Šta je novo?

S.T.A.L.K.E.R. 2

Znaci izgorio sam juce, izbacao mi neku unarc.dll error, sve moguce fikseve sa neta sam probao a onda se sjetim da sam novi ram u medjuvremenu stavio. Ugasim xmp i instaliralo se bez problema🙄
Aj da si jedini nego bas dosta njih ima takave neocekivane probleme jer ne znaju u kakvom je stanju sistem hardver/softver koji koriste. Meni jednom davno objasnio jedan serivser da je XMP zapravo neka vrsta polu legalnog overkloka, dok AMD i Intel priznaju frekfencije koje su navedene u specifikaciji procesora i da samim tim sistem treba pretestirati ako se izlazi iz tog okvira.
 
To da, imao sam teamgroup 2x8 3200 sigle rank, izvadio ih i ubacio gskill aegis 2x16 3200 dual rank, i sve je radilo cini se normalno. Pucanje igre koje je postalo sve cesce sam pripisivao samoj igri, zbog one price da je sve gore kako odmice igra, a i jos sam bio na 1.0.3. Sad cackam koliko moze bez greske, max joj je za sada 2933, 3000 ne moze bez obzira na tajminge i voltazu.
 
Mali update ako je nekom bitno, vezano za performanse na laptopu. Igra je sama postavila sve na high, sa skaliranjem tekstura uključenim. Za sada sve radi bez štucanja, nisam merio framerate ali ne primećujem nikakve dropove. Prešao sam onu uvodnu noćnu misiju i sad se peglam po zoni po danu sa nekim banditima. Ako ovako bude do kraja, meni je to ok.

Što se tiče same igre, sve je verovatno već rečeno. Ja sam stari STALKER fan, i ovo jeste pravi STALKER za sada, vrlo sam zadovoljan.
 
Prekjuče pokrenuo igru bez problema,juče neće pa neće,dodje do fertal loadinga od šadera i zablokira

Odem na ikonu od igre,desni klik i pokreni...izbacilo da će da preskoči šadere,opet igrao normalno

Al jedna druga stvar me kopka,bandit sa dvocevkom,opali dva metka,ja da ga roknem on opali treći metak i ubije me

I naravno da sam zaboravio save game pre toga svega,izgubio dva sata igranja ;P
 
1000001280.jpg
 
nvidia-ces-2025-performance-chart-v0-nvcdtcd5bmbe1.png
 
Zanimljiv primer Stalker kako šamara hardver:p

Ali da budem donekle fer igra je na starom 5.1 endzinu, sve vezano za hw akceleraciju renderovanja svetla i refleksija je u igri pogašeno ili ne radi na žalost. I nema RTXa već samo Lumen i to softverski...GSC ima još lufta da popale stvari :D

Ja sam kroz cfg nabudzio view distance, vegetaciju, senke trave, senke lampe, sredio refleksije da ne budu onako očigledno screen space i još tonu stvari, ali Lumen i dalje ne koristi hw kako treba i to nam je to za sada...
 
Zanimljiv primer Stalker kako šamara hardver:p

Ali da budem donekle fer igra je na starom 5.1 endzinu, sve vezano za hw akceleraciju renderovanja svetla i refleksija je u igri pogašeno ili ne radi na žalost. I nema RTXa već samo Lumen i to softverski...GSC ima još lufta da popale stvari :D

Ja sam kroz cfg nabudzio view distance, vegetaciju, senke trave, senke lampe, sredio refleksije da ne budu onako očigledno screen space i još tonu stvari, ali Lumen i dalje ne koristi hw kako treba i to nam je to za sada...
Mogao bi dati koji screenshot ako možeš ;)
Da vidimo kako to kod tebe izgleda.
Ne samara hardver, nego neoptimizovan Unreal Trash 5.
Zašto misliš da je UE5 trash? Neko ko se bolje razume u to od mene govori da će tek u sledećoj generaciji biti taman jer je za ove mašine prejak.
Šta treba uraditi da bi se optimizovao?
 
Unreal 5 je djubre nad djubrima.
Sve je lose uradio. Doneo optimizacije koje ne samo da su olenjile developere, vec su i same po sebi zahtevne a neefikasne, tako da sad imamo duplo zlo.
Svi studenti koji bi da se uplicu u gaming industriju sada zavrsavaju svoje studije uglavnom sa unrealom, i totalno su nespremni za druge engine, da ne spominjem da mozda naprave ili kolabriraju za neki inhouse engine sto je pre bila praksa.
Sheruju assette sto nije losa stvar sama po sebi, ali su zato sve igre sada iste.
Onaj mrljavi TAA koji mora da se koristi da bi neki drugi efekti uopste radili je poooosebna prica za sebe i postoji kao podforum na reditu.
Uvedu neku novinu u sam engine bez da su adresirali stare probleme. Ali to je ok, jer te novine ce mozda krenuti studio da koristi za 2 godine u nekom novom naslovu, kada ce se u stvari otkriti koliki su zaista krs. Ili mozda ne, jer stize AI generator tekstura.
Bice super, i dalje cu imati stutter i muljavu sliku, ali ce zato scena biti ozarena sa 1000 izvora svetlosti.

Ali marko, sta to pricas, pa unreal izgleda odlicno. I ne bas, ljudi mesaju engine tehnikalije sa samim dizajnom igre.
Oni koji su modelirali i osencili assette sami od sebe bi isto tako napravili u nekom svom engine-u ili u nekoj alternativi Unrealu. Unlity je jako slican po pitanju kvaliteta samog prikaza.

Jos jedino ostaje to da se kao igre sa njim prave brze. Da li zaista hocemo da nam devovi sklepavaju igre brze? Jer evo nas, u industriji kakva jeste gde je AAA naslov sprdacina i ocekuje se da izadje u pre-alfa stanju, za 70 $, da bi pojedinci sa ove teme prelazili tu igru sa "uzivanjem" iako prsava po svim savovima sudeci po nekoliko poslednjih postova gde vise ne sme covek ni da je update-uje.
 
Zanimljiv primer Stalker kako šamara hardver:p

Ali da budem donekle fer igra je na starom 5.1 endzinu, sve vezano za hw akceleraciju renderovanja svetla i refleksija je u igri pogašeno ili ne radi na žalost. I nema RTXa već samo Lumen i to softverski...GSC ima još lufta da popale stvari :D

Ja sam kroz cfg nabudzio view distance, vegetaciju, senke trave, senke lampe, sredio refleksije da ne budu onako očigledno screen space i još tonu stvari, ali Lumen i dalje ne koristi hw kako treba i to nam je to za sada...
Okači cfg :)
 
Nisam uz komp trenutno, ali išao sam po stavkama odavde i podešavao za sebe, tj za 4090 sa više vrama


Zatim ovo u konzolu za max LoD za objekte na mapi (ovde treba paziti na fps jer ga ubija)

Kod:
wp.Runtime.LoadingRangeArchitecture=50000
wp.Runtime.LoadingRangeBakedFoliageGrid=10000000
wp.Runtime.LoadingRangeHLOD_WM_Merged_Architecture=100000000
wp.Runtime.LoadingRangeHLOD_WM_Merged_HQ=100000
wp.Runtime.LoadingRangeHLOD_WM_Merged_Props=100000
wp.Runtime.LoadingRangeHLOD_WM_Merged_Terrain=1000000
wp.Runtime.LoadingRangeHLOD_WM_Merged_TreesEnv=1000000
wp.Runtime.LoadingRangeProps=50000
wp.Runtime.LoadingRangeTerrain=100000
wp.Runtime.LoadingRangeTreesEnv=100000

I lamp shadows/customization preko konzole isto sa nexus modsa
 
zavrsio sam i ja konacno igru sa krajem Stif. trebalo mi 2meseca da je zavrsim ali je vredelo :D
 
Skif završetak takodje, wow

Vrhunska igra, sa sve bugovima tu i tamo. Priča puna obrta i onako suptilno ti daje pravce ali da nikad nisi siguran da li si na pravom putu:) Lore igre i svega u njoj od tehnike i kako sve to radi - bruka.

1739055438373.png
 
24.6GB patch :D

xbox pc game pass
 
Spawn radius i dalje isti (100-200m), nema većih promjena u vezi A-Life (ne postoji). Trenutno igram Kingdom Come Deliverence 2 i sistemi iz te igre su za dva koplja iznad u odnosu na ovo.
Ovo kao da je UE5 indie game. Izgleda da će ovo samo moći moderi da poprave sa SDKom.
 
Ne znam šta da kažem drugo sem da je ovo prva igra koja me je posle Zelda BotW uvukla 300% da sam bukvalno zaluđen do mere zapostavljanja posla i porodice. Pre bih za karijeru odigrao ovakvih 5 bagovitih naslova nego gomile i gomile optimizovanih treš tripl ej naslova koji nam se već godinama serviraju Ubisoft i ostala đubrad.
 
dobro da sam odlučio da ne igram još dok se ne popegla sve
Ja sam krenuo da igram sa pretposlednjom verzijom pre ove 1.2, i do sada jedan jedini bag nisam doziveo, samo po neki frame drop na nekim glupim mestima. I sada sam ažurirao na 1.2 i sve mi ide super, da ne ureknem.
 
Ja igram od početka i prošao sam sve update-ove od prvog do 1.2.1. Prošle nedelje sam odlučio da krenem dalje u igri, ono kada treba da se javiš u SIRCAA. Do tog trenutka je bilo i uspona i padova. Nekada igram nedelju dana, igra ne pukne ni jednom. Nekada igra puca sama od sebe, ne mogu da sastavim 15 minuta. Primetio sam da ovo obično ima veze sa konkretnim mestom u igri. Do nekih mesta u igri je nemoguće doći zbog toga. Neke očigledne bagove su sredili, npr. otvaranje inventara (sanduka) u Rostoku je dovodilo do brzog pucanja igre. Ovo je samo jedan primer od mnogih. Ali od prekjuče sam baš popizdeo. Postoje sidequestovi koje je nemoguće završiti ni resetovati. Ako si nešto uradio ranije u igri od onoga što igra smatra da je pravovremeno, quest ostaje zaglavljen. Konkretno, sada imam muku sa "In the name of science". Dva dana mi je trebalo da shvatim da od toga neće biti ništa i da batalim. Postoje i drugi idiotski bagovi, tipa u Crvenoj šumi postoji pećina koja izaziva PSI halucinacije. Ako joj priđeš sa jugoistočne strane PSI halucinacije ostaju "zakucane" i to je to. Možeš tako da igraš do kraja igre. Nema leka osim da se igra učita od ranije. Volim ovu igru ali zaista ume da bude naporno voleti je.
 
Tamo negde oko patcha 1.7 bice sve u redu. Ja sam batalio igru do daljnjeg.
 
Mala pretraga po Internetu pokazuje da je sve ovo što sam napisao opšte prisutno. Bagovi o kojima pričam su dokumentovani u update-ovima. Veći je šok što ti se ove stvari nisu dešavale :)
 
Ja sam imao problem sa In the name of science, to je jedini kvest koji mi se ubagovao pa ga nisam mogao završiti. Igra nije detektovala da sam pokupio jednu ogrlicu sa mrtvog mutanta i nije bilo šanse da nateram da radi pa ni preko konzole.
 
Pise li negde u samoj igri koja je verzija igre, tj koji je patch instaliran?
 
Nazad
Vrh Dno