Definitivno je problem u lose setovanim DNS zapisima sto je cesta greska.
Posto se tvoj Exchange server nalazi u LAN-u to znaci da imas tzv. splitted DNS servere. Spolja racunari pitaju DNS tvog provajdera, a u lokalu pitaju lokalni DNS server. Lokalni DNS server je instaliran na Exchange-u, jer Exchange trazi aktivni direktorijum za svoj rad, a aktivnom direktorijumu je neophodan DNS server.
Posto ti primanje/slanje mailova u lokalu radi savrseno, to znaci da je lokalni DNS server setovan kako treba. Nista cudno, uglavnom automatizovana instalacija i wizardi u windowsu taj deo posla zavrsavaju na odgovarajuci nacin.
Ono sto jeste cudno je tvoja tvrdnja da Exchange server ne salje mailove spolja. To bi moralo da radi, smtp protokol je poprilicno glup i ne postoji prepreka da Exchange server prosledjuje mailove na spoljne mail servere. Jedini problem moze biti firewall na kome je potpuno isecen saobracaj po portu 25.
E sad, druga je stvar da li ce ti mailovi na serverima rasutim po netu biti primljeni ili ce zbog zbrke za DNS zapisima biti okarakterisani kao spam i vraceni nazad.
Sta trebas da uradis:
1. proveri (metodom pinga od kuce) koja je javna adresa tvog mail servera; dovoljno ce biti da uradis 'ping mail.imetvogdomena.co.uk'. Ova adresa mora da se poklapa sa nekom od javnih adresa koje si dobio od provajdera za internet link u skoli.
2. proveri na firewallu da li si preslikao portove 25 (smtp) i 110 (pop3) na odgovarajuci nacin; znaci oba ova porta moras da preslikas sa lokalne adrese mail servera na javnu adresu.
3. proveri na firewallu da li si pustio saobracaj za exchange server po portovima 25 i 110.
4. proveri da li je MX record kod provajdera pravilno unesen, tj da li pokazuje na mail.tvojdomain.co.uk. Vrlo dobar sajt za proveru nalazi se na
http://www.dnsstuff.com/
poz.