Šta je novo?

SENZACIONALNO: Starcraft history '96-'98

Slicna slika prvoj iz Early 1996 je bila u svetu komjutera, pre izlaska igre. Kasnije sam se s vremen na vreme pitao sta je to kad je starcraft potpuno drugaciji. Sad mi je jasno. ;)

Fine slike. :)
 
igra je super ispala, s obzirom na shta je sve mogla da lichi...

znachi, svaka im chast... neki drugi bi izbacili 'polupechen' proizvod dve godine ranije, a ovi su usavrshavali dok nisu napravili remek-delo...
 
xvoodoo je napisao(la):
igra je super ispala, s obzirom na shta je sve mogla da lichi...

znachi, svaka im chast... neki drugi bi izbacili 'polupechen' proizvod dve godine ranije, a ovi su usavrshavali dok nisu napravili remek-delo...
E to se moze kad imas gomilu para!mada, videcemo hoce li nastaviti s tom politikom s obzirom na cinjenicu da su pod konstantnim pritiskom od strane izdavaca (Vivendi( sa pozuruju izbacivanje novih igara
 
Steta sto su smanjili broj detalja. Verovatno zbog brzine. Slazem se igra je suvo dranje. Mogli bi da se potrude i oko nastavka.
 
Starcraft je klasicna patern igra i igra se na stopericu.
Istina da sam je igrao 12 meseci, ali je strategija za srednju skolu (14-18godina).

Ako ne promene matricu koja se odnosi na resurse/mapu/jedinice, opet ce biti patern igra.
 
za srednju skolu ?
hah smeshno stvarno
pogledaj kako igraju pro igrachi iz koreje,ono se vezhba po 7-8 sati dnevno,sve je vazno,resursi razvijanje,kontrola mape,scoutovanje
plus moras imati vrlo veliku brzinu (apm oko 250-300=250-300 akcija u minuti) tj on klikne 5 puta u sekundi pa vidi da li je to igra za srednju skolu ?

sto se tiche pravljenja sc-a,krenuli su da prave warcraft 2 u svemiru,ali se to nije svidelo fanovima pa su zbog toga pocheli da menjaju stvari,i na nasu srecu napravili najbolju igru do sad na PC-u
 
http://www.broodwar.co.yu/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=1 <<< o blizzardu i kako je teklo pravljenje starcrafta

za laxduke-a
Otkud ti to da je starcraft igra za srednju skolu? Igra je toliko popularna da je igraju apsolutno svi uzrasti, sa preko 18god. pa na gore najvise. Ovo tvoje vidim samo kao neupucenu provalu.
 
[G]H1ghLANdeR je napisao(la):
za srednju skolu ?
pogledaj kako igraju pro igrachi iz koreje,ono se vezhba po 7-8 sati dnevno,sve je vazno,resursi razvijanje,kontrola mape,scoutovanje
plus moras imati vrlo veliku brzinu (apm oko 250-300=250-300 akcija u minuti) tj on klikne 5 puta u sekundi pa vidi da li je to igra za srednju skolu ?

Pa to i lax kaze, fizicka vezba. :)

Highli, SC se svodi na sablon, ako on ovo ti ono, ako on promeni u ovo ti ono. Pa ko bude brzi, toliko da drugi ne stigne da reaguje, taj pobedjuje.
Znaci, brzina, a fore moze svako pametan da nauci vrlo brzo.
7-8 sati dnevno vezbe ?
Mozes da se ne slozis sa ovime, ali razmisli, kad je nesto novo uradjeno u SC, nesto sto se nije videlo do sada ?
Mozda pre 5 godina, od tada, samo se igra i utrkuje, pa ko ima vise APM :)

Pozdrav!
 
Slazem se sa Sasa. Igra sam je nekoliko godina i potrosio para mogao sam da kupim novi komp. Mozda nije za ovaj post ali cu da dodam. Zao mi je sto nisam probao C&C. Cini mi se da je za nijansu bolji za multiplayer. :)
Pozdarav.
 
Sasa je napisao(la):
...
Pa to i lax kaze, fizicka vezba. :)

Highli, SC se svodi na sablon, ako on ovo ti ono, ako on promeni u ovo ti ono. Pa ko bude brzi, toliko da drugi ne stigne da reaguje, taj pobedjuje.
Znaci, brzina, a fore moze svako pametan da nauci vrlo brzo.
7-8 sati dnevno vezbe ?
Mozes da se ne slozis sa ovime, ali razmisli, kad je nesto novo uradjeno u SC, nesto sto se nije videlo do sada ?
Mozda pre 5 godina, od tada, samo se igra i utrkuje, pa ko ima vise APM :)

Pozdrav!

Nisi ni sam svestan koliko nisi u pravu. Ne razumem zasto pricas nesto u sta se debelo ne razumes. Pogledaj danasnje replay partije i videces koliko se drugacije igra nego sto se igralo u pocetku. I igra uopste nije sablonska, ima milion replaya na netu a ja jos nisam video dve iste partije. Ima strategija, mnogo trikova ali svaka partija je nesto novo.

I Starcraft je daleko bolji od C&C svakog serijala, sto najbolje dokazuje broj ljudi koji danas igra sc i njegova popularnost u svetu. Koja strategija je i dan danas najigranija? To nije slucajnost vec odraz velikog kvaliteta ove igre.

To sto se igra brzo, sto je sve bitno i strategija i brzina i citanje taktike protivnika govori samo koliki je takmicarski nivo ove igre, ona je u koreji recimo zvanicno sport. Po toj tvojoj logici onda se i za sah moze reci da je sablonski, imas otvaranja, varijacije, citanje protivnikove igre a opet je svaka partija odraz kreacije i snalazljivosti. Da bi sve ovo shvatio moras da igras Starcraft i da izadjes iz nivoa newbie igraca.
 
[G]H1ghLANdeR je napisao(la):
za srednju skolu ?
hah smeshno stvarno
pogledaj kako igraju pro igrachi iz koreje,ono se vezhba po 7-8 sati dnevno,sve je vazno,resursi razvijanje,kontrola mape,scoutovanje
plus moras imati vrlo veliku brzinu (apm oko 250-300=250-300 akcija u minuti) tj on klikne 5 puta u sekundi pa vidi da li je to igra za srednju skolu ?

sto se tiche pravljenja sc-a,krenuli su da prave warcraft 2 u svemiru,ali se to nije svidelo fanovima pa su zbog toga pocheli da menjaju stvari,i na nasu srecu napravili najbolju igru do sad na PC-u

Da li si procitao ono sto si napisao, ili nisi ni mislio na to kada si kucao?
Ajde od pocetka...
Vezba od 7-8 sati dnevno za sta?
Imas mapu, na primer 64x64 small, i obicno ste postavljeni po dijagonali.
Otvaranje je koliko se secam 2m30s za barake, 3 marinca i 5 radilica.
To je uvod i uvek je isti, onda krece ili A1, ili A2 ili A3.
Ako krenes na vazduh, onda je B1, B2, B3, ili kopneno formatiranje sa C1, C2, C3.
Ax Bx Cx su paterni napada koje sam razvio jos 1997 u igraonici DKG protiv ekipa koje su tamo igrale, a vecina njih su posle cinili prvi tim YU u SC-u.
Ti paterni napada se i dan dan koriste u netu, sto ne znaci da su ih oni uzeli od mene, nego su najlogicni za koriscenje u napadu.
Sve ovo ukazuje da je igra linerana strategija ciji je uvod isti i svodi se na brzinu mikromenadzmenta i poziciju na mapi.
Sto se tice kliktaja od 5 puta u sekundi, pokusaj da samo u mestu klikces sto brze mozes a da ne pomeras misa.
Ako uspes da nesto uradis, tj nesto naredis da se radi, popravlja, pomera/krece ili napada sa 5 kliktaja u sekundi a da nista ne zabrljas onda ti sledi svetska slava.
Ja ne verujem u te babaroga price za male igrace.
Sve stvari koji si naveo su sastavni deo igre (resursi, razvijanje, kontrola, logistika i napad+odbrana).
Nema tu neke velike mudrosti, zbog toga je sama igra cisti patern.
Ako oces da se oprobas u ozbiljnoj real-time strategiji pokusaj da igras Total Annihilation.
 
niple je napisao(la):
http://www.broodwar.co.yu/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=1 <<< o blizzardu i kako je teklo pravljenje starcrafta

za laxduke-a
Otkud ti to da je starcraft igra za srednju skolu? Igra je toliko popularna da je igraju apsolutno svi uzrasti, sa preko 18god. pa na gore najvise. Ovo tvoje vidim samo kao neupucenu provalu.

Kategorija "Srednja skola" je za igrace strategija koje su srednje komplexnosti, ne odnosi se na godine.

To sto vidis kao neupuceno provalu mozemo da testiramo.
Ako si ozbiljan da odigras jedanu partiju 1vs1, ti napisi PM.
Iako nisam igrao igru ~6 godina, ne verujem da ce mi trebati vise od dan da se prisetim.
 
Nisi ni sam svestan koliko nisi u pravu. Ne razumem zasto pricas nesto u sta se debelo ne razumes. Pogledaj danasnje replay partije i videces koliko se drugacije igra nego sto se igralo u pocetku. I igra uopste nije sablonska, ima milion replaya na netu a ja jos nisam video dve iste partije. Ima strategija, mnogo trikova ali svaka partija je nesto novo.

Sta se drugacije igra?
Naravno da je svaka nije ista, ali da je isti nacin na koji su dosli do konfliktne situacije?
Strategija za tu igru ima ~40 za svaku rasu, sto je srednji nivo komplexnosti.

I Starcraft je daleko bolji od C&C svakog serijala, sto najbolje dokazuje broj ljudi koji danas igra sc i njegova popularnost u svetu. Koja strategija je i dan danas najigranija? To nije slucajnost vec odraz velikog kvaliteta ove igre.

Da nije mozda to isto kao Quake2 i Quake3?
Q3 je mnogo popularniji od Q2 zbog toga sto novajlija lakse ulazi u fazon, i generalno je mala vremenska razlika izmedju pocetka i pruzanja prvog otpora.
Da nije mozda CS popularniji isto, ili tu bilo koji pocetnik moze da upuca HS profi igraca sa 300m kroz kutiju iz okreta.
U Q2 igri to nije moguce, da bi pocetnik dostigao profi igraca mora da vezba i do 24 meseca aktivno dok bi ovaj morao da povuce rucnu i dozvoli mu da ga ovaj stize.
U Q2 pocetnik jednostavno NE MOZE da ubije profi igraca, dok u CS moze?
Ili je CS mnogo popularan, ili je nivo kompexnosti spusten da gadja sire narodne mase?

To sto se igra brzo, sto je sve bitno i strategija i brzina i citanje taktike protivnika govori samo koliki je takmicarski nivo ove igre, ona je u koreji recimo zvanicno sport. Po toj tvojoj logici onda se i za sah moze reci da je sablonski, imas otvaranja, varijacije, citanje protivnikove igre a opet je svaka partija odraz kreacije i snalazljivosti. Da bi sve ovo shvatio moras da igras Starcraft i da izadjes iz nivoa newbie igraca.

Sah ostavi za neku drugu raspravu, ne mesaj mudrost sa igrom.
Poslednju recenicu ostavljam Sasi da ti odgovori...
 
Total Annihilation je deset puta ozbiljnija i teza strategija od SC. Gotovo se nikad ne zna sta ce neprijatelj da koristi za napad i iz kog pravca ce da dodje (desant, podrska iz vazduha, dalekometna artiljerija).

Moj favorit je recimo Ground Control, gde je vazno koordinirati razlicite jedinice i u odbrani i u napadu.

SC je odlicna ali moje je misljenje da je to ipak malo plitka igra...
 
Highli, SC se svodi na sablon, ako on ovo ti ono, ako on promeni u ovo ti ono. Pa ko bude brzi, toliko da drugi ne stigne da reaguje, taj pobedjuje.
Znaci, brzina, a fore moze svako pametan da nauci vrlo brzo.

pa to je fakat sa svakom RTS strategijom a ne samo sa SC... u tome i jeste problem.. SC je bio prava evolucija sve kasnije je samo varijacija na temu
 
Sasa je napisao(la):
...



Pa to i lax kaze, fizicka vezba. :)

Highli, SC se svodi na sablon, ako on ovo ti ono, ako on promeni u ovo ti ono. Pa ko bude brzi, toliko da drugi ne stigne da reaguje, taj pobedjuje.
Znaci, brzina, a fore moze svako pametan da nauci vrlo brzo.
7-8 sati dnevno vezbe ?
Mozes da se ne slozis sa ovime, ali razmisli, kad je nesto novo uradjeno u SC, nesto sto se nije videlo do sada ?
Mozda pre 5 godina, od tada, samo se igra i utrkuje, pa ko ima vise APM :)

Pozdrav!
ne znash :p
ovo odgovaras ko onaj topic na ruru o wc3-u ?
evo ti i primer,bas negde pre 2 godine za bozic,svi su bili odusevljeni,partija chini mi se boxer vs britney_spears(2 koreanca)
boxer je na ulaz u bazu zaglavio 2 radilice a iznad je postavio baraku tachno tako da se te 2 radilice ne vide,te zerg za zerlinzima nije mogao da napadne i da udje u bazu..
to je samo jedan primer,razlichite stvari vidjamo svakog dana..
sc nije shablon,ali necu se vise ovde raspravljati sa ljudima,jer ste igrali sigurno single i par partijama sa kolegama/prijateljima
 
Laxduke, Sasa i Major Che (pogotovo za Total Annihilation :)) su apsolutno u pravu.
Nesto slicno sam tvrdio i za WarCraft 3. Postoje mnoge daleeeko, neuoredivo ozbiljnije strateske igre kao TA, Civ (bilo koji), Warhammer-i, Battle Isle-ovi itd. itd. Mislim i ja sam se zanimao StarCraftom na Battle netu, ali kad se izvale pristupi to jednostavno smori. Znao sam sve to napamet i kao budala ponavljao iz partije u partiju, iskljucivo sa Protosima :mrgreen: StarCraft je odlicna igra, ali neki su se izgleda uvredili i shvatili Laxovu konstataciju kao napad na svoje licnosti. StarCraft kad se uporedi sa recimo Civom 3 zaista deluje kao srednja skola.
Naravno, neko voli i srednjoskolke :banana: :hump:
 
I ja cu ovim postom zavrsiti svaku raspravu jer sam se uverio da je vecina ovde igrala starcraft u single only modu, a multi je mozda par dana videla mada ne verujem.

Sto se civilizationa i total anihilationa tice porediti ih po kvalitetu sa najboljom strategijom svih vremena je smesno. Starcraft je zanimljiviji, dinamicniji, i u najmanju ruku 2x bolji od ovih strategija. Odigrajte momci ili pogledajte kako se igra starcraft na netu , znaci u multiplayer modu. ja cu vam postovati replay mene vs laxduka posto odigramo partiju, PM je poslat:)
 
Sto se tice kliktaja od 5 puta u sekundi, pokusaj da samo u mestu klikces sto brze mozes a da ne pomeras misa.
Ako uspes da nesto uradis, tj nesto naredis da se radi, popravlja, pomera/krece ili napada sa 5 kliktaja u sekundi a da nista ne zabrljas onda ti sledi svetska slava.
Ovo je dobro. :)
 
niple postuj replay obavezno :)
isto sve igre iz c & c serijala su dosta loshije od blizardovih strategija
igrao sam generalse,presao single i igrao 2-3 puta u multiju,jednostavno nije zanimljivo
nema brzine,nema mirca,stvar je da napravis counter jedinice i da napadnes..dosadno
 
haha, pa ljudi vi ste neverovatni, bez uvrede ali stvarno evo sad mi laxduke poslao pm u kome kaze da je igrao samo starcraft, ne i broodwar koji se danas igra. Lepo sam rekao da niste igrali ovu igru ili ste je igrali jako jako malo, jer da jeste ne bi ste ovako pricali. Broodwar je expanzija Starcrafta koja je dovela do savrsenstva ovu igru, uz patch 1.09b, ali je danas aktuelan 1.10 patch. Probajte ovu igru u multiplayeru ili bar pogledajte neki replay sa www.broodwar.co.yu/replays i verujte mi promenicete misljenje. Igre koje navodite nisu ni do ramena ni starcraftu ni warcraftu 3. I ovo nije misljenje nas dvojice ovde vec misljenje miliona korisnika koji igraju ove igre i svih uticajnijih svetskih igrackih magazina koji svrstavaju ove igre u Top10 igara svih vremena.

Ali svako ima svoj ukus, tako da uzivajte u igrama koje vi volite:)
Pozdrav!!
 
niple je napisao(la):
I ja cu ovim postom zavrsiti svaku raspravu jer sam se uverio da je vecina ovde igrala starcraft u single only modu, a multi je mozda par dana videla mada ne verujem.

Sto se civilizationa i total anihilationa tice porediti ih po kvalitetu sa najboljom strategijom svih vremena je smesno. Starcraft je zanimljiviji, dinamicniji, i u najmanju ruku 2x bolji od ovih strategija. Odigrajte momci ili pogledajte kako se igra starcraft na netu , znaci u multiplayer modu. ja cu vam postovati replay mene vs laxduka posto odigramo partiju, PM je poslat:)

1) svi ovde koji smo pricali smo igrali to itekako u multiplejeru. Svi. I na Battle.net-u i po igraonicama, itekako. Ali stvar je u tome da smo pricali o kompleksnosti igre, ne o dinamicnosti slicnim stvarima koje ti potenciras.

2) TA je najjaca Real-Time strategija svih vremena

3) 10€ na Vojvodu Lazu :mrgreen:
 
istina je da BW dodaje mnogo starcraftu kao strategiji toliko da je to maltene druga igra... izbalansiranost rasa je totalno drugachija... mada kao shto rekoh to je samo varijacija na temu... spominjanje C&C serijala u ovakvom kontestu je totalno neverovatno... taj serijal bih nazvao kao arkadna-strategija... jer su strateshki elementi ipak minimalni na bilo koji drugi spomenuti serijal
 
Sad vidim da niple pominje milione korisnika. Ograniceno i glupo...

To je kao da proglasavas reklamu za "Probavitu" za vrhunsko delo kinematografije, marketinga i sl...
 
To ko gluposti prica najbolje si pokazao pomenuvsi Total Anihilation kao najbolju strategiju pa onda jos i Ground Control. Zao mi je sto ti moram reci da nemas pojma o strateskim igrama, i ne bih se dalje upustao s tobom u raspravu jer kad ti nije dovoljno to sto je u svim svetskim magazinima Starcraft na prvom mestu i vrh u svetu strategija i sto je ova igra za razliku od tvoje gore navedene dve jos uvek aktivna i igra se na battle netu kao pre 5god. kad je izasla, onda sta vise da kazem. Dakle broj korisnika se nije smanjio, a nacin igre se menja iz godine u godinu, i skill je na daleko visem nivou, strategija ima vise, ima novih trikova, dakle nista kao sto neki ovde tvrde. Ti decko nemas pojma o starcraftu, ako o necem vec pricas budi upucen u to. Ja sam tvoje omiljene strategije presao i uzduz i popreko i vratio se sc-u jer sam se uverio da je bolji.

Odigracemo lex i ja u cetvrtak neku partiju i to starcrafta ne broodwara, ali se nadam da ce se on uveriti da nije u pravu u svojim tvrdnjama. Vi ostali uzivajte u zabludi, samo mogu da vam kazem da niste svesni kakvu igru ste propustili.
 
Nisam samo ja pomenuo TA kao najbolji RTS.

Ground Control je takodje nagradjivana strategija za koju je trebalo itekako skilla i koordinacije.

Presao sam i SC i BW i ne sporim da su igre odlicne.

A reci mi ko si ti? Nema te bas u MP izvestajima i SC/WC3 turnirima? Da je ovo ovde pisao Fenki pa da mu se oprosti, jer znam da igra odlicno sto je i dokazao, ali si ti jedan toliki anonimus i neznalica da je to neverovatno. Laxa si nazvao newbeijem, uhvatio se za jednu igru kao pijan plota, bas onako pocetnicki...
 
Presao sam i SC i BW i ne sporim da su igre odlicne

Vrednost i trajnost ovoj igri obezbedio je multiplayer, utisak ti nije potpun ako si odigrao samo single, onaj ko proba sc u multiplayeru na netu nikad nece pricati kao ti.

A reci mi ko si ti? Nema te bas u MP izvestajima i SC/WC3 turnirima? Da je ovo ovde pisao Fenki pa da mu se oprosti, jer znam da igra odlicno sto je i dokazao, ali si ti jedan toliki anonimus i neznalica da je to neverovatno. Laxa si nazvao newbeijem, uhvatio se za jednu igru kao pijan plota, bas onako pocetnicki...

Pa pogledaj naslov topica i vidi kako sam se uhvatio za ovu igru, neko je uradio topic, a neko usao u njega i poceo da pljuje po igri a pri tom je od igre video samo Starcraft bez Broodwar-a, znaci totalno neupucen lik. Reci za starcraft da je sablonski, da ima par fora kojima se ovlada i to je sve moze samo neko ko stvarno ne zna nista o ovoj igri, a to iritira one koji je igraju i znaju da nije tako. Bas pre neki dan sam gledao intervju Grrrr-a koji je 1999 bio jedan od najboljih i najpoznatijih sc igraca, koji je rekao da ono sto ga i dalje drzi i vezuje za ovu igru je to sto je i dalje uci i sto i posle 5godina njome nije ovladao, sto kad svoju igru vidi pre par godina i sada zna da bi jako lako dobio tog igraca iako je bio tada medju najboljima. E pa kad on ima takvo misljenje sto igra starcraft na najvisem nivou, sta ja tek da kazem koji sam woona za njega.

Ok ja sam anonimus i neznalica. U won. I Fenkija znam odlicno samo sto je on prestao da igra sc na netu.
 
Preterao si sa velicanjem SC-a. SC jeste sablonski u bozju mater i to se zna i to je ono sto je privuklo ljude igri tj. milione o kojima govoris. Da je AD&D ili neki slican pen&paper sistem jednostavan kao Counter Strike verovatno bi ga igralo mnogo vise ljudi... Zanimljivije je milion puta, kreativnije, pametnije... Al' jebiga, nece masa da misli o inicijativi, rollovima dajsovima vec samo nauci da kupi "kalas" i udri do zore...

Naravno o ukusima ne vredi raspravljati jer neki vole krljanje u Q3, neki kompleksnost Flashpoint-a, neki voznju...

Ti si pomalo kao Kuzmanovic iz SK, ako se nesto tebi ne svidja to je onda glupo i jadno a ako ti volis SC onda mi svi treba da ga naprasno zavolimo i srusimo izgradjeno misljenje o tome sta RTS treba da ima.

Nije vazno koliko puta kliknes vec sta kliktanjem postizes. A postizes mnogo vise igrajuci TA i kombinujuci razlicite pristupe nego ucenjem napamet kuda idu radilice i sta rade u trecem minutu dva mala zerglinga...
 
Nazad
Vrh Dno