec spreman da das 270e, strpi se jos neko vreme za 6800GT, veruj mi isplatice ti se 3x vise od bilo kakve 5950u iili 9800pro/XT. Karta je zvercina i doci ce na tu cifru za mesec-dva. Apsolutno se isplati sacekati je.

Ovaj, jel si ti seo za neku SGI masinu ili pricas napamet? Naprotiv, sa nekom relativno novom masinom (Octane R10K na 250 ili jace) bi vrlo lepo ziveo. Jeste da ne bi bilo dooma 3 i 3d marka, ali se ne bi opterecivao time. :) A sto se tice intenzivnog 3Da..mislim da nisi upucen najbolje u celu stvar. Origini se intenzivno koriste za krckanje brojeva, cak nemaju ni graficki sistem nego se radi preko terminala. :) A to programi pisani za UNIX..pa..na SGI masinama ne rade programi pisani za UNIX. Rade programi pisani za IRIX i to pod uslovom da su za isti set instrkcija, ABI, da su za odgovarajucu verziju IRIXa itd. U svakom slucaju, program za AIX ili HPUX nece raditi na IRIXu.

Moj savet, ako oce mir, neka uzme neki stari SGI i zaboravice na mnoge PC brige (drajveri, nekompatibilnosti itd).
 
Ne nisam sedeo za SGI-em, ali znam za sta oni sluze.Nigde nisam rekao da ce da se igra na SGI, aman. Nemaju istu namenu kao PC i nisu toliko svestrani. Neki slabiji modeli SGI masina mogu da koriste windows, ali je uglavnom za SGI pisan poseban OS... Maya i SoftimageXSI imaju svoje posebne verzije za IRIX (pomesao sam UNIX i IRIX, *** slicno zvuce :d). Ali decko nije pro (valjda) tako da bi mu SGI bio bezpotrebno bacanje para.
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
Ne nisam sedeo za SGI-em, ali znam za sta oni sluze.Nigde nisam rekao da ce da se igra na SGI, aman. Nemaju istu namenu kao PC i nisu toliko svestrani. Neki slabiji modeli SGI masina mogu da koriste windows, ali je uglavnom za SGI pisan poseban OS... Maya i SoftimageXSI imaju svoje posebne verzije za IRIX (pomesao sam UNIX i IRIX, *** slicno zvuce :d). Ali decko nije pro (valjda) tako da bi mu SGI bio bezpotrebno bacanje para.

Pa ocigledno da ne znas bas najbolje. :D Sto se tice igranja na SGI masinama, Quake3 i tako to radi ok, dok igre pisane za Onyx 2, Onyx 3000 ili Onyx 4..ne smem ni da pomislim na sta bi licile. Nije tacno da su slabiji modeli koristili Windows. SGI je imao 2 serije radnih stanica sa x86 procesorima, od kojih je prva imala VIA ili i8x0 chipset i GeFroce Quadro (230, 330, 550) graficke i druga koja je imala arhitekturu vrlo slicnu sa O2 i grafiku integrisanu (320 i 540). E sad, masinu sa 4 Xeona na 500 MHz zvati slabijom..to ni sad ne bi bas bila tako slaba masina. Inace pre bi se moglo reci da Maya i XSI imaju svoje verzije za Windows jer Maya je nastala iz Power Animatora, a XSI iz Softimiga koji su bili IRIX-only.

A to da je SGI bespotrebno bacanje para (jednacenje po zvucnosti :D ) ne bih rekao bas tako. Uzimajuci u obzir da dobar Octane moze da se nabavi za manje od 700e sa sve transportom i carinom. Ostale sitnice tipa jaca graficka, dual cpu, memorija, dodatni hard moze da uzme za sitne pare. Jeste da ce da pukne vise kinte nego za ekvivalentan PC, ali ce ta masina biti OK i kroz par godina, dok ce pomenuti PC biti kanta.
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
Dobro :)

Jel ti koristis SGI masinu za igranje? Da li uopste koristis SGI masinu? ...
Te graficke stanice koje imaju quadro karte su lo-end sto se SGI masina tice. SGI ima svoje video chipove koji su striktno OGL.
SGI pravi radne stanice , to sto neki Dual-quad masine mogu da imaju video tipa Quadro je druga stvar.

Mnogo izvrces ono sto pricam.

Koristim SGI masinu, dakle ne pricam napamet. :) Da sam Mad^2Texel mozda bih ti dao pass od roota, ovako ces da izvines. :d

Sto se tice tih masina, mislim da malo pricas napamet. Lepo sam rekao da su postojale dve sasvim razlicite serije masina i da su jedne imale quadro kartice a druge su imale integrisanu grafiku. One sa quadrom nikad nisu postojale kao quad masine. Ne bih da se raspravljam oko cipova koje pravi SGI, mada mi ne bi smetalo da nabijem broj postova. :)

Takodje, SGI NIKAD nije napravio MIPS/IRIX radnu stanicu cija graficka ima quadro.

I nemoj ti da izvrces sta pricam. SGI je ipak moj teren. :)



pravo_u_raj je napisao(la):
e kada bi ti znao na cemu on pise postove... jedno lepo slatko zelenkasto kuciste :)
MadTexel reci sta ti stoji na stolu? :)
Mislis na onu plavusicu u tesnoj tamno zelenoj maji? :D Ma jok, sta ja imam da pricam sta mi stoji na, ispod, pored stola i po rekovima. :d

Mozda da okacim neki shotic? :p
 
alienware garant ! ....you luuuucky LUUCKY BASTARD :D :D :D :D :D: :droll: [VEZUJEM OMCU I KACIM NA PLAFON] da mi je jedno takvo kuciste... [/UVLACIM VRAT U OMCU I RUSIM STOLICU ISPOD SEBE]
 
MadTexel je napisao(la):
Koristim SGI masinu, dakle ne pricam napamet. :) Da sam Mad^2Texel mozda bih ti dao pass od roota, ovako ces da izvines. :d

Sto se tice tih masina, mislim da malo pricas napamet. Lepo sam rekao da su postojale dve sasvim razlicite serije masina i da su jedne imale quadro kartice a druge su imale integrisanu grafiku. One sa quadrom nikad nisu postojale kao quad masine. Ne bih da se raspravljam oko cipova koje pravi SGI, mada mi ne bi smetalo da nabijem broj postova. :)

Takodje, SGI NIKAD nije napravio MIPS/IRIX radnu stanicu cija graficka ima quadro.

I nemoj ti da izvrces sta pricam. SGI je ipak moj teren. :)

Do tell :)
Koji SGi imas? Octane? :d
U principu zabole me dal moze ili ne, znam samo da bi morao da budem teeeska dileja da kupim SGI za igranje :) to je sve.
Naravno da svaki zaljubljenik u 3d modelovanje i render u svom zivotu zeli da ima SGi stanuicu, ali ... ***. :) Mada mi se sve cini da bi ga neki Dual p4 Xeon u mrezi sa jos jednim takvim mogao da mu parira, ako ne i prestigne. Da nepominjem BOXX zveri sa Dual ili quad opteron konfiguracijama :D.
 
pa dual xeon bi mogao da prestigne SGI samo kada bi 3d scenu prikazivao u real time-u, a znamo da bi je morao renderovati tako da....Ipak SGI stanice (one za 8k$ i preko) imaju nesto sto se zove sirova snaga zvakanja poligona i tekstura u GPU-u u realnom vremenu :) U zadnjem izdanju casopisa "SGI" koji sam citao pre 4 godine, kartice su vez zvakale 100 milijardi poligona u sec i imale podrsku za svakojake vektorske traqnsformacije i teksture morf u real time-u, a tada je indigo2 kostao 8k$ :)

poredjenje je tesko izvodljivo izmedju ovih platformi, kao sto se ne mogu porediti nV GF4 i matrox rt 2500...jednostavno SGI je dedicated sistem o kome necu vise ni da razmisljam jer mi padaju svakakve ideje na pamet. ***. mentaliteti su razliciti, neko kupi PC i instalira linux i anulira sve radnje koje eventualno moze da radi sa kompljuterom i baci se na "0011 010101111000111 000011111000...." Tako neko pljune 30k$ i kupi orman SGI kome jurrasic park ide kao screensaver, a FarCry mu radi lose i secka :D

edit: PS. Ako ono zelenkasto kuciste nije Alienware, da nije mozda Raptor :d ?!
 
Poslednja izmena:
MAD_MUzzY je napisao(la):
Do tell :)
Koji SGi imas? Octane? :d
U principu zabole me dal moze ili ne, znam samo da bi morao da budem teeeska dileja da kupim SGI za igranje :) to je sve.
Naravno da svaki zaljubljenik u 3d modelovanje i render u svom zivotu zeli da ima SGi stanuicu, ali ... ***. :) Mada mi se sve cini da bi ga neki Dual p4 Xeon u mrezi sa jos jednim takvim mogao da mu parira, ako ne i prestigne. Da nepominjem BOXX zveri sa Dual ili quad opteron konfiguracijama :D.

Da, imam Octane. Sa cim cale radi radije ne bih spominjao... Ko kaze da meni Octane sluzi za igranje? Na masini radim svasta, pa se izmedju ostalog i igram po malo. Big deal. Za dual p4 xeon nemoj biti tako siguran. Ili da kazemo ovako. Dual Octane 2 u mrezi sa jednim Originom 2800 (64 cpu i ~64GB memorije)? :D Mozda jos bolje Origin 3800? Ili neki Onyx2/3/4 u nekoliko rekova? Inace te dual ili quad zveri uopste nisu zveri jer dele memorijski protok. Za rendering je to mozda i ok, ali za zahtevne primene, jok. Ko ne veruje, neka proba...
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
Da postoji sistem koji moze da gura Jurassic park kao screensaver, imali bi holivudske sci-fi blockbustere svake nedelje. Nemoj talasati.

I naravno da su mentaliteti razliciti. PC je namenska stvar. Dakle kupuje se po potrebi.

SGi je radna stanica i nije za igranje, tacka.


Vidi, rendering filmova uopste nije zahtevna stvar. Ima MNOGO zahtevnijih poslova. Uostalom, Origini su pravljeni da napadnu trziste superkompova, a tu je sem velike fp brzine potreban stravicni memorijski transfer (stariji Crayevi imaju reda 100GB/s, noviji i po par TB/s). Doticni Origini 2000 sa obicnom memorijom (nista DDR, Rambus i tako to) imaju transfer i po 40GB/s. Da se napravi film treba jos dosta osim renderinga. E sad, filmska industrija bas nema love da kupi i odrzava u radu neki klaster sastvaljen od par stotina Origina 3900 (svaki sa 512 cpu itd). Uostalom, pogledaj zahteve BlueMountaina. A ako bi presli na Cray masine i hiljade vektorskih procesora filmovi poput parka iz doba jure zaista pocinju da lice na screen savere. :)

PC nije namenska stvar. PC su pravili najveci levaci u IBMu i cenu toga placamo i danas. Pocevsi od jadne arhitekture, groznih procesora, pa mracne istorije DOSa i svih onih silnih nekompatibilnosti.. PC je pravljen da se pokaze da i IBM to moze pa se cela stvar otrgla kontroli. A PC nikad nije bio pravljen za 3D, video, tehnicku i naucnu primenu i tako te, zahtevne poslove. :p


Sam si rekao da nikad nisi seo za bilo koju SGI masinu i drzis predavanje ljudima koji rade na njima, tacka. :D

BTW, SGI je firma koja pravi radne stanice i servere, ali se nijedan njihov model ne zove SGI. :p
 
ja sam radio svojevremeno na Indigu (prvi indigo) u NS+ televiziji, ono sto sam ja renderovo na Amigi 4000 2 dana, taj Indigo je radio u real-time-u. Ovo je bilo pre 10 godina...Sto se tice pojavljivanja blokbustera, pojavljivali bi se svake nedelje novi kad bi glumci mogli tako brzo da nauce tekstove i kad bi kamermani brze radili, sto se racunara tice, oni bi mogli da izvuku jedan film nedeljno kad film ne bi zaviso samo od njih...Elem, prvi jurrasic park i nema toliko zahtevne scene i 100% sam siguran da moze da radi na SGI klusteru u real time-u u TV rezoluciji pa mozda cak i vecoj (ipak su to niske rezolucije)...
 
MadTexel je napisao(la):
Sam si rekao da nikad nisi seo za bilo koju SGI masinu i drzis predavanje ljudima koji rade na njima, tacka. :D

Ne drzim predavanje vec iznosim svoj stav o tome, a o silikoncima znam dovoljno da mogu da kazem da nisu za igranje. Ti si ih ovde pomenuo iz ne znam kog razloga, jer ne spadaju u kategoriju racunara o kojima je rec ovde.

Drugo, ti uporno uporedjues quad i cluster resenja sa ovim sto sam ja naveo. Koja je poenta? Uporedjues 2 totalno neuporedive klase :). Ja sam naveo nesto sto je manje/vise priustivo a ne resenja koje ni Hollywood ne moze da priusti ;).

Trece, koja je to zahtevnija aplikacija za racunar od renderinga? Brzina rendera direkno zavisi od brzine sistema i njegove konfiguracije i arhitekture? Dakle sta ima sto vise opterecuje sistem od renderinga (pogotovo renderinga holivudskih scena)?

Nemoj samo da ovo shvatis kao nameru da ti ja nesto pametujem ili ulazim u svadju sa tobom! Strasno mi je drago sto imas uslova da radis na SGI masinama i sto ocigledno o tome imas znanja. Znaci, samo opusteno, normalna diskusija.

poz!
 
MadTexel... mozda se znamo, jer ste imali firmu u Internacionalnih, pa posle u onoj ulicici paralelno sa Maksima.....

Ja sam uzeo O2 za svoj studio 98' i to od onih likova iz Nisa, Sygraf, kako su se vec zvali, davno je bilo. Bio je dosta povoljan jer im je neko to narucio, pa ih ispalio
To je bila za danasnje pojmove smesna masina, R5000 na 200 MHz procesor, sa 1MB Cache-a (toliko ni danas nemaju mnogi procesori).
Dosao je sa 256MB, a stavio sam mu jos 256. Imao je 4Gb hard, wide SCSI.
Sto se tice renderinga, ubrzo su Dual celeronci sa onim hackom poceli da ga cepaju samo taok, ali je ostao neprikosnoven kada je kompositing i obrada video u pitanju. Discretovih programa, kao i Aliasovih tada nije bilo za PC.
Maya se pojavila, ali u smesnom izdanju. Na SGI je odlicno koristila graficku.
Presudno da ga prodam, dok je jos bilo moguce, bilo pojavljivanje Combustiona za PC, koji je ne samo odlican program, vec sam ga i vrlo brzo mogao kupiti licenciranog, sto za Flame, fire i sl. nije bas bilo moguce ovde.
Ipak mi je u najdrazoj uspomeni ostao onaj fenomenalni tamno plavi-zeleni, koja je vec onon boja, 21'' trinitronac, sa slikom kakvu posle nisam nigde video.
I da, imao je i mogucnost grebovanja sa SHVS i kompozitnog signala, pa se radila i montaza na njemu, mada je to ustvari namenjeno da se uvuce neka slika za Proxy...

Uglavnom, bila su to lepa vremena..... :)

Ti Muzzy si izgleda neki teoreticar-smarac, koji renda kocke i case u brazilu (barem si to okacio kao svoju galeriju) i onda davi ljude sa svojim naklapanjima a nikada nije odradio neki projekat. Idi u neki studio, i kukaj da te prime da ucis, pa "ispeci zanat", umesto da gnjavis ljude po forumu.

Mada je to i generalni problem foruma. Gomila ljudi koji pojma nemaju sole pamet ljudima koji imaju iskustvo i znanje.....

Koga zanima O2:

http://images.google.com/images?svn...TF-8&safe=off&as_qdr=all&q=O2+SGI&btnG=Search
 
Da... ostao mi je negde DV-Link.... nisam to prodao, pa ako vam nesto znaci, mogu da vam ga dam.... Sad nema nikakvu vrednost... a znaci mnogo, onome ko hoce da radi na SGI...
 
Ah divna stara vremena, sada bih ja mogao da krenem da pricam o mojoj Amigi4000 i bla bla bla i da vas podavim kako je to bila predivna masina i kako nemate pojma,... samo sto bi onda otisli u solidan offtopic u koji ste vec davno zagazili.

Ako je smisao svega da nam objasnite da je SGi tako jako mnogo dobra masina, onda nam recite i ZASTO!, zasto bi sada ja (hipoteticki) trebao da uzmem SGI ako zelim da se iskljucivo bavim 3D-om ili composingom ?

i @testthenext - najlakse je skociti Muzzyju u bubrege sa pricom - rendas kocke i case... to je odlican argument ali isto tako totalno nevezan za ovaj topic! ako ces da ga kritikujes za poznavanje hardvera - onda tako i uradi, jer verujem da si ti u odnosu na Muzzyja totalni muzicki antitalenat (npr).

Dakle: hoce sada neko da konacno iznese cinjenice - za sta je SGI dobar ???
 
Poslednja izmena:
Dobar je zbog svoje arhitekture. To je masina projektovana za 3D, kompositing, specijalne efekte i sl.
Svi programi su radjeni za nju, optimizovani za procesor, graficki podsistem i sl.
Nema problema oko kompatibilnosti i sl.
Tehnicka podrska je neuporedivo bolja jer svi imaju istu ili slicnu masinu.

Tek je u zadnjih par godina PC preuzeo dominaciju zbog ogromnog skoka performansi.

Postoji jedna jako bitna stavka a to je cena posla.
Na zapadu sve ima realnu cenu. Dobar Canon siroki zum objektiv za HD kameru kosta oko 30 - 50 000$. Za studijsku, tj. onu kojom se snimaju TV prenosi i do 120 000$. Samo sto taj ima 87x opticki zum sa stabilizacijom.
Ali zato sekund reklame na Super Bowl-u kosta 50 000 - 200 000$, pa vi vidite da li se isplati.
Parce stakla i metala. Ali to kosta zato sto se to moze bez vecih problema isplatiti.
Isto tako i kompovi i programi. Skupi su, na prvi pogled, ali se brzo isplate, ako se ima posla, jer su cene tako i podesene da se moze zaraditi na njima.
To je kapitalizam, i to sve savrseno funkcionise.
Ali ko ce u ovoj sirotinji od zemlje da ulozi u bilo sta sto nije kamera ili rasveta. Znaci, nesto sto se ne moze nadomestiti.
Kod nas se software ne placa, ili se u najboljem slucaju kupi jedan kutija prosle verzije, koja stoji kod gazde u kancelariji, i ne pipa se.

U takvom okruzenju je normalno da se sve radi pomocu stapa i kanapa, pa se u masi agencija i danas radi na Celeronima 1Ghz sa 512 mega memorije ili cak 256 dizajn, 3D i sl. Sve to na budjavim samsung 17'', i software-u koji vredi 20-30 000$.

U takvom okruzenju je normalno da prednosti koje nudi SGI ne mogu da dodju do izrazaja.
Dakle, SGI, recimo Octan radi kompositing takvom brzinom koju ja sa svojim, teorijski jacim racunarom ne mogu da postignem.
Zasto, ima takvu arhitekturu, memorijsku magistralu i ceo sistem projektovan da radi kompositing videa, to mu je posao, zato je i napravljen.

PC je kancelarijska masina, koja je, realno gledano, zahvaljujuci razvoju igara prerasla u "devojku za sve".
I kao takvoj se ne moze ocekivati neka velika optimizacija.
Pogledajte samo igre za PSX 2 poput Grand Tourismo 2, ili Devil May Cry, Metal Gear Solid 2 i sl. Sta je sve uradjeno sa procesorom na smesnom taktu i grafickoj sa 2 MB memorije....

Isto je i sa SGI masinama.
Kada se kupuje neki ozbiljan software, recimo Discreet HD editing i kompositing programi, Inferno, Flame i sl, masine su obicno uracunate u paket, ako ih korisnik vec nema.
Kad je budzet filma ~100 000 000$, da li je bitno da li ce komp kostati 4000 ili 40 000$....
Na zapadu se top performansama i kvalitetom kupuju klijenti, a ovde kod nas dampiranom cenom i pricom.
 
za milanbb

Problem ove zemlje je sto SVI znaju SVE a niko u stvari ne znam nista, ili zna jako malo.
Klinci nista ne rade, osim sto igraju igrice.
Koliko imamo razvojnih timova koji rade nesto? Skoro nijedan. Nismo napravili ni jednu ozbiljniju igru, software, nista, ili nesto sto se na prste moze nabrojati.

Najzad, ko je pricao o muzici. Ja nisam. Mada ni za to nisam antitalenat.
Meni je samo glupo kada neko ko je potpuna pojmara, nije nikada seo za SGI, pocne da pljuje nesto o cemu najblaze receno, nema pojma.
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
Ne drzim predavanje vec iznosim svoj stav o tome, a o silikoncima znam dovoljno da mogu da kazem da nisu za igranje. Ti si ih ovde pomenuo iz ne znam kog razloga, jer ne spadaju u kategoriju racunara o kojima je rec ovde.

Eto, vidi se da nikad nisi seo za neku takvu masinu. Nemas pojma kako je gotivan osecaj kad igras igru tipa tetris na masini koja je kostala ili kosta vise od vecine kola po gradu. :D Mada tek sa pasijansom krece prava zabava, da keva ima nesto da igra. :D :D


Drugo, ti uporno uporedjues quad i cluster resenja sa ovim sto sam ja naveo. Koja je poenta? Uporedjues 2 totalno neuporedive klase :). Ja sam naveo nesto sto je manje/vise priustivo a ne resenja koje ni Hollywood ne moze da priusti ;).

Ko je spominjao cluster? Origin sa npr 64 procesora je jedna masina, sa jednom instancom IRIXa i jednim memorijskim prostorom. Da, tacno je da na PCu o tome nema govora, cak i 4 procesora imaju sumnjivu upotrebnu vrednost. Inace resenje sa nekim starijim Originom je VRLO priustivo, za iste pare dobijes brzinu kao kod nekog dual-quad P4 Xeon, uz sitan dobitak kao sto je stabilnost.


Trece, koja je to zahtevnija aplikacija za racunar od renderinga? Brzina rendera direkno zavisi od brzine sistema i njegove konfiguracije i arhitekture? Dakle sta ima sto vise opterecuje sistem od renderinga (pogotovo renderinga holivudskih scena)?


Pa, ima mnogo primena koje su zahtevnije od renderinga. Recimo, rendering ne opterecuje intenzivno memorijski transfer. A zahtevniji poslovi su npr resavanje parcijalnih diferencijalnih jednacina (kojom oces metodom), simulacije elementarnih cestica, razliciti Monte Carlo metodi, klimatologija, seizmologija itd. Dokaz da rendering nije bas tako zahtevan jeste cinjenica da ga je moguce raditi na mrezi radnih stanica dok se neke od stvari koje sam naveo gore mogu raditi iskljucivo na vrlo jakim serverima ili superkompjuterima, ne samo zbog ogromne FP zahtevnosti vec i potrebe za velikim memorijskim transferom (reda desetina i stotina GB/s na matorim masinama, reda TB/s na novjim).


Nemoj samo da ovo shvatis kao nameru da ti ja nesto pametujem ili ulazim u svadju sa tobom! Strasno mi je drago sto imas uslova da radis na SGI masinama i sto ocigledno o tome imas znanja. Znaci, samo opusteno, normalna diskusija.

poz!

Ma samo opusteno. Inace nabaviti dobru SGI masinu nije tako skupo kao sto izgleda. 1000e je sasvim dovoljno za udoban rad. Nije bas jeftino, ali nije ni babaroga, narocito kad se pogledaju cene novih grafickih kartica. :-devil-: :p
 
Ji 4Tze je napisao(la):
@MadTexel, jel moze neka fotka te tvoje i caletove masine? i iznutra, naravno :D ... da malo balavimo :)

Moje moze, caletove jok. Pa nisam (toliko) lud da samo zbog slikanja gasim i rastavljam masinu za posao. Cim uslikam okacicu ovde fotkice pa vi gledajte, balavite, d**ajte, sta ko voli. :) :p :D
 
milanbb je napisao(la):
Ah divna stara vremena, sada bih ja mogao da krenem da pricam o mojoj Amigi4000 i bla bla bla i da vas podavim kako je to bila predivna masina i kako nemate pojma,... samo sto bi onda otisli u solidan offtopic u koji ste vec davno zagazili.

Ako je smisao svega da nam objasnite da je SGi tako jako mnogo dobra masina, onda nam recite i ZASTO!, zasto bi sada ja (hipoteticki) trebao da uzmem SGI ako zelim da se iskljucivo bavim 3D-om ili composingom ?

i @testthenext - najlakse je skociti Muzzyju u bubrege sa pricom - rendas kocke i case... to je odlican argument ali isto tako totalno nevezan za ovaj topic! ako ces da ga kritikujes za poznavanje hardvera - onda tako i uradi, jer verujem da si ti u odnosu na Muzzyja totalni muzicki antitalenat (npr).

Dakle: hoce sada neko da konacno iznese cinjenice - za sta je SGI dobar ???

Zasto su SGI masine dobre? Za pocetak, pravi ih jedna firma pa nema majmunisanja oko kompatibilnosti. Delovi koji prave partneri su serftifikovani tako da rade 100%. Banalan primer su hardovi, uglavnom ce raditit svaki SCSI, ali za sertifikovani si siguran da ce da radi. Zatim, tu je daleko bolji operativni sistem (IRIX, odavno 64b, podrzava ogroman broj procesora i ogromnu kolicinu memorije). I sada, glavno. Sve SGI masine imaju daleko bolju arhitekturu od bilo kojeg PCa. Da ne bi bilo puko teoretisanje navescu nekoliko primera.

O2: masina ima UMA arhitekturu, znaci za sve se koristi jedna memorija. Iako je to usporenje za stvari tipa krckanje brojeva ili zestoki 3D, za video i kombinaciju videa i 3D je super jer se video moze direktno mapirati na objekte (nema potrebe za kopiranjem u memoriju graficke). Osim toga, O2 je imao specijalizovan cip (ICE) koji je bio vektorski procesor i imao je brzinu od oko 1000 MIPSa za obradu bajtova, sto je krajem 1996. bila impresivna brzina. Taj cip je sluzio za obradu videa, razne efekte itd i neki programi su ga direktno koristili. Mozda to moze da objasni zasto jePhotoshop 3 O2 R5000 skoro 30x brzi od P5 133 kad se radi Gaussian Blur (konvolucija, separable filter).

Octane: cross bar arhitektura, umesto deljene magistrale postoji cip koji direktno uspostavlja vezu izmedju 2 uredjaja i taj propusni opseg garantovan sto je za video vrlo bitno. A posto je taj propusni opseg poprilican i mnoge druge zahtevne aplikacije kao CAD i simulacije to umeju da iskoriste. Takodje, izmedju graficke i video kartice postoji direktna veza tako da se video moze direktno poslati grafickoj na obradu i onda na izlaz bez da opterecuje magistralu.

320 i 540 (x86): slicna prica kao sa O2. 540 iako ima 5 godina moze da izadje sa stvarima sa kojima bi sve ostale x86 masine crkle, iako su na papiru drasticno brze. Recimo moze da ima 1 GB tekstura na sceni.

Onyx: prvi Onyxi (1993-1996). cak i sa R4400 procesorom mogu u odgovarajucim konfiguracijama da izadju na kraj sa po preko 100 MB/s videa real time. Iako je taj sistem na papiru daleko slabiji od nekog P4 sa DDRom, probaj na tako necem da radis sa 2-3 PAL kanala uzivo bez izgubljenih frejmova. Malo teze. O nekim novjim Onyxima ne bih mnogo. Desetine ili stotine procesora, jedan graficki sistem izlaz na 8 monitora, u sistemu ih moze biti i po 8 komada (znaci 64 monitora), frame buffer reda par stotina MB po pipeu, 1GB samo za texture...

Origin 2000/3000: fantasticna skalabilnost, stotine procesora u jednoj masine (NE klaster), stravican memorijski transfer i ogromna kolicina memorije. Kad se na to doda graficki podsistem dobija se Onyx2/3/4 i to je nesto sa cim PC ne moze da se meri jer iako Onyx4 ima ATI graficke cipove on ima neuporedivo veci memorijski transfer i procesorsku snagu

Generalno za sve radne stanice. One su radjene kako treba, nisu krpljene kao PC. Kad pogledas malo bolje, za neki posao na PCu treba ti visestruko jaca masina od deklarisane da bi to zaista radilo. Da ne govorim o tome da u malu masinu kao sto je Octane moze da se stavi 8GB memorije sto vrlo prija kada se radi sa velikim slikama. Jednostavno, te masine su pravljene da rade posao, za razliku od PCa koji je pravljen da se demonstriraju razne stvari koje su najcesce bar u prvoj generaciji neupotrebljive za bilo sta ozbiljno sem za lepe i sarene demo i prezentacije.
 
Kao profesionalni dizajner, moram da se slozim s tim da su SGI mashine zakon i da sam oduvek zeleo da imam jednu - pogotovo kada sam probao O2 jos davne 1998.

Sa druge strane gledajmo realno - ako se zanimate DTP-om, ima smisla kupiti Mac - vecina profesionalaca ga koristi zbog kompatibilnosti, stabilnosti i svega ostalog sto daju SGI mashine. Ako se zanimate 3D-om, ima smisla imati SGI mashinu za modeling, a za rendering koristiti gomilu PC makina - ako pratite novosti sigurno ste videli da je cak i ILM presao na opteron "rendering polja" - ******, jeftinije je...

E sad, malo za nas smrtnike - vecina studija u ne-zapadnim zemljama koristi PC za 3D grafiku, video editing i Mac za DTP (u poslednje vreme i Mac posustaje pred PC-jem). Fazon je u parama - jednostavno nema nikoga ko ce da plati 100K dolara za reklamu. Naravno, ti PC koji se koriste u velikim studijima (ovde kod mene u Moskvi npr.) su sasvim razliciti od onoga sto koristimo kod kuce - specijalizovane stanice za 3D grafiku su obicno dual xeoni, sa quadro ili wildcat karticama, 2+ Gb rama, stanice za video editing su sa Matrox Digisuite/Targa karticama i scsi raid sistemima sa po 400+ Gb. Sada ce neko pitati - pa te masine kostaju skoro kao i SGI mashine, wtf? Najsmeshnije je to shto te mashine mogu lako da se sastave i u shklj zemljama, a da ne pricamo o ushtedi koja se pojavljuje kada se koristi piratski softver (Russia style), shto nikako ne bi moglo da se izvede na SGI kompovima - sad but true...
 
Poslednja izmena:
testthenext je napisao(la):
za milanbb

Problem ove zemlje je sto SVI znaju SVE a niko u stvari ne znam nista, ili zna jako malo.
Klinci nista ne rade, osim sto igraju igrice.
Koliko imamo razvojnih timova koji rade nesto? Skoro nijedan. Nismo napravili ni jednu ozbiljniju igru, software, nista, ili nesto sto se na prste moze nabrojati.

Mislim da nisi u pravu, veci problem ove zemlje je sto nema para da projekti nose nase ime i da se radi kako valja. Mnogo projekata ETF-a u NS je pod okriljem NIT-a otislo u beli svet i sada patente drze Nemci i ko zna ko. Ljudi odavde rade parsere za Word, PDF, Excel dokumente na Java mobilnim telefonima koje Siemens otkupljuje za male pare - a da ne pricam o gomili belog intelektualnog roblja koje radi za ostale strane firme.

Klinci danas mogu samo da sanjaju da ce njihovi roditelji jednog dana imati da im daju 10000 dem za neku besnu Amigu4000 sa OpalVisionom, Tocattom, i VLabom pa ce moci i nesto da nauce o 'velikom poslu' i da ce na kraju taj novac moci i da vrate kroz posao. Obicno se cela prica zavrsi sa terorisanjem i iskoriscavanjem od strane nekog 'emientnog strucnjaka' koji je nekada (eto) imao para za besne masine. Naravno od ucenja zanata uprkos kuknjavi - nece biti nista... jer ipak treba eliminisati svaku mogucu konkurenciju. Toliko o motivaciji za nesto vise od Doom14234...

Tacno je da se mnogi guraju da budu najpametniji i da sve znaju, ali je isto tako cinjenica da vecina ljudi koji zaista nesto znaju imaju pristup "e ja sam baja a vi ste smotani/glupavi/pojma nemate" umesto da im je pristup fer i korektan.

Hvala za odgovore po pitanju hardvera....
 
Poslednja izmena:
Nazalost vecina ljudi koji znaju neshto ili sede u SCG i rade samostalno neke reklamice da prezive ili su vec odavno zapalili preko grane... Ne znam da li se neshto izmenilo za ovih 5 godina, ali ranije je uvek bio fazon "ajde da odradimo neku kompjuternu reklamicu: nacicemo nekog klinca da nam sve to nacrta, platicemo mu 200 maraka, a ostalih 10 000 maraka budzeta cemo sebi u dzep"...
 
Pa otprilike je tako. Mada je u poslednje vreme situacija malo bolja. Ono ako uleti malo veci projekat moze lepo da se uzme kes :) Mada je veci problem komercialne strane (naci nekoga ko ce da plati za to nesto stvarno koliko vredi) nego npr tehnicke da li to neko ume da uradi. Jer kada ja nesto ne umem da uradim lako navatam nekoga ko ume bas to da uradi i podelimo kes..
 
testthenext je napisao(la):
za milanbb

Problem ove zemlje je sto SVI znaju SVE a niko u stvari ne znam nista, ili zna jako malo.
Klinci nista ne rade, osim sto igraju igrice.
Koliko imamo razvojnih timova koji rade nesto? Skoro nijedan. Nismo napravili ni jednu ozbiljniju igru, software, nista, ili nesto sto se na prste moze nabrojati.

Najzad, ko je pricao o muzici. Ja nisam. Mada ni za to nisam antitalenat.
Meni je samo glupo kada neko ko je potpuna pojmara, nije nikada seo za SGI, pocne da pljuje nesto o cemu najblaze receno, nema pojma.

Da, Srbi su velike pametnice to je odavno poznato, ali veci problem su ljudi kao ti, koji sede sa strane, dobacuju i kukaju.

Sto ne otvoris neki stududio sa jakom opremom pa raspises konkurs? Mislis da nema "klinaca" i ljudi koji nesto znaju? ...

Rekao sam lepo da mi je 3d hobi, to ce i ostati.

Drugo, niko ovde nije rekao da je SGI los, spor ili sta vec. Razmatramo sta je to za uolzeni novac isplativije, i u kojim to oblastima SGi ne moze da se poredi sa PCem (naravno sve do granica PC-a koji moze da se uporedi sa nekim SGi-em).

Extra preterujes, i nije mi jasno zasto si me napao takvim stavom.
 
Poslednja izmena:
MadTexel je napisao(la):
Eto, vidi se da nikad nisi seo za neku takvu masinu. Nemas pojma kako je gotivan osecaj kad igras igru tipa tetris na masini koja je kostala ili kosta vise od vecine kola po gradu. :D Mada tek sa pasijansom krece prava zabava, da keva ima nesto da igra. :D :D

:D Verujem! :type:

MadTexel je napisao(la):
Ma samo opusteno. Inace nabaviti dobru SGI masinu nije tako skupo kao sto izgleda. 1000e je sasvim dovoljno za udoban rad. Nije bas jeftino, ali nije ni babaroga, narocito kad se pogledaju cene novih grafickih kartica. :-devil-: :p

Koji SGi moze da se uzme za 1000e? Aj navedi da vidimo sta moze od PC-a da se sklopi u toj klasi. (pricamo naravno samo o masinama bez monitora? :) )

poz.
 
Nazad
Vrh Dno